Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 821
65 367
113
Amennyiért magyar dolgozó nincsen, annyiért az ukrán bizonyít

"A behozott munkavállalók hány százaléka beszél magyarul?
- Pontos százalékot nem tudok mondani, inkább egy gyakorlati példát hoznék. Az egyik ukrajnai dolgozókat igénylő megrendelőnknél 500 behozott embert foglalkoztatunk. Náluk az az elvárás, hogy 30–35 munkavállalónként legalább egy beszéljen magyarul."
(...)
"Azelőtt két-három hónapba telt, mire minden engedélyt sikerült beszerezni a külföldi munkavállalók foglalkoztatásához, ugyanez ma már a gyorsított eljárásnak köszönhetően körülbelül tíz nap alatt megvan."
(...)
"Tapasztalataink szerint 20–40 éves kor közötti ukrán munkavállalók jelentkeznek a magyarországi munkára, sokan közülük iskolázottak, és a párjukkal együtt jönnek. Gyakran érdeklődnek a letelepedési engedélyről is, így mondhatom, hogy nemcsak dolgozni akarnak, hanem új életet szeretnének kezdeni nálunk nagyobb biztonságban, jobb megélhetés mellett."


http://www.delmagyar.hu/pr/amennyiert_magyar_dolgozo_nincsen_annyiert_az_ukran_bizonyit/2510139/
Ezzel akkor sokra nem mennek a határon túli magyarok. Ha csak statisztikát javítani veszik fel őket. Kíváncsi vagyok mekkora a kárpátokon túliak részaránya.

http://index.hu/gazdasag/2017/03/28...gyar_ceg_hust_exportalhat_a_fulop-szigetekre/
15777865_861079_a054b8c1b3c923fefd10fe09b32863d5_wm.jpg

Fél év vagy egy és tuti embargók lesznek Duterte és népe ellen, miért van ilyen érzésem...?
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 936
18 421
113
Amennyiért magyar dolgozó nincsen, annyiért az ukrán bizonyít

"A behozott munkavállalók hány százaléka beszél magyarul?
- Pontos százalékot nem tudok mondani, inkább egy gyakorlati példát hoznék. Az egyik ukrajnai dolgozókat igénylő megrendelőnknél 500 behozott embert foglalkoztatunk. Náluk az az elvárás, hogy 30–35 munkavállalónként legalább egy beszéljen magyarul."
(...)
"Azelőtt két-három hónapba telt, mire minden engedélyt sikerült beszerezni a külföldi munkavállalók foglalkoztatásához, ugyanez ma már a gyorsított eljárásnak köszönhetően körülbelül tíz nap alatt megvan."
(...)
"Tapasztalataink szerint 20–40 éves kor közötti ukrán munkavállalók jelentkeznek a magyarországi munkára, sokan közülük iskolázottak, és a párjukkal együtt jönnek. Gyakran érdeklődnek a letelepedési engedélyről is, így mondhatom, hogy nemcsak dolgozni akarnak, hanem új életet szeretnének kezdeni nálunk nagyobb biztonságban, jobb megélhetés mellett."


http://www.delmagyar.hu/pr/amennyiert_magyar_dolgozo_nincsen_annyiert_az_ukran_bizonyit/2510139/


Elég hatásvadász cikk. Nyugat-Magyarországon, ahol égető probléma a munkaerőhiány és a fizetések is magasabbak, az országos átlagnál, nem nagyon látni, szervezetten itt dolgozó ukránt. Sőt, más keleti dolgozókat se igazán. Bár kétségtelen ,hogy elfogyott a szabad hazai létszám nálunk, miközben az itteni cégek mind fejleszteni szeretnének. Most épp a másiktól való dolgozóelszívás leledzik. Amihez a fegyver, a béremelés. Valamint legnagyobb megdöbbenésemre, a romák munkába állítása is folyik. Ezen én is csodálkoztam. Igaz a többségük egy idő után megszökik. :) Persze az behatárolt, milyen munkaköröket tudnak ellátni. Kíváncsi leszek, Vas megyében mikor jelenik meg a cikkben is említett cég, az ukránokkal. :)
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 600
14 544
113
Elég hatásvadász cikk. Nyugat-Magyarországon, ahol égető probléma a munkaerőhiány és a fizetések is magasabbak, az országos átlagnál, nem nagyon látni, szervezetten itt dolgozó ukránt. Sőt, más keleti dolgozókat se igazán. Bár kétségtelen ,hogy elfogyott a szabad hazai létszám nálunk, miközben az itteni cégek mind fejleszteni szeretnének. Most épp a másiktól való dolgozóelszívás leledzik. Amihez a fegyver, a béremelés. Valamint legnagyobb megdöbbenésemre, a romák munkába állítása is folyik. Ezen én is csodálkoztam. Igaz a többségük egy idő után megszökik. :) Persze az behatárolt, milyen munkaköröket tudnak ellátni. Kíváncsi leszek, Vas megyében mikor jelenik meg a cikkben is említett cég, az ukránokkal. :)

az itteni cégek mind fejleszteni szeretnének, de továbbra is az olcsó munkaerőre meg állami támogatásokra támaszkodva.

A szabad hazai létszám elfogyása jó alkalom lenen a leggyengébb lábakon álló vállalkozások eutanáziájára.

Én mondjuk nem látom, hogy a cigányok tömegesen állnának munkába.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 936
18 421
113
az itteni cégek mind fejleszteni szeretnének, de továbbra is az olcsó munkaerőre meg állami támogatásokra támaszkodva.

A szabad hazai létszám elfogyása jó alkalom lenen a leggyengébb lábakon álló vállalkozások eutanáziájára.

Én mondjuk nem látom, hogy a cigányok tömegesen állnának munkába.

Az olcsó munkaerő relatív. Már mindegyik cég tudja, hogy versenyképes bérek nélkül nem megy semmire, ezért emelnek is, felénk mindenképp. Az általad írt, eutanáziára ítélt gyengébb vállalkozások, sajnos szinte mind hazaiak és nem a külföldi multik. Vagyis gondolatmeneted szerint épp a hazai kkv az, ami megsemmisülhetne, ha nincs munkaerő. A cigányok igaz nincsenek jelen olyan tömegben az ország nyugati részében, mint keleten, de a munkába állításuk, betanított munkakörökbe zajlik. Mivel választhat, közmunka annyiért, amennyiért, vagy egy cég, ahol legalább a dupláját, vagy kicsivel többet megkapja nettoban. Megpróbálják a munkát, persze mint írtam, sokan lelépnek közben. Azonban sokan megmaradnak a munka világában olyanok, akik ha nem lenne a közmunka rendszere, ma sem dolgoznának, hisz lenne ingyen segély. Igaz, a munkaerőhiányra ez sem elég.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 339
10 706
113
Az olcsó munkaerő relatív. Már mindegyik cég tudja, hogy versenyképes bérek nélkül nem megy semmire, ezért emelnek is, felénk mindenképp. Az általad írt, eutanáziára ítélt gyengébb vállalkozások, sajnos szinte mind hazaiak és nem a külföldi multik. Vagyis gondolatmeneted szerint épp a hazai kkv az, ami megsemmisülhetne, ha nincs munkaerő. A cigányok igaz nincsenek jelen olyan tömegben az ország nyugati részében, mint keleten, de a munkába állításuk, betanított munkakörökbe zajlik. Mivel választhat, közmunka annyiért, amennyiért, vagy egy cég, ahol legalább a dupláját, vagy kicsivel többet megkapja nettoban. Megpróbálják a munkát, persze mint írtam, sokan lelépnek közben. Azonban sokan megmaradnak a munka világában olyanok, akik ha nem lenne a közmunka rendszere, ma sem dolgoznának, hisz lenne ingyen segély. Igaz, a munkaerőhiányra ez sem elég.
Jómódú ismerősöm alkalmazott itt keleten - beajánlással - egy személyt ház körüli munkákra.
Maximálisan jól dolgozott, semmi baj nem volt vele.
Eleinte havonta kapta a fizetését.
Majd kérte, hogy kaphassa kéthetente.
Megkapta.
...majd hetente
Megkapta.
...majd naponta
Megkapta.
Ez ment több évig!
Pénz amúgy rábízva nem volt ( Hozzávalók beszerzésére stb.)
Egy alkalommal úgy alakult - vagy három éve -, hogy a megbízó nem hagyhatott ott egy szakit - segített neki - így elszalajtotta a vegyeskereskedésbe a célszemélyt 2500 forinttal valami alkatrészért.
Azóta is várja...
Miféle észjárása van az ilyennek!?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and antigonosz

