F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113

Miért, talán rendkívüli eset lenne? Egyáltalán nem az.

Módosítani? Hogyan lenne egyenlő fél egy légierő, meg egy repülőgép gyártó?
Itt most nem Svájc/Lockheed viszonylatról beszélek, hanem általában.
Olyan nincs, hogy 7év után egy felmerülő többletköltséget ne fizessen ki egy légierő. Túlságosan ki vannak szolgáltatva a rendszeresítés procedúrájának.
Nézd meg, hogy mit tudott tenni az osztrák légierő az Eurofighterek ügyében! Beletörődve használják.

Vannak rosszul és jól megkötött szerződések. Az osztrák légierő féle szerződés nem az utóbbi kategória.
Nyilván a kutya a szerződés részleteiben bujkál, de összességében egyáltalán nem ördögtől való ez a vállalás. Ezer és egy dologtól függő kitételek lehetnek, és nem biztos, hogy a légierő jár rosszul, ha megfelelően és átgondoltan fogalmazták meg a szerződés pontjait. Nemhogy 7, de akár 14 vagy 21 év után is.
BTW bizonyos szintű rugalmasságot általában az ilyen szerződések is tartalmaznak, Vis Maior helyzeteket és a többi.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Negan

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 512
72 513
113
A Svájciak ennyit fognak fizetni 30 évig.
Ha többe kerül az üzemeltetés, akkor az a gyártó vesztesége. (TCO RFQ szépsége)
Miért, a többi európai ország nem így vette a gépeit? Aztán egy kis üzemeltetési tapasztalat után kiderült, hogy sokkal többe fog nekik kerülni az F-35 30 évre, mint gondolták. Az angolok meg nem kérik a Block4 upgrade-et, mert túl drága.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 790
113
A Svájciak ennyit fognak fizetni 30 évig.
Ha többe kerül az üzemeltetés, akkor az a gyártó vesztesége. (TCO RFQ szépsége)
"A Lockheed Martin nyertes ajánlata meggyőző, beleértve a működési költségeket is. Darko Savic, az Armasuisse új vadászgépének projektmenedzsere megerősítette ebben az újságban azt a jelentést, miszerint az Egyesült Államok által vállalt költségvállalások csak a működés első tíz évére vonatkoznak. A hátralévő 20 évben a DDPS olyan számításokat végzett, amelyek "reálisak és tartalmazzák az F / A-18 alapvető költségelemeit és tapasztalatait".


Ezért a 2040-2060 közötti időszakra nincs költséggarancia. Ez üzletileg nem lenne komoly - mondta Savic. Nem lenne olyan szolgáltatási szerződés az Egyesült Államokkal, amely az F-35 teljes 30 éves élettartamára érvényes lenne. A szövetségi kormány pénzügyi jogszabályai ezt nem teszik lehetővé - mondta.


The life is Brutal! o_O

 
T

Törölt tag 1945

Guest
"A Lockheed Martin nyertes ajánlata meggyőző, beleértve a működési költségeket is. Darko Savic, az Armasuisse új vadászgépének projektmenedzsere megerősítette ebben az újságban azt a jelentést, miszerint az Egyesült Államok által vállalt költségvállalások csak a működés első tíz évére vonatkoznak. A hátralévő 20 évben a DDPS olyan számításokat végzett, amelyek "reálisak és tartalmazzák az F / A-18 alapvető költségelemeit és tapasztalatait".


Ezért a 2040-2060 közötti időszakra nincs költséggarancia. Ez üzletileg nem lenne komoly - mondta Savic. Nem lenne olyan szolgáltatási szerződés az Egyesült Államokkal, amely az F-35 teljes 30 éves élettartamára érvényes lenne. A szövetségi kormány pénzügyi jogszabályai ezt nem teszik lehetővé - mondta.


The life is Brutal! o_O


És ez min változtat? Az F35 a Svájciak szerint 30 éves távlatban olcsóbb és jobb mint a többi induló géptípus.
Ennyi a történet.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 790
113
És ez min változtat? Az F35 a Svájciak szerint 30 éves távlatban olcsóbb és jobb mint a többi induló géptípus.
Ennyi a történet.
Azon, hogy csak 10 évig lesz fix üzemeltetési költség, a tovabbi 20 év ködszurkálás, nem vállalt rá garanciát a LM. Sztem tisztességesebb lett volna 10 éves üzemeltetési költséget figyelembe venni, amit tudnak tartani.

