1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Magyarország ipara

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - marton által indítva @ 2014. január 19..

  1. Loken

    Loken Well-Known Member

  2. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Ismét nagy meglepetést okozott a magyar ipar
    https://www.portfolio.hu/gazdasag/20191108/ismet-nagy-meglepetest-okozott-a-magyar-ipar-406459

    "Munkanaphatástól megtisztított adatok alapján a termelés 9,0%-kal volt magasabb mint egy évvel korábban. A KSH közlése szerint a bővüléshez a feldolgozóipari alágak többsége hozzájárult. A legnagyobb súlyú járműgyártásban, illetve a számítógép, elektronikai, optikai termék gyártásában jelentősen gyorsult az éves növekedés üteme, míg az élelmiszer, ital és dohánytermék gyártása az ipari átlag alatti mértékben emelkedett.

    Az ipari termelés trendje az elmúlt hónapokban inkább stagnáló volt, ám a szeptemberi adat után ismét úgy tűnik, hogy nem fullad le a szektor. A német iparhoz képest történő szétválás ezzel még látványosabbá vált."
    [​IMG]

    Hm....sztem a kiélezett gazdasági helyzet miatt, lassan áthelyezik Nyugatról Kelet-Európába a gyártást.
     
    svajcibeka, megazez and fip7 like this.
  3. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    LEGO is áttelepítette Nyíregyházára 5 éve az utolsó gyártósort, mára már csak néhány irodista dolgozik Dániában...
    Olcsóbbak vagyunk, határok meg nincsenek.
     
    anonim999 and svajcibeka like this.
  4. marton

    marton Well-Known Member

    +társasági adó is kedvezőbb. A LEGO pont az a cég, amely a folyamatos gépesítésnek köszönhetően egyre kevesebb humán erőforrást igényel, így negatív munkaerőpiaci helyzet ide vagy oda, nyugodtan telepítik ide ők is a gyártósorokat, mert tudják, hogy egyre kevesebb ember kell nekik. Amire elsőre azt mondanám, hogy nem jó, mert ugye Nyiregyházán ők a legnagyobb foglalkoztatók,, de,, maradnak is, mert mindez nem azt jelenti, hogy nem kell ember, csak azt, hogy kevesebb. Több gyártósor így vagy több ember kell vagy marad az állomány, a gyár termelékenysége viszont nő, ami ugye exportra megy, így külkereskedelmi egyenleget segíti pozitív tartományba tartani.
    Sokan nem is gondolnák, hogy (főleg a raktározási szektorban) óriási gépesítés folyik, így szerintem kár rimánkodni az idetelepülő gyárok ellen szólóknak "hogy minek, úgysincs már munkaerő" (szerintem aki kitalálta, hogy gyárt hozzon ide, az nem hülyéket kért meg, hogy mérjék fel az itteni helyzetet), mivel bővítás vagy új gyár már teljesen új technológiát alkalmaz, kevesebb emberrel, így lassan , de ez a helyzet is rendbe fog jönni. Export meg csak növekszik...
     
    ozymandias, anonim999, zeal and 6 others like this.
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  6. Masztiff

    Masztiff Well-Known Member

    Azt olvastam, a társasági adó a legkedvezőbb az Unióban. Az adóbeszedést pedig komolyan veszik, minden információt megpróbálnak becsatornázni a NAV-ba, így nehéz az adóelkerülés.
     
    marton likes this.
  7. BiancoGasto

    BiancoGasto Well-Known Member

  8. megazez

    megazez Well-Known Member

    Attól függ milyen drón és mennyire gondolják komolyan.
     
    BiancoGasto likes this.
  9. Gyurma

    Gyurma Well-Known Member

  10. Loken

    Loken Well-Known Member

    fip7 likes this.
  11. Loken

    Loken Well-Known Member

    https://m.origo.hu/gazdasag/20191113-tobb-mint-350-uj-buszt-vasarol-volanbusz.html
    "Több mint 20 milliárd forint értékben 352 új autóbusz megvásárlásáról kötött szerződést a Volánbusz Zrt. és a Volán Buszpark Kft. - közölte a Volánbusz."
    "A beszerzéssel hamarosan 240 darab Credobus Econell 12 típusú és 112 darab Credobus Inovell 12 típusú jármű lép szolgálatba az október óta országosan működő közlekedési vállalatnál."
    "Volánbusz 2019 és 2022 között 3930 darab autóbusz beszerzését tervezi, így a vállalat teljes járműflottájának 60 százaléka lecserélődhet."
    Örvendetes, hogy Magyarországon gyártott buszokkal oldják meg a fiatalítást.
     
    fip7, Masztiff, marton and 4 others like this.
  12. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    fip7, Kurfürst and svajcibeka like this.
  13. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Régiós összevetésben is faszagyerekek vagyunk! :)
    Tönkreverte az egész régiót a magyar gazdaság
    Azzal, hogy a magyar gazdaság az idei harmadik negyedévben 5%-kal nőtt a nyers adat szerint, két szempontból is abszolút kilóg a régiós mezőnyből: egyrészt ez gyorsulást jelent a második negyedévi 4,9% után, míg a többieknél jellemzően lassulás történt, másrészt maga a növekedés üteme is sokkal gyorsabb, mint a régiós országok eddig közzétett adatai.
    https://www.portfolio.hu/gazdasag/20191114/tonkreverte-az-egesz-regiot-a-magyar-gazdasag-407065
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mindig szoktam vakargatni a fejem, hogy lehet verni a szép nagy %-os növekedésre, csak ameddig a finn egy főre eső GDP a magyar négyszerese és mi kétszer jobban sem növünk százalékosan ez azt jelenti, hogy ők perpill távolodnak tőlünk...
    És ez szinte mindenkiről elmondható a táblázatban, néhány kivétel akad. A bibi az, hogy amikor jött a válság 2008-ban, akkor több ország csak lassabban vagy 0-ra fejlődött. Mi meg szépen megzuhantunk.