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 600
14 544
113
Az olcsó munkaerő relatív. Már mindegyik cég tudja, hogy versenyképes bérek nélkül nem megy semmire, ezért emelnek is, felénk mindenképp. Az általad írt, eutanáziára ítélt gyengébb vállalkozások, sajnos szinte mind hazaiak és nem a külföldi multik. Vagyis gondolatmeneted szerint épp a hazai kkv az, ami megsemmisülhetne, ha nincs munkaerő. A cigányok igaz nincsenek jelen olyan tömegben az ország nyugati részében, mint keleten, de a munkába állításuk, betanított munkakörökbe zajlik. Mivel választhat, közmunka annyiért, amennyiért, vagy egy cég, ahol legalább a dupláját, vagy kicsivel többet megkapja nettoban. Megpróbálják a munkát, persze mint írtam, sokan lelépnek közben. Azonban sokan megmaradnak a munka világában olyanok, akik ha nem lenne a közmunka rendszere, ma sem dolgoznának, hisz lenne ingyen segély. Igaz, a munkaerőhiányra ez sem elég.

A hazai kkv-k selejtje semmisüljön csak meg. Ha a jelenlegi bér és kamatviszonyok mellett nem mennek semmire, akkor nem éri meg a szűkös erőforrásokat az ő tutujgatásukra fordítani.

A szocialista rendszer is abba ment tönkre, hogy a jól teljesítő cégek nyereségét átlapátolták a szar vállalatokba.

Az életképtelen - ill. kizárólag csak a dolgozók kizsákmányolásával életben tartható - vállalatok tönkremenetele nemzetstratégiai érdek. Ezt egy felelős állam nem lassítja, hanem gyorsítja, hogy minél előbb tovább lehessen lépni.
 

Kukorica János

Well-Known Member
2016. szeptember 25.
576
686
93
Sajnos erről volt szó a magyar nemzet szalon vitaestjén, hogy ha a NAV nem bánna ilyen kesztyűs kézzel a magyar vállalkozásokkal akkor a 75% uk nem tudna talpon maradni és ez főként a mikró és családi vállalkozásokat érinti. Ám arról persze nem volt szó, hogy a foglalkoztatottak 73%-át a kkv alkalmazza ám a munkahelyteremtő támogatások töredékét kapják a multikhoz képest. Itt egy fordított arányosság van, arról nem is beszélve, hogy multik ide multik oda a kkv itthon adózik a multik meg nem. Ami a versenyképes fizetéseket illeti, rohadt drága valakit foglalkoztatni. Mondok is pár példát, azon röhögtem a múltkor, hogy ugye a kormány csökkentette a munkát terhelő járulékokat, de mégis 6%-os adóbevétel növekedést ért el:D A másik amin kínomban nevettem, kaptam egy levelet a NAV tól, vagy az egészségpénztártól, már nem is emlékszem, hogy az egyik kollégám elment táppénzre, szegény lebetegedett, ezért legyek oly kedves és fizessem be a neki megítélt táppénznek az egy harmadát, pedig fullosan be van jelentve, mindent fizetek utána és mondja a könyvelőm, hogy ez az új módi így spórol az állam... Azt meg sem említem, hogy fejlesztésre minimális pénzt tudok csak költeni, vagy semennyit. Pályáztam egy állami szolgáltató cég kiírására 30 millióról indult a dolog 6 millió lett a vége a maradék 24 elpárolgott. És nagyon nehéz szakképzett munkást találni, aki jól is dolgozik és ismeri azt a fogalmat, hogy csapatszellem. Cigányokkal, nem szeretek együtt dolgozni nem túl rózsásak a velük szerzett tapasztalataim. Amit én évek óta hiányolok az az átgondolt hosszútávú stratégia, mondjuk ez minden fontos terültről hiányzik 45 óta :D
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 600
14 544
113
Sajnos erről volt szó a magyar nemzet szalon vitaestjén, hogy ha a NAV nem bánna ilyen kesztyűs kézzel a magyar vállalkozásokkal akkor a 75% uk nem tudna talpon maradni és ez főként a mikró és családi vállalkozásokat érinti. Ám arról persze nem volt szó, hogy a foglalkoztatottak 73%-át a kkv alkalmazza ám a munkahelyteremtő támogatások töredékét kapják a multikhoz képest. Itt egy fordított arányosság van, arról nem is beszélve, hogy multik ide multik oda a kkv itthon adózik a multik meg nem. Ami a versenyképes fizetéseket illeti, rohadt drága valakit foglalkoztatni. Mondok is pár példát, azon röhögtem a múltkor, hogy ugye a kormány csökkentette a munkát terhelő járulékokat, de mégis 6%-os adóbevétel növekedést ért el:D A másik amin kínomban nevettem, kaptam egy levelet a NAV tól, vagy az egészségpénztártól, már nem is emlékszem, hogy az egyik kollégám elment táppénzre, szegény lebetegedett, ezért legyek oly kedves és fizessem be a neki megítélt táppénznek az egy harmadát, pedig fullosan be van jelentve, mindent fizetek utána és mondja a könyvelőm, hogy ez az új módi így spórol az állam... Azt meg sem említem, hogy fejlesztésre minimális pénzt tudok csak költeni, vagy semennyit. Pályáztam egy állami szolgáltató cég kiírására 30 millióról indult a dolog 6 millió lett a vége a maradék 24 elpárolgott. És nagyon nehéz szakképzett munkást találni, aki jól is dolgozik és ismeri azt a fogalmat, hogy csapatszellem. Cigányokkal, nem szeretek együtt dolgozni nem túl rózsásak a velük szerzett tapasztalataim. Amit én évek óta hiányolok az az átgondolt hosszútávú stratégia, mondjuk ez minden fontos terültről hiányzik 45 óta :D


A hazai KKV-k egy jelentős része kényszervállakozás, míg egy másik jelentős része úgyjött létre ill. abból él, hogya tulajnak kapcsolati tőkéje van vagy volt.

Tehát nem azért léteznek, mert valami versenypiacon is életképes dolgot találtak ki és nem azért nyereségesek, mert a vezetőig olyan baromira tehetséges menedzserek.

Az sem igaz, hogy nálunk rohadt drága valakit alkalmazni. Persze a magyar vállalatvezetőket ismerve elhiszem, hogy minden egyes dolgozónak adott forint úgy fáj, mintha a fogát húznák.

Szóval ez a magas hazai bérköltség/járulékszint egy urban legend, amit a munkáltatók terjesztenek, hogy lehetőleg a dolgozók béremelését az állam finanszírozza. Kb. ugyanaz a szint, minthogy a vasárnapi zárva tartás miatt majd tönkremennek a boltok, elbocsátanak egy csomó dolgozót és családok maradnak hétvégén étel nélkül.

