1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Magyar folyami erők

Diskurzus a(z) 'Magyar vonatkozású hírek, elemzések' témában - blogen által indítva @ 2020. július 5..

  1. blogen

    blogen Well-Known Member

    Úgy tűnik fejlesztésre kerül ez is. A meglévő három Nestin osztályú -teljesen funkcióját vesztett- folyami aknaszedő mellé új, korszerű eszközök is beszerzésre kerülnek a lehetséges kis léptékű folyami operációk támogatására.

    3xNestin osztály, avagy MS-25 (AM-22 Óbuda, AM-31 Dunaújváros, AM-32 Dunaföldvár):
    [​IMG]
    Hosszúság: 26,94 m
    Szélesség: 6,48 m
    Oldalmagasság: 2,7 m
    Maximális merülés teljes rakománnyal, illetve ZENON berendezéssel kiegészítve: 1,2-1,4 m
    Hatótávolság: 1500 km
    Maximális sebesség hegymenetben: 24 km/h
    Maximális sebesség völgymenetben: 33 km/h
    Deszantképesség: 30 fő
    Személyzet: 17 fő
    Fedélzeti daru teherbírása: 500 kg

    2xAN-2 tűzszerész járőrhajó:
    [​IMG]
    Teljes hosszúság: 13,4 m
    Szélesség: 3,8 m
    Legnagyobb magasság: 2,6 m
    Merülési mélység: 0,6 m
    Deszantképesség: 12 fő
    Maximális sebesség hegymenetben: 30 km/h
    Maximális sebesség völgymenetben: 45 km/h

    2xSOC-R rohamcsónak:
    [​IMG]
    Hosszúság: 10 m
    Szélesség: 2,97 m
    Maximális merülés: 0,6 m
    Hatótávolság: 230 km
    Maximális sebesség: 74 km/h
    Deszantképesség: 8 fő
    Személyzet: 4 fő

    2xZodiac PRO850:
    [​IMG]
    Teljes hosszúság: 8,5 m
    Szélesség: 3 m
    Merülési mélység: 0,6 m
    Deszantképesség: 12 fő
    Maximális sebesség: 60km/h

    1xAntares 7,10 parancsnoki motorcsónak:
    [​IMG]
    Teljes hossz: 7 m
    Szélesség: 2,76 m
    Merülés: 0,75 m
    Maximális befogadóképesség: 7 fő
    Legnagyobb sebesség: 50 km/h
     
    svajcibeka, ZeiG and tong djagbu like this.
  2. blogen

    blogen Well-Known Member

    Általánosan használt kisebb eszközök.

    Alumínium rohamcsónak:
    [​IMG]
    Hossza: 6 m
    Szélessége: 1,5 m
    Magassága: 0,6 m
    Szállítható személyek száma: 2 + 6 fő
    Max. sebessége hegymenetben: 9 km/h
    Max. sebessége völgymenetben: 14 km/h

    Könnyű deszantátkelő készlet, avagy KD–84:
    [​IMG]
    Hossza: 5,02 m
    Szélessége: 1,32 m
    Magassága: 0,64 m
    Teherbírása: 1000 kg
    Szállítható személyek száma: 10 fő
    Sebessége 2–4 személlyel: 35–40 km/h
    5-6 személlyel: 25–30 km/h
    7–10 személlyel: 14–20 km/h
     
  3. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    És a látványmotorcsónakok mellett, mi a szerepe mostanság a három AM hajóknak?
     
  4. blogen

    blogen Well-Known Member

    Az egyiken van daru és lehet vele világháborús bombát kiemelni. Amúgy az AM hajók a leghasználhatatlanabb elemei a flotillának. Szó szerint semmire sem jók. A háromból kettőt el kellene adni, a harmadikat pedig lefegyverezni és tűzszerész műszaki hajóvá átalakítani. Úgy még talán lehetne valami haszna!
     
    svajcibeka and Galcom like this.
  5. Negan

    Negan Well-Known Member

    És ha eladod őket,mivel fogsz aknamentesiteni?
    Inkább szerb mintára modernizálni kéne őket.
     
    pöcshuszár likes this.
  6. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    Kösz! Daruzni régen ott voltak a D-1 és 2-es búvárderegjék, kb nulla költségvetésből ellátták a feladatot. Bár nem lehetett velük parádázni.

