1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Magyarország ipara

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - marton által indítva @ 2014. január 19..

  1. Loken

    Loken Well-Known Member

    https://www.portfolio.hu/gazdasag/m...anak-egyik-legnagyobb-aldozata.12.290982.html
    "A nagymértékű járműipari exportja miatt Magyarország a világon a negyedik leginkább integrált gazdaság a globális értékláncokba, és ezért különösen sérülékeny a globális kereskedelmi háború durvulása esetén - mutat rá friss infografikájában a Reuters. Éppen ezért is különösen fontos az a hír, ami tegnap este jött Berlinből és ami a német autógyártók, illetve a részvénypiacok és az euró mellett a forint reggeli ugrásában is szerepet játszhatott.
    Luxemburg, Tajvan, Szlovákia, Magyarország és Csehország áll az élen 65-70%-os rátákkal, azaz a kivitelük jelentős része függ attól,hogy a globális értékláncokban kialakulnak-e például zavarok a kereskedelmi háború miatt.
    Magyarország kapcsán pedig a nagy súlyú jármű- és alkatrészszektort emeli ki a cikk, amely 2016-ban a teljes magyar exportnak a 15%-át tette ki és az EU-n kívül az Egyesült Államok számít még nagy kereskedelmi partnerének."

    Ismét egy érv a magyar ipar erősítésére az itt lévő külföldi multikkal szemben....
     
  2. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    A ft erosodes a tavaj decemberbe szetszort allamilag elofinananszirozott eus penzek megerkezese bevaltasa miatt van.../es meg nincs vege arra nem lessz eleg hogy 310 re visszavigye /nem is cel/ de beinditja aaz erosodo tendenciat./ 315-318 koruli arfolyam lenne most nekunk a tokeletes /szeptemberig maradhatna eroseb/ mert ugy nagy hasznot hoz a gyenge ft./ szeptemberbe viszont nagyjabol stabilizalni kell./foleg a gaz miatt fix arat fizetunk az orosznak a fizetesi struktura eleg rugalmas. Szerencsere nekunk nem muszaj nyaron feltolteni a tarozoinkat es egybol fizetni is erte./ decemberbe meg amikor megugrik az import csokken az export erdemes megosztonozni aaz ft a leheto legerossebbre aztan visszagyengiteni./szerncsere az elofinanszirozasnak az allam a jegybank nelkul is vegezhet szabajozasokat gazdasagi szereplokent./
     
    Loken likes this.
  3. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

    zeal, Luthero and nekerdez like this.
  4. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Ez most a regi ugy folytatasa vagy uj rendeles? /regi alatt azt ertem amikor kigyo bekat kiabaltak hogy az exxim ingyen finansziroz hogy az orosz gyarthassa le a kocsikat.../ mert ha az gratula az ujsagiroknak hogy igy raestek egy valotlan forrastalan agymenesre./
     
  5. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Egyszerűen nem látom honnan lenne erre kapacitás. Flirt alvázakon kívül csak 2 elég gagyi "IC++" kocsit sikerült összeszenvedni idehaza (igazi bucka kettő balra színvonalon), mozdonyok javítására sincs ember. Közben lassan minden maszek új román mozdonyokkal mászkál mert olcsó még ha sz** is.
     
    antigonosz and kiskrumpli like this.
  6. beta

    beta Well-Known Member

    A HírTV Vetítő műsorában volt Az élet ára című rész, ami a Weiss Manfréd család felemelkedését mutatta. A magyar ipar fejlődése és a kor szellemiségének bemutatása szempontjából elég érdekes.

    Ráadásul a Weiss Manfréd ipar felemelkedésében a hadseregnek való szállítás volt az egyik alapja.
     
  7. rejsz felügyelő

    rejsz felügyelő Well-Known Member

    antigonosz likes this.
  8. kiskrumpli

    kiskrumpli Well-Known Member

    Nem tudom eldönteni, hogy kire nézve nagyobb szégyen ez az egész. Az egyiptomiakra nézve, akik nem tájékozódtak kellőképpen a magyar nehézipar jelenkori állapotáról, kapacitásairól, a jelenleg futó projektekről (lásd a dicső 2 db IC+ kocsi 6 év alatt, de amióta megvan az a kettő, minden évben bejelentik, hogy jövőre már tényleg indul a sorozatgyártás, most már tényleg), vagy ránk nézve, hogy ilyenekkel hitegetünk jó szándékú afrikai országokat, aztán pár év múlva, amikor az egyiptomiak is rájönnek, hogy ebbű bizony nem lesz semmise, jöhet a szerződésbontás okozta égési sérülések és a milliárdos kötbérek. De gondolom valakik nagyon jól jártak ezzel a megkötött szerződéssel, az hogy a maradék kevés hitelességünket is leromboljuk ezzel, az már nem fogja érdekelni őket. 1300 kocsit a jobb formában lévő magyar ipar is évtizedek alatt (vagy egyáltalán nem) gyártott le korábban. Most 6 év alatt sikerült kettőt, ki lehet számolni, hogy mikorra lenne kész 1300. :D vagy inkább :(
     
    vilmoci and fip7 like this.
  9. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Szerintem mi csak az alvazat gyartjuk le /dunafer ugye orosz szalas/ es oroszorszagba lessz osszeszerelve vagy oroszorszagba keszitik az alvazat meg a kocsi vazat mi csak a kocsik belselyet meg uvegezest festest kabelezest csinaljuk./
    Vagy hasonlo megoldas lessz szerintem es nem ugy hogy 650 kocsi oroszprszagba 650 meg magyarorszagon keszulne.
     
