Magyar folyami erők

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
5 156
5 622
113
Szerintem ezen a ponton érdemes lenne az aknaháború alapvetéseivel megismerkedned! :D

Kizárólag az USA rendelkezik annyi eszközzel, amivel a Duna teljes magyarországi szakaszát el lehetne aknásítani, csak minek! Fogd már fel, hogy semmilyen értelme nincs! Olyan elmebajról írsz, ami soha, semmilyen körülmények között nem következhet be, mert semmi, az égadta világon semmi értelme nincs. NINCS. Ugyanazt a kérdést nem teszed fel a beteges teóriáid megalkotásakor, amit a többi elmebeteg sem, a zárt osztályon, ahol ütemesen verve a fejüket a gumifalba ismételgetik őrületük alapvetéseit a ufókról, gyíkemberekről és agybefolyásoló készülékekről: MIÉRT!

Ja, semmiért.
Na vegyél vissza!
Vietnámi folyókat miért aknásitották?Szuezi csatornát miért aknásitották?Hogy akadályozzák az ellen mozgását.És nem kell az egész folyót aknásitani,csak az átkelési pontokat.
Ha ennyit nem értesz meg....
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
5 156
5 622
113
Pár kérdés az AM-ek aknamentesítéséhez:
-A KSH 2017 adatai szerint a belföldi áruszállítás 3,3%-a zajlik vizi útakon. Van értelme ezek után elaknásítás ellen készülni? :)
-A kőkorszaki KRAM-ok megvannak mág az AM-ekhez? Működnek?
-Lehet még demagnetizálni az AM-eket? A tasi hajófordítót két éve elbontották.

Az AM hajók fegyverzeti korszerűsítésével kapcsolatban: vezetett már valamelyikőtök ilyen hajót? Hegymenetben olyan mint egy bazi nagy, pánzálozattlan állócélpont. Nem lehet nem eltalálni. :)
Az átkelés miatt kellenek.
Megvannak,még modernizálták is őket egy kicsit.
Elvileg képes az öndemagnetizálásra.
Aknaszedők,nem rohamnaszádok.Önlégvédelmükön kéne javitani.Közvetlen harcra nem valók.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
720
1 388
93
Helló Negan!

Az átkelés miatt kellenek.
Érdekel, hol látsz előnyét, a partra telepített bármilyen egyébb fegyverrel szemben?

Elvileg képes az öndemagnetizálásra.
Képesek (voltak?) öndemagnetizálásra, de önellenőrzésr nem. Ezért kell folyamatosan utánhangolni, ha van még erre lehetőség, illetve ha képesek még rá.

Közvetlen harcra nem valók.
Egyetértünk! Véleményem szerint ezért - valamint a fentiek miatt - nincs értelmük a magyar dunaszakaszon ezeknek a hajóknak 2020-ban.

 
  • Tetszik
Reactions: Matróz Kommandó

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
5 156
5 622
113
Érdekel, hol látsz előnyét, a partra telepített bármilyen egyébb fegyverrel szemben?
Sehol.Nem közvetlen harcra kell,hanem az átkelőhely aknamentesitésére.De nem az erőszakos folyamátkelésnél.
Képesek (voltak?) öndemagnetizálásra, de önellenőrzésr nem. Ezért kell folyamatosan utánhangolni, ha van még erre lehetőség, illetve ha képesek még rá.
Pedig anélkül lényegében használhatatlanok.
Egyetértünk, ezért nics értelmük a magyar dunaszakaszon ennek a hajónak 2020-ban.
A leginkább veszélyeztetett országrész a keleti.Bármilyen ellenségnek érdeke a dunai hidak rombolása,és az átkelőhelyek aknásitása.Dunántúlra települt haderő,hadianyag,erősités/utánpótlás átkelésének akadályozására.Akkor is,ha csak a Tiszáig akar előrenyomulni....
 