    [​IMG]

    Megvannak még?
     
    antigonosz likes this.
  7. blogen

    blogen Well-Known Member

    Milyen akna? o_O
     
  8. blogen

    blogen Well-Known Member

    Semmit nem találtam róluk, amikor összeírtam a hajókat.
     
    Galcom likes this.
  9. AGRESSOR88

    AGRESSOR88 Member

    Adjuk el a szerbeknek úgy is onnan származik...

    De csak akkor ha vennénk helyette 3 Skjold osztályú hajót a Kongsbergtől telepített Nasamsal amivel gyorsabban mozognánk mint bármilyen más szárazföldi járművel és teljesen lefednénk a Duna a mindkét oldalán lévő összes fontos stratégiai helyet 20-30km körzetben..

    Pl Győr Tata Szentendre Budapest Ferihegyel, Sz. Batta, Paks Kalocsa, Baja a teljesség igénye nélkül

    A Duna mentén helyezkedik el a magyar gazdaság legfontosabb gyári az ország GDP termelésének 60% több nagyobb repülő tér..

    A norvég hajót lassan kivonják mert érkeznek az F 35eik
    A teljesítményük merülésük kialakitásuk tökéletesen megfelelne a Dunára
    Sebesség közel 110km/h!
    Merülés 80cm max 1.5m
    Lopakodó
    6vetőcsöves amram konténerrel elég komoly légvédelmet produkálnak..

    Nem beszélve arról hogy evvel nyugodtan fellehetne hajózni Lengyelországba a Balti tengerre éleslővészetre...
     
  10. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Erre a parancsnoki motorcsónakra gondolom nélkülözhetetlenul szükség van:):):) gondolom az ott a tetején egy magyar fejlesztésű spy radar:):):)remélem legalább szerb mintára az AM hajókat modernizálják,ha már fenntartjuk a flottilát.
     
  11. Hegylakó

    Hegylakó Well-Known Member

    Màsfèl méter a Dunán rengeteg. Sajnos ez nem ide való. A balatoni katamaránok (nagy utasszállítók) cca 90 centit merülnek. Ez nem vitorlás hajó, ott a tökesúly miatt kell a másfél méter.
    Motorosoknál föleg amik gyorsak, azok megsiklanak, azaz alig van merülésük. A Duna tele van homokpadokkal, zátonyokkal...
    De a hajóra telepített légvédelem engem is izgat, csak itt mivel vonal mentén haladhatsz tenger hiányában olyan értelmes, mint egy vasúti rendszer...
     
  12. AGRESSOR88

    AGRESSOR88 Member

    A 1.0m merülés állóhelyzetben van olvasd el mennyi az AM hajóé
    Menetben 80cm az tökéletes még a Balatonra is fel tudná menni.
    Ennél vannak sokkal nagyobb hajók a Dunán.

    Az hogy párhuzamot állítasz a vasúttal az egy vicc mivel ott elég h 10cm hiányozzon a színből és bukott a mutatvány.
    A Dunán lenne bőven helye széltében hosszába és jobban tudná védeni Paksot Battát BP mint egyfix telepitésű
     
    antigonosz likes this.
  13. Matróz Kommandó

    Matróz Kommandó Well-Known Member

    Jónak tűnik, de a magasságával gond lenne. Dönthető árbóc esetleg. A gázturbinás cucc nagyon menő.
     
  14. AGRESSOR88

    AGRESSOR88 Member

    A radart módosítani kellene, szerintem is magas.

    A hajóval folyamatosan tartózkodnak fjordokban és használják nagyobb folyamokon pl Potomac folyó USA

    A gáz turbina megegyezik az A295 repülőével.
     
  15. Negan

    Negan Well-Known Member

    https://www.globalsecurity.org/military/systems/munitions/mk40.htm
    Ennek vannak modern utódai.De vannak speciális,tengeri/folyami deszantelleni partvédő aknarendszerek,amik akár légi,vagy tüzérségi úton telepithetők,és igen jol elaknásitható velük egy folyó.
    Megjegyzem,két potenciális ellenfelünknek is van tengerpartja,lehetnek ilyen aknáik is.Alighanem vannak is.
    Sokadszorra,a Duna kettévágja az országot.....
     
