1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Magyarország ipara

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - marton által indítva @ 2014. január 19..

  1. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Legszebb az lesz amikor kifut ez a zöld agyhalál és a politika csinál egy szép nagy hátraarcot, mert a tőke mindenek felett.
     
  2. anonim999

    anonim999 Well-Known Member


    Magyarországon az elektromos személyautók számának robbanásszerű növekedése immár tény, s végre a teherautók és a buszok világában is felkapcsolhatjuk a villanyt. Az e-haszonjárművek egyik úttörője a világpiacon a BYD, amelynek Magyarországon is működik egy gyára, és immár képviselete is. Megnéztük aktuális palettáját, amelynek érdekes tagja a kompakt T3 furgon.


    Hazai gyár és dízeleken edződött képviselet
    Mint arról korábbi buszos riportunkban beszámoltunk, az európai Daimlerrel eredetileg akkumulátorok fejlesztésére és gyártására létrehozott kínai központú óriáscég2017 áprilisától már Komáromban is megkezdte a járműgyártást.A 300 dolgozót számláló, 60 ezer négyzetméteres bázison a szakma és a hazai felvevőpiac számára egyaránt versenyképes elektromos buszok, teherautók és egyéb speciális haszonjárművek készülnek – az éves kapacitás 400 darab.

    A cikk további része itt:
    https://www.origo.hu/auto/20191204-byd-elektromos-teherautok-es-buszok-bemutatoja-2019.html
     
  3. Loken

    Loken Well-Known Member

    https://m.origo.hu/gazdasag/20191205-uj-uzemet-epit-a-mol-tiszaujvarosban.html
    "Évente 70 milliárd forinttal növelheti majd Magyarország GDP-jét a MOL-csoport új poliol üzeme, amelynek megépítéséhez a Messer Hungarogáz Kft. is hozzájárul. A Tiszaújvárosban megvalósuló 1,2 milliárd eurós petrolkémiai beruházás részeként a hazai ipari gáz piac meghatározó szereplője nitrogén- és sűrítettlevegő-üzemet telepít és üzemeltet a jövőben, írja a Világgazdaság."
     
    fip7 and megazez like this.
  4. Loken

    Loken Well-Known Member

  5. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Azert ez meg nagyon a jovo, olvasom a NAK szaklapot, de tulajdonkepp csak par gazdalkodo tudja megvalositani ezt a kozeljovoben, ok is tamogatasbol, es nagygazdasagban. A valosag meg mas. Egyenlore ott tartunk hogy a kicsiknel is kihullott a regi tsz felszereles nagyreszt, es ugy kombajnolnak hogy tenyleg kicsi a veszteseg. Ez kb husz ev lemaradas a hitelbol nagy gazda osztalyhoz kepest. 50-60 hektar alatt mar senki se fogjon bele semmibe.
     
    Loken likes this.
  6. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Épülnek az újabb IC+-kocsik

    A hetven járműből eddig tizenötnek gyártották le a kocsiszekrényét. A már futó kocsik nemzetközi engedélyeztetése pedig folyamatban van.

    A MÁV-Start első húsz, saját forrásból gyártott, újgenerációs intercity-kocsija július végére készült el a szolnoki Vasúti Járműjavítási Telephelyen, augusztus óta pedig a további hetven kocsi gyártása is folyamatosan zajlik. Ahhoz, hogy az új járművek nemzetközi forgalomban is közlekedhessenek, több engedélyt is meg kell szerezniük. Az első három, engedélyt kapott IC+-kocsi december 15-étől a Budapest és Hamburg között közlekedő Hungária Eurocity-páron fog közlekedni. A további legyártott kocsik engedélyeztetése folyamatban van.

    [​IMG]

    [​IMG]Zajlik a húsz plusz kettőn felüli hetven IC+-kocsi gyártása. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: MÁV-Start Zrt.)


