Úgy látom a nigériai biznisz pörög
Dehogy pörög... pont az ilyen hírekről és bejelentésekről beszéltem, hogy csak ilyenek vannak. A felületes szemlélő meg csak ezt látja, annak már nem néz utána hogy pl. 4 év alatt mennyi gép került Kenyába (1 db).Kenyába is adták el.
Nigeriába?Dehogy pörög... pont az ilyen hírekről és bejelentésekről beszéltem, hogy csak ilyenek vannak. A felületes szemlélő meg csak ezt látja, annak már nem néz utána hogy pl. 4 év alatt mennyi gép került Kenyába (1 db).
2021-ben volt az első hír a nigériai lehetőségről. A legutóbbi 2024 márciusi hírben még mindig csak az egyetértési megállapodás tervezetének (draft MOU) kidolgozásának megkezdéséről írnak.Nigeriába?
Volt szállítás is 4-8 gépre emlékszek alsó hangon. És a cél helyi gyártás volt közösen. Ahogy olvasom, járnak is ide Magyarországra képzésre nigériaiak.2021-ben volt az első hír a nigériai lehetőségről. A legutóbbi 2024 márciusi hírben még mindig csak az egyetértési megállapodás tervezetének (draft MOU) kidolgozásának megkezdéséről írnak.
Találtál képet a nigériai gyártásról vagy ott készült gépekről, esetleg magyar gyártású nigériai lajstromos gépről?Volt szállítás is 4-8 gépre emlékszek alsó hangon. És a cél helyi gyártás volt közösen. Ahogy olvasom, járnak is ide Magyarországra képzésre nigériaiak.
A helyi gyártás még tuti nincs de gépeket már adtak el, anno volt hír a leszállításrol.Találtál képet a nigériai gyártásról vagy ott készült gépekről, esetleg magyar gyártású nigériai lajstromos gépről?
Nem kevered valamivel? A terepszínű, felfegyverzett gépet akarják eladni Nigériának. És a felderítő változatot. Egyik sem létezik még.A helyi gyártás még tuti nincs de gépeket már adtak el, anno volt hír a leszállításrol.
Ez akkor mi volt?Nem kevered valamivel? A terepszínű, felfegyverzett gépet akarják eladni Nigériának. És a felderítő változatot. Egyik sem létezik még.
Megérkezett Nigériába az első magyar gyártmányú hírszerzési, megfigyelési és felderítő (ISR) konfigurálású Magnus Fusion könnyű harci és kiképző repülőgépe, hogy csatlakozzon a felkelők elleni harchoz.
A Magnus Aircraft által tervezett Fusion Nigéria azon kísérletében is élen jár, hogy a típus helyi megépítésével növelje repülési kapacitását.
2022. december 8-án a HA-XCN lajstromjelű Magnus Fusion, miután november 29-én Magyarországról indult, megérkezett Abujába (Nigéria), így 9 napos utat tett meg és 7680 km-es távot tett meg az afrikai éghajlaton történő repülési tesztek megkezdéséig.
A Magnus legalább húszat szállítja a repülőgépekből, amelyek a Fusion Sentinel ISR változatból, a Fusion UL kiképzési változatból állnak a légierő számára, és a nigériai hadsereg három MF-212 ISR és támadó repülőgépet is kap.
Az MF-212 támadóváltozata R-60-NT-L, rövid hatótávolságú, könnyű infravörös irányító levegő-levegő rakétát hordoz a félaktív lézerkeresővel és R-60-NT-T hőkamerás keresővel. Mindkét rakéta új, többsugaras lézer közelítési biztosítékkal van felszerelve, amely folyamatos látómezőt biztosít, ami jelentősen növeli a kis célpontok becsapódásának valószínűségét.
A repülőgép iSky-30 HD háromcsatornás, nagy érzékenységű optikai-elektronikus állomással van felszerelve, amely lehetővé teszi a célpontok automatikus észlelését, követését és azonosítását. Ezen túlmenően a lézeres megvilágítás funkció félaktív lézerrel és passzív hőképes irányítófejjel biztosítja a rakéták pontos irányítását.