Vannak EU-s szintű statisztikai adatok a minimálbéres munkaerő teljes költségéről, és bizony elég sok ország van, ahol arányaiban a magyarhoz hasonlóak a rárakódó terhek, abszolút értelemben pedig a magyarnál nemigen van olcsóbb munkaerő az EU-ban, mivel a bázis itt az egyik legalacsonyabb - így hiába nagy a százalékos teher, ugye a végeredmény továbbra sem lesz magas..

Az eurostat tele van ilyen táblázatokkal, de rákeresve egy csomó cikket is lehet találni.

Ez pl. az átlagos bérköltség:
2014
http://www.biztositasiszemle.hu/cik...aerokoltseg_az_eu_egyes_orszagaiban.4690.html
2015
http://www.piackutatasok.hu/2016/04/eurostat-magyar-atlagos-munkaerokoltseg.html
eurostat:
http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Wages_and_labour_costs/hu


Bérköltségről beszélek, tehát amiben minden adó és járulékteher benne van.

Ami a munkáltatói tb járulékot illeti - emiatt szoktak leginkább sírni - íme a környékbeli EU-s országok 2015-ös adatai:

Ország Munkáltató által fizetendő tb-járulék (százalék)
Szlovénia 16,1
Horvátország 17,2
Lengyelország 21
Ausztria 21,63
Románia 23
Lettország 23,59
Görögország 24,56
Magyarország 28,5
Litvánia 30,98
Észtország 33,8
Csehország 34
Szlovákia 35,2

Látható, hogy vannak magyarnál jóval magasabb és alacsonyabb értékek is, összességében nem mondható, hogy a magyar arány kiugró lenne.

De a lényeg nem ez, hanem az előző, a teljes nominális bérköltség. És az bizony nálunk az egyik legalacsonyabb. Nálunk - nem sokkal - kevesebb csak két kis létszámú balti államban ill. lényegesen kevesebb csak a románoknál és a bolgároknál.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 600
14 544
113
Sajnos erről volt szó a magyar nemzet szalon vitaestjén, hogy ha a NAV nem bánna ilyen kesztyűs kézzel a magyar vállalkozásokkal akkor a 75% uk nem tudna talpon maradni és ez főként a mikró és családi vállalkozásokat érinti. Ám arról persze nem volt szó, hogy a foglalkoztatottak 73%-át a kkv alkalmazza ám a munkahelyteremtő támogatások töredékét kapják a multikhoz képest. Itt egy fordított arányosság van, arról nem is beszélve, hogy multik ide multik oda a kkv itthon adózik a multik meg nem. Ami a versenyképes fizetéseket illeti, rohadt drága valakit foglalkoztatni. Mondok is pár példát, azon röhögtem a múltkor, hogy ugye a kormány csökkentette a munkát terhelő járulékokat, de mégis 6%-os adóbevétel növekedést ért el:D A másik amin kínomban nevettem, kaptam egy levelet a NAV tól, vagy az egészségpénztártól, már nem is emlékszem, hogy az egyik kollégám elment táppénzre, szegény lebetegedett, ezért legyek oly kedves és fizessem be a neki megítélt táppénznek az egy harmadát, pedig fullosan be van jelentve, mindent fizetek utána és mondja a könyvelőm, hogy ez az új módi így spórol az állam... Azt meg sem említem, hogy fejlesztésre minimális pénzt tudok csak költeni, vagy semennyit. Pályáztam egy állami szolgáltató cég kiírására 30 millióról indult a dolog 6 millió lett a vége a maradék 24 elpárolgott. És nagyon nehéz szakképzett munkást találni, aki jól is dolgozik és ismeri azt a fogalmat, hogy csapatszellem. Cigányokkal, nem szeretek együtt dolgozni nem túl rózsásak a velük szerzett tapasztalataim. Amit én évek óta hiányolok az az átgondolt hosszútávú stratégia, mondjuk ez minden fontos terültről hiányzik 45 óta :D

Ez szokott lenni, csak általában rossz.
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113
"Lassanként egyre többet lehet megtudni a debreceni ITK Holding Zrt. buszgyártói terveiről. Az már korábban elhangzott, hogy a magyar cég a Daimler Buses helyi képviseletével, az EvoBus Hungária Kft.-vel együttműködve Mercedes-Benz járóképes alvázakra építi majd típusait, most azonban már a konkrétabb elképzelésekbe is bepillantást nyerhettünk.

