M1 Abrams (USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

torsen

Guest
Nem árt az nekik, ha tudják, hogy hogy kell felrakni, mert ha egyszer véletlen mégiscsak háború lesz és nem lesz elérhető az a néhány civil, aki felrakja (mert esetleg fakereszt nekik), akkor nem állnak ott a katonák tanácstalanul, hogy: „Hűűű, baz+, most hogy legózzuk föl ezeket a sz..kat oda”

A fajlagos talajnyomáshoz meg annyit, hogy ha hízik az Abrams (márpedig úgy néz ki, szokott), attól még se nem nyúlik, se nem szélesedik a talpa, szóval szép csendben oson felfelé az érték.

Harmadrészt az Ambrams-nek nem motorja van, hanem egy gázturbinás „powerpack” jellegű hajtóműve.

És mit értesz a "powerpack jellegű hajtómű" alatt?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 342
76 987
113
Dudi! Értem én.Csak az volt a kiinduló pont,hogy azt mertem írni,hogy kevésbé szereti az Abrams a sarat. Ennyi!
Ennek semmi köze ahhoz ,hogy mi ,hogy gyorsul.

Azt próbáljuk elmondani,hogy semmi baja a sárral az Abramsnak.Igazából ahogy írta is valaki pont hogy a sárba(Európába)tervezték.
 
T

torsen

Guest
Ez attól függ, ki adja rá a választ.

Ha Mack, akkor nyilván attól jó egy technika, mert kínai.
Ha Boki, akkor természetesen az orosz a jó, mert az orosz
Ha Molni a válaszadó, akkor nem lehet más technika jó, csakis a jenki..

:D:D:D
Mint a Hammert is :D ok. értem,jó a sárban az Abrams.
A Hammer (kalapács) elsüllyed a sárban, a Hummer viszont nem! Csak vicc volt, de nembírtam kihagyni! De az igazi az UAZ-469B...az mindent visz a sárban!
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gioo

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 342
76 987
113
A Hummer ehy kisteherautó ami egy sima terepjáróra hasonlít így nézz rá.Ne UAZ-hoz vagy G Mercihez hasonlítsd nem egy kategória ellenben a T-72-vel meg az Abrams Leopard 2 párosaal amik egy kategóriába tartoznak.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 010
53 996
113
Szerintem a gyorsulás igen kis része a mozgékonyságnak,ha már célba vették,nem fogja legyorsulni sem a rakétàt,sem a pct lövedéket egyik sem.:D
Nekem fontodabbnak tűnik a hasmasság,az oldaldőlés,a hegymászó képesség,itt tutira vesztett a yenki,szerintem fordulékonyságban is jobb a könyebb tank. Sziklás,szurdokos,városi sikátorokba is elakad a yenki előbb mint Szergely,kb ugyanekkora a jelentősége annak is, hogy ha már elakadt valahol,a nagyon nem mindegy,hogy 20-20+ tonnával többet kell kihúzni a sárból,vagy kevesebbet. Ha épp nincs másik harci szekér,a civil gépekből bazi nagy kell 70 tonnát kimozdítani a trutyiból. Ide sorolnám a keresztmetszetet is,mert ahol a Szergely még elbúlyik,a yenki már kilátszik,és megy az rpg,és máris csökken a mozgékonyság.:D
A fajlagos talajnyomásra nem alapoznék,20+ éve hajtok láncos kotrókat,dózereket,ez olyan érték,hogy kiszámolták papíron,a valóság kicsit más. Ott kezdődnek a gondok,hogy a hk mozog,és nem szép lassan ráengedik daruval a sárra,mert az még éppen el fogja bírni,a számítások szerint.:D
Fordul,túrja,gyúrja,ahogy belenegy a lazább talajba,előredől,és a lánc elején máris dupla a talajnyomás :rolleyes: .
Stb.
Hagyjuk abramskát a flaszteron,ott egész jól mutat.
 