A Magnus Aircraft összeállt egy helyi partnerrel, a Nigériai Repüléstechnikai Főiskolával (NCAT), aki a repülőgép későbbi nagyjavításáért és összeszereléséért lesz felelős.
A hírek szerint a kenyai katonaság tárgyalásokat folytat a Magyar Magnus Aircrafttal, hogy könnyű repülőgépeket szerezzenek határellenőrzésére, orvvadászok és tolvajok elleni küzdelemre, vagy akár állatállomány megfigyelésére nemzeti parkjaikban.
Magadat idézed érvként? Elnök!Ez akkor mi volt?
Ez akkor mi volt?
Ez: "Az izgalmas útra egy nagyon fontos okból került sor. A Magnus Aircraft teszt repülőgépe mostantól az afrikai éghajlati körülményekben végez repülési teszteket."Ez akkor mi volt?
Büdzsetálták!Vmiért úgy emlékeztem, hogy 3 gépet már eladtak Nigeriába és megkezdődtek a szállítások. Most visszaolvasva (ami mindig fontos), 3 gép vételét büdzsetálták a nigériai parlamentben. De lehet ez is tervezet szintén ragadt. Mindenesetre afrikai katonai tweetekben mindig újra felbukkan a nigériai üzlet.
De kép az nincs róla. A kenyaiak legalább mutogatják azt az egyet. Azt még esetleg el tudom képzelni, hogy kiküldik Nigériába az alkatrészeket konténerben és ott szerelik majd egyszer össze, ezért nincs róla még kép. (De ha idejönnek a nigériaiak képzésre, akkor én a saját gépüket szereltetném össze velük.) A terepszínű gép, amiről a reklámanyagból tudjuk hogy olyan gép lesz amilyet a nigériak szeretnének, állítólag szintén kirepüt a fehéroroszokhoz. Valószínűleg ott végzik az R-60 integrációt, mert nálunk se rakéta, se lőtér/légtér nincs hozzá. Arról az egy gépről, amiről tudjuk hogy biztos kirepült Nigériába, arról sincs hír vagy kép hogy hasznánák azóta. Ha megnézted a bevételt és a nigériai pénzeket, akkor nem igazán lehet köztük kapcsolatot találni. Az hogy 2023-ra nullás évet vártak, az sem azt mutatja hogy nagyon megy az üzlet.Vmiért úgy emlékeztem, hogy 3 gépet már eladtak Nigeriába és megkezdődtek a szállítások. Most visszaolvasva (ami mindig fontos), 3 gép vételét büdzsetálták a nigériai parlamentben. De lehet ez is tervezet szintén ragadt. Mindenesetre afrikai katonai tweetekben mindig újra felbukkan a nigériai üzlet.
Erre mondtam, hogy ha ez így lenne, akkor egy év alatt már csak össze kellett volna szerelni nekik ott legalább egy gépet. Ha megnézed a fotókat, magyar feliratok vannak a táblán és a falon, a repülőgépen pedig német lajstrom van. Egyetlen gép van német lajstromban, a D-MHUN, amiről már 2020-ban is készültek képek. (Később valamiért új lajstromot kapott (D-MOIK) és ez a gép volt kiállítva a friedrichshafeni kiállításon 2022 áprilisában, azaz valószínűleg a gyártó saját gépe reklám célokra.) Így nagy valószínűséggel a képek nem Nigériában készültek.Ennyit találtam még
A technológiatranszfer felé tett jelentős lépésként a Magnus AIRCRAFT COMPANY partnerséget épített ki a nigériai Légiközlekedési Minisztériummal. 2023. május 26-án üzembe helyezték az NCAT-ban (Zaria állam) egy gyártógyárat. Az együttműködés képzési programokat foglal magában az NCAT ( ez a nigériai repülés technikai főiskola) mérnökei számára a repülőgépgyártásról/-összeszerelésről és típusminősítési képzésről olyan végfelhasználók számára, mint a nigériai hadsereg, a légierő és az NSCDC pilótái. Mérnökök.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..