De amit pedzegetett a kollega, @pöcshuszár , úgy jött ki ez a költség, hogy lényegesen magasabb lesz a szimulátoros repülés, mint a valós levegőben töltött idő a többi gephez képest.

Kevesebb repülési idő szükséges

Az F-35A viszonylag egyszerű rendszerüzemeltetése és információs fölénye lehetővé teszi az edzés megtervezését kevesebb edzéstartalommal, valamint a repülési és a szimulátor órák közötti kedvezőbb arány mellett. Ez az értékelés eredménye. Svájci szakértők szerint ez azt jelenti, hogy körülbelül 20 százalékkal kevesebb repülési órára van szükség, mint a többi jelöltnél, és körülbelül 50 százalékkal kevesebb felszállásra és leszállásra van szükség, mint a mai Légierő sugárhajtású repülőgépeivel.
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Azon, hogy csak 10 évig lesz fix üzemeltetési költség, a tovabbi 20 év ködszurkálás, nem vállalt rá garanciát a LM. Sztem tisztességesebb lett volna 10 éves üzemeltetési költséget figyelembe venni, amit tudnak tartani.

De amit pedzegetett a kollega, @pöcshuszár , úgy jött ki ez a költség, hogy lényegesen magasabb lesz a szimulátoros repülés, mint a valós levegőben töltött idő a többi gephez képest.

Kevesebb repülési idő szükséges

Az F-35A viszonylag egyszerű rendszerüzemeltetése és információs fölénye lehetővé teszi az edzés megtervezését kevesebb edzéstartalommal, valamint a repülési és a szimulátor órák közötti kedvezőbb arány mellett. Ez az értékelés eredménye. Svájci szakértők szerint ez azt jelenti, hogy körülbelül 20 százalékkal kevesebb repülési órára van szükség, mint a többi jelöltnél, és körülbelül 50 százalékkal kevesebb felszállásra és leszállásra van szükség, mint a mai Légierő sugárhajtású repülőgépeivel.
milyen lenne 20-30 ev mulva a tobbi gep uzemeltetes koltsege?
az f35 akor is lehet gyartva lesz, de ami biztos repulni fog az amcsiknal is , meg sok masik helyen is. A tobbi gepre, 25 ev mulva mar nem vagyok ebben annyira biztos.

biztosan lesz rendes alkatresz gyartas 20 ev mulva is a masik gepekre? vagy majd jo dragan kell venni a majd egyre jobban fogyo, de mar nem gyartott alkatreszeket amik valahol vmi magacinban alnak tartaleknak mert mar egy ideje befejezodott a gyartasuk?

ha svajc a TELJES koltseget szamolta, 30 even at (nem a mostani viszonyokat), miert nem lehetne hinni nekik amikor azt mondjak hogy hosszu tavra a f35 olcsobb?

amugy meg, ha valaki 30 evre gondol, es van egy csomo penze is, valahogy nem jo otlettnek tunik bevasaroloni 4.gen gepekbol, amikor a fejlodes miatt, ezek akor mar total elavultak lesznek.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and bel
T

Törölt tag 2361

Guest
Ahogy fent valaki irta, ha a svajcnak a szamitasa szerint az f35 olcsobb, akor ne mar az itteni fotel harcosok, kvazi szakertok akik meg a katonasagot is csak kepeken lattak, magyarazak el nekik hogy hulyek es valoban gripent kellet volna venniuk.
 
K

kamm

Guest
Ahogy fent valaki irta, ha a svajcnak a szamitasa szerint az f35 olcsobb, akor ne mar az itteni fotel harcosok, kvazi szakertok akik meg a katonasagot is csak kepeken lattak, magyarazak el nekik hogy hulyek es valoban gripent kellet volna venniuk.
Jajj, ez nagyon vicces, kulonosen a kommentjeid tukreben... :D ezt megint igen alaposan benezted. :cool:

Vagyunk itt paran azert, akik szolgaltunk is (es nem kommunista-szovjet alkimo tiszthelyetteskent avagy tisztkent), en konkretan az elso jugo haboru alatt huztam vegig a hataron, ahogy kozel jott a cirkusz, egybol visszavontak a sima hataroroket es mi kitelepultunk. Eloben neztem pl Torjancnal ahogy probaltak elvenni (akkor eppen horvat kezben volt), kisertem at menekuloket, figyeltunk hk mozgast telen, minusz 15ben arokban huhogva fel napokat stb. Szinte biztos vagyok benne, hogy tobb fegyverrel lottem ott, mint te egesz eletedben fogsz (szpkhkent mozgattak szakaszok kozott.)
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Jajj, ez nagyon vicces, kulonosen a kommentjeid tukreben... :D ezt megint igen alaposan benezted. :cool:

