1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Magyarország ipara

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - marton által indítva @ 2014. január 19..

  1. svajcibeka

    svajcibeka Well-Known Member

    Helló. A Szegedi repülőtér alapból elvan cseszve. Oda inkább újat kellene építeni, a mostanira kár lenne költeni.
     
  2. phaidros

    phaidros Well-Known Member

    Passz, nem tudom, nem repülővel járok Szegedre. De van, ahogy szinte minden megyeszékhely mellett ilyen-olyan, kisebb-nagyobb. Szerintem ezek teljesen ki tudják szolgálni azt a "hatalmas" forgalmat, amik rájuk szakadnának, mármint kifutóilag, max a háttérdolgok, épületek, biztonsági rendszerek szorulnak fejlesztésre. Többnél meg valóban van több éves szándék a fejlesztésre.

    Más kérdés, hogy valóban annyira égető kérdés-e, mert Arad, Kecskemét (ha egyszer megnyitják a civil forgalom előtt) egy órányira, Temesvár, Bp 1,5 órányira van. (Érdekes, hogy Arad forgalma kisebb lett, mint Szegedé.)
     
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Átadták az M25 gyorsforgalmi autóutat. Maklár mellett tartották július 20-án, hétfőn az M3 autópályát Eger városával összekötő M25 gyorsforgalmi autóút átadó ünnepségét....

     
    Luthero and Kurfürst like this.
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A Mercedes-Benz folyamatosan bővíti a Plug-in Hybrid hajtással rendelkező EQ Power kínálatát. A vállalat kompaktautó-családjának két hibridmodelljét, a CLA 250 e Coupét és a CLA 250 e Shooting Brake-et is kizárólag Kecskeméten kezdték gyártani. Az első autót dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter vezette le a gyártószalagról Kecskeméten.


    (Úgy tűnik minden rendben Kecskeméten. De akkor miért járnak olyan sokszor Stuttgartba a Honvédség repülőgépei? Azt gondoltam, hogy a Daimler által bejelentett 20 ezer fős leépítés miatt járnak tárgyalni, hogy ne érintse a kecskeméti gyárat. De akkor valami más oka lehet... :oops:)
     
  5. megazez

    megazez Well-Known Member

    A kint leépített technológiát áthozni ide? Ezt letárgyalni kirepülnek, aztán ha megvan az üzlet jöhetnek az eszközök meg a bővítés.
     
  6. Hegylakó

    Hegylakó Well-Known Member

    A pályahosszok és a burkolatok is komoly kérdöjelek. Pl Pécsen aszfaltos (jól érted, ez nem vicc) és bár charter komoaribilisnek épült 2006-ban, de szabályozó változások lévén vált röviddé...
    Még úgy is, hogy egyszer már hosszabbították.
     
  7. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Előbb fogják bezárni az összes német gyárat, mint az olcsón dolgozó Kecskemétit, nem csak a munkaóra ára kevesebb itt, hanem az energiáé is.
     
    fip7, Kurfürst, ogretankHU and 3 others like this.
  8. ogretankHU

    ogretankHU Well-Known Member


    A bővíthetetlenség a legnagyobb baja és már fullra körbezárták ! Léementinát kellene felfejleszteni mindenre is jó volna !
     
  9. ogretankHU

    ogretankHU Well-Known Member


    Jól látod és már az occó kínai és közel-keleti helyszínek se játszanak !
     
    Kurfürst likes this.
  10. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

  11. Galthran

    Galthran Well-Known Member

    antigonosz likes this.
  12. Loken

    Loken Well-Known Member

    Kurfürst, ozymandias, fip7 and 3 others like this.
  13. Loken

    Loken Well-Known Member

    https://m.origo.hu/gazdasag/2020072...ozasnak-a-jovore-indulo-allami-tamogatas.html
    "A következő öt évben összesen mintegy 30 milliárd forintos vissza nem térítendő állami támogatás segítheti a környezetkímélő vasúti teherfuvarozás versenyképességének megerősítését – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM), hozzátéve, hogy a kormány döntése alapján a szektor szereplői várhatóan 2021 nyarától igényelhetnek célzott hozzájárulást az úgynevezett egyeskocsi-szolgáltatás biztosításához."
     
