1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Magyarország ipara

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - marton által indítva @ 2014. január 19..

  1. fapp_supervisor

    fapp_supervisor Well-Known Member

    Semmilyen illúzióm nincs ezzel kapcsolatban. A magyar vállalkozó inkább üti-vágja a meglévő, amúgy is egyre silányabb minőségű embert vagy alkalmaz szarér-hugyér ukránt vietnámit vagy mittudomén mi lesz a következő. A másik fele hogy a fizetés csak egy szám, a munkakörülmények is legalább annyira számítanak. Ebben meg legendásan szarul állunk és semmilyen pozitív változás nem fedeztem fel ezzel kapcsolatban az elmúlt 5 évben sem.
     
    zeal likes this.
  2. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Azért eléggé tévedsz. A kikötők nincsenek alku pozícióban a hajóstársaságokkal, de legfőképp a szállítmányozást kompletten végző cégekkel szemben. Ráadásul azzal sem vagy tisztában ezek szerint, hogy egy konténer terminál alapvetően méret alapu, és a nagy kínai és ázsiai szállítányozó cégek számára egy ekkora terminál, amit a tervek szerint ide "álmodtak", az a rentabilitás alatt van. Továbbá a Horvát oldalon ennél nagyobb most futó konténer terminál beruházás is van, ami már lassan befejeződik. Amit a szakirodalom ír ebben a témában, az annyi hogy az éves 2 millió db konténeres terminál alatt nem fog szállítmányozó cég jönni, és innentől nincs biznisz. A Magyar konténer forgalom az nem haladja meg az éves 1 milliót, s annak jelentékeny része az a Német és Lengyel terminálok fele megy. Ráadásuul mivel ezen forgalom nagy része a nálunk lévő multik áruja, így ők a saját szállítmányozó partnereik felé el vannak már régóta kötelezve. Merhetünk nagyot álmodni, csak ne a mi pénzünkön legyen keserű az ébredés.
    Ja és a jelenlegi rakpart nem tudja fogadni az Ázsiáól jövő-menő méretű konténer szállító hajókat. Tehát eléggé vérzik ez a project, s élek a gyanuperrel, hogy ez is egy újabb kifizető hely lesz a NER lovagoknak.
     
    Robur, fishbed and Masztiff like this.
  3. blogen

    blogen Well-Known Member

    Csak a jelenlegi rakpart nem tudja fogadni, de itt komplett kikötőt kell építeni, mert az adottságok megfelelnek, megvan 15 méternél nagyobb vízmélység, igaz nem a kormányunk által megvásárolt terület előtt, hanem amellett közvetlenül:
    [​IMG]
    Fekete vonallal jelölve a jövőbeni rakpart lehetséges vonala, az alábbi térképen pedig a magyar állam által érintett terület (sárgával, a volt finomító) feltehetően ez az a rész, vagy ennek egy része:

    [​IMG]

    Tény és való, hogy ez a terület, jelen formájában teljesen alkalmatlan számottevő nemzetközi hajóforgalom lebonyolítására. De!

    A mostani ipari kikötő öbléből kitermelhető üledékkel fetölthető az öbölnek az része, amely a fennti vonal mentén már alkalmas és így a jelenlegi öböl és a jövőbeni rakpart egyaránt alkalmas területté válik.

    Igen, itt egy komplett kikötőt kell építeni, ahhoz, hogy itt bármiféle hajóforgalom bonyolódjön, ezért is adták el az olaszok röhögve a magyaroknak ezt a területet, mert ez a trieszti kikötő jelenleg haszontalan része (minden más területen sokkal előnyösebbek a bővítési lehetőségek, itt sok földmunka kell), de maga a terület jó adottságú, csak hatalmas pénzt kell majd beruházni, de itt egy hatalmas nemzetközi konténerkikikötő (narancssárgával) simán létrehozható, van direkt vasúti (zölddel) és autópályakapcsolat is, ott a vasúti rendezőpályaudvar is:
    [​IMG]

    Mondjuk nem értem, hogy minek, de beruházás szempontjából ez a terület rendben van, csak nekünk ehhez mi közünk van!
     
