T
torsen
Guest
Látom figyelsz,de a majdnem ugyanannyi,az nem ugyanannyi. Az elég lehet arra,hogy átmenjen a trutyin,vagy nem.
Hááááát....good night!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Látom figyelsz,de a majdnem ugyanannyi,az nem ugyanannyi. Az elég lehet arra,hogy átmenjen a trutyin,vagy nem.
Igen és kb fele annyi erő van a gépben,hogy leküzdje a sár okozta ellenállást egy ezerszer elavultabb váltóval megspékelve ha már az apróságoknál tartunk.
Ezen kívül nagy sárban nem éri meg lánctalpassal seregni forogni mert könnyen ledobja a láncot a gép.Nem véletlen van az,hogy amikor elakadt harckocsi próbál önerőből kiszabadulni kizárólag előre és hátra mozog.
egyrészt nem hangsúlyoztam ki (illetve nem azt hangsúlyoztam ki [ennek érdekében a „jellegű” szó volt hivatott a powerpack-et kevésbé hangsúlyosabbá tenni], hanem a hajtómű és a motor közti különbséget), másrészt attól még lehet néhány másiknak is hasonló.Én történetesen nem a Desiro-rol beszéltem.
Ugyanezt a videot megnézheted a Leo-2, Leclerc, Armata stb. esetében is, és az mind diesel motor+váltó+differenciálmű(vek). Azért kérdeztem rá, mert hangsúlyoztad, hogy az M1-ben nem motor van, hanem "powerpack".
Egy bizonyos tömeg/teljesítmény minimum fölött nincs jelentősége az erőnek a sárban.Csak a tapadás és a súly számít.Ezért jobb egy kehes uaz. a négyszer erősebb Hammernál a sárban.És ezért kell 3 zár a nehéz G Mercibe,hogy tudja azt a sárban mint egy Uaz.Igen és kb fele annyi erő van a gépben,hogy leküzdje a sár okozta ellenállást egy ezerszer elavultabb váltóval megspékelve ha már az apróságoknál tartunk.
Ezen kívül nagy sárban nem éri meg lánctalpassal seregni forogni mert könnyen ledobja a láncot a gép.Nem véletlen van az,hogy amikor elakadt harckocsi próbál önerőből kiszabadulni kizárólag előre és hátra mozog.
A t-90
Egy bizonyos tömeg/teljesítmény minimum fölött nincs jelentősége az erőnek a sárban.Csak a tapadás és a súly számít.Ezért jobb egy kehes uaz. a négyszer erősebb Hammernál a sárban.És ezért kell 3 zár a nehéz G Mercibe,hogy tudja azt a sárban mint egy Uaz.
Persze,hogy csomó dologgal lehet javítani egy adott járművön.De kerekes járműveken ez esetben difizárakról beszélünk ez a lehetőség nyilván nem áll fenn lánctalpas esetében.A dinamikát egyértelműen befolyásolja a váltó lásd a kb. azonos paraméterű Leo1 vs. T72 gyorsulási versenyét.De ez terepen nem igazán érvényesül.Sokkal fontosabb pl. a teknő aljának magassága ezért elvileg a Kóreai harckocsi egy érdekes megoldás bár nem tudom,hogy ott van e lehetőség emelésre is vagy csak "bólint" a jobb szög érdekében.Akkor megint csak ott tartunk,hogy lehet kompenzálni a tömeget lásd G Merci.Tehát hiába nehezebb a két nyugati vas a z erősebb motor és klasszisokkal jobb váltómű eredményezheti az azonos képességeket.
Hogy nincs az amerikaiaknak valamilyen aktív rendszerük erre a célra?
Én meg ha jól értelmeztem, alkatrész utánpótlásnak, kannibalizációra veszik meg őket, és csak a jármű részt, tehát torony és főbb műszerek/fegyverzet nélkül. Lehet félreértettem valamit, de tank hull-ról beszélnek elég sokszor, és nagyon olcsó az ár.Ha jól értelmezem a cikket. 218 db M1A2 es vennének 29 millió dollár értékben. Az ez 134 ezer dollár/db lenne. Nem túl kevés összeg azokért a vasakért cserébe? Vagy privát támogatást élveznének. Mindegy. Nekünk lenne 1 misiért darabonként akkor az nagyon jó ár lenne érte részünkről.