Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 192
3 485
113

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 192
3 485
113
https://m.origo.hu/gazdasag/2020072...ozasnak-a-jovore-indulo-allami-tamogatas.html
"A következő öt évben összesen mintegy 30 milliárd forintos vissza nem térítendő állami támogatás segítheti a környezetkímélő vasúti teherfuvarozás versenyképességének megerősítését – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM), hozzátéve, hogy a kormány döntése alapján a szektor szereplői várhatóan 2021 nyarától igényelhetnek célzott hozzájárulást az úgynevezett egyeskocsi-szolgáltatás biztosításához."
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 743
4 487
113
Dunakeszin a MÁV-Start kocsijai
Az orosz tulajdonos jelentős fejlesztési tervekkel érkezett a patinás járműgyártóhoz

Amíg korábban a Dunakeszi Járműjavító vezetése azért dolgozott, hogy újabb megrendelésekkel és munkával lássa el a dolgozóit, most a bőség zavara állhat elő. A napokban jelentős összegű megrendelésről írtak alá szerződést a MÁV-csoport személyszállító cégével, a MÁV-Starttal. Lapértesülés szerint az összesen nettó 32 milliárd forintos, 48 hónapra szóló kontraktus értelmében a MÁV-Start által üzemeltetett, belföldi és nemzetközi forgalomban lévő vasúti személykocsik fővizsgáját, ellenőrzését, javítását végezhetik el. A nyílt közbeszerzést áprilisban írta ki a MÁV-Start, ám csak a dunakeszi cég adott be ajánlatot.

A két cég közti együttműködés hosszú évek óta folyamatos, a 2018-ban megkötött szerződés alapján jelenleg is zajlik közel 300 kocsi vizsgáztatása összesen csaknem tízmilliárd forint értékben.

Időközben azonban jelentős változás történt a járműjavító életében: idén májusban jelentette be a Gazdasági Versenyhivatalnak a TMH International AG és a Magyar Vagon Zrt., hogy egy általuk közösen irányított vállalkozás (a TMH Hungary Invest Zrt.) révén megvásárolják a Dunakeszi Járműjavító Kft. üzletrészeinek kilencven százalékát a MÁV Zrt.-től és a magyar államtól. A tranzakció révén a TMH International AG és a Magyar Vagon Zrt. közvetett közös irányítást szerez a Dunakeszi Járműjavító Kft. felett.

A TMH-nak az a szándéka, hogy egy egymilliárd euró összértékű megrendelés keretében az Egyiptomnak gyártandó 1300 darab vasúti kocsi több mint felét Dunakeszin állítsák elő. Kirill Lipa, a holding vezérigazgatója korábban azt nyilatkozta, a dunakeszi gyárat úgy fogják továbbfejleszteni, hogy képes legyen bármilyen vonat kibocsátására a személyszállító vasúti kocsiktól kezdve a villany- és dízelmozdonyon át a metrókocsikig. Mint mondta, ehhez jelentős, több tízmillió eurós beruházást kell végrehajtani a termékek minőségének javítása és a kínálat bővítése érdekében. Mindezek azt mutatják, hogy a Dunakeszi Járműjavító előtt mozgalmas évek állnak.

Ráadásul az üzemnek van még egy jelentős megbízatása: korábbi elkötelezettsége alapján itt végzik el a Stadler KISS emeletes motorvonatok végszerelését és hatósági vizsgáit. Mint emlékezetes, a magyar vasúttársaság összesen 40 KISS emeletes motorvonat szállítását rendelte meg, és a szerződés alapján ezeknek a járműveknek a forgalomba helyezése a járműjavítóra vár. A korábbi tervek szerint mind a 40 emeletes motorvonat forgalomba kerül Magyarországon 2022 végéig.

