1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Magyarország ipara

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - marton által indítva @ 2014. január 19..

  1. marton

    marton Well-Known Member

    Olyan sokszor vitáztunk már itt a fórumon arról, hogy van-e ipar hazánkban vagy nincs. Van-e vagy nincs, ez így igen ki van sarkítva, szándékosan. Azért írtam így , mert sokak szerint nincs iparunk, felesleges az Ikarus után sírdogálni, jelenleg meg csak Mercedesek és Suzukik összeszerelésére vagyunk alkalmasak. Nos, autóiparban sem ilyen fekete és fehér a helyzet, ugyanis nagyon-nagyon sok autóipari beszállító kis magyar KFT, akik igenis magyar tulajdonban vannak, és magyar mérnökökkel dolgoznak. Nem vagyok elfogult, nem állítom, hogy van a magyar ipar például egy cseh szinten, de amik vannak, azokat nem lehet elvitatni. Célom ezzel a topikkal, hogy belinkelgessük, megvitassuk a magyar ipar résztvevőinek munkáit, amik egyszer akár egy hadiipar alapját is képezhetik.
     
  2. marton

    marton Well-Known Member

    El is kezdem: Ganz
    Lehet csemegézni ezen az oldalon, hogy a lesajnát iparunk ezen cége mire is képes. Export, Euro 5-ös motrok gyártása, miegymás.

    http://www.ganz-holding.hu/
     
  3. pela3

    pela3 Well-Known Member

    Érdekelne,hogy a Ganz mennyire magyar tulajdon, a háttérben..
     
  4. marton

    marton Well-Known Member

    A tulajdonosi háttér fent a weboldalukon. Tudtommal magyar, viszont sokat dolgozik együtt másik nagy cégekkel, pl.: Skoda. A nagy tendereken amiket megnyernek, azokon is főleg más cégekkel együtt indulnak.
     
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Én inkább úgy fogalmaznék, hogy a magyar ipar átalakult és kisebb lett. Ennek minden előnyével (?) és hátrányával. Egyes nagy ipari cégek még a K&F egy részét is itt tartják fent, szóval azért a szuperpesszimisták azért elég gyakran túlzásokba esnek, hogy mit vesztettünk el.

    Az meg végépp vicces, hogy azzal érvelnek, hogy mennyre fasza volt az Ikarus, hogy tízezerszám vitték innen. Igen, vitték. A SzU szépen elvitte és odaadta a haveri országonak. Persze sikerült is eladni belőlük, de ezt ne úgy állítsuk már be, mint világraszóló teljesítmény. A világ fejlődő országaiba, komcsi diktatúrákba és csóró országokba mentek. Azért, mert ez kaphattak, vagy erre tellet és nem azért, mert ez volt a világ teteje...
     
  6. pela3

    pela3 Well-Known Member

    Molni : Ahhoz képest az Ikaruszok még mindig gurulnak, elég jó kis buszok voltak,nem kell őket leszólni,mert amire tervezték őket bőven túl tejesítették. Életkorban és megbízhatóságban is, amennyiben megfelelő karbantartás volt, bár a bkv erre rácáfol,mert a hanyagság ellenére is mennek.
     
    hana likes this.
  7. honved

    honved Well-Known Member

    Az iparunk teljesen átalakult. Van jó szakembergárdánk, mérnöki és szakmunkás téren, első osztályú. Azonban nincs tőkeerős vállalkozói rétegünk, aki pl., gépgyártásba invesztálna tízmilliárdokat.
    Kft-k tömkelege vegetál valamilyen szinten. Inkább még kisipari módszerekkel.
    Némiképp javítja a helyzetet, a sok külföldi multi, azok ipari kultúrája, munkamódszere és morálja. Ami készteti a hazai vállalkozásokat is, hogy fejlődjenek fel, legalább a megfelelői beszállítói szintre. Én az autógyártásban dolgozom, 1996 óta. Sajnos a mai napig kevés a megfelelő hazai beszállító, igaz számuk növekszik. Azonban hosszú még az idő, hogy önmagunkban is komoly gépgyártással büszkélkedhessünk.
    Ami az Ikarust illeti, inkább szegénységi bizonyítvány a tömegközlekedési cégek részéről, hogy még mindig futnak ezek a buszok. Nagyjából, 6-8 évente cserélni kellene a buszállományt normális esetben. Érdemes megnézni e téren a hazai magán fuvarozó cégeket. Tudomásom szerint, egy 8 éves kamion, már csere érett és cserélik is.
     
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem tudom, hogy miért hiszik azt egyesek, hogy csak az Ikarus buszok képesek 20 évig gurulni...
     
  9. fip7

    fip7 Well-Known Member

    molnibalage

    "Nem tudom, hogy miért hiszik azt egyesek, hogy csak az Ikarus buszok képesek 20 évig gurulni..."

    Mert Magyarországon 20 éves buszból csak Ikarust látnak ;)

    Ettől függetlenül tényleg nem kell lebecsülni a 260/280-as típust. Amikor megjelentek a világ élvonalába tartoztak! Csak azóta eltelt 40 év...
     
  10. Star Trek

    Star Trek New Member

    Molni Te is mérnők vagy nem?És nem látod a technikai fejődést az újításokat?
     
  11. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Kizárt, max a wáberersnél meg a hasonlóknál Szemerey stb. A 20-30 kamion, teherautó alatti cégek biztosan nem. Jött már hozzám Rába rakodni meg 26 éves merci is. A volt Hungarocamion-os magnumok és volvók is most kezdenek csak eltűnni. Egy 2006-os MAN sokaknak álom még.
    Molni, ha megkérdezel egy buszsofőrt (nekem több is mondta) hogy pl Credo-MAN-Ikarus közül melyiket vezetné az Ikarust választaná. És utasként én is. (xarok ezek a kis műanyag ülések)
     
  12. marton

    marton Well-Known Member

    Repülőgép gyártás/fejlesztés, mégha piciben is, de van:

    http://www.halley.hu/

    http://corvus-hungary.com/en/sa_buy_ultralight_aircraft/n_fusion/t_Corvus%20Fusion/index.html
     
  13. marton

    marton Well-Known Member

    Egy kis helyzetkép a buszgyártásról.

    Csaba-Metál: nem a fő profilja, de van neki:

    http://www.csaba-metal.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=17&Itemid=36

    Credo: mindenki ismeri, itthon sokat eladott, export:0, az új buszai már kifejezetten szépek, azokat is kezdik vásárolgatni.

    http://www.credobus.hu/

    MABI: új cég, hatalmas ambiciókkal.

    http://mno.hu/magyar_nemzet_gazdasagi_hirei/uj-magyar-buszgyarto-szuletett-a-mabi-1199396

    És végül: Ikarus! Igen, még létezik, adnak is el belőlük keveset.

    http://magyarbusz.info/Magyar_gyartok/Arc-Ikarus#sthash.3QITpgz1.dpbs
     
  14. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Szombathelyen is van egy cég ami ilyen könnyű gépeket szerelget. Legalábbis pár éve még volt.
     
  15. marton

    marton Well-Known Member

    Köszi antigonosz!
    Ezt találtam, ez valami kit-es megoldás,, de lehet, hogy van más is, de azt nem találom.

    http://www.airguard.hu/
     
  16. marton

    marton Well-Known Member

    Lencse: :D

    http://iho.hu/hir/emel-kotor-bozotot-nyir-140116
     
  17. marton

    marton Well-Known Member

    FÉG. Emlékeztek a FÉG-Armyre?

    http://www.mpfholding.hu/feg.php?page=ceginformacio
     
  18. marton

    marton Well-Known Member

    Hajdu.

    http://www.hajdurt.hu/
     
  19. voltagemultiplier

    voltagemultiplier New Member

    Ezek kiragadott példák. Persze lehet annak örülni hogy vannak, de nem jellemzik Magyarország iparát.
    1.)Mo-n a vállakozói kamat hatalmas, máshol, szomszédos EU országokban kevesebb mint fele. Ha nincs tőke, akkor ebben az országban lehet hitelből technológiát beszerezni. ( Pl.Otp itt 17%, a romániai OTP-ban 7% ) a többiek pedig még jobbak, Lengyelországnak csak a nevét említem meg...
    2.) Egy magyar munkaerő után az ő nettó fizetésének a 130...150%-át kell befizetni az államnak. (ebből sok tétel úgy könyvelődik el, hogy "a munkavállaló is fizet maga után" mintha azt nem a munkáltató fizetné...) Kivétel persze a rengeteg féle kisadozó. átalányadozó és hasonlók, de taxisofőrségből nem lesz gépipar...

    Szomszéd EU országokban a munkaerő nettó fizetésének 70%-át kell az államnak fizetni.

    És ez mind meglátszik, országosan mérvadó statisztikákban.
     
  20. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Kösz a képeket, most jöttem rá mivel foglalkozik ex osztálytársam!:D
     

Ezen oldal megosztása