1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Magyarország ipara

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - marton által indítva @ 2014. január 19..

  1. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Gigagyárat épít Dunaharasztiban a Coca-Cola
    "Magyarország legnagyobb üdítőital-gyártója ma már 25 európai ország fogyasztóit látja el üdítőitalokkal, gyümölcslevekkel és ásványvizekkel, amelyek előállításához kétharmad részben hazai alapanyagokat használ fel."
    http://hvg.hu/kkv/20180125_gigagyarat_epit_dunaharasztiban_a_coca_cola
     
    tomcat1 and antigonosz like this.
  2. Sharid

    Sharid Well-Known Member

    1990: Helyi volán gyorsan szerzett használt nyugati buszokat. Ikarus helyett.... na miért is....
     
  3. emel

    emel Well-Known Member

    Na miből is gazdagodtak meg hirtelen az ilyen helyi Volán-főnökök és kiskirályok?!! Ha erre rájössz, talán arra is rájössz hogy "na miért is"?!!
     
  4. fip7

    fip7 Well-Known Member

  5. gergo55

    gergo55 Well-Known Member

    tomcat1, anonim999, tonyo and 2 others like this.
  6. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

  7. silurusglanis

    silurusglanis Well-Known Member

    Egy ilyen szabadalomban kb. az van, hogy az én rettentően egyedi ötletem a szénszálas test és az elektromos meghajtás összeépítése? Ennyi erővel levédetem az "áll egy ember és beszél a nézőhöz" műsorvezetési formátumot, és minden második műsor jogdíjat fog nekem fizetni. Meg az Apple levédetett gombja.... vicc.
     
    fip7 likes this.
  8. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Tatabányán először most január 1-én láttam ezekből az új Credo buszokból. Viszont a szélesgabibácsi féle harci buszokról tud valaki valamit? Itt Fehérváron érdeklődtem haveroktól, de az Ikarusz telephelyen (gabibácsi tulajdona) nem nagyon tobzódik a gyártás....
     
  9. Sharid

    Sharid Well-Known Member

  10. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

  11. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    svajcibeka and marton like this.
  12. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    https://m.kuruc.info/r/9/182520/

    Tudom, kuruc.info, de most fókuszáljunk a tartalomra...

    Ez a történetet úgy mesélték nekem egy cégrōl, amely korábban egy szocialista mintaüzem volt. Jött a gengszterváltás. A cég fejesei alkottak egy GMK-t. Kerestek külföldi vevōket. Jöttek is, sorra rendelték az egyedi gépeket, de a szerzōdésben kikötötte a német, hogy csak full teljesítés van + szállítási garancia (de pici-pici apróbetűs rész volt...) megörült mindenki, most aztán eljön a nyugati jólét. Hát nem. A cég pénze egyre fogyott, mert a német valahogy sosem rendelt full terméket, mindig csak egy kicsivel kevesebbet. Egyszer aztán rendelt valami nagyot és sokat. Huhú, itt a kánaán,gyerekek. Megint volt egy pici apróbetűs rész, de a coccialista jogon edzōdötteknek ez nem tűnt fel...

    Teltek a hetek, hónapok, egyszer csak megjelent egy német csapat. Kiderült, hogy a cég a nemteljesítések miatt tetemes kárt okozott a német vevōnek, ezért ezt a kárt meg kell téríteni. Ennyi pénzt a kollektíva nem tudott leakasztani. Mi legyen hát? A németek gyorsan megállapították, hogy adnak hitelt a bajba jutott cégnek, aztán majd fizet a magyar partner, ahogy tud... Boldog mindenki.

    Pár nap múlva jött egy papír, hogy a cég új vezetése - Hans Régenkúrt és Baszermänner Bauer új közgyűlésre hívja a dolgozókat. Kiderül, hogy akik a megállapodást tetō alà hozták magyar részrōl, ōk lesznek az új magyar vezetés, a régi gárda meg sáros. Az eladási szerzōdést is rosszul írták meg, áfa nélküli árat írtak. A különbséget az apeh bevasalta...

