1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Magyarország ipara

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - marton által indítva @ 2014. január 19..

  1. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A mondat végén a csillagra kattintva megjelenik a kiegészítés:

    "Ezek mellett iparágon belüli tényezők is bizonytalanságot vagy lassulást okozhatnak. Túry ezek közül a SUV-ok előretörését említette meg: tavaly a globális gyártók eladásainak harmadát tette ki ez a kategória, viszont a mi régiónk autógyárai ezzel nem jártak jól, ugyanis a környéken csak Pozsonyban gyártanak SUV-okat jelentősebb volumenben. Igaz, Magyarországon Győrben (Audi Q3) és Esztergomban (Suzuki Vitara) is készülnek SUV-ok."
     
  3. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

  4. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Tegyen oda még egy csillagot: Suzuki S-Cross. Komolytalan...
     
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    SUV darabszamokat is tudnal mondani?
    Gyor, Esztergom, Pozsony?
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nagyon lassan. Főváros tobb kerületben attekerve gyorsulo tempot latok.

    Illetve a cikk nem említi a felújítást (ha jol latom), amikor regi szar berhazakban is osszenyitnak lakast es nagy luxuslakas lesz belőle vagy siman felujitott lakas. Akkora az igény, hogy ez gyorsabban elkeszul, mint uj lakopark.

    Konkrétan a lakohelyem mellett most zajlik egy ilyen es a szemben levi kintrol lepusztult epuletben és egyre tobb lakasnak van zsír uj nyílászaroja es kintrol latszott a felujitas es most a kesz felujitott lakas.

    Igen, a cikk cime mas, de ennek is hatása van a kereslet es kínálatra... Sokkal kevesebb erőforrás kell a felujitashoz, mint uj epiteshez.
     
  7. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    A cikk az újépítésű lakáspiacról, ott persze benne van az is hogy a befektetők sokszor már az alapozáskor megveszik az el sem készült (értékesebb) lakások 70%-át, és várják az áremelkedést. Ugy látszik erre viszont már nem nagyon játszanak, hiszen a magyar ingatlanárak beérték a térség árait, nincs értelme tovább növekedniük.

    A másik része me amit mondasz, a felújítási piac is nagyon megy, négyzetméterenként 100-200 ezer forintból megvan 1-2 hónap alatt egy lakásfelújítás, aztan el/ki lehet adni. De ez a piac is lassulni fog, mert a használt lakást is meg kell vásárolni, és ott is jelentősen emelkedtek az árak (6-800 forint teljesen normalis, igy majdnem ugyanott vagy a felujitasi költségekkel) a költségek után az árrés/haszon sem olyan magas már, mint pár éve.

    Magyarán a befektetőknek egyre kevésbé izgalmas az egész. A következő az lesz, hogy elkezdik rázudítani a piacra a felhalmozott lakás állományt amit ők még 5%-os áfával vettek meg.
     
  8. beta

    beta Well-Known Member

    Brüsszel várt el olyan környezetvédelmi normákat, amit a dízelek már nem tudtak teljesíteni. Emiatt már csalásra kényszerültek. Az USA csak rájött a csalásra.

    Eleve a dízeleket nem kellett volna erőltetni, ha egyszerűen nem bírják tartani a normákat a működési elvük miatt.
     
  9. krisss

    krisss Well-Known Member

    Csak az Amerikaiaknak nagyon kapóra jött, hogy a németeken így nagyobb fogást találtak.
     
  10. boki

    boki Well-Known Member

    Magyar MOL ?

     
  11. megazez

    megazez Well-Known Member

    boki likes this.
  12. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Ezzel az a gond, hogy az USA-ban alig vesznek diesel személygépkocsit. Elenyésző, ami kinnt van német jellemzően benzines.
     
  13. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Attól még fáj az a bünti a VW-nek. Arcvesztés, sok milliárd dollár mínusz, nyilván nem erősítette a helyüket a világpiacon a történet.
     
  14. krisss

    krisss Well-Known Member

    Megírták amit akartam.
     
  15. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Majd erősödik a szürke szektor.
    Jönnek majd a szalonokba a "használt" orosz, amerikai autók, mivel az EU lehetővé teszi a szabványoknak nem megfelelő használt autó behozatalát kívülről, ha azok legalább fél éve forgalomba álltak és 10000km-t futottak.
    Már most is így jut be Európába USA-n keresztül a Honda Accord, Subaru Legacy, Toyota Camry...
     
    antigonosz likes this.
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Bringázva azt látom, hogy a fővárosban nagyon egyenetlen a területi eloszlás az, hogy mi és hol történik.

    Nem járok az összes kerületben, de a IX. és VIII. kerületben az új építés tempója talán még mindig gyorsuló tempót mutat, de minimum stagnál. Csak az elmúlt hónapban mai napig bezárólag kb. 3 tömb helyén kezdtek építkezni 2 utcasarkon belül és 2 tömböt újítanak fel. Úgy, hogy néhány sarkon belül 5-6 tömb van befejezés közeli állapotban. 2016 nyara óta úgy cirka 20 tömb építését kezdték vagy zajlott egy kb. 500 méteres sugarú körön belül az Üllői út mindkét oldalán. Semmi jele annak, hogy ez meg akarna állni. A VIII. és IX. kerületben a felújítás kezdett nagyon beindulni, mert sokkal gyorsabb, mint rombolni és építeni.

    Kelenvölgy szélén is valami 144 lakásos lakópark épül ott, ahol istentudja mióta csak egy nagy zöld placc volt.
    A családi ház bővítés és új építés itt eléggé megy. Kelenföldön is van új építés, meg a nagy szoci tömböknél most megint párnál megy a szigetelés és felújítás.

    Az ami meglepő, hogy néha olyan elmebeteg helyre építik az új lakóparkokat, hogy vakarom a fejem, hogy "ezt miért"?

    Pl. itt, a 6-os út mellett. Csak autóval "élhető".
    https://www.google.hu/maps/@47.4309076,19.0422027,712a,35y,10.5h/data=!3m1!1e3

    Ehhez képes tömegközlekedéssel, városhoz jóval bentebb zöld placcok üresen állnak. Érti a fene.
     
    antigonosz likes this.
  17. Loken

    Loken Well-Known Member

    https://www.portfolio.hu/gazdasag/m...s-kepzesek-megszuntetese-utan.331997.html?amp
    "A megszűnő Országos Képzési Jegyzék helyébe lépő új szakstruktúra kialakítása még javában tart, de egyes területeken már elkészültek a konkrét átalakítási javaslatok - tudta meg a Magyar Nemzet. Az elektronikai ágazatban például a mostani negyvenféle képesítés helyett csak hét alapszakma marad 2020-tól, a gépjárműiparban pedig egy új technikusi képzés indul el, ami négy meglévő szakma tananyagát fogja majd át."
     
  18. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

    Az ami meglepő, hogy néha olyan elmebeteg helyre építik az új lakóparkokat, hogy vakarom a fejem, hogy "ezt miért"?

    Pl. itt, a 6-os út mellett. Csak autóval "élhető".

    https://www.google.hu/maps/@47.4309076,19.0422027,712a,35y,10.5h/data=!3m1!1e3

    Ehhez képes tömegközlekedéssel, városhoz jóval bentebb zöld placcok üresen állnak. Érti a fene.


    Vidéken is vannak ilyenek, de amit leginkább látok az a régi nagyobb telekkel rendelkező házak ledozerolása és a helyére a társasház.
     
  19. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Dragult is vagy 25- 30 szazalekot az epitoanyag. Ettol fuggetlenul az utobbi par evben tenyleg nagyon felporgott az epitoipar, igy helyes. En is meg evekig el leszek itthon meg a masik lakasnal a bovitgetesekkel, felujitasokkal, tervezem meg egy kisebb olcso, elhanyagolt haz vasarlasat is oregkoromra.
     
  20. Loken

    Loken Well-Known Member

    blitzkrieg and Masztiff like this.

Ezen oldal megosztása