Magyar katonai repülőgépek a kezdetektől 1990-ig

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 960
5 887
113
Itthon is újraépíthetne valaki, valakik egy Me-109 vagy 110est. Esetleg ha már nagyot álmodunk akkor Tas-t.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 892
18 278
113
Így igaz, a Hadtörténeti múzeum, meg esetleg valami lelkes szponzor felkarolhatna hasonlót. Lehetne Tatán pl., egy Turán is a T-34-es mellett. Illene.
A Tas harckocsi élethű modellje pedig igazi kuriózum lenne.
Egy Nimródot nagyon szépen helyreállítottak, lehetne folytatása.
 
2013. december 7.
934
4
18
Az Me109-es rohadt nehéz lenne megcsinálni, a pilótafülke és a motor közötti bonyolult idomok miatt.Az a gép direkt úgy volt csinálva hogy minden erőshatás azon a részen összpontosuljon a gép többi része rendkívűl gyenge
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 960
5 887
113
Az Me109-es rohadt nehéz lenne megcsinálni, a pilótafülke és a motor közötti bonyolult idomok miatt.Az a gép direkt úgy volt csinálva hogy minden erőshatás azon a részen összpontosuljon a gép többi része rendkívűl gyenge

Nincsennek meg valahol vmilyen 109es tervek?
A Tasról meg a turán motorról egész jó források vannak.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 584
63 961
113
Pár éve még lógott itt az egyik faluszéli ház gémeskútján egy Nimród vagy Toldi kerék...
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 663
27 827
113
Magyar pilóták képzése a Szovjetunióban valamikor a 60-as években
4ZW7lPyrNOQ.jpg

DlM7zbgqxOA.jpg

odGEzQQOksU.jpg

uVzVESwguBs.jpg

k9WwZUvw2iU.jpg

XZWTtqoVR1c.jpg

ocZm8XhZN2A.jpg

YSHYO4AEE2c.jpg

jRcoTsKUqfM.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed