1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Magyarország ipara

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - marton által indítva @ 2014. január 19..

  1. arcas

    arcas Well-Known Member

    Igazából nem a terület nagysága vagy elhelyezkedése fontos, hanem a jogi lehetőségek, amiket nyújthat a logisztika terén. A kiépülés után lesz igazán érdekes, hogy milyen cégek ill. országok hajói fogják igénybe venni...
     
    blitzkrieg, KoviUbi, fip7 and 3 others like this.
  2. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    De meg buktál ezek szerint. :D:D
     
  3. rejsz felügyelő

    rejsz felügyelő Well-Known Member

    Széééék? :O Örüljön neki hogy egyáltalán leülhet! :D
     
  4. tomcat1

    tomcat1 Well-Known Member

    Teljesen igazat adok.
    A jogi státusára a területnek én is kiváncsi vagyok.
    Végülis akkor valamiféle magyar felségterület lesz ( joghoz nem értek)?

    Ezzel a területtel már egy kereskedelmi flotta is beleférhet. Volt is míg el nem adták.

    Off: hadi flotta?
    On.
     
    blitzkrieg likes this.
  5. megazez

    megazez Well-Known Member

    Gondolom valami hasonló státuszú terület lesz mint amit a nagykövetségek kapnak.
    Remélem ennyire nem nyomják fullba, hagyjuk meg a románoknak a költségvetésébe a hadi flottát.
     
    blitzkrieg likes this.
  6. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Én akkor sem értem ezt a dolgot.
    Ennek akkor van értelme, ha a kínaiakkal (vagy velük hasonló volument szállító országgal) leboltoltunk előre valami nagyon komoly volumenű szállítást.
    A kikötési és vámkezelési (esetleg karbantartási) díjakból esetleg összejöhet ez a lé, amit most ráköltöttünk. Ugyanakkor ha bármi illegálisra akarnánk használni, az olaszok azért rajta lesznek, hogy ne trükközhessünk...
    De innentől megkérdőjeleződik a Pireusz miatt létrehozandó déli irányú vasútvonal, nem? A szlovénok irányában viszont többszörösen szükséges a vasútvonal rendberakása. Pár éve még mindig mozdonyt kellett cserélni Egerszegre menet. PFFFo_O
     
    blitzkrieg, Nagy Csaba and fip7 like this.
  7. honved

    honved Well-Known Member

    Nem láttuk a szerződést. Azonban nem hinném. Nálunk is számtalan nyugati cég vett területet, ahol felépítették a gyáraikat és működnek. A földterület tulajdonjogilag az övék. Azonban ettől még nem német, francia, amerikai, egyéb stb ország része,. hanem Magyarországhoz tartozik.
     
  8. arcas

    arcas Well-Known Member

    A mi esetünkben a Magyar állam vett területet,...és jogokat...,...
     
    blitzkrieg, fip7 and pöcshuszár like this.
  9. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Van erre valami gyönyörű kifejezés, de nem jut eszembe :-/

    Mindenesetre nem ez lenne az első olyan kikötő ami jogilag más ország területének minősül, anno Afrika gyarmatosítása is így kezdődött.
     
  10. Morishima

    Morishima Well-Known Member

    Nagyon sokszor futok bele, meg főleg régebben hogy export import ügyleteknél teljesen tanácstalanság van és végül inkább hagyják az egészet mert a valamirevaló tanácsadó óradíja nem áll meg 20-25 ezer alatt és ekkor még csak elmondtad neki hogy mi a helyzeted, és a megoldás az .... Ha meg az ügyintézést ráadásul külföldiül kell és ehhez még pluszba jön az hogy közösségen kívüli partnerrel, na akkor kis pista és társa kftben azt mondják hogy hagyják az egészet a pics*ba. Nagyon hasznos ha magyar ügyintézéssel lehet majd a kikötőben ténykedni mert a kis cégek akik havi pár konténer árut mozgatnának is elérhető áron és érthető környezetben fogják tudni intézni.
     
    blitzkrieg and fip7 like this.
  11. beta

    beta Well-Known Member

    Az ázsiai kis-tigrisek sikerének egyik alapja az volt, hogy az állam az állami támogatásokon keresztül exportra kényszerítette a saját vállalkozásait. Így azok kénytelenek voltak piaci versenyben is megállni a helyüket. Persze ezzel együtt az állam az oktatást is erőltette, ami a hosszú távú fejlődés elengedhetetlen feltétele volt. Szóval az állam a meghatározó abban, hogy hova fejlődik az ország. Az emberek nem tudják maguktól felfejleszteni az országot. Ez kicsit olyan saját hajánál foga felemelés esete lenne.

    Azért a végén te magad írsz arra példát, hogy az állam miért meghatározó az emberek lehetőségeit nézve :)
     
    blitzkrieg and Nagy Csaba like this.
  12. beta

    beta Well-Known Member

    Nem biztos, hogy haszonnal számolnak. Vagy úgy vélik, hogy hosszú távon majd kialakul a haszon valahogy, vagy úgy hogy a befektetés költségeit úgyis az összes magyarországi adófizető állja, a haszon meg a főleg NER közeli vállalkozásoknál csapódik le.
     
    Nagy Csaba likes this.
  13. Morishima

    Morishima Well-Known Member

    Jogos :) helyesebb lett volna úgy fogalmazni az elején hogy "nem csak" ;)
     
  14. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Volt mar kikotonk maskor is, mas allam teruleten. Pl ugye Fiumeben, de azt hiszem a szocci korban a lengyeleknel is volt. Talan Danzigban? Megszokott dolog ez, azt hiszem a cseheknek is van Hamburgban.
     
  15. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Az azsiai kis tigrisek sikerenek titka nem a lakossagba rejlik hanem abba hogy az allamok tamogattak penzel es bizomamyi aruval azokat az allampolgarokat akik hajlandoak voltak ezert /is/ elhagyni az orszagot... /majd ezek a boltok egy resze hitelt is vett fel termeszetesen oda hazai bankbol./ majd ugye mivel kapcsolatredszer etc mar adott volt maradt a hazai aru terjesztesenel..,/legalabbis a tobseg en ismerek olyat aki kinai boltosnak jott letudta a kotelezot majd most kinai etterem tulajfonos.../de o is a kinai uzletre kapott tamogatast es hitelt../
     
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  17. Dactilus

    Dactilus Active Member

  18. tomcat1

    tomcat1 Well-Known Member

  19. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    A legnagyobb hülyeség a cikkben, hogy Mo. - on nincs SUV gyártás. Csak annyit írok Q3... a legnagyobb volumenü Audi SUV.
    A másik, ami zavar, hogy szakszervezeti oldalról a Vasas szakszerv. véleményét kérik ki. Az autoiparban a legmagasabb a szakszervezeti tagság a dolgozók között, csak nem Vasasosok a tagok. Kb. 1-5%-a a szakszervezeti tagoknak tartozik a Vasashoz.
     
    antigonosz likes this.
  20. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Igen alapvetően a cikk valós problémát feszeget.
    Sajnos a német, így a magyar, autóipar is, lejtőre került. Méghozzá mesterséges lejtőre. Ezt a lejtőt az USA és a vele szövetséges hasznos idióták, az európai sötétZöldek és politikai támogatóik, eszkábálták. A legnagyobb nyertes valszeg. Kina lesz.
    1.) Az USA által kirobbantott kipufogógáz körüli botrány. Az ebből fakadó perek, milliárdos bírságok és a dieselautók mesterséges ellehetetlenitése.
    2.) A Zöldek nyomására létrehozott idióta európai törvényi szabályozás.
    3.) Az EU által erőltetett, kiforratlan és gazdaságtalan, valamint környezetvédelmi szempontból is megkérdőjelezhető elektromos autók előtérbe helyezése.
    A veszély jelentős! Európa elveszitheti jólétének alapvető bázisát a világelső német autóipart.
     
    antigonosz and fip7 like this.

Ezen oldal megosztása