Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
A fő gond az, hogy a befektetődnek nem tudsz adni évente 12%-ot. Ez a "baj". A vegyipar itt kint most kezd figyelmeztető megmozdulásokba.
- 6%-os béremelés
- 2000€/év szabadság pénz
- 37,5 órás munkahétben legalább 25% legyen a szabadon felhasználható rész (értsd: mondjuk home office)

Hozzáteszem, kérik mindezt úgy, hogy a BCE (bányász, vegyipar, energia) német szinten is a legjobban kereső brigád kékruhások között... A munkaadók persze kézzel-lábbal kapálóznak (főleg a Bayer, aki a Monsanto-s perrel eltaknyolt a fürdőben a műbrokival a seggében)... A német multicégek nagy része a DAX-on van, vagyis tőzsdén kereskedett cégek. A munkabérek pedig mindig tetemes tételek. A T-com itt most jelentett be egy 7500 fős leépítést... A Siemens eddig 3 gyárat zárt be az elmúlt 2 évben.

Csak ugyebár a kedves "befektető" telhetetlen. Hallom a régiektől is gyakran, de jó volt, amikor nem mindenfajta balfasz részvényes érdekei voltak az elsődlegesek, hanem melósok.

Mi nemrég jót emeltünk a cégnél a béreken, néha a tulaj szívja a fogát, de azóta jobb a munkakedv és talán többet is termelnek egy kicsivel (igaz oda kell azért figyelni rájuk, mert hanem hamar kitalálják, hogy miért nem megy a meló). Összességében meg a költségeket nem emeli meg olyan veszettűl, és egy relatív kis áremeléssel kompenzálni lehet a dolgot. Hogy hosszú távon mi lesz az kiderűl, de egyelőre megvannak a melósaink, talán jobban dolgoznak, de mindenképp elégedettebben.
Mindenkinek a saját érdekei az elsődlegesek. Van egy talicska pénz és mindenki szeretne belőle, minél többet. A részvényes osztalékot meg növekvő árfolyamú részvényt, a melós minél nagyobb fizetést. Ha egyik vagy másik túl sokat kap / vesz el belőle, akkor vagy munkás nélkül marad a cég vagy befektető nélkül.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Azt gondolom viccnek szántad, hogy Jürgen fizetését csökkentik 1000 euróval.
Vicc vagy nem vicc, azért kaphat ő annyit, mert a káeurópai negyede pénzért dolgozik. A hiedelemmel ellentétben nem a nyugati országok tartják el a keletieket, hanem fordítva. De kialakult egy olyan helyzet, hogy szarér-húggyér már nem tudnak szakmunkást kapni, így a felvázolt példák egyikével vagy mindegyikével élve meg kell emeljék a keleti béreket is, és ebbe beletartozik az is, hogy Jürgen a jövőben kevesebbet kap.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 583
63 950
113
Ha felveszel 1600 embert és kemény 1%-a marad egy év után, akkor jobb ha önvizsgálatot tartasz, végigmész a munkakörülményeken amit biztosítottál nekik meg a fizetések szintjén. Nem sírni kell, hogy nincs munkás, hanem megfizetni rendesen. Persze akkor otthon a németnek nem tudsz ugyanazért a melóért és ugyanannyi vagy kevesebb termelésért 3-4-5x annyi fizetést adni, de ez már legyen az ő baja.
Na meg az a gáz hogy az az 1600 már nem jön vissza. Plusz csinál még másik 5000-et akik az általuk elmondottak hatására nem mennek oda sohasem dolgozni. Na és akkor vajon vajon maradt-e még másik 1600 fő az előzőek pótlására a környéken. Persze nem tudom valójában hogy az 1600 távozó vajon az az 1600-e akit felvettek, vagy pedig felvettek 1600 főt, az összlétszám 10000, és ebből egy év alatt távozott 1600 fő. Mert így már nem is olyan gáz ez, pláne persze nyugat Magyarországon. Nálunk pl kb 15% az éves távozók aránya, lélektani határon belül van a cégnek, persze előbb utóbb kifogy az a környező 40km-es kör ahonnét az emberek jönnek.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
D

danielblack

Guest
Kurvaegyszerűen lehet boldogulni vele. Jürgennek a 3500 eurós fizetését 2500-ra lecsökkenteni, és Lacinak az 500 eurós fizóját 1500-ra felemelni. Még így sem kapják ugyanazért a munkáért ugyanazt a pénz, de már közeledni fog. A cégcsoporton belűl nem változik a bérköltség és Laci meg társai 6 hónap után nem fogják azt mondani, hogy "b...d meg anyádat, én elmentem oda ahol fizetnek is" hanem a cégnél marad, fejlődik, teszi a dolgát.
A rastatti testvérgyárban melóztam, és ez lehetetlen. Olyan szakszervezet van ott kiépítve, hogy minden évben növelik az órabért pár százalékkal.
 
  • Tetszik
Reactions: nekerdez

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 583
63 950
113
Nincs ebben semmi különös. Bevett szokás hogy a magyarnak hitt dolgok külföldön készülnek gyártás egyszerűsítés miatt. A mikulás meg nyuszi figurák itt készülnek pl, a Balaton kint. Mivel minden Mondelez vagy Nestlé ezért sok választás nincs. Ezért nyugodtan ehetsz Milkát. A Boci se itthon készül ha jól rémlik. A Tibi meg a Poroshenkóé. Ezek a magyar márkák mára csak brand nevek, mert itthon ezeket ismerik. A recept kb ugyanaz de a receptfejlesztők azon vannak hogy olcsóbból kihozzák, de íz nagyjából maradjon. Az alapanyagok is rengeteget változtak a nyolcvanas évek óta. Az a karamell pl már nem az a karamell. Ez nem csak csoki/cukornál hanem mindennél így változott. Meglepődnél szerintem egy 82-es Negró meg egy 2018 kóstolásakor. Én pár hete a lecsókolbászon döbbentem le. Mert ugye csinálják minden xarból, pulykából, csirkéből stb. Ezeket elkerülöm, és egy elég jó állagú ,minőségű lecsókolbásznak nevezhető dolgot szoktam venni ha veszek. Na de megláttam Szombathelyen a Kámoni húsboltban a saját lecsókolbászukat. Elég drága mert valami 1800ft/kg volt. Na de az íze az pont olyan mint gyerekkoromban. Mint az igazi lecsókolbászé kb 1985-ből. Csak akkor 28 forint volt. :) Hihetetlenül mellbevágó volt érezni a különbséget. Sörnél dettó. Ugye iszod a sört. Olyan az íze amilyen. Legyen az bármilyen, tök mindegy igaz a literes orosz sörök bejönnek. De a főzés ugye ki van szervezve, főzi a pécsi, meg soproni is azt amit a nyugati gazda, úgyhogy nyáron gyakorlatilag ráálltam a Tescós Rastingerre mert ahhoz képest hogy 200 ft a literje azzal minőségre Steffl szinten van, nekem meg havi 5-6 karton elfogy gyáron a napon, meg van is jövés menés nálam. Hozattam rendes német sört is Szászországból. 3 kartont, kb 10 féle söröket. Nem rosszak, elfogytak. Volt köztük nem egy tradícionális. Volt jó is gyengébb is. De volt egy , azaz sajna két üveg ami az összeset idéző jelbe tette. Az a Marx Stadter Bier. Na gyerekek az sör. Olyan mint a régi Ászok. Az igen régi. Nem olcsó mert valami +2 euró kint is de aki kint melózik az nyugodtan megkóstolhatja.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 056
9 573
113
https://mno.hu/velemeny/nemzeti-kapitalizmus-kontra-globalizmus-645932

Egy kis érdekesség, hogy mi is ment a 90-es években. A klasszikus rajna kapitalista vs. angolszász karvaly. A cikkben van pár elírás (pl. Herrenhausen helyett Herrhausen volt az akkori Deutsche Bank goré. A Vörös október frakció durrantotta fel, de manapság az "örökösei", pl. antifasiszta tömörülés simán szalonképes), de durva.

Több érdekes dolog is van a cikkben, de ezt az egyet most kiemelném, mégpedig azért, mert már sokszor hallottam azt, hogy na de Magyarországon a népesség csökkenése már a Kádár-rendszerben az 1980-as években elkezdődött. Íme, a cikkből is látszik, hogy miért, például ezért:

"Lengyelországban és Magyarországon az amerikai banktőke különösen a Soros Alapítványon és a köré épült intézeti hálózatokon keresztül már az 1980-as évek eleje óta megjelent, és az 1990-es években a régió összes országában széles körű szellemi (egyetemi, tömegmédiabeli, könyvterjesztői stb.) infrastruktúrát építettek ki."
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 743
4 487
113
Egy "korszaknak" vége szakad::(:(
Törökországba költözteti a Negro gyártását a Mondelez
A snackgyártó Mondelez International vállalat áthelyezi a Negro cukorkák gyártását a törökországi Gebzében található üzemébe jövő év június végéig. Ezzel megszűnik a Győri Keksz Kft. által üzemeltetett cukorkagyár működése Győrben.

