1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Magyarország ipara

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - marton által indítva @ 2014. január 19..

  1. bartinieffektus

    bartinieffektus Well-Known Member

    Magyarorszagon a legtobb esetben mar a hozzaallason megbukik az uzlet. Szemelyes tapasztalatom , hogy itt meg nem omlott le a "Berlini fal". Ha az ember ajanlatot ker , sokszor meg csak valaszra sem meltatjak, aki valaszol , az is inkabb csak kerdez , mintha nem az lenne az erdekuk , hogy eladjak a portekajukat. Ha neadja eg, az ember kulfoldre szallitana valamit , mar az is problema , hogy euroban irjanak ki szamlat . Sott , meg olyan is sokszor elofordult, hogy azt javasolta az elado , hogy a gyarto cegtol vegyunk (es ezt egy olyan termeknel , amit egy sima uzletben megvehet az ember). Sokszor volt olyan erzesem , hogy meg nekem kell kinyalnom a szerencsetlenek segget egesz a csontig , hogy megvehessem a vackukat.
     
  2. szittya88

    szittya88 New Member

    http://bim.hu/hun/
    http://www.cegbongeszo.hu/tev-ceg-hu/Rugogyartas-2453.htm
    http://www.cegbongeszo.hu/gyorskereso.php?elso=2&lng=hu&kifejezes=elektronika+gy%E1rt%E1s&besorolas=0&megye=&spec=semmi&detailed=0&tevekenyseg=on
     
  3. szittya88

    szittya88 New Member

    http://www.cegbongeszo.hu/gyorskereso.php?elso=2&lng=hu&kifejezes=elektronika+gy%E1rt%E1s&besorolas=0&megye=&spec=semmi&detailed=0&tevekenyseg=on
     
  4. voltagemultiplier

    voltagemultiplier New Member

    marton:1) a közgazdaságtudomány tudomány.
    2) A belterjes zártságon kívülre törve alaposan megnézni másokat a helyünk megállapításának valós alapja.
    Kiragadott példák nem írnak felül olyan, egész országot jellemző paramétereket mint hány aktív korú él meg közvetlenül állami kifizetésből (akár állami alkalmazott akár szociálisan ellátott), a megmaradó (a magánszektorban foglalkoztatottak) száma(még abba is belemehtnénk, ahogy a magaánszektro mekkora hányada csak és kizárólag államim megrendelésekből él), a saját tőke részvétele a GDP előállításában (kiiktatva azt a kozmetikát is, hogy a külföldi banktól fölvett hitelből létrejött magyar tulajdonú céget hazainak tartanak, pedig a törlesztés révén ugyanúgy repítí kifelé a pénzt az országból)
    Tudom hogy nehéz gondolkodni és még nehezebb a környező országokkal összehasonlításban szembesülni, de ezek lennének a megoldandó dolgok...
     
  5. marton

    marton Well-Known Member

    voltagemultiplier
    Amit leírsz, az elég nagyrészben igaz!
    Egy percig sem vitatkoznék a leírtakkal, de..
    Tegyük azért hozzá, hogy ez nem magyar betegség, sok-sok más országra is jellemzőek ezek az adatok, sőt, sok, irigyelt nyugati országra is. Lássuk be, hogy elég sokan robogunk még a szakadék felé..
    Mégis, én inkább a most meglévő iparra fókuszálnék, amolyan vázlatot nyújtanék arról, hogy egy összefogással mire lenne képes.
    Az, amit írtál, hogy a cég, amelyik külföldi bank pénzéből fejleszt, tulajdonképpen nem is magyar, ezt erős túlzásnak gondolom.
    A hitel nem egy rosz dolog, ha arra és úgy adják/használják, amire azt az ősök megálmodták. Nem az ördögtől ered, sok cégnek tényleg az előrejutását jelenti ha jó kamatra tőkéhez jut. Ha okosan gazdálkodik, időre visszafizeti, az a cég ugyanúgy hazai marad mint volt a hitel előtt, alatt.
    Nem hiszek abban, hogy itt vannak prioritást élvező megoldandó dolgok. A társsadalmi morál, gazdaság elég sok minden a béka fen.ke alatt van. Olyan csak a mesében van, hogy "ezeket kell először megoldani", mert ilyen erővel akkor minden olyan szintre sűlyedne mint az MH. Nem emelhetek ki valamit úgy, hogy a másik gondot legalább nem kezelgetem, mégha csak a tünetét is.
     