  10. Szittya

    Szittya Well-Known Member

  11. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Saját magukat sem bírják ellátni akkora fejlődés megy most végbe odaát, osztrák meg spanyol IC kocsikat vásárolnak, FLIRT-ök és KISS-ek is készen érkeznek Svájcból, Szentpéterváron már csak a futómű kerül alájuk.
     
    vilmoci likes this.
  12. beta

    beta Well-Known Member

    Nem lehet, hogy tőlünk csak a név kell az oroszoknak a megrendeléshez, hogy EU-s ország is része a gyártásnak? Közben meg nem is lesz érdemi magyar tevékenység? Vagy épp a magyar fél erőltette ki, hogy benne legyünk, legalább névben, az üzletben anyagi és egyéb megfontolásokból, de gyártás ugyan úgy nem nagyon lesz nálunk?
     
  13. Robur

    Robur Well-Known Member

    Miért? A magyar ipar nem lennek kiszolgáltatva az exportnak?
     
  14. Loken

    Loken Well-Known Member

    A jelen helyzetben - amerikai védővámok európai autókra - közvetlenül nem. Közvetve viszont igen, mert rengeteg magyar cég beszállítója német autógyártó konszerneknek, akiket viszont elég súlyosan érinteni fog. Ami export csökkenéshez, egyuttal gyártáscsökkenéshez vezet. Ez pedig a magyarországi gyáraiknál beruházás leállítást és elbocsájtást jelent. A beszállítóknál megrendelés csökkenést, ami szintén elbocsájtást, esetleg cégfelszámolást jelent. Én csak azt mondtam, hogy a magyar ipar legyen minél függetlenebb a globális piacokon jelenlévő, ezáltal azokat érintő hatásoktól jobban függő külföldi multiktól.
     
    svajcibeka likes this.
  15. fip7

    fip7 Well-Known Member

  16. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    En is az export fuggoseg csokkentese mellett vagyok.

    De az usa vamok az eu autoira nincs kiahtassal. /ezt a merganal is tudjak nem velletlen mernek boviteni./

    Usaba az europai autok statusz szinbolum. Nem azert veszik mert olcso /pont hogy dragabb mimt egy amerikai auto/ nem azert veszik mert kemyelmes/az amerikai autok joval nagyobbak./ egy dolog miatt veszik az pedig az hogy statusz szinbolum. A felso reteg veszi mar csak az ara miatt is. Tehat aki eddig europai autot vett ezutan is azt fog x% dragulas nekik nem szamit csak vonzobba teszi szamukra adott termeket... /nem az vett europai autot akinek gondot okozott egy auto vasarlasa /plane hitelre/
    + kieg az usaba szant europai autok 90% nem europaban keszul
     
    Loken likes this.
  17. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Viszont forditva ha az usa kap egy ellenvamot. A ford kereslete vissza fog esni ahogy a chevrolette is. Ami biza az europai gyartoknak fog kedvezni. Az audinak es a mercinek kis mertekbe a ford dragulasa miatt /nagymertekben nem hazankbam keszult autoke/ az opel jar a legjobban mert mind a ford mind a chevrolett dragulasabol profital a suzuki meg egyertelmuen a shevrolett dragulasabbol profital nagyot./

    Egy ellen vam eseten az europai autok piaca megmaradna az usaba sot meg talan nolne is a magasabb ar magasabb statusz miatt mig az europai piacokon az europaban gyartott autok kereslete megugrana az oceanon tuli markak dragulasa miatt./ tudom mind ket usa autogyar europai termekei europaban keszulnek de ugyan ez igaz a porche kivetelevel az europai gyarok autojara is /marmint az hogy ezek meg usaba vagy mexikoba keszulnek./
     
    Loken likes this.
  18. beta

    beta Well-Known Member

    Egyrészt ahhoz magyar multi kéne, másrészt a magyar gazdaság mindenképpen részben az EU-éval együtt mozog.
     
  19. honved

    honved Well-Known Member

  20. honved

    honved Well-Known Member

    Semmi ilyet nem jelent amit leírtál. Az autógyártási kapacitásunk csúcsra van járatva, gyártókm beszállítók, mind. Folyamatosak a fejlesztések, épülnek az új gyártócsarnokok, szinte minden ilyen gyárban. A munkerő hiánya az, ami magakaszthatja a fejlődést elsősorban.
     
    Szittya likes this.

Ezen oldal megosztása