Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 698
3 927
113

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 629
14 601
113
Bizony.
Ugyanez ment a 700 vasúti kocsival Egyiptomnak. Sokáig nagy kuss, aztán múltkor volt egy cikk az IHO-n aminek a legvégén egy mondatban csak úgy mellékesen elhintették, hogy az oroszok hekkelték meg a nagy bizniszt, de természetesen sehol semmi bizonyíték...
Ráadásul a végtelen számú Ikarus helyben gyártása az irániaknál már volt terítéken pár éve, amikor Széles frissen vette meg (vásárolta vissza) az Irisbus-tól, vagy az utódjától az Ikarus nevet. Legalábbis akkor Széles így festette le az aktuális mesét. Persze ő, ahogy akkor, úgy most is épp a nagy dobásra készül. :)

Az a baj, hogy ezeket a dolgokat mindig el lehet sütni, mert van rá vevő.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 629
14 601
113
Óriási kamu az iráni buszüzlet?
2017. február 14.

A múlt heti kormányinfón, egy újságírói kérdésre Lázár János elárulta, hogy szó sincs hatszáz busz iráni szállításáról. Az csak egy ígéret volt Teherán részéről, hogy vesznek majd tőlünk buszokat. Ennek kapcsán összeszedtük, kinek és hány buszt ígértünk eddig.

http://omnibusz.blog.hu/2017/02/14/oriasi_kamu_az_irani_buszuzlet
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 840
65 491
113
Volt eddig is, csak nem vették meg. Gondolom a VW (MAN), Volvo vagy a Merci jobban fizetett.
Az egykori Vasi Volán pl a MAN-el volt/van összefonódva, tőlük rendeltek sok buszt (irgalmatlan zajos és kényelmetlen dögök, a régi 266-os Ikaruszok is jobbak voltak ebből a szempontból) szóval ez helyi szinten is eldől, nem csak fenn. Viszont a Kravtex sokáig nem feküdt jól tudtommal politikai okok miatt, Gyurcsány vagy Kóka hátterű gazdasági barátság (vagy valami hasonló mutyi) volt úgy 10 éve és ez ugye nem tetszett ( gondolom a győri fideszeseknek akik elég befolyásosak országos szinten). De ezek szerint behódoltak,kibékültek,letejeltek stb. Mindegy, lexarom, magyar cég, jó hozzáadott értékkel, magyar munkásokkal, ez a lényeg. Az hogy a busz jó vagy nem (tulajdonképp egyáltalán nem rossz a többi hasonlóhoz képest) hát kérem tudomásul kell venni hogy jelenleg EZ a magyar buszgyártás, és erre kell építeni, az IKARUS és a 256 meg a 260, 266 az mára a legenda.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
R

rejsz felügyelő

Guest
A héten utaztam egy Credoval, ami elsőre tetszett: a kényelmes ülések, elfért a lábam is(elég magas vagyok), úgy általában teljesen versenyképesnek tűnt, nyugodtan lehetne önteni a pénzt a gyártó cégbe.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 698
3 927
113
A héten utaztam egy Credoval, ami elsőre tetszett: a kényelmes ülések, elfért a lábam is(elég magas vagyok), úgy általában teljesen versenyképesnek tűnt, nyugodtan lehetne önteni a pénzt a gyártó cégbe.
Ha már itt tartunk, akkor egy kis ipartörténet. :)
Szerény véleményem szerint a legjobb, legkényelmesebb (és legszebb) kocsikat produkáló magyar buszgyár rövidfilmje, amely szintén megérdemelte volna, hogy észnél legyünk, vigyázzunk rá és esetleg toljunk bele egy kis lóvét, ahelyett, hogy hagytuk elpusztítani az irisbus által :(
Nna szóval: Az Ikarus egyedi:
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 207
33 622
113
Ilyen Kínai és usa befektetések mellett nem nagy veszteség amivel a cég zárt.
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 582
16 181
113
Ikarust nem csak a fejesek, de sok ott dolgozó is, szabályosan szétlopta. Voltak ex-ikaruszos kollégáim, olyan sztorikat mondtak. Na meg jó pár elvtársgyerek, akikből mérnököt csináltak és s.gghülye volt...
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 698
3 927
113
Ikarust nem csak a fejesek, de sok ott dolgozó is, szabályosan szétlopta. Voltak ex-ikaruszos kollégáim, olyan sztorikat mondtak. Na meg jó pár elvtársgyerek, akikből mérnököt csináltak és s.gghülye volt...
Ugyanarról az Ikarusról beszélünk? Mert én nem a nagy Ikarust sirattam, hanem az EAG-ot. :)
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 629
14 601
113
Amennyiért magyar dolgozó nincsen, annyiért az ukrán bizonyít

"A behozott munkavállalók hány százaléka beszél magyarul?
- Pontos százalékot nem tudok mondani, inkább egy gyakorlati példát hoznék. Az egyik ukrajnai dolgozókat igénylő megrendelőnknél 500 behozott embert foglalkoztatunk. Náluk az az elvárás, hogy 30–35 munkavállalónként legalább egy beszéljen magyarul."
(...)
"Azelőtt két-három hónapba telt, mire minden engedélyt sikerült beszerezni a külföldi munkavállalók foglalkoztatásához, ugyanez ma már a gyorsított eljárásnak köszönhetően körülbelül tíz nap alatt megvan."
(...)
"Tapasztalataink szerint 20–40 éves kor közötti ukrán munkavállalók jelentkeznek a magyarországi munkára, sokan közülük iskolázottak, és a párjukkal együtt jönnek. Gyakran érdeklődnek a letelepedési engedélyről is, így mondhatom, hogy nemcsak dolgozni akarnak, hanem új életet szeretnének kezdeni nálunk nagyobb biztonságban, jobb megélhetés mellett."


http://www.delmagyar.hu/pr/amennyiert_magyar_dolgozo_nincsen_annyiert_az_ukran_bizonyit/2510139/