1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed SR-71 Blackbird

Diskurzus a(z) 'Légtérellenõrzõ, felderítő, ELINT, tengeralattjáró' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    nem sok Blackbird marad fent. Ha valaki San Diego-ban jár, akkor ezt a jóképű gépet lencsevégre kaphatja a Balboa parkban (nászúton arra felé voltunk. Volt benne Patton-múzeum, SpaceX, USS Midway, meg a Balboa park..)
     
    Rotten878 likes this.
  2. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  5. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    És az újdonsült asszonyka mit szólt hozzá, tetszett neki?
     
  6. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    az autók jobban, de pár repülő is. Amúgy azóta USS Midway-es sapkában nyomja :)
     
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    fishbed and ghostrider like this.
  8. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez azért különös, mert pont ez a link és ez a dedikált eset világít rá arra a konkrét dologra, hogy az összes SR-71-es leírásban kihangsúlyozzák, hogy a gép a hivatalos Mach 3.2-es csúcssebességén minimálfáklyával repülhetett csak, itt pedig a pilóta szándékosan maximális forszázson tartotta a gázkart. Kétlem, hogy csak 0.2 Mach-nyit nőtt volna a sebesség...
     
    fishbed likes this.
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az nekem teljesen új, hogy minimálfáklyával repült az SR-71 M3.2-őt, egyetlen pilóta sem így beszélt róla. Akkor az M3 alatti sebességet hogyan tartották volna? Az egyik pilóta még meg is jegyzi, hogy M2.8 éles határ volt a kiképzés alatt. Mert még a minimálfáklya és max gáz között is van azért elég komoly tolóerő difi.

    https://forum.htka.hu/threads/lockheed-sr-71-blackbird.313/page-6#post-483328
     
  10. rappali_

    rappali_ Well-Known Member

    Talán a top gun 94-es évfolyamában volt, hogy egyes küldetések idejei csak úgy magyarázhatók, ha a gép Mach 3,6 és 4,1 közötti sebességeket is elért. Hogy ebből mi igaz, azt nem tudom (meg a mach számhoz tartozó magasság is kérdés), de azért az érdekes, h 90-es években nyugdíjazott gép műszaki dokumentációja titkos maradt.
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Biztosan nem igaz. Városi legenda.

    A TG időben elég sok tévedés volt amúgy azért mai tudással nézve az újságban. A M3.6 is nehezen hihető, mert a kompresszor előtti hőmérséklet miatt gáz lett volna. Az 4.1 merő fantázia.

    A műszaki dokumentáció titkossága részt nem tudom értelmezni annak fényében, hogy az flight manual elérhető. Csak azért, mert egy gép régi és kivont nem jelenti azt, hogy titkos, csak nem hozzáférhető bárkinek. Ennyi.
    A gép "dokmentációja" annyira titkos, hogy a NASA és más oldalon is tengernyi fejlesztési és teszt doksi is elérhető.
     
  12. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    Duxfordban is van egy! :p:rolleyes:

    [​IMG]
     
    fip7, misinator and fishbed like this.
  13. rappali_

    rappali_ Well-Known Member

    Lehetséges. A műszaki doksi meg a flm között óriási a különbség, ahogy egy autó felhasználói kézikönyv alapján sem lehet legyártani azt. Feltételezem a nasa oldalán sem ezek elérhetőek.
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Milyen film?
    Az megvan, hogy akkora sebesség esetén a torlóponti nyomásból számolt hőmérséklet miatt a gép túl van régen minden limitijén, amit említenek is?
    Felőlem higgyél hülyeségekben, max. kiröhögnek egyesek.
     
  15. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Talán ez a poszt segít...
     
    fishbed and molnibalage like this.
  16. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Ugyanebből az anyagból, még egy rész foglalkozik az SR-71 sebességének növelésével...

    [​IMG]
     
    Rotten878, fishbed and molnibalage like this.
  17. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Hmmm, az összes rendszerére (REH, és felderítőt kivéve) részletes leírása elérhető.

    [​IMG]

    A gép végsebessége alapvetően hőmérséklet limitált, amit az alábbi görbe alapján lehet becsülni:

    [​IMG]

    A maximális CIT hőmérséklet elvileg 427°C lehet, látható, hogy a legforróbb napon is tudja a Mach3.2-t a gép.
    Hűvösebb napon a Mach 3.4 is elvileg mehet, függ a CIT pillanatnyi hőmérsékletétől ami alapján a pilóta a gép maximális sebességét beállítja.
     
  18. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    Ami azt illeti, gyakorlatilag metszeti rajzokig fent van a neten a Blackbird. Elég jól összeszedtem, hogy mit, milyen anyagból építettek, azoknak az anyagoknak mi a nyűgje.

    A NASA oldalán rengeteg aerodinamikai, hőtani és szilárdságtani okfejtést lehet találni a miértekről. A NATO/NASA archívumokban szintén, számos anyagtudományos, gyártástechnológiai érdekességet lehet találni, kezdve az elektronsugaras hegesztéstől a forgácsolásnélküli megmunkáláson át akár az Li-Be ötvözetekig.

    Most per pillanat az US ARMY ballisztikai tesztjeit olvasgatom, hogy befolyásolja az oldott oxigéntartalom a titánlemezek ballisztikai tulajdonságait...

    Szóval rengeteg minden van fent a neten, csak meg kell keresni. Rakétahajtóművek vannak fent a neten. Az SR-71-es szívócsatornájának CFD-je fent van. A sort sokáig folytathatnám. Ha tudod mit keresel, bármit megtalálsz.
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Fogalmazzunk úgy, hogy rappali sztereotípikában kommentelt. Ő nem tudja, vagy más nem, akkor = azzal, hogy titkos. Az, hogy utána nézzen, az luxus. De persze én vagyok a "konstans menopauzás ronda nő" és persze csak nekem lehet stílusom. És akkor csodálkoznak egyesek, hogy néha lerepül az ékszíj...
     
    ozymandias likes this.
  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

Ezen oldal megosztása