    Az első húsz, nemzetközi forgalomra szánt, kétszáz kilométer per órás sebességre képes, légkondicionált kocsi közül tíz másodosztályú, termes, a másik tíz pedig akadálymentesített, többcélú teres. Utóbbiakban a laptopok, mobileszközök használatát elektromos és USB-s csatlakozók, valamint vezeték nélküli internet segíti. A GPS-vezérelt, fedélzeti audiovizuális utastájékoztató rendszer pontos tájékoztatást ad a vonat helyzetéről, a biztonságról pedig belső videófelügyeleti rendszer gondoskodik. December 2-án három többcélú teres kocsi megkapta az üzembe helyezési engedélyét, a többi többcélú teres és a termes kocsik engedélyeztetése folyamatban van.

    A további hetven – harmincöt többcélú, valamint harmincöt első és prémium osztályú –, belföldi forgalomra tervezett IC+ kocsi összeszerelése augusztusban kezdődött meg, ehhez a saját forrás mellett kormányzati költségtérítést is kap a vasúttársaság. A flottából eddig tizenöt többcélú jármű kocsiszekrénye készült el. Az első többcélú jármű a tervek szerint 2020 januárjában, az utolsó 2020 nyarán, az első 1. osztályú jármű 2020 őszén, az utolsó pedig 2021 nyarán állhat forgalomba.

    [​IMG]

    [​IMG]A beruházás állásáról Kerékgyártó József, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója tartott sajtótájékoztatót


    Az IC+-kocsik számát évről évre növelve lehetőség lesz az elöregedett járműflotta kiváltására, valamint az IC-hálózat kiterjesztésére, így további területek vonhatók be a minőségi vasúti szolgáltatásba. A beruházások és a beszerzések akár évi ötven IC+-kocsi gyártását is lehetővé teszik. Kiemelt cél, hogy a gyártásban a magyar beszállítók a lehető legnagyobb mértékben vállalhassanak szerepet. A gyártás során a hazai hányad meghaladja az ötven százalékot, így jelentős munkahelyteremtő hatással bír: csak a MÁV-Starton belül kétszázötven embernek ad munkát, és legalább ugyanennyinek a beszállítóknál.

    A szerdai sajtótájékoztatón Kerékgyártó József, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója elmondta: a hazai gyártás egyik nagy előnye, hogy így harminc százalékkal kevesebbe kerül egy-egy IC+-kocsi, mintha külföldről szereznék be azokat. A hetvenes szériából tizenhat kocsiszekrény már elkészült, a tizenhetedik gyártása pedig most kezdődik. A kocsik összeszerelése folyamatosan zajlik, a tizedik fényezett szekrény összeszerelése is megkezdődött. A korábbi négy helyett egyszerre már nyolc álláshelyen dolgoznak, a munkavégzés így sokkal hatékonyabb.

    http://iho.hu/hir/epulnek-az-ujabb-ic-kocsik-191204
     
    csibeszke, zsolti, Luthero and 2 others like this.
  7. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Hatalmas munkálatokkal indul a debreceni BMW-gyár kivitelezése
    A Market Építő Zrt. telepíti a debreceni BMW-gyár felvonulási létesítményeit, a megbízás az építési konténerváros felépítéséről szól, vagyis a terület ideiglenes víz- és szennyvízhálózatának biztosítását, valamint az építési térvilágítást, az építési energiaellátást és az aszfaltozott építési utakat is magába foglalja - derül ki a Market Építő Zrt. közleményéből.

    A Market Építő Zrt. nyerte el a BMW Manufacturing Hungary Kft. által a felvonulási létesítmények megvalósítására kiírt pályázatot.A már önmagában is hatalmas építési bázisra 28 ezer négyzetméter aszfaltutat fektetnek 30-60 tonnás teherbírással, továbbá 12 ezer folyóméter végleges és közel 2500 folyóméter ideiglenes kerítést építenek.