A tervek szerint első lépésben a cég teljes hosszban alacsonypadlós, 12 méteres szóló és 18 méteres csuklós városi autóbuszok végösszeszerelését kezdi meg. Az idei év utolsó negyedévében indulhat meg a 12 méteres alacsony belépésű (low entry) városi-elővárosi buszok gyártása, melyet egy éven belül egy kéttengelyes, magaspadlós távolsági típus követ majd. 2018 végén háromtengelyes, emelt padlószintű turistabusszal bővülne a kínálat (ez a kategória hosszú ideje hiányzik a magyar buszgyártók repertoárjából), 2019 első felében pedig jöhetnek az elektromos autóbuszok, 10 és 12 méteres kivitelben.

A buszgyártás mellett dízel és elektromos mikrobuszok, illetve kisteherautók végszerelése is szerepel a tervekben. Debrecenben 50 millió eurót meghaladó értékű zöldmezős beruházás keretében épül fel az új gyártóüzem, amely oktatási és fejlesztési központtal is kiegészül. Az átadást 2017 harmadik-negyedik negyedévére ígérik. A foglalkoztatottak száma körülbelül 380 fő lesz, a munkaerőfelvétel információink szerint már meg is indult. (Fotó: Daimler Buses)"

Hát, úgy néz ki megvan a következő autógyár. Mindezek fényében érthető (bár nem elfogadható) a kormány utóbbi hónapokban hangoztatott kijelentése : "Nemzeti buszstratégia" Daimleg alvázakra készít majd felépítményeket, így kedveztek a Mercinek, mint az egyik fő befektetőnek az országban, és azt is elmondhatják, hogy van újra hazai busz. Persze a Credo eddig is volt és remélem továbbra is marad. Aztán az még kérdés, hogy a Daimler alvázakba, futóművekbe mennyit szálít majd be a Rába,, remélem minél többet.
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 389
2 637
113
"Lassanként egyre többet lehet megtudni a debreceni ITK Holding Zrt. buszgyártói terveiről. Az már korábban elhangzott, hogy a magyar cég a Daimler Buses helyi képviseletével, az EvoBus Hungária Kft.-vel együttműködve Mercedes-Benz járóképes alvázakra építi majd típusait, most azonban már a konkrétabb elképzelésekbe is bepillantást nyerhettünk.

A tervek szerint első lépésben a cég teljes hosszban alacsonypadlós, 12 méteres szóló és 18 méteres csuklós városi autóbuszok végösszeszerelését kezdi meg. Az idei év utolsó negyedévében indulhat meg a 12 méteres alacsony belépésű (low entry) városi-elővárosi buszok gyártása, melyet egy éven belül egy kéttengelyes, magaspadlós távolsági típus követ majd. 2018 végén háromtengelyes, emelt padlószintű turistabusszal bővülne a kínálat (ez a kategória hosszú ideje hiányzik a magyar buszgyártók repertoárjából), 2019 első felében pedig jöhetnek az elektromos autóbuszok, 10 és 12 méteres kivitelben.