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
514
1 354
93
Pár kérdés az AM-ek aknamentesítéséhez:
-A KSH 2017 adatai szerint a belföldi áruszállítás 3,3%-a zajlik vizi útakon. Van értelme ezek után elaknásítás ellen készülni? :)
-A kőkorszaki KRAM-ok megvannak mág az AM-ekhez? Működnek?
-Lehet még demagnetizálni az AM-eket? A tasi hajófordítót két éve elbontották.

Az AM hajók fegyverzeti korszerűsítésével kapcsolatban: vezetett már valamelyikőtök ilyen hajót? Hegymenetben olyan mint egy bazi nagy, pánzálozattlan állócélpont, fedezék nélkül. Nem lehet nem eltalálni. :)
Így van, ahogy írod. De hajó kell, most ez van, legyen jobb (sokkal).
 
  • Tetszik
Reactions: Galcom

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
321
643
93
A belföldi áruszállításnak ugyan csak 3.3%-a, de van rajtunk keresztülmenő nemzetközi forgalom is. Ráadásul most (is, mint nagyjából az elmúlt 2000 évben) tervezik a Duna áteresztőképességének bővítését. Ilyen viszonylatban már érdekes a Duna mint vizi szállítási útvonal. Ez nem pro- vagy kontra érv az AM-ek mellett, csak kiegészítés. A dunai (tiszai) aknamentesítés meg szerintem nem olyan feladat, amit 100%-ban fel lehetne adni. Az más kérdés, hogy mi a legmegfelelőbb eszköz erre. Mint ahogy a (deszant, stb.) átkelések biztosítása is ide tartozik. De ez csak egy halk magán vélemény.
 

Galthran

Well-Known Member
2020. január 31.
1 086
3 710
113
A 1.0m merülés állóhelyzetben van olvasd el mennyi az AM hajóé
Menetben 80cm az tökéletes még a Balatonra is fel tudná menni.
Ennél vannak sokkal nagyobb hajók a Dunán.

Az hogy párhuzamot állítasz a vasúttal az egy vicc mivel ott elég h 10cm hiányozzon a színből és bukott a mutatvány.
A Dunán lenne bőven helye széltében hosszába és jobban tudná védeni Paksot Battát BP mint egyfix telepitésű
tetszik az ötlet de sztem ezek marha drágák. inkább a meglévő aknaszedőket építeném át.
előre raknék egy távirányított tornyot gépágyúval, hátra a 2 egycsövű gépágyú helyére egy hasonló rakétaindítót:


esetleg oldalra néhány géppuskát, automata gránátvetőt
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
11 315
11 235
113
Na vegyél vissza!
Vietnámi folyókat miért aknásitották?Szuezi csatornát miért aknásitották?Hogy akadályozzák az ellen mozgását.És nem kell az egész folyót aknásitani,csak az átkelési pontokat.
Ha ennyit nem értesz meg....
Vietnamban folyótorkolatot aknásítottak el, mert szovjet utánpótlás érkezett oda hajókon. Kaddhafi pedig elmeroggyant volt, amit csinált a szuezi csatornánál, arra nem racionális magyarázatot kell keresni...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
5 156
5 622
113
Vietnamban folyótorkolatot aknásítottak el, mert szovjet utánpótlás érkezett oda hajókon. Kaddhafi pedig elmeroggyant volt, amit csinált a szuezi csatornánál, arra nem racionális magyarázatot kell keresni...
Folyótorkolatokat is.És nem csak Kaddhafi aknásitott.
Kicsit körülnézhetnél az aknák terén,mert bizony van már belőlük mindenféle.Még helikopter elleni is.És a tengeri deszant elleni aknacsaládok tökéletesen megfelelnek a Dunán is.Meg a sima bombákba való aknagyújtók is.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
5 156
5 622
113
Folyótorkolatokat is.És nem csak Kaddhafi aknásitott.
Kicsit körülnézhetnél az aknák terén,mert bizony van már belőlük mindenféle.Még helikopter elleni is.És a tengeri deszant elleni aknacsaládok tökéletesen megfelelnek a Dunán is.Meg a sima bombákba való aknagyújtók is.
A csúcs alighanem a hid elleni úszóakna.Ledobják,viszi az áramlat,és ha hidat érzékel,robban.Ilyen is van.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
9 663
11 309
113
Érdekel, hol látsz előnyét, a partra telepített bármilyen egyébb fegyverrel szemben?
Az átkelési pontokon.
Ha fegyvereket telepítesz a partra, akkor azokhoz kezelők kellenek. Könnyen felfedezhetőek. Az átkelés előtt/alatt mindenképpen megszórják a környéket tüzérséggel vagy a levegőből.
Az aknákat meg kirakod és passz...
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
4 639
9 034
113
A csúcs alighanem a hid elleni úszóakna.Ledobják,viszi az áramlat,és ha hidat érzékel,robban.Ilyen is van.
Ja csúcs, sodorvonalból kilépve (ha nagy tömegű a cucc és gondolom 1 ilyen akna nem 1-2 kiló) simán az üledékes partszakaszon megáll és várakozó üzemmódban megvárja a háború végét....
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
5 156
5 622
113
Ja csúcs, sodorvonalból kilépve (ha nagy tömegű a cucc és gondolom 1 ilyen akna nem 1-2 kiló) simán az üledékes partszakaszon megáll és várakozó üzemmódban megvárja a háború végét....
Amerikaiak azért csináltak ilyet is.Különben meg az AN naszádok eredeti fegyverzetébe is tartoztak érintőgyújtós sodoraknák.Szallaghidak ellen az is jó.
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
5 985
6 695
113
Hanyan szolgaltak anno egyszerre a Flottillaban, amikor mondjuk a csucson volt (80as evekre tippelek)?