    [​IMG]
    Munkagépek dolgoznak a leendő BMW-gyár építési területén, Debrecen közelébenFORRÁS: MTI/CZEGLÉDI ZSOLT
    A korábbi projektben elvállalt nagytömegű földmunka, valamint tereprendezés, a bel- és csapadékvíz elvezető csatornák készültsége meghaladja a 70 százalékot, naponta több mint 250 fős fizikai létszámmal és csaknem ugyanennyi munkagéppel végzi Magyarország eddigi legnagyobb egybefüggő területrendezési munkáját, illetve építkezést előkészítő feladatát a Market Csoport.

    Mindkét projekt egy helyszínen, a Debrecen Észak-Nyugati Gazdasági Övezetben található közel 400 hektáros területen valósul meg.
    https://www.origo.hu/gazdasag/20191206-debreceni-bmw-gyar-market-epito-zrt.html
     
    csibeszke, zeal, zsolti and 2 others like this.
  8. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Debrecen kap még 35 milliárdot, hogy szakembereket neveljen a BMW-nek!
    A kormány 35 milliárd forinttal támogatja a munkahelyteremtő beruházásokkal összefüggő oktatásfejlesztést Debrecenben, az előkészítést lehetővé tevő kormányhatározat pénteken megjelent a Magyar Közlönyben. A döntés értelmében szakképző intézmények, egyetemi létesítmények újulnak meg, a megyeszékhelyen létrejön egy német nyelvű általános iskola és gimnázium is - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-vel pénteken.

    A közlemény szerint a kormány azzal a céllal döntött a komplex regionális iskolafejlesztési programról, hogy minőségi, képzett munkaerőt biztosítsanak a térség vállalkozásainak. A fejlesztési csomag érinti a debreceni felsőoktatást, a közoktatást, a középfokú szakképzést és a köznevelést. A program összetettségét jelzi, hogy kiterjed az infrastruktúra és a képzési tartalmak fejlesztésére is.

    Az ITM közleménye rámutat: az osztrák mintára jövőre megújuló szakképzés jól illeszkedik a térség járműipari fejlesztéseihez. Az új, keresletvezérelt rendszer nagy hangsúlyt fektet a gyakorlatorientált oktatásra, így duális képzés keretében, már a második évfolyamtól ki tudja szolgálni a helyi gazdaság igényeit. A diákok vállalati környezetben sajátíthatják el a legkorszerűbb technológiákat, és tanulmányaik mellett munkabért kapnak, amely az utolsó év végére elérheti a minimálbér szintjét is.

    A szakképző iskolákban a tervek szerint jövő szeptembertől elindulnak az első technikus osztályok.
    A fejlesztések eredményeként a Debreceni Egyetem infrastruktúrája is megújul: komplex járműipari laboratórium létesül, új szárnnyal bővül a műszaki kar épülete, és korszerűsödik a természettudományi oktatási hátteret biztosító, úgynevezett kémiai tömb is.

    A jövőben az egyetem évente 200 millió forintot fordít humánerőforrás-fejlesztésre - olvasható az ITM közleményében, amely jelzi: Palkovics László miniszter kormánybiztosként felel a debreceni autóipari központ és környezete gazdasági, oktatási és kulturális fenntartható fejlődéséért.

    https://civishir.hu/helyben-jaro/2019/12/debrecen-kap-meg-35-milliardot-hogy-megfeleljen-a-bmw-nek
     
  9. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    nagyon remélem, hogy nem 4 cégen lesznek azok a berendezések a "komplex járműipari laboratórium" részére beszerezve, mint ahogy ezt szokás..
     
  10. silurusglanis

    silurusglanis Well-Known Member

    Valaki nem tudja eddig mennyit adott az állam a BMW-gyárra, mindennel együtt?
     
  11. Gyurma

    Gyurma Well-Known Member

  12. boki

    boki Well-Known Member

    marton, Nemerson, zsolti and 4 others like this.
  13. Loken

    Loken Well-Known Member

    zsolti likes this.
  14. Loken

    Loken Well-Known Member

  15. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Most vízen viszik Tiszaújvárosba az újabb vegyipari monstrumokat
    Kedden négy különleges uszályt tolt át egy román tolóhajó a Duna budapesti szakaszán: aki látta biztos rácsodálkozott, hogy mik azok a hatalmas szerkezetek, amik dél körül csorogtak át a főváros hídjai alatt. A rakomány – csakúgy mint a múlt héten közúton szállított 70 méteres csőszörny – a Mol tiszaújvárosi poliolüzemébe tart, tudta meg az Index a magyar olajipari cég PR-osztályától.

