Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Ha Kalanyosek hagyomanyorzok es baxnak dolgozni, a dolgozni akaro meg nem eleg, azert meg ne zavarjunk el egy ceget se. Nem a kormany donti el melyik civil kulfoldi ceg hova menjen az orszagban. A kormany legfeljebb maximum feldob par valaszthato helyszint. A lenyeg az hogy a toke ne alljon tovabb. Ha nincs eleg melos majd jon Szerbiabol, Ukrajnabol, Fulop szigetekrol. Vagy kuld Kim fovezer par ezer rabszolgat mint Dubaiba szokott.

Úgy beszélsz, mintha a Tiszántúl már Afrika lenne.
Ugye tudod, hogy ott is magyarok élnek? :p
Állandóan megy a panaszkodás a Dunántúli és Pest körüli cégek részéről, hogy nincs munkaerő, de azért mégis szinte minden újonnan jövő oda megy.
Azt nem mondhatják, hogy mert ott van a képzett munkaerő, hisz utána meg pont Kelet-Magyarországról toboroznak.
Mi szól annyira a Dunántúl melett? Az hogy 2-2,5 órával közelebb van Németországhoz, mint a Tiszántúl?
Ennyiért megéri a nagyobb munkaerőköltséget és a munkásszállókat bevállalni?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 250
119 956
113
Úgy beszélsz, mintha a Tiszántúl már Afrika lenne.
Ugye tudod, hogy ott is magyarok élnek? :p
Állandóan megy a panaszkodás a Dunántúli és Pest körüli cégek részéről, hogy nincs munkaerő, de azért mégis szinte minden újonnan jövő oda megy.
Azt nem mondhatják, hogy mert ott van a képzett munkaerő, hisz utána meg pont Kelet-Magyarországról toboroznak.
Mi szól annyira a Dunántúl melett? Az hogy 2-2,5 órával közelebb van Németországhoz, mint a Tiszántúl?
Ennyiért megéri a nagyobb munkaerőköltséget és a munkásszállókat bevállalni?
Infrastruktúra jobb kiépítettsége.
 
  • Tetszik
Reactions: honved

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 870
91 386
113
Már vannak olyan cégek akik havonta ~25 embert építenek le, hogy ne számítson csoportos leépítésnek. Persze legtöbb esetben a lejárt határozott idejű szerződéseket nem hosszabbítják, a munkaerőközvetítőktől érkezőket küldik el stb. De ez még csak visszaesés...
Van ilyen, de egyelőre felszívja őket a többi cég, mert munkaerőhiány (ami sztem kis mértékben ideális állapot a munkavállalók szempontjából) van.

"Június és augusztus között is rekordmagas szinten stabilizálódott a foglalkoztatás, meghaladva a 4,5 millió főt, miközben a munkanélküliség kissé tovább csökkent. A közfoglalkoztatottak egyre kevesebben vannak, a külföldön dolgozó magyarok viszont egyre többen."
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...seg-meg-tobb-magyar-dolgozik-kulfoldon-402195
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Infrastruktúra jobb kiépítettsége.

Ha kész lenne az M0-ás körgyűrű, akkor nem lenne probléma, az utak sokkal jobb minőségűek keleten, mint a nyugati fertályban.
Vasúton is lerakhatnának egy hidat Dunaújváros környékén (záhonyi vonatok 90%-a úgyis oda megy), így A híd a gyenge láncszem, pl. a Komáromnál kilépő vonatok mehetnének Dunaújváros-Székesfehérvár-Komárom vonalon, nem kellene az 1-est terhelni.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 937
18 425
113
Úgy beszélsz, mintha a Tiszántúl már Afrika lenne.
Ugye tudod, hogy ott is magyarok élnek? :p
Állandóan megy a panaszkodás a Dunántúli és Pest körüli cégek részéről, hogy nincs munkaerő, de azért mégis szinte minden újonnan jövő oda megy.
Azt nem mondhatják, hogy mert ott van a képzett munkaerő, hisz utána meg pont Kelet-Magyarországról toboroznak.
Mi szól annyira a Dunántúl melett? Az hogy 2-2,5 órával közelebb van Németországhoz, mint a Tiszántúl?
Ennyiért megéri a nagyobb munkaerőköltséget és a munkásszállókat bevállalni?

https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...-nyugat-magyarorszag-a-keleti-regiotol-306493
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
505
1 389
93
, az utak sokkal jobb minőségűek keleten, mint a nyugati fertályban.
Nem nagyon járok a Dunántúlon, de akkor ezek szerint nem is baj. Viszont a kocsim futóműve lehet más véleményen volna. Amerre járok rendszeresen: 4es út Törökszentmiklós elkerülő, Fegyvernek-Kenderes szakasz. 47es út Berettyóújfalu-Köröstarcsa. 46os úton minden szakaszon van nagyon szar rész, de főleg Csárdaszállásnál. Tavaly néhány száz kilometert futott gumit kellett eldobnom szálszakadás miatt, 90es szakaszon fogtam egy kátyúsorozatot hetvennel.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 211
3 558
113

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 211
3 558
113

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 745
4 493
113
Szijjártó Péter: Az autóipar a magyar gazdaság gerincoszlopa
Az autóipar a magyar gazdaság gerincoszlopa, több mint 175 ezren dolgoznak az iparágban - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az elektromos autókhoz lítiumionos akkumulátorokat gyártó, high-tech japán cég, a GS Yuasa miskolci üzemcsarnokának átadásán.

Az innovatív technológiájáról ismert GS Yuasa 2018-ban jelentette be, hogy csaknem 9 milliárd forintból Miskolc déli ipari parkjában építi fel első európai gyárát. Ehhez a kormány 465,3 millió forint vissza nem terítendő támogatással járult hozzá - közölte Szijjártó Péter. A Yuasa fejlesztette ki az első akkumulátorokat Japánban.

A cikk további része itt.
https://www.origo.hu/gazdasag/20191001-az-autoipar-a-magyar-gazdasag-gerincoszlopa.html
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg