Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
81 010
113
"Egyelőre ismeretlen méretű állami támogatás ..." Jó, hogy fejlődik Magyarország, meg át fognak járni dolgozni szerintem Nagyváradról és környékéről is, de mi a f*sznak akkora cégnek támogatásokat adni?!

Kassával versenyeztek. Végül Debrecen nyert , mivel a magyar állami támogatás a külföldi beruházás 50%-a. Tehát a magyar állam 500 millió Euróval támogatja a BMW-t.
A szlovákok csak 30%-ot adnak.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
81 010
113
50%-ot tuti nem adnak. Kb. 10% lehet az inkább. Egyébként is az adó fontosabb kérdés, mint a beruházási támogatás szerintem.

Én úgy hallottam egy kassai illetékesektől, hogy a magyar állam 50%-os támogatást nyújt a BMW-nek. Milyen formában azt nem tudom. De állítólag ezért választották Debrecent . A szlovák állam "csak" 30%-os támogatást (300 millió Euro) kínált.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Melyik részre gondolsz?

Erdélyből ideszakadt ismerősöm szokta mondogatni, hogy már nem tud bevásárolni román beszéd hallgatása nélkül. Utcán is nyomják "kinyírjuk az összes magyart" "10év múlva újra miénk lesz ez a város" meg hasonló szövegeket édes anyanyelvükön, mert tudják, hogy sokan értik őket.
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 501
5 593
113
Erdélyből ideszakadt ismerősöm szokta mondogatni, hogy már nem tud bevásárolni román beszéd hallgatása nélkül. Utcán is nyomják "kinyírjuk az összes magyart" "10év múlva újra miénk lesz ez a város" meg hasonló szövegeket édes anyanyelvükön, mert tudják, hogy sokan értik őket.
Nyugaton a németek, keleten a románok, Pestre meg mindenki együtt. Jól fogunk kinézni 10-15 év múlva...
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Kassával versenyeztek. Végül Debrecen nyert , mivel a magyar állami támogatás a külföldi beruházás 50%-a. Tehát a magyar állam 500 millió Euróval támogatja a BMW-t.
A szlovákok csak 30%-ot adnak.
Ez már az árulás és hűtlen kezelés kategóriáját is kimerítené. Ráadásul ekkora összegnél már másnap sorban állna a Merci és az Audi, hogy ők kevesebbet kaptak anno és tessék szépen felpótolni. Ha 1500 alkalmazottal számolsz, és azzal, hogy utánuk befolyik fejenként 150,000 forint az államkasszába / hó, akkoris 60 év alatt térülne meg egy ekkora támogatás. Valami el van rontva az összeggel, inkább 50 millió euro (16 mld Ft) és nem 50%, ha jól emlékszem a másik kettő is hasonló összeget kapott.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 782
65 147
113
Hm,hm, vajon ki fogja leszedni a paprikát arrafelé? De bánja kánya, van ott elég munkanélküli meg kedvesét kereső, ha nem lenne nem járnának fel Pestre meg ide nyugatra, meg az EU- ba ki dolgozni onnét. Talán valamennyire megfogja ott a népet. Nem hiszem hogy akkora roman-ukran felvétel lesz, azért van az állami dotacio hogy az államnak feltételei is legyenek. Az pedig kb azt jelenti hogy x évig ennyi magyar munkavállalót kell alkalmazni, csoportos létszámleépítés nélkül.
Amúgy a BMW az nem bajor? Sehoferrel pacsi?
 
T

torsen

Guest
Erdélyből ideszakadt ismerősöm szokta mondogatni, hogy már nem tud bevásárolni román beszéd hallgatása nélkül. Utcán is nyomják "kinyírjuk az összes magyart" "10év múlva újra miénk lesz ez a város" meg hasonló szövegeket édes anyanyelvükön, mert tudják, hogy sokan értik őket.

Ezzel újat mondtál...valóban hallani néha román szót a városból kifelé menő utakon lévő boltokban. Nekem legalább egy tucat olyan ismerősöm/barátom van aki határon túlról jött, de egyik se mondta eddig, hogy hallott volna olyat, mint a Te ismerősöd, de majd érdeklődök.
 
T

torsen

Guest
50%-ot tuti nem adnak. Kb. 10% lehet az inkább. Egyébként is az adó fontosabb kérdés, mint a beruházási támogatás szerintem.

Lehet, hogy nagyvonalú lesz az állam az adóval, de a BMW egyszeri díjat így is fizet. Nekem az tűnt fel, hogy a terület közművesítését horror áron (44Mft) Debrecen végzi államilag garantált hitelből, amit a BMW majd kifizet. Nos mivel ezt a 44 Milliárdot a magyaroknak kell elkölteni, de a BMW állja, ebben bőven lehetnek olyan mértékű "alkotmányos költségek" amik után az állam lemond az adó jelentős részéről. Vagyis a közpénz így csorog át valahova. Ez persze az én konteom de épült már ebben a városban pár dolog a multik "rovására".
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 762
17 838
113
Lehet, hogy nagyvonalú lesz az állam az adóval, de a BMW egyszeri díjat így is fizet. Nekem az tűnt fel, hogy a terület közművesítését horror áron (44Mft) Debrecen végzi államilag garantált hitelből, amit a BMW majd kifizet. Nos mivel ezt a 44 Milliárdot a magyaroknak kell elkölteni, de a BMW állja, ebben bőven lehetnek olyan mértékű "alkotmányos költségek" amik után az állam lemond az adó jelentős részéről. Vagyis a közpénz így csorog át valahova. Ez persze az én konteom de épült már ebben a városban pár dolog a multik "rovására".
Ez simán így van, plusz a haverok ügyvédi cégei, ōrzés-védelem, takarítás, stb. Undorító. Aztán felvállva tapsolnak, hogy jaj de jó, a BMW is...

Teljesen egyirányúsították az ipar, összeszerō-üzemre degradálják a képességeket, innovációs lánc meg alig (az nem innovációs lánc, hogy pl. a Bosch itt fejleszt. Azt egyszer szabadalom meg egyéb dolgok védik másrészt az sem innováció, hogy valahonnan veszek egy újabb gépet...)


Azt felejtik el sokan, hogy ezeket a mamutokat az állam támogatja, a kkv-ket meg szivatja körbe. Egy multi megjelenik, felnyomja a béreket (helyes), de egy áttétes hatással a megélhetési költségeket (pl. Felnyomja az albérletek árát..) ,vagyis a bérelōny elolvad, más meg mínuszba megy át. Egy ekkora multi meg kihasználja a nagyságát, és durván beleavatkozik a piacba.

Ezt láttam Gyōrben is, Kecskeméten is. A meglátásom az volt, hogy amennyi munkahelyet egy mamut teremtett, legalább annyit el is vett. A kis cégek nem bírták a bérversenyt (mivel nekik alig van könnyítés), az emberek kezdtek elpárologni. A kis cégek bedōltek, az emberek àtmentek szerelni vagy az albérletárak miatt egyr rosszabbul jöttek ki.... Majd sokan rájöttek, hogy ez nem nekik való, nagyrészük külföldön van.

A statisztika meg a híradások errōl a részrōl nem beszélnek.
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 387
2 635
113
Itt 2 napja mindenki erről beszél...
A pénzügyi média meg van veszve, hogy nem lesz melós a leendő itteni bömös gyárba. Megnyugtatok mindenkit, lesz (képzett) dolgozó (Hajdúságból és Borsodból). Persze nem mindegy mennyit óhajt majd fizetni, illetve a merci kecskeméti hozzáállását fogja-e a bmv is itt előadni? Bár ez prémium kategória, és az ütemidők is másak lesznek, mint pl. a szuzukinál esztergomban.
Az, hogy az állam mennyit adott (max. 20 % lehet, többet EU nem néz jó szemmel), az engem nem érdekel, mert megéri(!). Inkább magyar oligarcha nyúlja le a sápot, mint egy román oligarcha Kolozsvár mellett. (Németbe is van alkotmányos költség, csak ott ezt elfogadják.) Az itteni cégek, akik eddig is nekik szállítottak (van elég), most megnyugodhatnak 10-15 évre. A Tiszántúl mindig le volt sz*rva. Most ez változik (Pécs, Miskolc persze vicsoroghat).
A bérek persze megugranak, meg az albérletárak is (már mától!). Ha nőnek a bérek, akkor a Dunántúlra (London, München, Amszterdam, stb.) elmentek is visszajöhetnek. Nő a megtartóerő is.
A román sajtó már elkezdte a sírást, hogy azért nem oda ment a bömö, mert szerintük el vannak hozzánk képest maradva 20 évvel (infrastruktúra, ipar, stb). Szóval románia lehagy minket. Jó vicc :))))))) Ja és nem lengyelbe és nem csehbe települ ez a gyár... okkal (20 év alatt újra német szolga lettünk)
Persze ez "csak" szerelde, de jobb, mint az aranykalász mgtsz .....

Feltünt-e valakinek, hogy vettünk 20 Airbus helit bajorországi gyártással x mrd forintért, majd 1 hónapra rá befektet egy bajor múlti x mrd forintot oda, ahova a pártunk és kormányunk már régóta tervezi nagy cég letelepítését. Hasonló a gripen - elektrolux hoz, ez is jól el volt tervezve, szép munka.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
A román sajtó már elkezdte a sírást, hogy azért nem oda ment a bömö, mert szerintük el vannak hozzánk képest maradva 20 évvel
A félkegyelmű közlekedési miniszterünk itt a vadkeleten 1-2 hónapja azt böfögte ki, hogy milyen qrvajó itt Romániában, hogy nincsenek autópályáink, mert ha lennének, akkor elhúznának a multik. Ez nem logikából egyes, hanem logikából villamosszék, és a miniszterelnökünk ennél hülyébb. Akkor meg sírnak, hogy a határtól 40 km-re lesz a BMW gyár, csak épp a magyar oldalon.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 762
17 838
113
https://m.portfolio.hu/unios-forrasok/kfi/palkovics-minden-ceg-vegyen-fel-egy-mernokot.294938.html

"szakmai" feltétel, hogy az illetō segg hülye legyen és nyilatkozzon!? A K+F projektek szét lettek lopva, kezdve a Jeremie-tōl, a Pálinkáson át a jelen pillanatig. Jelenleg annyi működik, amit egy cég magának megcsinál, illetve összejöjjön annyi, amit külföldön be lehet mutatni és tipli, amire azt mondom, hogy teljesen logikus lépés.

A megoldást már sokan, sokszor elmondták, de amíg a "haveroknak bármit a többiekkel szemben meg törvény" játék megy, addig nincs mirōl beszélni, ott elég az összeszerō-üzem
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 259
5 303
113
https://m.portfolio.hu/unios-forrasok/kfi/palkovics-minden-ceg-vegyen-fel-egy-mernokot.294938.html

"szakmai" feltétel, hogy az illetō segg hülye legyen és nyilatkozzon!? A K+F projektek szét lettek lopva, kezdve a Jeremie-tōl, a Pálinkáson át a jelen pillanatig. Jelenleg annyi működik, amit egy cég magának megcsinál, illetve összejöjjön annyi, amit külföldön be lehet mutatni és tipli, amire azt mondom, hogy teljesen logikus lépés.

A megoldást már sokan, sokszor elmondták, de amíg a "haveroknak bármit a többiekkel szemben meg törvény" játék megy, addig nincs mirōl beszélni, ott elég az összeszerō-üzem
Jó érzés tudni, hogy nálunk totál idióták vannak hatalmon.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 762
17 838
113
Talán ide illik -legjobban- ez a beszélgetés is, "OZY" és "Robur" egymással történő kommunkiációjához, legalábbis szerintem...

https://index.hu/tudomany/2018/07/2...aboru_palkovics_mta_tudomanypolitika_interju/
Az a bajom a nevezett illetővel, hogy ez a fene nagy megvilágosodottság a "munkásságát" nem jellemezte. Amikor ott volt a lehetőség, akkor ez a látásmód nem jött el - de az ártatlanság vélelme mellett feltételezem, nem is jöhetett volna. A káder az arról híres, hogy elsősorban pártkatona.

Annyit viszont tudni kell a háttérről, hogy a K+F is egy kifizetési hely (volt) a csókosoknak. Nem a sértődöttség beszél belőlem, hogy nekem nem adtak pénzt az ötleteimre. Utólag belegondolva, sokkal jobban jártam, hogy nem. Ennek mondjuk még mai is iszom a levét, ugyanis a nevem rendre előkerül különböző promóciós prospektusokban. Voltam néhány összejövetelen a múltban odahaza. Ott egyértelmű volt, hogy miről van szó. Milliárdok mentek évente ki pártkatonákhoz és haveri "kockázati befektetőkhöz". Egyik haver is ilyennel foglalkozott, de ő a banki szolgáltatások irányába ment el, felkarolta ezt a csoportot odahaza. Az, hogy egy Szigeten úgy lehet fizetni ahogy, jócskán az ő érdemük.

Az egyik elképzelésem az volt, hogy egy innovációs központot létrehozni, ahol lenne minden. Korszerű gépek, software, szerelési hely - minden, ami a prototípus gyártáshoz, illetve az első széria legyártásához kell. Ezt a tisztelt urak rizikósnak találták, holott Németországban a DAX-on jegyzett cégek évente kb. 2 milliárd€ értékben vesznek igénybe ilyet.és ez csak Németország. Valamiben végre az élre tudtunk volna ugrani. Szürkeállomány lett volna, ötletek is dögivel. Az egyetemek tetű lassan dolgoznak, egy problémával elszöszölnek évekig. Az iparnak pedig megoldások kellenek. Az egészből végül csináltak egy vértelen verziót, egyszerre kapásból többet. A végeredmény meg ismert. Vagyis nem ismert, mert néma csend.

Csábító volt a gondolat, hogy a magam ura legyek, akkor keljek fel, amikor akarok, nem pedig akkor, amikor kell. Az ötlet ez volt. Robotika, mesterséges intelligencia speciális gyártási környezetben. A vége az lett, hogy ráfizetéssel szálltam ki a saját ötletemből. Ezután jött az, hogy tiszta lap és újrakezdeni. Most szabadidőmben építem a robotos projektem, nem fizetek "mentort", aki összehoz "alvállalkozókkal", akik előadják, hogy egy szaros infravörös mérőszenzort integrálni 500000+Áfa, aztán nem lesz belőle semmi. Mára eljutottam oda, hogy do it yourself, ellenben a munkahelyen hozzáférhetek mindenhez, a lézerhegesztő-berendezésen át a 3D-s nyomtatóig - bár inkább a saját építményem használom, így deszkamodellt gyártok, amivel lehet pályázni belső projektekre, vagy meglévő munkafolyamatot optimalizálni.

Úgyhogy a magyar K+F-ről nagyjából ennyit...