1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Magyar folyami erők

Diskurzus a(z) 'Magyar vonatkozású hírek, elemzések' témában - blogen által indítva @ 2020. július 5..

  1. Negan

    Negan Well-Known Member

    Na vegyél vissza!
    Vietnámi folyókat miért aknásitották?Szuezi csatornát miért aknásitották?Hogy akadályozzák az ellen mozgását.És nem kell az egész folyót aknásitani,csak az átkelési pontokat.
    Ha ennyit nem értesz meg....
     
  2. Negan

    Negan Well-Known Member

    Az átkelés miatt kellenek.
    Megvannak,még modernizálták is őket egy kicsit.
    Elvileg képes az öndemagnetizálásra.
    Aknaszedők,nem rohamnaszádok.Önlégvédelmükön kéne javitani.Közvetlen harcra nem valók.
     
    L.O.B and pöcshuszár like this.
  3. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    Helló Negan!

    Érdekel, hol látsz előnyét, a partra telepített bármilyen egyébb fegyverrel szemben?

    Képesek (voltak?) öndemagnetizálásra, de önellenőrzésr nem. Ezért kell folyamatosan utánhangolni, ha van még erre lehetőség, illetve ha képesek még rá.

    Egyetértünk! Véleményem szerint ezért - valamint a fentiek miatt - nincs értelmük a magyar dunaszakaszon ezeknek a hajóknak 2020-ban.

    [​IMG]
     
    Matróz Kommandó likes this.
  4. Negan

    Negan Well-Known Member

    Sehol.Nem közvetlen harcra kell,hanem az átkelőhely aknamentesitésére.De nem az erőszakos folyamátkelésnél.
    Pedig anélkül lényegében használhatatlanok.
    A leginkább veszélyeztetett országrész a keleti.Bármilyen ellenségnek érdeke a dunai hidak rombolása,és az átkelőhelyek aknásitása.Dunántúlra települt haderő,hadianyag,erősités/utánpótlás átkelésének akadályozására.Akkor is,ha csak a Tiszáig akar előrenyomulni....
     
  5. Matróz Kommandó

    Matróz Kommandó Well-Known Member

    Így van, ahogy írod. De hajó kell, most ez van, legyen jobb (sokkal).
     
    Galcom likes this.
  6. Flexus

    Flexus Active Member

    A belföldi áruszállításnak ugyan csak 3.3%-a, de van rajtunk keresztülmenő nemzetközi forgalom is. Ráadásul most (is, mint nagyjából az elmúlt 2000 évben) tervezik a Duna áteresztőképességének bővítését. Ilyen viszonylatban már érdekes a Duna mint vizi szállítási útvonal. Ez nem pro- vagy kontra érv az AM-ek mellett, csak kiegészítés. A dunai (tiszai) aknamentesítés meg szerintem nem olyan feladat, amit 100%-ban fel lehetne adni. Az más kérdés, hogy mi a legmegfelelőbb eszköz erre. Mint ahogy a (deszant, stb.) átkelések biztosítása is ide tartozik. De ez csak egy halk magán vélemény.
     
  7. Galthran

    Galthran Well-Known Member

    tetszik az ötlet de sztem ezek marha drágák. inkább a meglévő aknaszedőket építeném át.
    előre raknék egy távirányított tornyot gépágyúval, hátra a 2 egycsövű gépágyú helyére egy hasonló rakétaindítót:
    [​IMG]

    esetleg oldalra néhány géppuskát, automata gránátvetőt
     
  8. blogen

    blogen Well-Known Member

    Vietnamban folyótorkolatot aknásítottak el, mert szovjet utánpótlás érkezett oda hajókon. Kaddhafi pedig elmeroggyant volt, amit csinált a szuezi csatornánál, arra nem racionális magyarázatot kell keresni...
     
  9. Negan

    Negan Well-Known Member

    Folyótorkolatokat is.És nem csak Kaddhafi aknásitott.
    Kicsit körülnézhetnél az aknák terén,mert bizony van már belőlük mindenféle.Még helikopter elleni is.És a tengeri deszant elleni aknacsaládok tökéletesen megfelelnek a Dunán is.Meg a sima bombákba való aknagyújtók is.
     
  10. Negan

    Negan Well-Known Member

    A csúcs alighanem a hid elleni úszóakna.Ledobják,viszi az áramlat,és ha hidat érzékel,robban.Ilyen is van.
     
  11. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Az átkelési pontokon.
    Ha fegyvereket telepítesz a partra, akkor azokhoz kezelők kellenek. Könnyen felfedezhetőek. Az átkelés előtt/alatt mindenképpen megszórják a környéket tüzérséggel vagy a levegőből.
    Az aknákat meg kirakod és passz...
     
  12. megazez

    megazez Well-Known Member

    Ja csúcs, sodorvonalból kilépve (ha nagy tömegű a cucc és gondolom 1 ilyen akna nem 1-2 kiló) simán az üledékes partszakaszon megáll és várakozó üzemmódban megvárja a háború végét....
     
    gacsat likes this.
  13. Negan

    Negan Well-Known Member

    Amerikaiak azért csináltak ilyet is.Különben meg az AN naszádok eredeti fegyverzetébe is tartoztak érintőgyújtós sodoraknák.Szallaghidak ellen az is jó.
     
  14. kamm

    kamm Well-Known Member

    Hanyan szolgaltak anno egyszerre a Flottillaban, amikor mondjuk a csucson volt (80as evekre tippelek)?