  6. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Mondjuk a Müncheni szomszédom meg folyton arra panaszkodik mekkora szarban van németország,és hogy mindent bezárnak náluk. Fel is sorolt 4-5 céget Münchenben. Mondta az egyik egy nagyüzem (most nem jut eszembe a név de valahol már hallottam, erőgépeket gyártott) ahol kezdett még fiatalkorában dolgozni. Szóval máshol is panaszkodnak ám...
     
  7. marton

    marton Well-Known Member

    Igen antigonosz!
    Én is ezt hallom az itteni német szomszédomtól és egy angol üzletfelemtől.
    Pont a Merkel energiapolitikája miatt ez a folyamat fel is fog gyorsulni, ugyanis az iparuknak kifizethetetlen lesz ez az űűberzöld hozzáállás.

    Délutáni Rába:

    http://magyarbusz.info/2014-01-24/A_Mercedessel_is_targyal_az_egyuttmukodesrol_a_Molitus#sthash.5wOBDPAq.5vGCwoeN.dpbs
     
  8. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Valami elefánt vagy mammut vagy hasonló neve volt a cégnek de találkoztam már a termékükkel régebben elég neves cég volt valami C betűs azt hiszem. De bezárt egy híres motorkerékpár gyáruk is, olyan motorbicikliket gyártott mint a bmw régen. DKW? nem tudom ennek se a nevét azt hiszem H val kezdődik. Megvette valami kínai cég hogy robogókat gyárt de csak elvitték a gépsort kínába és semmit se gyártottak Münchenben.
     
  9. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    A Zündapp -ot mondta
     
  10. marton

    marton Well-Known Member

    Nyugaton most érzik azt a kínai és indiai befektetőktől, mint mi éreztünk 15-20 éve. Azt tudtátok, hogy már a London taxik is Kínábol jönnek. Volvo, Jaguár,, ezek a legendás márkák mind Távol-keleti befektetőkhöz kerültek. És ez csak az autóipar.
     
  11. marton

    marton Well-Known Member

    Ismét IT:

    http://www.piacesprofit.hu/kkv_cegblog/tizenegy-magyar-ceg-a-kozel-kelet-legnagyobb-it-seregszemlejen/
     
  12. marton

    marton Well-Known Member

    IT front, szimulátor:

    http://www.origo.hu/techbazis/20140123-hetmillioert-hazaviheto-a-magyar-szuperszimulator.html
     
  13. marton

    marton Well-Known Member

    Ez is szereplő lehet hadiipar terén.

    http://www.autopro.hu/beszallitok/800-millios-fejlesztes-a-fogaskerekgyartonal/8611/
     
  14. desertfox

    desertfox New Member

    Szerintem pl ez is meghatározó ipari cég lehet a jövő hadiiparában.
    http://www.jp.hu/
     
  15. desertfox

    desertfox New Member

    http://www.vg.hu/vallalatok/a-raba-jarmu-aszfaltozogep-alvazat-gyart-a-vogelenek-421039

    Rába napról napra erősebb
     
  16. marton

    marton Well-Known Member

    "Az elmúlt évben a Rába Jármű Kft. több mint 2000 építőgéphez szállított vasszerkezeti terméket."

    Ezután a Kirchoff beszállítás... +Volvo buszok (bár ennek annyira nem örülök)..

    Ezek azért nem rosz hírek. Szerzik legalább a tapasztalatokat minden téren!!
     
  17. desertfox

    desertfox New Member

    http://www.vg.hu/vallalatok/infokommunikacio/hamarosan-megszulethet-a-dontes-a-frekvenciapalyazatrol-421108

    Persze ez nem ipar , de mégis tehát azért saját tulajdonú 450 Hz új Mobil telefon szolgáltató ami 100% állami IT Ipar fejlődése.
    A kormánytagok beszélgetése is ezen a sávon mehet vagy menne.
    Biztonság politikai fejlődés.
     
  18. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Magyar ipari adatok:
    http://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_hosszu/h_oia001a.html
     
  19. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Magyar ipari adatok:
    http://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_hosszu/h_oia001a.html
     
  20. marton

    marton Well-Known Member

    Nagyon jó, sokat elmondó táblázat. Ha tíz éveket nézel, óriási visszaesést lehet észrevenni. Bauxit, nyersacél,,,
    A buszgyártásról nem tudom miért nem írnak 2010-től, mert azt tudom, hogy volt, mégha kevés is, akkor is volt. Nabi vége, de a Credo még a volán társaságokat érintő tenderstop ellenére is gyártotta a buszokat, közel kétszázat a gyárudvarra. Ezekből lettek mostanában megoldva a pécsi közl. vállalat bajai is.
     

Ezen oldal megosztása