Errol jutott eszembe a kerdes, a FB regi budapesti kepek csoportban raktak ki ma:

"1982. Budapest, Külső Váci út 119. Petőfi laktanya, a Honvád Folyami Flottilla bázisa"

 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
720
1 388
93
Hanyan szolgaltak anno egyszerre a Flottillaban, amikor mondjuk a csucson volt (80as evekre tippelek)?


Valaha részt vettem egy bevonulás összeíráson valahol a Szépvölgyiúton. Akkor ott pontosan megvoltak a darabszámok, de most már csak nagyon tippelni tudok. A dandár teljes feltöltéssel körülbelül 2000 fő volt. Temészetesen békeidőben csak pár száz fő, kiképzési és HKSZ biztosítási céllal.


Ha jól emlékszem még az osztályok betűjelzéseire:

A osztály - Vegyeshajó:
  • Vontatóhajós század – kiképzési célra a VH-70-es, teljes HKSZ esetén bevonultatva a jégtörő hajók személyzetestől
  • Csapatszállító század – kiképzési célra a CSSZ-001, teljes HKSZ esetén bevonultatva a folyami kompok
  • Tankuszály század – békeidőben két tankuszály, teljes HKSZ esetén bevonultatva a MAHART tankuszályainak egy része.
  • VS alegység – Spec. Csepel és VS FUG. Békeidőben teljesen tartalékban, teljes HKSZ esetén állt volna fel.
  • Tűzoltó alegység – egy tűzoltóhajó. Békeidőben teljesen tartalékban, teljes HKSZ esetén állt volna fel.

B osztály – ez csak homályosan van meg:
Karbantartó, telephelyi, raktáros és híradós alegységek
– ehhez szükséges technikákkal, GAZ-66, Ural, Csepel technikákkal, valamint két KRAZ a hajók partra vontatására.


C és D osztály – „harcoló egységek”:
  • Mindegyiknek volt két AFI és egy egy-egy AKER alegysége. Egyik a Budapest alatti, másik meg a feletti Dunaszakasz hajózhatóságáért volt felelős.
  • A két AFI alegység háború esetén meghatározott pontokon beásta volna magát a Dunaparton és guvadt szemekkel figyelte volna, hova esik le légitelepítésű folyami akna. Rocsokkal voltak feszreleve, később terveztek hozzájuk Gepárd rombolópuskát.
  • Míg az AKER alegységek feladata, az AFI által megjelölt aknák megsemmisítése lett volna. Utóbbiak AN-2-es naszádokkal és Rocsokkal voltak felszerelve.
  • Békeidőben a C osztály teljesen tartalékban volt, míg a D osztály részlegesen.