    Kurfürst, antigonosz and Szittya like this.
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Eredménye romlása miatt átszervezésre készül a Thyssenkrupp

    "A konszern az egyre jobban lassuló világgazdasági növekedésre, az autóipari visszaesésre, valamint a nyersanyagárak, ezen belül is a vasérc árának az emelkedésére" vezette vissza beszámolójában negyedéves eredményének a romlását. "

    Guido Kerkhoff, a Thyssenkrupp vezérigazgatója közölte: sikerült behatárolni azokat az üzleti területeket, amelyeket minden erőfeszítés ellenére sem lehetett versenyképessé tenni. Ilyenek például az autóiparnak szállított rugók és lengéscsillapítók, az autóipari szerelőszalagok, valamint az építőipari és hajóépítési felhasználásra, valamint csővezetékekhez gyártott acéllemezek."


    Egy hónapja még a pécsi gyárnyitás volt a nagy hír.

    https://www.thyssenkrupp.hu/hu/comp...lytatja-magyarorszagi-beruhazasait?Itemid=101
     
  5. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Koszonjuk USA. A rank is kivetett vamokat... Pedig nem vagyunk kina... Most kellenne lelket lehelni az europai neheziparba es nem lenne ekkora problema... /pl lehetne kezdeni hogy usaban britanniaban keszult hajokat nem szabadna eus orszag cegenek megvenni... Vagy ha megis fizessen erte tobb adot...
     
  6. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

    Koszonjuk USA. A rank is kivetett vamokat... Pedig nem vagyunk kina... Most kellenne lelket lehelni az europai neheziparba es nem lenne ekkora problema... /pl lehetne kezdeni hogy usaban britanniaban keszult hajokat nem szabadna eus orszag cegenek megvenni... Vagy ha megis fizessen erte tobb adot...

    Álmodj királylány.....:rolleyes:
     
  7. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Igen sajnos az eu teljesen lefekudt az usanak mert a nyugati allamok diktalnak amik mar a 2 vilageges ota usa allatt fekszenek szettart labakkal...
     
  8. vata

    vata Well-Known Member

  9. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Azért nézz utána, mert van már a kormány által közzétett demó arról, hogy mit és mekkorát akarnak, mert azon nem szerepel ekkora kikötő. Ráadásul pont egy hónapja élőben is láttam a területet (Olasz körtúra volt első nap Trieszt és este a kikötőnél sétáltunk, másnap pedig a hegytetőről az egészet be lehetett látni), és nagyon sz...r helyen van ez az egész.....
     
    Masztiff and antigonosz like this.
  10. Geri

    Geri New Member

    Gamma felé BTR 80:D:D:D[​IMG]
     
  11. blogen

    blogen Well-Known Member

    Milyen demó?
     
  12. Luthero

    Luthero Well-Known Member

    Hát ez mi ez?? Légyszives bővebben , ne tartsd magadban. Köszi.
     
  13. ms07

    ms07 Well-Known Member

    Magyar honvédség fejlesztés topik, utolsó két oldal kb erről szól
     
  14. Gyurma

    Gyurma Active Member

  15. phaidros

    phaidros Well-Known Member

    Terminator likes this.
  16. FilcTroll

    FilcTroll Well-Known Member

  17. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

  18. FilcTroll

    FilcTroll Well-Known Member

    Nagy Csaba likes this.
  19. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    A napi. Hú-t tényleg nem érdemes. A portfolio is az index rész, tehát ölég messze áll a kormánytól, de 1-2 szerzőtől eltekintve korrekt. És nem azért, mert a kormány seggét nyalja.!
     
  20. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Csodálatos ahogy egyes sajtótermékeknél tények szinte teljesen hiányoznak, ellenben a napi FUD technikák ezerrel, rutinból mennek.