    A négy uszályon négy vegyipari oszlop (torony és kolonna) utazik, a mintegy 715 tonna össztömegű berendezések a genki (Belgium) gyártóműből indultak el több, mint három hete – de az ugyancsak genkben gyártott, és hazánkig a Dunán utaztatott csőszörnytől eltérően nem közúton jutnak el céljukhoz. A 2300 kilométeres folyami út nyolc ország területén vezet keresztül, a négy hatalmas acélberendezés a Rajna, Majna, Rajna-Majna-Duna csatorna, Duna és Tisza útvonalon jut majd el a poliol vegyipari komplexum építési területére, Tiszaújvárosba.

    A négy berendezés (igazából csak három) közül az egyik 40 méter magas, 6 méter átmérőjű és 200 tonna, a másik 82 méter magas, 4 méter átmérőjű és 315 tonna (ezt két darabban viszik, ezért beszélhetünk összesen négy darabról), a szállítmány legnagyobb tömegű berendezése pedig 37 méter magas, 4 méter átmérőjű és 220 tonnát nyom.

    https://index.hu/techtud/2019/12/11...szaujvarosba_az_ujabb_vegyipari_monstrumokat/
     
  16. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    Szuper titkos felvételek a Magnusból! ;):rolleyes:
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Kurfürst, zeal, emel and 4 others like this.
  17. Loken

    Loken Well-Known Member

    https://m.origo.hu/gazdasag/20191216-interju-palkovics-laszloval.html
    "A kormány törekvése, hogy 2023 végére, 2 évvel az Európai Unió által kitűzött cél előtt megvalósuljon a megyei jogú városok és a főbb közlekedési útvonalak 5G-vel történő lefedettsége az országban. Ennek teljesülése esetén – a közvetlen és a járulékos hatásoknak köszönhetően - a becslések szerint akár 1100 milliárd forinttal is növekedhet a GDP, és 135 ezerrel a munkahelyek száma. Hazánkban rendkívül magas a digitális gazdaság aránya: a teljes nemzetgazdasági bruttó hozzáadott érték közel 20 százalékát állítja elő, ebben a tekintetben élen járunk Európában, a szektor közvetve mintegy 400 ezer embert foglalkoztat. Palkovics Lászlóval, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) vezetőjével többek között arról beszélgettünk, hogy a gazdasági növekedés fenntartása, illetve növelése mellett milyen szerepet játszhat az 5G elterjedése annak a célnak az elérésében, hogy Magyarország 2030-ra az öt legélhetőbb ország egyike legyen az Európai Unióban."
     
  18. Loken

    Loken Well-Known Member

    https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...suti-kocsik-kozlekedhetnek-egyiptomban-410619
    "A Transmashholding Hungary Kft. és az Egyiptomi Államvasutak közötti szerződés alapján készülő új vasúti szerelvények gyártása nemzetközi léptékekben is jelentős megbízás, a teljesítéséhez szükséges, összetett finanszírozási hátteret, orosz társfinanszírozással a magyar EXIM intézménypáros biztosítja."
     
  19. Loken

    Loken Well-Known Member

  20. torsen

    torsen Well-Known Member

    Szerintem már ők sem követik...