    Így esett a csúfság, hogy a dolgozók dolgoztak, hajtottak, végül nem pénzt kaptak, hanem hitelfizetési ütemezést... A cégnek szerencsére szakmai befektetōje akadt, igaz, a tōkét és a hitelt is a melósok fizették. A cég jól ment pár évig, majd jöttek az elsō felhōk. A tisztelt tulajdonosi körben váltás jött. Na, itt elkezdték a céget szétlopni. Egyedi megmunkálógépek tömkelege kell el ócskavas áron, majd mielōtt a függöny legördül, már megjelentek a színen a következō éhes szájak.

    A recept ugyanaz volt. Tuti munka, hatalmas volumen, elōre lejátszott beszerezési források, alvállalkozók, lassú agónia... Jött a krach. A második. De amikor minden veszve lett volna, újabb megmentō jött, de persze, neki is kárt okozott ez a cég. Se baj, örüljünk, hogy van munka. A melósoknak megint maradt a törlesztōrëszlet és az örökös lekötelezettség érzése, hogy örüljön neki, hogy valaki megint segíti - miközben a pénzszivattyú csúcson jár.. A gépek pusztulnak vagy eladják, a fiatalok lelépnek. A csarnokot meg majd eladják, amíg jó az ingatlanpiac...

    Szerintem ez nem egyedi történet... :(
     
    blitzkrieg, vilmoci, Luthero and 5 others like this.
  13. nekerdez

    nekerdez Well-Known Member

    Most ostobának tetted magad?

    Kompozit szénszálat elemeket már régóta használnak repülőiparban mindegyik cég le védette . Ez a gép test teljes mértékben kompozit szénszál ami sok apró egyedi megoldással rendelkezhet. Repülő gépeknél a gépnél a villany motor is sok egyedi megoldást tartalmazhat olyan szempontokat is figyelembe véve amire te vagy én nem is gondolnák. Ez olyan hogy 1200 Lada benzin motorját össze hasonlítani 2017 Mercedes benzin motorjával.
     
    blitzkrieg likes this.
  14. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    tomcat1 likes this.
  15. alali77

    alali77 Member

    tomcat1 likes this.
  16. Sharid

    Sharid Well-Known Member

  17. blogen

    blogen Well-Known Member

    "A katasztrófavédelem büszke a Rába-Heros tűzoltóautóra, a tűzoltók viszont utálják. Főként azért, mert rendszeresen őket veszik elő, ha a konstrukciós problémák bajt okoznak."
    https://24.hu/belfold/2017/11/07/su...ragan-osszerakott-magyar-tuzoltoautokkal/amp/

    "Akkor is magyar tűzoltó-gépjárművet kell vásárolni, ha majdnem kétszer annyiba kerül, mint a nagyságrendekkel korszerűbb nyugati technika?"
    https://totalcar.hu/magazin/hirek/2016/12/24/na_melyik_a_vilag_legdragabb_tuzoltoautoja/amp
     
  18. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    A BZ motorvonatokat is magyar gyártásúval akarják leváltani, lehet tippelni azok mennyiért és milyenek lesznek...
     
  19. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Ez csak magánvélemény, de a bz a vasúti közlekedés legalja...
    bár amíg „ic+”-ból is csak kettő van addig úgysem veszélyezteti a hulladék bz-k uralmát semmi. :p

    Gondolom az új mérőkocsi alapjaira építenék a „motorvonatot” is. Ebből az jön le nekem, hogy alapból is drágák lesznek (mondjuk egy külsőre vonatnak kinéző jármű a divatos szóval élve vállalhatatlan bz után természetes is, hogy drága legyen) és a határ ugye a csillagos ég...
     
  20. Sharid

    Sharid Well-Known Member

Ezen oldal megosztása