    Lásd.

    "Hatalmas pofonba szaladhat bele Magyarország - erre nem vagyunk felkészülve" (mire?)
    "Borús kilátások" (miért, esni fog?)
    "egyoldalú iparfejlesztő politika" (megfoghatatlan lózung)
    "nagyon sérülékeny, ciklusérzékeny" (mert csak, de azt nagyon)
    "mindenki kivárásra játszik" ("mindenki", "senki", konkrétum nulla)
    " Amennyiben éles fordulat történik, akkor hónapokon belül kialakulhat egy durva foglalkoztatási válság" (lásd - ha van alattunk egy 1000 km átmérőjű aktív vulkán, és amennyiben az kitör, még rosszabb lesz. "Ha". )
    "Van-e a kormánynak vészforgatókönyve?" (Mire? zombiinvázióra? 3. világháborúra? Sugalljuk hogy fenyegetés van)
    "Óriási bizonytalanságok sújtják a világ járműiparát, ráadásul egyszerre sok tényező jelent meg fenyegetésként az ágazat számára 2019-ben." (ismét nagyon konkrét)
    "kínai piac okozza, ahol az értékesítések több mint egy éve visszaesést tükröznek" (random statisztikai adat. Összefüggés az EU és a kínai piac között? Többnyire helyben, vagy Ázsiában gyártanak arra piacra..)
    "A gazdasági és politikai kockázatokat hosszasan lehetne sorolni" (ééés felsorol három random általános parát: Trump, Brexit, CO2..)
    "A sok bizonytalanság másik következménye, hogy a befektetők jelentős része más iparágakba helyezi át tőkéjét" (forrás, mennyiségi mutató, hatásbecslés persze nuku. Sok bizonytalanság, befektetők jelentős része)
    "így a gyártóknak és a beszállítóknak mindinkább saját tőkéből kell fejleszteniük, ami szintén egyfajta lassulást okoz" (mindinkább... egyfajta. Szintén nagyon konkrét, tegyük gyorsan hozzá: Peruban elfingta magát egy pillangó)
    "mégis miért úszta meg Magyarország eddig a lassulás hullámait, arra nincs egzakt magyarázat. Egy nemrég megjelent elemzés szerint az egyik ok a "véletlen faktor" (BÁZZ közgazdasági Nobel díjat az elemzőnek: az OK: a VÉLETLEN..)
    "Minden politikai szlogen ellenére a magyar kormánynak nagyon gyenge az alkuereje a külföldi vállalatokkal - szűken véve az exportáló, feldolgozóipari cégekkel - szemben - értékelt lapunknak Gerőcs Tamás, a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) kutatója." (baráti szakértő bevetése - neten utánakeresve az ipsének: lófasz tapasztalata sincs, 10 éve végzett a közgázon, aztán újságíró lett, töbek között a napi.hu-nál, 2 évig volt kezdő pénzügyi elemző, most egy segédkutató, meg már vagy 6 éve próbál PhD-ni. http://www.vki.hu/gerocs.tamas)
    "Ebben a helyzetben az Orbán-kormány a legkönnyebb és legolcsóbb módszert választotta, vagyis csúcsra járatta az ipari tőke kiszolgálását, ahelyett, hogy például a helyi tudásintenzív vállalkozásokat és az oktatást támogatta volna. " (fizetett politikai hirdetésünket hallották)
    "Mi történik, ha valóban kemény lesz a földet érés? (Mi történik, HA kitör alattunk a nagy vulkán?)
    "Ha valóban átfordulunk egy dekonjunkturális ciklusba, akkor hónapokon belül durva foglalkoztatási krízis alakulhat ki." ("Ha")
    "A magyar foglalkoztatáspolitikát régóta kritizálják amiatt... (Kik?)
     
    zeal, blitzkrieg, fip7 and 7 others like this.

Ezen oldal megosztása