A buszgyártás mellett dízel és elektromos mikrobuszok, illetve kisteherautók végszerelése is szerepel a tervekben. Debrecenben 50 millió eurót meghaladó értékű zöldmezős beruházás keretében épül fel az új gyártóüzem, amely oktatási és fejlesztési központtal is kiegészül. Az átadást 2017 harmadik-negyedik negyedévére ígérik. A foglalkoztatottak száma körülbelül 380 fő lesz, a munkaerőfelvétel információink szerint már meg is indult. (Fotó: Daimler Buses)"

Hát, úgy néz ki megvan a következő autógyár. Mindezek fényében érthető (bár nem elfogadható) a kormány utóbbi hónapokban hangoztatott kijelentése : "Nemzeti buszstratégia" Daimleg alvázakra készít majd felépítményeket, így kedveztek a Mercinek, mint az egyik fő befektetőnek az országban, és azt is elmondhatják, hogy van újra hazai busz. Persze a Credo eddig is volt és remélem továbbra is marad. Aztán az még kérdés, hogy a Daimler alvázakba, futóművekbe mennyit szálít majd be a Rába,, remélem minél többet.

Ezt a céget akkot hiszem el, ha már eladtak 100 buszt.
Tiszán innen ment már tönkre buszgyár pár éve. A "0"-ról termék, piac nélkül kicsit vaskos brillírozni. Dízelt jobb helyeken már forgalmazni sem lehet. Cng-t az Ikarus most fejlesztett, a pesti elektromos Modulók meg arra példák, hogy nem elég rajzolni tudni...
Itthon nélkülük is sokan gyártanak buszt:
Credo, Ikarus, Rába, Evobus (lehet más a neve), Csabametal, MH (EI?) Zrt, Tatabányán még kínai is elindúlhat....
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 600
14 544
113
"Lassanként egyre többet lehet megtudni a debreceni ITK Holding Zrt. buszgyártói terveiről. Az már korábban elhangzott, hogy a magyar cég a Daimler Buses helyi képviseletével, az EvoBus Hungária Kft.-vel együttműködve Mercedes-Benz járóképes alvázakra építi majd típusait, most azonban már a konkrétabb elképzelésekbe is bepillantást nyerhettünk.

A tervek szerint első lépésben a cég teljes hosszban alacsonypadlós, 12 méteres szóló és 18 méteres csuklós városi autóbuszok végösszeszerelését kezdi meg. Az idei év utolsó negyedévében indulhat meg a 12 méteres alacsony belépésű (low entry) városi-elővárosi buszok gyártása, melyet egy éven belül egy kéttengelyes, magaspadlós távolsági típus követ majd. 2018 végén háromtengelyes, emelt padlószintű turistabusszal bővülne a kínálat (ez a kategória hosszú ideje hiányzik a magyar buszgyártók repertoárjából), 2019 első felében pedig jöhetnek az elektromos autóbuszok, 10 és 12 méteres kivitelben.

A buszgyártás mellett dízel és elektromos mikrobuszok, illetve kisteherautók végszerelése is szerepel a tervekben. Debrecenben 50 millió eurót meghaladó értékű zöldmezős beruházás keretében épül fel az új gyártóüzem, amely oktatási és fejlesztési központtal is kiegészül. Az átadást 2017 harmadik-negyedik negyedévére ígérik. A foglalkoztatottak száma körülbelül 380 fő lesz, a munkaerőfelvétel információink szerint már meg is indult. (Fotó: Daimler Buses)"

Hát, úgy néz ki megvan a következő autógyár. Mindezek fényében érthető (bár nem elfogadható) a kormány utóbbi hónapokban hangoztatott kijelentése : "Nemzeti buszstratégia" Daimleg alvázakra készít majd felépítményeket, így kedveztek a Mercinek, mint az egyik fő befektetőnek az országban, és azt is elmondhatják, hogy van újra hazai busz. Persze a Credo eddig is volt és remélem továbbra is marad. Aztán az még kérdés, hogy a Daimler alvázakba, futóművekbe mennyit szálít majd be a Rába,, remélem minél többet.


Én sem örülök. Jó lenne, ha lenne életképes hazai buszgyártás, de ez a tendencia, hogy kb. minden megyében legyen valami buszmanufaktúra, akik építenek évi 30-40 buszt nem vezet sehova.

