Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 584
63 961
113
Volt mar kikotonk maskor is, mas allam teruleten. Pl ugye Fiumeben, de azt hiszem a szocci korban a lengyeleknel is volt. Talan Danzigban? Megszokott dolog ez, azt hiszem a cseheknek is van Hamburgban.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 681
32 332
113
Az azsiai kis tigrisek sikerenek titka nem a lakossagba rejlik hanem abba hogy az allamok tamogattak penzel es bizomamyi aruval azokat az allampolgarokat akik hajlandoak voltak ezert /is/ elhagyni az orszagot... /majd ezek a boltok egy resze hitelt is vett fel termeszetesen oda hazai bankbol./ majd ugye mivel kapcsolatredszer etc mar adott volt maradt a hazai aru terjesztesenel..,/legalabbis a tobseg en ismerek olyat aki kinai boltosnak jott letudta a kotelezot majd most kinai etterem tulajfonos.../de o is a kinai uzletre kapott tamogatast es hitelt../
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 790
113
Sok cég felől aggasztó hírek érkeznek, pedig látszólag minden rendben van a magyar autóiparral

https://g7.hu/vallalat/20190715/sok...olag-minden-rendben-van-a-magyar-autoiparral/
A legnagyobb hülyeség a cikkben, hogy Mo. - on nincs SUV gyártás. Csak annyit írok Q3... a legnagyobb volumenü Audi SUV.
A másik, ami zavar, hogy szakszervezeti oldalról a Vasas szakszerv. véleményét kérik ki. Az autoiparban a legmagasabb a szakszervezeti tagság a dolgozók között, csak nem Vasasosok a tagok. Kb. 1-5%-a a szakszervezeti tagoknak tartozik a Vasashoz.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 790
113
Sajnos látható a lejtő (rajta vagyunk!).
De a vége még nem.
Igen alapvetően a cikk valós problémát feszeget.
Sajnos a német, így a magyar, autóipar is, lejtőre került. Méghozzá mesterséges lejtőre. Ezt a lejtőt az USA és a vele szövetséges hasznos idióták, az európai sötétZöldek és politikai támogatóik, eszkábálták. A legnagyobb nyertes valszeg. Kina lesz.
1.) Az USA által kirobbantott kipufogógáz körüli botrány. Az ebből fakadó perek, milliárdos bírságok és a dieselautók mesterséges ellehetetlenitése.
2.) A Zöldek nyomására létrehozott idióta európai törvényi szabályozás.
3.) Az EU által erőltetett, kiforratlan és gazdaságtalan, valamint környezetvédelmi szempontból is megkérdőjelezhető elektromos autók előtérbe helyezése.
A veszély jelentős! Európa elveszitheti jólétének alapvető bázisát a világelső német autóipart.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz and fip7

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 511
72 513
113
A legnagyobb hülyeség a cikkben, hogy Mo. - on nincs SUV gyártás. Csak annyit írok Q3... a legnagyobb volumenü Audi SUV.
A másik, ami zavar, hogy szakszervezeti oldalról a Vasas szakszerv. véleményét kérik ki. Az autoiparban a legmagasabb a szakszervezeti tagság a dolgozók között, csak nem Vasasosok a tagok. Kb. 1-5%-a a szakszervezeti tagoknak tartozik a Vasashoz.

A mondat végén a csillagra kattintva megjelenik a kiegészítés:

"Ezek mellett iparágon belüli tényezők is bizonytalanságot vagy lassulást okozhatnak. Túry ezek közül a SUV-ok előretörését említette meg: tavaly a globális gyártók eladásainak harmadát tette ki ez a kategória, viszont a mi régiónk autógyárai ezzel nem jártak jól, ugyanis a környéken csak Pozsonyban gyártanak SUV-okat jelentősebb volumenben. Igaz, Magyarországon Győrben (Audi Q3) és Esztergomban (Suzuki Vitara) is készülnek SUV-ok."
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 790
113
A mondat végén a csillagra kattintva megjelenik a kiegészítés:

"Ezek mellett iparágon belüli tényezők is bizonytalanságot vagy lassulást okozhatnak. Túry ezek közül a SUV-ok előretörését említette meg: tavaly a globális gyártók eladásainak harmadát tette ki ez a kategória, viszont a mi régiónk autógyárai ezzel nem jártak jól, ugyanis a környéken csak Pozsonyban gyártanak SUV-okat jelentősebb volumenben. Igaz, Magyarországon Győrben (Audi Q3) és Esztergomban (Suzuki Vitara) is készülnek SUV-ok."
Tegyen oda még egy csillagot: Suzuki S-Cross. Komolytalan...
 