Dandár parancsnok közvetlen egységek:
  • Törzs
  • AM hajók – békeidőben mind a hat AM hajó aktívan a D osztályhoz tartozott, mint D4. Tartoztak hozzájuk AN-2-es naszádok is, ellátó feladattal.
  • Búvár alegység - békeidőben az A osztályhoz tartozott, de HKSZ után a dandár parancsnok közvetlen lett. Két-két búvár deregje, és búvárnaszád, valamint URAL, rocsó valamint a búvárok felszerelése tartozott hozzá.
  • Parancsnoki motoros
  • Lakóhajó alegység – békeidőben két egész modern lakóhajóval az A osztály alatt. Teljes HKSZ esetén mint parancsnoki központok működtek volna a Duna Budapest alatti és feletti szakaszán.
  • Ellátó alegységek - legfontosabb egység, náluk volt a kaja!!!

Az egész koncepció a második világháború tapasztalataira volt kitalálva az ötvenes években: azaz jön az ellenséges repülőgép és aknát telepít a Dunába. Ezt észleli az AFI raj és a megjelölt pontra küldi a AKER naszádokat, amik szerelt töltettel, vagy két naszád által vontatott – nem emlékszem a nevére – fenékkapás kábellel, azokat a felszínre vontatták, megsemmisítésre.

Nyolcvanas években bővült a koncepció:
Ezt a koncepciót bővítették ki az AM hajók érkezésével a nyolcvanas években, amik önmagukat demagnezizálva KRAM-ot vontattak az adott Dunaszakasz felett. A KRAM nagy mágnesen teret (végkép nem értek hozzá) gerjesztett és egy döngölővel a hajócsavar hatását utánozta. A cél az volt, hogy az akna higgye az, hogy egy nagy vontatmány halad elfelette és azokat - jelenesetben a KRAM-ot - semmisítse meg.

Itt sokan csatahajókat, tűzharcokat vízionálnak, de a valóság, hogy olyan aknák ellen volt az alakulat felkészítve, amik:
  • Légi telepítésűek
  • Kifejezetten nagy méretű hajóvonták (sok-sok uszály, bárka) elpusztítására tervezték.
  • Ezért az akna várt a víz alatt és mágneses, valamint hanghatások alapján nagy méretű hajóvonták alatt robbant.
  • Elvileg várhatott 2-3 hajóvontát is egy számláló alapján, hagy higgye az ellen, hogy biztonságos az adott szakasz.
Szóval minimális deszant, csatahajós, parti aknás eltávolítós képességgel rendelkezett csak az alakult, ezeket a feladatokat csak kényszerből, nagy várható veszteségekkel tudta volna teljesíteni, hiszen eszközei nem voltak hozzájuk! Elsődleges feladata, a kevésbé deszantos-csatahajós „Duna hajózhatóságának biztosítása” volt!

 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
1 756
2 190
113
Valaha részt vettem egy bevonulás összeíráson valahol a Szépvölgyiúton. Akkor ott pontosan megvoltak a darabszámok, de most már csak nagyon tippelni tudok. A dandár teljes feltöltéssel körülbelül 2000 fő volt. Temészetesen békeidőben csak pár száz fő, kiképzési és HKSZ biztosítási céllal.


Ha jól emlékszem még az osztályok betűjelzéseire:

A osztály - Vegyeshajó:
  • Vontatóhajós század – kiképzési célra a VH-70-es, teljes HKSZ esetén bevonultatva a jégtörő hajók személyzetestől
  • Csapatszállító század – kiképzési célra a CSSZ-001, teljes HKSZ esetén bevonultatva a folyami kompok
  • Tankuszály század – békeidőben két tankuszály, teljes HKSZ esetén bevonultatva a MAHART tankuszályainak egy része.
  • VS alegység – Spec. Csepel és VS FUG. Békeidőben teljesen tartalékban, teljes HKSZ esetén állt volna fel.
  • Tűzoltó alegység – egy tűzoltóhajó. Békeidőben teljesen tartalékban, teljes HKSZ esetén állt volna fel.