  • Tetszik
Reactions: gioo

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 698
3 924
113
Mert van egy EURO Powerpack, de az egy dieselmotort (MTU) és egy automata váltót (Renk) jelent....
Pontosan azt, hogy powerpack jellegű. :D
zárójelben: Nem csak Te hallottál már Desiro+uzsgyi motorvonatról :p

Van egy prime mover, jelen esetben (M1) egy turboshaft (tengelyteljesítményt szolgáltató) gázturbina és van egy váltó (kb. transmission). Ez így egyben kipattintható és berakod helyette a másikat. De nevezhetjük éppen power unit-nak is az egészet.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

gioo

Well-Known Member
2015. december 25.
13 788
17 336
113
Szerintem a gyorsulás igen kis része a mozgékonyságnak,ha már célba vették,nem fogja legyorsulni sem a rakétàt,sem a pct lövedéket egyik sem.:D
Nekem fontodabbnak tűnik a hasmasság,az oldaldőlés,a hegymászó képesség,itt tutira vesztett a yenki,szerintem fordulékonyságban is jobb a könyebb tank. Sziklás,szurdokos,városi sikátorokba is elakad a yenki előbb mint Szergely,kb ugyanekkora a jelentősége annak is, hogy ha már elakadt valahol,a nagyon nem mindegy,hogy 20-20+ tonnával többet kell kihúzni a sárból,vagy kevesebbet. Ha épp nincs másik harci szekér,a civil gépekből bazi nagy kell 70 tonnát kimozdítani a trutyiból. Ide sorolnám a keresztmetszetet is,mert ahol a Szergely még elbúlyik,a yenki már kilátszik,és megy az rpg,és máris csökken a mozgékonyság.:D
A fajlagos talajnyomásra nem alapoznék,20+ éve hajtok láncos kotrókat,dózereket,ez olyan érték,hogy kiszámolták papíron,a valóság kicsit más. Ott kezdődnek a gondok,hogy a hk mozog,és nem szép lassan ráengedik daruval a sárra,mert az még éppen el fogja bírni,a számítások szerint.:D
Fordul,túrja,gyúrja,ahogy belenegy a lazább talajba,előredől,és a lánc elején máris dupla a talajnyomás :rolleyes: .
Stb.
Hagyjuk abramskát a flaszteron,ott egész jól mutat.
Igen én kb. pont ilyen összetevőkre gondoltam.Személy szerint évek óta versenyzek (offroad) és órákig lehetne ecsetelni,hogy milyen apróságokon múlik valami.
Egy biztos nincs olyan,hogy mindenben jobb és,hogy mindenhol elmegy :)
Én tank szempontból laikusként átlagos adatok ismeretében azt mondom,hogy kizárt,hogy a nagytestű NATO. tankok általánosságban mozgékonyabbak legyenek terepen megkockáztatom alul maradnak de csak! ebből a szempontból vizsgálva a témát.
 
T

torsen

Guest
A fajlagos talajnyomásra nem alapoznék,20+ éve hajtok láncos kotrókat,dózereket,ez olyan érték,hogy kiszámolták papíron,a valóság kicsit más. Ott kezdődnek a gondok,hogy a hk mozog,és nem szép lassan ráengedik daruval a sárra,mert az még éppen el fogja bírni,a számítások szerint.:D
Fordul,túrja,gyúrja,ahogy belenegy a lazább talajba,előredől,és a lánc elején máris dupla a talajnyomás :rolleyes: .

És ugyanezt a T-90 hogy csinálja, mármint, hogy nem dupláza meg a talajnyomást? Van erre valami pravoszláv mágia? :)
 
T

torsen

Guest
Pontosan azt, hogy powerpack jellegű. :D
zárójelben: Nem csak Te hallottál már Desiro+uzsgyi motorvonatról :p

Van egy prime mover, jelen esetben (M1) egy turboshaft (tengelyteljesítményt szolgáltató) gázturbina és van egy váltó (kb. transmission). Ez így egyben kipattintható és berakod helyette a másikat. De nevezhetjük éppen power unit-nak is az egészet.

Én történetesen nem a Desiro-rol beszéltem.
Ugyanezt a videot megnézheted a Leo-2, Leclerc, Armata stb. esetében is, és az mind diesel motor+váltó+differenciálmű(vek). Azért kérdeztem rá, mert hangsúlyoztad, hogy az M1-ben nem motor van, hanem "powerpack".
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 342
76 987
113
Igen,jó 20 tonnával kevesebbet dupláz meg.:rolleyes:

Igen és kb fele annyi erő van a gépben,hogy leküzdje a sár okozta ellenállást egy ezerszer elavultabb váltóval megspékelve ha már az apróságoknál tartunk.

Ezen kívül nagy sárban nem éri meg lánctalpassal seregni forogni mert könnyen ledobja a láncot a gép.Nem véletlen van az,hogy amikor elakadt harckocsi próbál önerőből kiszabadulni kizárólag előre és hátra mozog.