    Szóval lehet dobálózni ilyen rövidtávú doksikkal, de a hosszútáv ismert. 30 év alatt közelébe nem kerültünk a fejlett nyugatnak.
     
  15. ladagrant

    ladagrant Active Member

    Koszonhetoen nyugati gazdasagi partnereinknek es az EUnak gyumolcsozo a nyugati erdekszferaba tartoznunk. Hasonloan jot tett nekunk a gazdasagi kapcsolatok elenkitese az Egyesult Allamokkal. Ilyen sikert nem nyugatorientalt orszagok nem mondhatnak el magukrol.
     
  16. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Fejlődsz! Az előbb már a demokratikus országok közé soroltál minket, most meg az Orbán-kormány gazdasági sikereit méltatod... jóóóóó! Ha kérhetlek, tisztelj meg minket legalább egy magyar billentyűzettel is.....
     
  17. papi

    papi Well-Known Member

    Az a Rába-MAN úgy kellett mint egy falat kenyér. A Csepelnek és a Járműfejlesztési Intézetnek 10 év alatt nem sikerült tervezni és gyártani egy működő motorcsaládot. Újabb 5 év alatt pedig nem sikerült legalább használhatóra fejleszteni.
    És nem a teherautók miatt, hanem azért, mert szállítani kellett volna a buszokat a közös piacra, de nem volt beléjük üzemképes vagy használható motor. A régi Csepel D614 gyenge volt és elavult, a JÁFI meg az elvártnál gyengébb és rettenetesen megbízhatatlan.
    De megnézheted azt is, hogy a FUG meg a PSZH miért kapta a régi Csepel D414 motort és nem valamelyik négyhengeres JÁFI-t.
    Nincs itt semmi összeesküvés. Ha a Csepel nem lett volna balfasz, rengeteg motort gyárthatott volna az Ikarusokba meg a saját teherautóiba is.
     
    vilmoci likes this.
  18. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    én meg strapálom itt magam a másik topikban totál fölöslegesen ahelyett, hogy átnéztem volna időben ide .... :D
     
  19. papi

    papi Well-Known Member

    Az Ikarus 180 típust 1961-ben bemutatták. Csak motor nem volt bele. Ha jól emlékszem 1964-ben tudták megkezdeni a teszteket a JÁFI motorokkal. És jött a felismerés. Az eredetileg 200 lóerősre tervezett motor valahol 160 teteje és 170 alja között tudott. Szódával még elment, de rengeteg gond volt azzal, hogy a buszokat nem lehetett kiadni, mert nem indultak, rengeteg rohadt le útközben. A kiállítási darab is Leyland motorral lett szerelve, külföldi piacra is Leyland és Saurer motorokkal lehetett csak arcvesztés nélkül értékesíteni. Az 1961-ben bemutatott busz gyártása csak 1968-ban tudott normálisan megindulni köszönhetően a Rába-MAN motornak. Majd 10 év ment a levesbe a Csepel és a JÁFI miatt.
    A távolsági busznak szánt 557-es Ikarusból kevesebb mint 40 darab lett gyártva, mert nem volt bele motor. Ha használható lett volna a JÁFI motor akkor 1963-tól korszerű távolsági buszokkal lehetett volna váltani a régebbi típusokat.
    A Csepel a "Kázmért" (D705) 1958-ban kezdte gyártani, 1975-ben befejeződött be a gyártása és végéig, már a gyártás kezdetekor is elavultnak és gyengének számító Csepel D614-es motorral szereltek.
    De a Csepel zsenialitását dicséri például az is, hogy a D452 Star fülkéjét fixre szerelték, és így gyakorlatilag a motor normál karbantartása és javítása is rémálom volt.
    A Csepel D496 teherautónak (D344 leváltására tervezték) sem sikerült motort gyártani. Azt a pár darabot amit összeraktak a régi D614-el szerelték. A hetvenes évek elején vállalhatatlan volt egy olyan motor ami az ötvenes évek végén is öregnek számított. Nem is lett belőle semmi.
    A D566 is akkora siker volt, hogy a tervezett 8000 darabos rendelést a gyártási problémák, karbantartásigényesség és az ár miatt gyorsan visszanyesték 3000 darabra. A Csepel drágábban tudott gyengébb minőséget produkálni a Néphadsereg számára, mint a KGST többi teherautó gyára. Így került a rendszerbe a nagyszámú Ural és DAC. Ráadásul az is beszédes, hogy a hetvenes években rendszeresített teherautók közül a Csepelek pörögtek ki először. Igaz ebben azért volt szerepe az alkatrészek nehézkes beszerezhetőségének is.
    Az egész magyar teherautógyártásnak betett az az elképzelés is, hogy a KGST országok szakosodjanak, viszont ugyanezért lettünk buszgyártó nagyhatalom is.
     
    zeal, fip7, vilmoci and 2 others like this.
  20. papi

    papi Well-Known Member

    Szerintem a Láng gépgyár motorjaira gondolt. Ott kaszálták el a közúti járművekbe való motorgyártást az államosítással, mert a gyárnak komolyabb dolgokra kellett koncentrálnia. Negyvenes évek vége, talán 1948?
     

Ezen oldal megosztása