    Errol jutott eszembe a kerdes, a FB regi budapesti kepek csoportban raktak ki ma:

    "1982. Budapest, Külső Váci út 119. Petőfi laktanya, a Honvád Folyami Flottilla bázisa"

    [​IMG]
     
    Kishuszár and antigonosz like this.
  15. Galcom

    Galcom Well-Known Member


    Valaha részt vettem egy bevonulás összeíráson valahol a Szépvölgyiúton. Akkor ott pontosan megvoltak a darabszámok, de most már csak nagyon tippelni tudok. A dandár teljes feltöltéssel körülbelül 2000 fő volt. Temészetesen békeidőben csak pár száz fő, kiképzési és HKSZ biztosítási céllal.


    Ha jól emlékszem még az osztályok betűjelzéseire:

    A osztály - Vegyeshajó:
    • Vontatóhajós század – kiképzési célra a VH-70-es, teljes HKSZ esetén bevonultatva a jégtörő hajók személyzetestől
    • Csapatszállító század – kiképzési célra a CSSZ-001, teljes HKSZ esetén bevonultatva a folyami kompok
    • Tankuszály század – békeidőben két tankuszály, teljes HKSZ esetén bevonultatva a MAHART tankuszályainak egy része.
    • VS alegység – Spec. Csepel és VS FUG. Békeidőben teljesen tartalékban, teljes HKSZ esetén állt volna fel.
    • Tűzoltó alegység – egy tűzoltóhajó. Békeidőben teljesen tartalékban, teljes HKSZ esetén állt volna fel.

    B osztály – ez csak homályosan van meg:
    Karbantartó, telephelyi, raktáros és híradós alegységek
    – ehhez szükséges technikákkal, GAZ-66, Ural, Csepel technikákkal, valamint két KRAZ a hajók partra vontatására.


    C és D osztály – „harcoló egységek”:
    • Mindegyiknek volt két AFI és egy egy-egy AKER alegysége. Egyik a Budapest alatti, másik meg a feletti Dunaszakasz hajózhatóságáért volt felelős.
    • A két AFI alegység háború esetén meghatározott pontokon beásta volna magát a Dunaparton és guvadt szemekkel figyelte volna, hova esik le légitelepítésű folyami akna. Rocsokkal voltak feszreleve, később terveztek hozzájuk Gepárd rombolópuskát.
    • Míg az AKER alegységek feladata, az AFI által megjelölt aknák megsemmisítése lett volna. Utóbbiak AN-2-es naszádokkal és Rocsokkal voltak felszerelve.
    • Békeidőben a C osztály teljesen tartalékban volt, míg a D osztály részlegesen.

    Dandár parancsnok közvetlen egységek:
    • Törzs
    • AM hajók – békeidőben mind a hat AM hajó aktívan a D osztályhoz tartozott, mint D4. Tartoztak hozzájuk AN-2-es naszádok is, ellátó feladattal.
    • Búvár alegység - békeidőben az A osztályhoz tartozott, de HKSZ után a dandár parancsnok közvetlen lett. Két-két búvár deregje, és búvárnaszád, valamint URAL, rocsó valamint a búvárok felszerelése tartozott hozzá.
    • Parancsnoki motoros
    • Lakóhajó alegység – békeidőben két egész modern lakóhajóval az A osztály alatt. Teljes HKSZ esetén mint parancsnoki központok működtek volna a Duna Budapest alatti és feletti szakaszán.
    • Ellátó alegységek - legfontosabb egység, náluk volt a kaja!!!

    Az egész koncepció a második világháború tapasztalataira volt kitalálva az ötvenes években: azaz jön az ellenséges repülőgép és aknát telepít a Dunába. Ezt észleli az AFI raj és a megjelölt pontra küldi a AKER naszádokat, amik szerelt töltettel, vagy két naszád által vontatott – nem emlékszem a nevére – fenékkapás kábellel, azokat a felszínre vontatták, megsemmisítésre.

    Nyolcvanas években bővült a koncepció:
    Ezt a koncepciót bővítették ki az AM hajók érkezésével a nyolcvanas években, amik önmagukat demagnezizálva KRAM-ot vontattak az adott Dunaszakasz felett. A KRAM nagy mágnesen teret (végkép nem értek hozzá) gerjesztett és egy döngölővel a hajócsavar hatását utánozta. A cél az volt, hogy az akna higgye az, hogy egy nagy vontatmány halad elfelette és azokat - jelenesetben a KRAM-ot - semmisítse meg.

    Itt sokan csatahajókat, tűzharcokat vízionálnak, de a valóság, hogy olyan aknák ellen volt az alakulat felkészítve, amik:
    • Légi telepítésűek
    • Kifejezetten nagy méretű hajóvonták (sok-sok uszály, bárka) elpusztítására tervezték.
    • Ezért az akna várt a víz alatt és mágneses, valamint hanghatások alapján nagy méretű hajóvonták alatt robbant.
    • Elvileg várhatott 2-3 hajóvontát is egy számláló alapján, hagy higgye az ellen, hogy biztonságos az adott szakasz.
    Szóval minimális deszant, csatahajós, parti aknás eltávolítós képességgel rendelkezett csak az alakult, ezeket a feladatokat csak kényszerből, nagy várható veszteségekkel tudta volna teljesíteni, hiszen eszközei nem voltak hozzájuk! Elsődleges feladata, a kevésbé deszantos-csatahajós „Duna hajózhatóságának biztosítása” volt!

    [​IMG]
     
    Kishuszár, fishbed, vilmoci and 11 others like this.
  16. Ocses

    Ocses Well-Known Member

    Basszus. Jó agyad van. Én arra nem emlékszem 2 napja mit vacsoráztam.
     
    Masztiff, svajcibeka, Blitz97 and 3 others like this.
  17. boki

    boki Well-Known Member

Ezen oldal megosztása