1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Magyar Néphadsereg

Diskurzus a(z) 'Magyar hadtörténelem' témában - Terminator által indítva @ 2016. január 15..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Haditechnikai Park, Kecel




     
    tonyo, misinator and fishbed like this.
  2. honved

    honved Well-Known Member

    Utazás gyorsítása haza a laktanyából, vagy vissza a laktanyába, 80-as évek. Nem volt nehéz, katonát mindenki felvette, azonnal megálltak a kocsik, ha katonát láttak az út szélén.

    [​IMG]
     
    ghostrider, antigonosz, tonyo and 2 others like this.
  3. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    Az igaz, csak elvileg tilos volt. Legalább is 94ben a Váposok bevittek ez miatt. De lehet hogy csak unatkoztak.
     
  4. Robur

    Robur Well-Known Member

    Nem, tényleg tilos volt stoppolni.
     
    Pocok75 likes this.
  5. honved

    honved Well-Known Member

    Tilos volt, mint sok III. osztályba sorolt kocsma látogatása is. De azért stoppoltunk. :)
     
    ghostrider, tonyo and Pocok75 like this.
  6. misinator

    misinator Well-Known Member

    Csak pár példa 89-90'ből sorkatonaként Nagykanizsától - később Budapesttől - Miskolcig :
    - Részeg Varnyú taxis, aki meghívott minket piálni
    - Ladás sofőr, aki az utas helyett ivott a sörösüvegben levő konyakunkból,
    - Ezeröcsi a kánikulában, aminek frekvenciaszintézeres(!!!) rádiója, meg nyitott Finlandia napfénytetője volt: Tömén luxus!o_O
    - Star pótos teherautó, ami úgy be volt igényesen kárpitozva, hogy azt hittük piásan; Merci kamion...(Olaszból hozott Martinit: Szerintetek...?:rolleyes:)
    - Varnyó Trans platóján csirkeketrecek között,
    - állami Volga végig 130-al,
    - Nagypolák minimum négyezres fordulaton, ami tartotta az Audi 90-as tempóját... - mindkettő a 3-as főúton,
    - Zastavában hatan,
    - Pótos IFA-ban a motorháztetőn (én feleltem az elektromos hűtő ventilátor üzemeltetésért!),
    - bulldog Tatra, ami megégette a lábfejem a kabinfűtésével,
    - vasárút szállító pótos(!) VOZIFA, amiből Gyöngyösnél kiszálltam és elbújtam, mert max. negyvennel bírt menni - szerintem most jár Kerecsendnél...
    - féltengelyes, elcsavarodott alvázú Varnyú, amit görcsösen vezetett a barackszín kosztümös vidéki anyuka (nettó halálfélelem)
    - belügyminisztériumi alkalmazott Kispolákkal (Kb. semmi nem úgy valósult meg az önkormányzati törvénytervezetből, ahogy ők kidolgozták...)
    - Zalabútoros pótos IFA (engem úgy látszik üldöztek a póttal terhelt IFA erőforrások:eek:), aminek a sofőrje végig csak somolygott, amikor Miskolcig szidtuk a setét Zalát, a setét zalaiakkal (mentségünkre szóljon, hogy sötétben szálltunk fel..)
    Stb., stb.
    A negatív rekord Kanizsától délután négytől 16 óra, 13 autó...

    Nyugati(!) rendszámos autók:
    - Kettes Golf 1.3 négy gang olasz rendszámmal - előtte Barkasból szálltunk ki...
    - "Kád"Audi 100 sorötös kétezres benzinessel
    - Ford Scorpio 2.9i négygangos elektronikus automataváltóval...(135 km/h-nál még kickdown-ra visszaváltott harmadikba!)
    - S a rekord: Szintén olasz rendszámmal 88'-as LCD kijelzős Audi Qattro Coupe ( 220 Le), a srác menet közben kivett a kesztyűtartóból egy olasz-magyar szótárt, úgy beszélgettünk, azóta tudom, hogy a Lamborghini nem Lambordzsini...
    Székesfehérvárnál átnéztünk a VÁP-os Latvijába, aminek az utasai szerintem azt hitték, hogy káprázik a szemük...
    Siófok-Miskolc (Ekkor még ugye nem volt M0 és az M3 is csak Gyöngyösig!) négy és fél óra!

    Soha nem buktam le, ellentétben pl. azokkal a pechesekkel, akik szintén stoppoltak az Irinyi Gépkocsiszinből, de ők a a kerítés mellett:
    https://www.google.hu/maps/@47.5544...4!1sJxsW8eZVSgdRLTh4c_8KnA!2e0!7i13312!8i6656
    ...s vitték is be őket a VÁP-osok a (ha jól emlékszem) Petőfi laktanyába...
     
    ghostrider, antigonosz, tonyo and 4 others like this.
  7. honved

    honved Well-Known Member

    Hogy is mondta Lőrincz Kálmán vezérezredes egykoron ? "A tankoktól nem láttuk az erdőt". :)

    [​IMG]
     
  8. dudi

    dudi Well-Known Member

  9. honved

    honved Well-Known Member

    Facebookon találtam. Vajon hány ilyen történet lehetett még a Néphadseregben ?

    "
    Ádám Schweipert
    „Segítő” · 21 perce
    1982 nyarán Hajmáskéren hősi halált halt katonatársam Selymes István posztumusz őrmester nyughelye a kelebiai temetőben.Katonai tiszteletadással temettük.Halál oka: a pécsi tüzérek közénk lőttek a bajai 3. zászlóaljba.Több súlyos és könnyű sérült volt a szétszóródó repeszektől. Nyugodjon békében."

    [​IMG]
     
  10. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Állítólag az egyik VSZ hadgyakorlaton a román előretolt tüzérségi megfigyelőpont a saját koordinátáit adata meg célként. Szét is lőtték Őket.
     
    honved and fapp_supervisor like this.
  11. honved

    honved Well-Known Member

    Ugyan Határőrség, de ide rakom.

    [​IMG]
     
    Pocok75, antigonosz and fedett_mókus like this.
  12. honved

    honved Well-Known Member

  13. honved

    honved Well-Known Member

    Egykoron...

    [​IMG]
     
    ghostrider likes this.
  14. honved

    honved Well-Known Member

  15. honved

    honved Well-Known Member

  16. honved

    honved Well-Known Member

    MHSZ kártyanaptár, állítólag.

    [​IMG]
     
  17. honved

    honved Well-Known Member

  18. honved

    honved Well-Known Member

    Nem éppen Néphadsereg, de azok az idők az átkosban. Határőrség Kis szépséghibával, nem a bejövőket állították meg, hanem a kimenni akarókat nem engedték. Akkor bizony ez így ment. Bár a nyugati határsávba eső falvakban ismeretlen fogalom volt a köztörvényes bűnözés.

    [​IMG]
     
    tonyo and anonim999 like this.
  19. honved

    honved Well-Known Member

  20. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Hát a második képen egy Sz-125M Pecsora (SA-3B) komplexum indítóállványa látható, ami egykoron Helszinki városát védte, így itt offtopic.
    A kép a Finn Légvédelem múzeumában készült, itt.
     
    honved and fishbed like this.

Ezen oldal megosztása