  14. Loken

    Loken Well-Known Member

    antigonosz and anonim999 like this.
  15. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Dunakeszin a MÁV-Start kocsijai
    Az orosz tulajdonos jelentős fejlesztési tervekkel érkezett a patinás járműgyártóhoz

    Amíg korábban a Dunakeszi Járműjavító vezetése azért dolgozott, hogy újabb megrendelésekkel és munkával lássa el a dolgozóit, most a bőség zavara állhat elő. A napokban jelentős összegű megrendelésről írtak alá szerződést a MÁV-csoport személyszállító cégével, a MÁV-Starttal. Lapértesülés szerint az összesen nettó 32 milliárd forintos, 48 hónapra szóló kontraktus értelmében a MÁV-Start által üzemeltetett, belföldi és nemzetközi forgalomban lévő vasúti személykocsik fővizsgáját, ellenőrzését, javítását végezhetik el. A nyílt közbeszerzést áprilisban írta ki a MÁV-Start, ám csak a dunakeszi cég adott be ajánlatot.

    A két cég közti együttműködés hosszú évek óta folyamatos, a 2018-ban megkötött szerződés alapján jelenleg is zajlik közel 300 kocsi vizsgáztatása összesen csaknem tízmilliárd forint értékben.

    Időközben azonban jelentős változás történt a járműjavító életében: idén májusban jelentette be a Gazdasági Versenyhivatalnak a TMH International AG és a Magyar Vagon Zrt., hogy egy általuk közösen irányított vállalkozás (a TMH Hungary Invest Zrt.) révén megvásárolják a Dunakeszi Járműjavító Kft. üzletrészeinek kilencven százalékát a MÁV Zrt.-től és a magyar államtól. A tranzakció révén a TMH International AG és a Magyar Vagon Zrt. közvetett közös irányítást szerez a Dunakeszi Járműjavító Kft. felett.

    A TMH-nak az a szándéka, hogy egy egymilliárd euró összértékű megrendelés keretében az Egyiptomnak gyártandó 1300 darab vasúti kocsi több mint felét Dunakeszin állítsák elő. Kirill Lipa, a holding vezérigazgatója korábban azt nyilatkozta, a dunakeszi gyárat úgy fogják továbbfejleszteni, hogy képes legyen bármilyen vonat kibocsátására a személyszállító vasúti kocsiktól kezdve a villany- és dízelmozdonyon át a metrókocsikig. Mint mondta, ehhez jelentős, több tízmillió eurós beruházást kell végrehajtani a termékek minőségének javítása és a kínálat bővítése érdekében. Mindezek azt mutatják, hogy a Dunakeszi Járműjavító előtt mozgalmas évek állnak.

    Ráadásul az üzemnek van még egy jelentős megbízatása: korábbi elkötelezettsége alapján itt végzik el a Stadler KISS emeletes motorvonatok végszerelését és hatósági vizsgáit. Mint emlékezetes, a magyar vasúttársaság összesen 40 KISS emeletes motorvonat szállítását rendelte meg, és a szerződés alapján ezeknek a járműveknek a forgalomba helyezése a járműjavítóra vár. A korábbi tervek szerint mind a 40 emeletes motorvonat forgalomba kerül Magyarországon 2022 végéig.

    https://magyarnemzet.hu/gazdasag/dunakeszin-a-mav-start-kocsijai-8439696/
     
    Nemerson and Luthero like this.
  16. megazez

    megazez Well-Known Member

    Talán itt jó helye lesz
     
    antigonosz, Morishima and fip7 like this.
  17. Masztiff

    Masztiff Well-Known Member

  18. Luthero

    Luthero Well-Known Member

    Egy régebbi promóciós filmecske a Hajdútól.
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  20. rappali_

    rappali_ Well-Known Member

    Azt látom, h kevés olyan fiatal van, aki bütyköl, érdeklődik és akarja. Nagyon sok olyan van, aki a családi cég átvételének kényszere miatt ül bent (ugye a rablóprivatizáció visszaüt). Pár éve egy teljes műszaki menedzser évfolyamból 1 tudta megmondani, h mit akar. Viszont technikusi szinten jobb a helyzet és olyan 10-30%-ból jó mérnök lesz. Ismét leírom; nincs annyi jó képességű gyerek (világon sehol), amennyi gimi és egyetemi férőhely van.
     
    Veér István likes this.

Ezen oldal megosztása