    1. Először is 44Mft-ot szántak a terület előkészítésre, illetve ennyiért veszi meg a BMW a gyár közművesített területét. Elvileg ez tehát visszajön. Ebben benne van:
    • 1 643 959 m3 töltésépítésre,
    • 393 043 m3 nyílt medrű árok kialakítására,
    • 145 000 méter zárt víz elvezető rendszer átadására,
    • illetve 1 043 442 m3 humusz megmozgatása. (Ez 32 Mft)


    • Személyes vélemény ehhez:
    • A terület ilyen módon történő "átadása" egyrészt árcsökkentő volt, mert a terület megvásárlása során az eladók a BMW megjelenésétől vérszemet kaptak volna. Másrészt a magyar állami felvásárlónak van megfélemlítő ereje,
    • Így biztos volt a kivitelező, a BMW nem biztos, hogy a Marketet választja.
    • A BMW így ki tudta fizetni az "alkotmányos költségeket" is, hiszen így ő csak egy számlát rendez, hogy mi van mögötte, nem kutatja, ez a többlet úgyis visszajön az állami támogatással.
    • Az állam ügyintézése felgyorsíthatta az engedélyezést.
    2. Ezután jött 128MFt az ÉNy-i Gazdasági Övezet fejlesztésére (aminek a töredékére amúgy égetően szükség lett volna), Ebben vasúti konténer terminál, vasútfejlesztés, vasútvillamosítás, autópálya lehajtás, csomópontok építése, energia becsatlakozások (gáz, villany) stb van benne. Ez mint lejjebb látszik, még nincs elköltve.

    Részletesen:
    Közút:
    M35 autópálya új, Debrecen-Józsa csomópont építése
    M35 autópálya meglévő, 354. sz. főút csomópont átépítése
    33. sz. főút 2×2 sávra bővítése az M35 autópálya és az ipari fejlesztési terület között
    33. sz. főút 2×2 sávra bővítése az ipari fejlesztési terület és a 3316. jelű összekötő út között
    Kerékpárút építése a 33. sz. főút mellett az M35 autópálya és az ipari fejlesztési terület között
    33. sz. főút csomópontjainak fejlesztése az M35 autópálya és a 35. sz. főút között
    Az ipari fejlesztési terület és a 33. sz. főút közötti helyi közút (2×2 sávos kialakítással)
    Az ipari fejlesztési terület körüli helyi közút (2×1 sávos kialakítással)
    Az ipari fejlesztési terület és Nagymacs közötti helyi közút (2×1 sávos kialakítással)
    Az ipari fejlesztési terület és az M35 autópálya új, Debrecen-Józsa csomópontja közötti út (2×1 sávos kialakítással)
    Az M35 autópálya új, Debrecen-Józsa csomópontja és Debrecen-Józsa közötti út (2×1 sávos kialakítással)
    Az ipari fejlesztési terület és az M35 autópálya meglévő, 354. sz. főúti csomópontja közötti út (2×1 sávos kialakítással)
    Vasút:
    Konténerterminál (2 vágány)
    2. ütem: konténerterminál (további vágányok, kiszolgáló létesítmények)
    108-as vasútvonal korszerűsítése Debrecen állomás és Nagymacs állomás között
    2. ütem: 108-as vasútvonal korszerűsítése Nagymacs állomás és Balmazújváros állomás között
    2. ütem: 108-as vasútvonal villamosítása Debrecen állomás és Balmazújváros állomás között
    100-as vasútvonalhoz történő kapcsolódás kialakítása (Kisállomás)
    2. ütem: 100-as vasútvonalhoz történő kapcsolódás kialakítása (2 vágány)
    Elővárosi és városi vasúti közlekedés fejlesztéséhez szükséges megvalósíthatósági tanulmány készítése (különös tekintettel a Debrecen és Nagyvárad közötti „tram-train” kapcsolatra, valamint a Debreceni Repülőtér vasúti kapcsolatának fejlesztésére)

    Rendezési terv, színessel az újdonságok:
    http://www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2018/enygo.pdf

    3. Aztán 12,3 MFt közvetlen támogatás az 1000 munkahely teremtésért.

    4. Aztán 35MFt a debreceni műszaki oktatás fejlesztésére.

    Meg az építési költségek folyamatos emelkedése miatti szorzószámok....
     
    fip7, BiancoGasto, Luthero and 3 others like this.

Ezen oldal megosztása