https://magyarnemzet.hu/gazdasag/dunakeszin-a-mav-start-kocsijai-8439696/
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 513
15 743
113
Azt látom, h kevés olyan fiatal van, aki bütyköl, érdeklődik és akarja. Nagyon sok olyan van, aki a családi cég átvételének kényszere miatt ül bent (ugye a rablóprivatizáció visszaüt). Pár éve egy teljes műszaki menedzser évfolyamból 1 tudta megmondani, h mit akar. Viszont technikusi szinten jobb a helyzet és olyan 10-30%-ból jó mérnök lesz. Ismét leírom; nincs annyi jó képességű gyerek (világon sehol), amennyi gimi és egyetemi férőhely van.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 156
7 938
113
Azt látom, h kevés olyan fiatal van, aki bütyköl, érdeklődik és akarja. Nagyon sok olyan van, aki a családi cég átvételének kényszere miatt ül bent (ugye a rablóprivatizáció visszaüt). Pár éve egy teljes műszaki menedzser évfolyamból 1 tudta megmondani, h mit akar. Viszont technikusi szinten jobb a helyzet és olyan 10-30%-ból jó mérnök lesz. Ismét leírom; nincs annyi jó képességű gyerek (világon sehol), amennyi gimi és egyetemi férőhely van.
Pálinkás már régen jelezte a problémát a tanári és műszaki pályával kapcsolatban. Most kezd realizálódni.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 156
7 938
113
Megnéztem az egyetemi évfolyam tablót, és a ~120 fő közül, akikkel együtt kezdtünk, 73-an végeztünk, ami 60%. Ráadásul sok külföldi volt közöttünk.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 832
113
Pár éve egy teljes műszaki menedzser évfolyamból 1 tudta megmondani, h mit akar.
Azért a műszaki menedzserekből nem vonnék le következtetést... az a legalja...
( de legalább le lehet őket húzni, mert rajzokat készíteni nekik is kell... azt meg a legkevesebb szeret/képes közülük... viszont pénzt hajlandóak áldozni rá :) )
 
M

molnibalage

Guest
Pálinkás már régen jelezte a problémát a tanári és műszaki pályával kapcsolatban. Most kezd realizálódni.
Mikor már fizikatanár sincs, aki középiskolában el tudná magyarázni a dolgokat és bevonzani a fiatalok? Ha holnap születne gyerekem, komolyan ki fogja őt fizikára tanítani 14 év múlva? Mert jelen állás szerint úgy áll a történet, hogy a végén nekem kell majd...
 
K

kamm

Guest
Azért a műszaki menedzserekből nem vonnék le következtetést... az a legalja...
( de legalább le lehet őket húzni, mert rajzokat készíteni nekik is kell... azt meg a legkevesebb szeret/képes közülük... viszont pénzt hajlandóak áldozni rá :) )

Regen az is mernoki szak volt, nem is rossz, mert volt fogalmuk kozgazdasagtanrol.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 489
14 279
113
Mikor már fizikatanár sincs, aki középiskolában el tudná magyarázni a dolgokat és bevonzani a fiatalok? Ha holnap születne gyerekem, komolyan ki fogja őt fizikára tanítani 14 év múlva? Mert jelen állás szerint úgy áll a történet, hogy a végén nekem kell majd...

Az kéne, hogy differenciáltan kellene fizetni a tanárokat, de akkor meg a bölcsésztanarak lennének kiakadva.
 
  • Tetszik
Reactions: Ooorky

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 869
113
Az kéne, hogy differenciáltan kellene fizetni a tanárokat, de akkor meg a bölcsésztanarak lennének kiakadva.
Már tanítót is nehéz találni, de bármilyen szakos tanárból hiány van, bölcsészszakosból is.
Meg ez a diferenciált fizetés is tök jó, csak akkor mondjuk egy magyar tanárnak is ugyan úgy kijár, mert azok meg amennyit javítanak... meg a tanítónak, mert a gyerek írni-olvasni nem tanul meg, nem, hogy a fizikáig jusson; tehát nem egyszerű.
Középiskolába meg elmehetnének az olyan szakos végzettségűek, akik meg tudják oldani, hogy óraadó legyen; nekem is volt olyan közgaz. tanárom, aki a MÁV-nál dolgozott főállásban, de a szakmai tanárok nagy része is mellette maszekba nyomta a tervezést, kivitelezést; de akár szakmunkásban (vagy mi épp a neve) is sok olyan tanár van, aki mellette melózik. Én mindenkit bíztatok, hogy próbálja meg.