  16. blogen

    blogen Well-Known Member

    Ezeket a fegyvereket B-52-es bombázókról és tengerészeti járőrgépekről lehet bevetni és általában nem extrém sekély vízben. De egy folyón MINEK! Egyetlen hídnak a folyóba robbantása hosszú hetekre blokkol bármiféle hajóforgalmat! Senki, soha az emberiség történelme során többet aknát telepíteni a Dunába Galac fölött még teoretikus értelemben sem fog.

    Van a hadtörténeti múzeum egyik lépcsőházában egy első világháborús tengeri akna, nem akarod azt kigurítani mondjuk "fenyegetésnek" hogy igazold a puszta létében fölösleges dunai aknászképességünket? Eszem megáll!
     
  17. Negan

    Negan Well-Known Member

    Vietnámba folyók aknásitására is használták őket,harcászati gépekről(F4,A6,A7,A4 de függeszthetők akár az F5re,fF16ra manapság-bármire,ami NATO szabványú).Mk80/81 bombák is átalakithatók egyszerű gyújtócserével.Orosz megfelelőik is megvannak.És mégegyszer,van kisvizi/parti sorozatvetővel/kazettás légibombával szorható kisméretű deszantelleni aknarendszerek is.
    A Dunán felrobbantják a hidat,és aknásitanak a deszantátkelő pontokon.Hogy deszantátkelő eszközökkel,szallaghiddal,kisérőhiddal se lehessen csak úgy átkelni.Meg hajóval se,kompal se.Tatai dd meg az új Leóival és IFVivel csak nézegethet a parton...
     
  18. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Csak a felütéshez tenném hozzá, hogy nem 2, hanem 5 AN-2-ese van a Magyar Honvédségnek. 4 hajó már fel lett újítva különböző szinteken. Az 5.-et (a túristahajónak átépítettet) pedig elvileg megkapták a különlegesek.
    Szerintem ha megkapják a SOC-R hajókat a Zodiac-ok után, akkor esetleg az is visszakerülhet a flotillához, és megkaphatja a tavaly novemberben átadott hajókénak megfelelő felújítást.
    Az MS-25-ösök pedig a saját feladataikat kivállóan elláthatják.
    A fegyverzetet modernizálni kellene aztán viszlát. Az első/hátsó fedélzetre ha jutna 1-1 az MBDA MPCV vegyes torony Mistrallal, meg a tatra egy SRAMS félautomata aknavető, akkor meg is lenne oldva az újrafegyverzésük. ;)
     
  19. blogen

    blogen Well-Known Member

    Szerintem ezen a ponton érdemes lenne az aknaháború alapvetéseivel megismerkedned! :D

    Kizárólag az USA rendelkezik annyi eszközzel, amivel a Duna teljes magyarországi szakaszát el lehetne aknásítani, csak minek! Fogd már fel, hogy semmilyen értelme nincs! Olyan elmebajról írsz, ami soha, semmilyen körülmények között nem következhet be, mert semmi, az égadta világon semmi értelme nincs. NINCS. Ugyanazt a kérdést nem teszed fel a beteges teóriáid megalkotásakor, amit a többi elmebeteg sem, a zárt osztályon, ahol ütemesen verve a fejüket a gumifalba ismételgetik őrületük alapvetéseit a ufókról, gyíkemberekről és agybefolyásoló készülékekről: MIÉRT!

    Ja, semmiért.
     
  20. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    Pár kérdés az AM-ek aknamentesítéséhez:
    -A KSH 2017 adatai szerint a belföldi áruszállítás 3,3%-a zajlik vizi útakon. Van értelme ezek után elaknásítás ellen készülni? :)
    -A kőkorszaki KRAM-ok megvannak mág az AM-ekhez? Működnek?
    -Lehet még demagnetizálni az AM-eket? A tasi hajófordítót két éve elbontották.

    Az AM hajók fegyverzeti korszerűsítésével kapcsolatban: vezetett már valamelyikőtök ilyen hajót? Hegymenetben olyan mint egy bazi nagy, pánzálozattlan állócélpont, fedezék nélkül. Nem lehet nem eltalálni. :)
     
    fishbed and antigonosz like this.

Ezen oldal megosztása