Ráadásul ez sem buszgyár lesz, csak építeni fognak Merci alvázzal meg hajtásláncal néhány buszt,a mi kb. arra lesz jó, hogy át lehessen kötni piros-fehér-zöld szalaggal.

A Kravtex/Credo annak köszönheti a létezését, hogy a mezőgazdasági gépgyártó ágazata exportra termel, és nem függ a tolvajbandától. Persze kérdés, hogy Krankovics mikor unja meg a dolgot. Eddig okosan csinálta - noha rengetegen hülyének nézték miatta - hogy folyamatosan, megrendelés nélkül udvarra gyártott, mert ha nem is jó áron, de végül megvette őket valamelyik Volán. Az persze hatalmas szégyen, hogy az egyetlen, érdemi fejlesztésre képes hazai gyártót - az egyetlent, akit tényleg gyártónak lehet nevezni - azt az ún. nemzeti kormány folyamatosan megpróbálja ellehetetleníteni.
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 389
2 637
113
Én sem örülök. Jó lenne, ha lenne életképes hazai buszgyártás, de ez a tendencia, hogy kb. minden megyében legyen valami buszmanufaktúra, akik építenek évi 30-40 buszt nem vezet sehova.

Ráadásul ez sem buszgyár lesz, csak építeni fognak Merci alvázzal meg hajtásláncal néhány buszt,a mi kb. arra lesz jó, hogy át lehessen kötni piros-fehér-zöld szalaggal.

A Kravtex/Credo annak köszönheti a létezését, hogy a mezőgazdasági gépgyártó ágazata exportra termel, és nem függ a tolvajbandától. Persze kérdés, hogy Krankovics mikor unja meg a dolgot. Eddig okosan csinálta - noha rengetegen hülyének nézték miatta - hogy folyamatosan, megrendelés nélkül udvarra gyártott, mert ha nem is jó áron, de végül megvette őket valamelyik Volán. Az persze hatalmas szégyen, hogy az egyetlen, érdemi fejlesztésre képes hazai gyártót - az egyetlent, akit tényleg gyártónak lehet nevezni - azt az ún. nemzeti kormány folyamatosan megpróbálja ellehetetleníteni.

Anno a nyugaton is volt nagyvárosonként egy manufaktúra. Egyikből porsche, másikból vw lett. A gyenge pedig kihullt. A 'verseny' teremtette meg a minőséget.
Nálunk most van az ipar olyan inkubációs állapotban, mint más szerencsésebbeknél korábban.

Nem szégyen az, ha egy cég csak mások dolgait rakja össze. Valamilyen szinten minden(!) gyártó ezt teszi... a piac majd dönt.

Nem tudom, hogy a credo busz üzletága nyeresége-e? Viszont azt igen, hogy minimum 150-200 dbot eladnak évente. Azzal piacon lehet maradni.

Gyártó az aki összerekja a vasat és eladja buszt. Ebből a szempontól az 1 dbos manufaktura is gyártó.
Credo ide vagy oda.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 600
14 544
113
Anno a nyugaton is volt nagyvárosonként egy manufaktúra. Egyikből porsche, másikból vw lett. A gyenge pedig kihullt. A 'verseny' teremtette meg a minőséget.
Nálunk most van az ipar olyan inkubációs állapotban, mint más szerencsésebbeknél korábban.

Nem szégyen az, ha egy cég csak mások dolgait rakja össze. Valamilyen szinten minden(!) gyártó ezt teszi... a piac majd dönt.

Nem tudom, hogy a credo busz üzletága nyeresége-e? Viszont azt igen, hogy minimum 150-200 dbot eladnak évente. Azzal piacon lehet maradni.

Gyártó az aki összerekja a vasat és eladja buszt. Ebből a szempontól az 1 dbos manufaktura is gyártó.
Credo ide vagy oda.

Itt nem verseny van, hanem az állam telepumpol egy neki tetsző vállakozást.

Abból nem lesz hozzáadott érték, ha valaki csak legózik.