B osztály – ez csak homályosan van meg:
Karbantartó, telephelyi, raktáros és híradós alegységek
– ehhez szükséges technikákkal, GAZ-66, Ural, Csepel technikákkal, valamint két KRAZ a hajók partra vontatására.


C és D osztály – „harcoló egységek”:
  • Mindegyiknek volt két AFI és egy egy-egy AKER alegysége. Egyik a Budapest alatti, másik meg a feletti Dunaszakasz hajózhatóságáért volt felelős.
  • A két AFI alegység háború esetén meghatározott pontokon beásta volna magát a Dunaparton és guvadt szemekkel figyelte volna, hova esik le légitelepítésű folyami akna. Rocsokkal voltak feszreleve, később terveztek hozzájuk Gepárd rombolópuskát.
  • Míg az AKER alegységek feladata, az AFI által megjelölt aknák megsemmisítése lett volna. Utóbbiak AN-2-es naszádokkal és Rocsokkal voltak felszerelve.
  • Békeidőben a C osztály teljesen tartalékban volt, míg a D osztály részlegesen.

Dandár parancsnok közvetlen egységek:
  • Törzs
  • AM hajók – békeidőben mind a hat AM hajó aktívan a D osztályhoz tartozott, mint D4. Tartoztak hozzájuk AN-2-es naszádok is, ellátó feladattal.
  • Búvár alegység - békeidőben az A osztályhoz tartozott, de HKSZ után a dandár parancsnok közvetlen lett. Két-két búvár deregje, és búvárnaszád, valamint URAL, rocsó valamint a búvárok felszerelése tartozott hozzá.
  • Parancsnoki motoros
  • Lakóhajó alegység – békeidőben két egész modern lakóhajóval az A osztály alatt. Teljes HKSZ esetén mint parancsnoki központok működtek volna a Duna Budapest alatti és feletti szakaszán.
  • Ellátó alegységek - legfontosabb egység, náluk volt a kaja!!!

Az egész koncepció a második világháború tapasztalataira volt kitalálva az ötvenes években: azaz jön az ellenséges repülőgép és aknát telepít a Dunába. Ezt észleli az AFI raj és a megjelölt pontra küldi a AKER naszádokat, amik szerelt töltettel, vagy két naszád által vontatott – nem emlékszem a nevére – fenékkapás kábellel, azokat a felszínre vontatták, megsemmisítésre.

Nyolcvanas években bővült a koncepció:
Ezt a koncepciót bővítették ki az AM hajók érkezésével a nyolcvanas években, amik önmagukat demagnezizálva KRAM-ot vontattak az adott Dunaszakasz felett. A KRAM nagy mágnesen teret (végkép nem értek hozzá) gerjesztett és egy döngölővel a hajócsavar hatását utánozta. A cél az volt, hogy az akna higgye az, hogy egy nagy vontatmány halad elfelette és azokat - jelenesetben a KRAM-ot - semmisítse meg.

Itt sokan csatahajókat, tűzharcokat vízionálnak, de a valóság, hogy olyan aknák ellen volt az alakulat felkészítve, amik:
  • Légi telepítésűek
  • Kifejezetten nagy méretű hajóvonták (sok-sok uszály, bárka) elpusztítására tervezték.
  • Ezért az akna várt a víz alatt és mágneses, valamint hanghatások alapján nagy méretű hajóvonták alatt robbant.
  • Elvileg várhatott 2-3 hajóvontát is egy számláló alapján, hagy higgye az ellen, hogy biztonságos az adott szakasz.
Szóval minimális deszant, csatahajós, parti aknás eltávolítós képességgel rendelkezett csak az alakult, ezeket a feladatokat csak kényszerből, nagy várható veszteségekkel tudta volna teljesíteni, hiszen eszközei nem voltak hozzájuk! Elsődleges feladata, a kevésbé deszantos-csatahajós „Duna hajózhatóságának biztosítása” volt!


Basszus. Jó agyad van. Én arra nem emlékszem 2 napja mit vacsoráztam.