Vagyunk itt paran azert, akik szolgaltunk is (es nem kommunista-szovjet alkimo tiszthelyetteskent avagy tisztkent), en konkretan az elso jugo haboru alatt huztam vegig a hataron, ahogy kozel jott a cirkusz, egybol visszavontak a sima hataroroket es mi kitelepultunk. Eloben neztem pl Torjancnal ahogy probaltak elvenni (akkor eppen horvat kezben volt), kisertem at menekuloket, figyeltunk hk mozgast telen, minusz 15ben arokban huhogva fel napokat stb. Szinte biztos vagyok benne, hogy tobb fegyverrel lottem ott, mint te egesz eletedben fogsz (szpkhkent mozgattak szakaszok kozott.)
te beszelsz a komentekrol?
hat en mar a helyedbe, szegyenbol annyi hulyeseg utan amiket itt leirtal, behuzodnak vmi barlangba es ki nem jonnek onnan :D

de tudom, neked nincs szegyen erzeted, es pofatlanul nyomod a hulyesegeidet tovabb is. jolvan, nem vagyunk egyformak, van aki ilyen mint te, es azt el kell fogadni :p


amugy, de birom az ilyen vadasz meseket, neztem jo meszirol a masik orszagban mi tortenik es ugy lovoldoztunk mint a komandosok :rolleyes:
eszem megal, ismerve a forumi palyafutasod, gyanitom hogy ebbol amit leirtal fele sem igaz (ex szerb katonankent, vannak tapasztalataim a hasonlo vadaszmesekel).
 
M

molnibalage

Guest
Jajj, ez nagyon vicces, kulonosen a kommentjeid tukreben... :D ezt megint igen alaposan benezted. :cool:

Vagyunk itt paran azert, akik szolgaltunk is (es nem kommunista-szovjet alkimo tiszthelyetteskent avagy tisztkent), en konkretan az elso jugo haboru alatt huztam vegig a hataron, ahogy kozel jott a cirkusz, egybol visszavontak a sima hataroroket es mi kitelepultunk. Eloben neztem pl Torjancnal ahogy probaltak elvenni (akkor eppen horvat kezben volt), kisertem at menekuloket, figyeltunk hk mozgast telen, minusz 15ben arokban huhogva fel napokat stb. Szinte biztos vagyok benne, hogy tobb fegyverrel lottem ott, mint te egesz eletedben fogsz (szpkhkent mozgattak szakaszok kozott.)
És ennek mi köze van a témához?
De hát megszoktam ezt a tempót, amikor a YT-n kioszt valami vén fasz, hogy a MiG-21BIsz sokkal jobb volt, mint az F-16A, ő már csak tudja, mert volt sorkatona...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Ausztrál F-35A rosszidős demója, alacsony felhőalapnál.


A manővereket az USAF F-35A demo team-tól vették, de sajátos sorrendben, továbbá hiányoznak a függőleges figurák, mert az most nem fért bele.
De kárpótlásul a végén a kifogyasztott géppel a pilóta - kihasználva a hirtelen támadt szabad kék eget - a látványos pirotechnikai attrakciót egy energikus (és zajos) utánégetős ugrással egészíti ki.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 512
72 513
113

Google fordítóval:

"Jörgensen: Mint azt talán tudhatjátok, részt vettem az első dán F-35-ös átadási ünnepségén. Hadd mondjam el nagyon egyértelműen: Teljes mértékben bízunk az F-35 programban. És teljes mértékben bízunk a Közös Programiroda (JPO) által a program irányításában tanúsított vezetésben. Nyilvánvaló, hogy egy ilyen nagyságrendű program számos kihívással fog szembesülni, mind a fejlesztési szakaszban, mind a gyártási és fenntartási szakaszban, és ez csak természetes. Hasonló tapasztalatokat szereztünk az F-16 programmal kapcsolatban. Ma már több mint 40 éves tapasztalattal rendelkezünk az F-16 programról, és ez is hasonló lesz: voltak olyan kihívások, amelyekre nagyon professzionális módon kellett válaszolni. Ezért vagyunk biztosak abban, hogy egy ilyen megközelítéssel az F-35 program kihívásai is megoldhatók, beleértve a költségeket is, amikor a program fenntartási részéről van szó. Bízunk benne, hogy megfelelő megoldásokat találnak."
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and migfun