M

molnibalage

Guest
Nagyon lassan. Főváros tobb kerületben attekerve gyorsulo tempot latok.

Illetve a cikk nem említi a felújítást (ha jol latom), amikor regi szar berhazakban is osszenyitnak lakast es nagy luxuslakas lesz belőle vagy siman felujitott lakas. Akkora az igény, hogy ez gyorsabban elkeszul, mint uj lakopark.

Konkrétan a lakohelyem mellett most zajlik egy ilyen es a szemben levi kintrol lepusztult epuletben és egyre tobb lakasnak van zsír uj nyílászaroja es kintrol latszott a felujitas es most a kesz felujitott lakas.

Igen, a cikk cime mas, de ennek is hatása van a kereslet es kínálatra... Sokkal kevesebb erőforrás kell a felujitashoz, mint uj epiteshez.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 701
113
A cikk az újépítésű lakáspiacról, ott persze benne van az is hogy a befektetők sokszor már az alapozáskor megveszik az el sem készült (értékesebb) lakások 70%-át, és várják az áremelkedést. Ugy látszik erre viszont már nem nagyon játszanak, hiszen a magyar ingatlanárak beérték a térség árait, nincs értelme tovább növekedniük.

A másik része me amit mondasz, a felújítási piac is nagyon megy, négyzetméterenként 100-200 ezer forintból megvan 1-2 hónap alatt egy lakásfelújítás, aztan el/ki lehet adni. De ez a piac is lassulni fog, mert a használt lakást is meg kell vásárolni, és ott is jelentősen emelkedtek az árak (6-800 forint teljesen normalis, igy majdnem ugyanott vagy a felujitasi költségekkel) a költségek után az árrés/haszon sem olyan magas már, mint pár éve.

Magyarán a befektetőknek egyre kevésbé izgalmas az egész. A következő az lesz, hogy elkezdik rázudítani a piacra a felhalmozott lakás állományt amit ők még 5%-os áfával vettek meg.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 368
8 535
113
Igen alapvetően a cikk valós problémát feszeget.
Sajnos a német, így a magyar, autóipar is, lejtőre került. Méghozzá mesterséges lejtőre. Ezt a lejtőt az USA és a vele szövetséges hasznos idióták, az európai sötétZöldek és politikai támogatóik, eszkábálták. A legnagyobb nyertes valszeg. Kina lesz.
1.) Az USA által kirobbantott kipufogógáz körüli botrány. Az ebből fakadó perek, milliárdos bírságok és a dieselautók mesterséges ellehetetlenitése.
2.) A Zöldek nyomására létrehozott idióta európai törvényi szabályozás.
3.) Az EU által erőltetett, kiforratlan és gazdaságtalan, valamint környezetvédelmi szempontból is megkérdőjelezhető elektromos autók előtérbe helyezése.
A veszély jelentős! Európa elveszitheti jólétének alapvető bázisát a világelső német autóipart.

Brüsszel várt el olyan környezetvédelmi normákat, amit a dízelek már nem tudtak teljesíteni. Emiatt már csalásra kényszerültek. Az USA csak rájött a csalásra.

Eleve a dízeleket nem kellett volna erőltetni, ha egyszerűen nem bírják tartani a normákat a működési elvük miatt.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 818
117 988
113
Brüsszel várt el olyan környezetvédelmi normákat, amit a dízelek már nem tudtak teljesíteni. Emiatt már csalásra kényszerültek. Az USA csak rájött a csalásra.

Eleve a dízeleket nem kellett volna erőltetni, ha egyszerűen nem bírják tartani a normákat a működési elvük miatt.
Csak az Amerikaiaknak nagyon kapóra jött, hogy a németeken így nagyobb fogást találtak.