http://www.origo.hu/gazdasag/20180920-bezar-a-negro-gyar.html


A Negro cukorkát állítólag 1925-ben találta fel az olasz származású Pietro Negro Budapesten, miután eszébe jutott, hogy a keménycukorka-termeléssel keletkező, egyébként kidobásra kerülő törmelékcukrot is fel lehetne használni, ráadásul egy rendkívül hasznos formában - toroktisztítóként. A negrót az 1930-as években kezdte el gyártani a Stühmer gyár, az ötvenes években lezajlott államosítás után pedig a Budapesti Csokoládégyárban készültek a fekete cukorkák.

https://444.hu/2018/09/20/jovore-mar-torokorszagban-gyartjak-a-negrot-a-gyori-cukorkagyar-bezar
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 743
4 487
113
HMM... akkor csak lett ebből valami....
Összesen ezerháromszáz jármű készülhet az orosz Transzmasholdinggal közösen. A kocsik felét Magyarországon kell legyártani.
Abdel-Fattáh esz-Sziszi egyiptomi elnök 2015-ös budapesti tárgyalásai alatt írt alá szándéknyilatkozatot Orbán Viktor miniszterelnökkel hétszáz vasúti kocsi gyártásáról és szállításáról. Az évek óta zajló tárgyalások a napokban hoztak eredményt: Egyiptom nemzeti vasútja, az ENR egymilliárd eurós megrendelést adott le ezerháromszáz vasúti kocsi legyártására a Transzmasholding Hungary Kft. magyar-orosz konzorciumnak. A megállapodást kedden írta alá Kairóban az ENR, valamint az konzorcium elnöke. A cég orosz fele, a Transzmasholding (TMH) szerint Kínából, Olaszországból, Indiából és Romániából is érkeztek pályázatok az ENR tenderére.
http://iho.hu/img/vasut/transzmash_kocsi.jpg
A Railway Gazette információi alapján a konzorciumnak öt kocsitípust kell kifejlesztenie és legyártania. A csak légjavítós szellőzéssel ellátott, harmadosztályúakból ötszáz, a már légkondicionált harmadosztályúakból szintén ötszáz, a klímás másodosztályúakból száznyolcvan, a szintén klímás első osztályúakból kilencven, a légkondicionált és büfészakasszal ellátott másodosztályúakból pedig harminc épülhet.

Az észak-afrikai ország vasúthálózatán közlekedő vasúti kocsijak átlagéletkora több mint negyven év. A vasúttársaság vezetője áprilisban azt nyilatkozta, hogy 2022-re korszerűsíteni akarják a vasúti hálózatot, ami ötvenötmilliárd egyiptomi fontba (körülbelül 850 milliárd forintba) fog kerülni.

A teljes finanszírozásról az Eximbank gondoskodik, de csak azzal a feltétellel, ha a vasúti kocsik által képviselt értéknek több mint ötven százalékát Magyarországon állítják elő. Az ezerháromszáz kocsi másik felét, valamint azok legfontosabb részegységeit a Transzmasholding oroszországi üzeme gyártja majd le. A tveri üzem felelős a tervezésért a és gyártási technológia átadásáért is. A kocsikat öt év alatt kell megépíteni.

Habár az előzetes tárgyalásokban részt vett az Egyiptomba annak idején villamosokat is szállító Ganz-Motor Kft., a végső üzletkötésből már kimaradt.

http://iho.hu/hir/egyiptomnak-epithet-vasuti-kocsikat-a-dunakeszi-jarmujavito-180926
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 056
9 573
113
HMM... akkor csak lett ebből valami....
Összesen ezerháromszáz jármű készülhet az orosz Transzmasholdinggal közösen. A kocsik felét Magyarországon kell legyártani.
Abdel-Fattáh esz-Sziszi egyiptomi elnök 2015-ös budapesti tárgyalásai alatt írt alá szándéknyilatkozatot Orbán Viktor miniszterelnökkel hétszáz vasúti kocsi gyártásáról és szállításáról. Az évek óta zajló tárgyalások a napokban hoztak eredményt: Egyiptom nemzeti vasútja, az ENR egymilliárd eurós megrendelést adott le ezerháromszáz vasúti kocsi legyártására a Transzmasholding Hungary Kft. magyar-orosz konzorciumnak. A megállapodást kedden írta alá Kairóban az ENR, valamint az konzorcium elnöke. A cég orosz fele, a Transzmasholding (TMH) szerint Kínából, Olaszországból, Indiából és Romániából is érkeztek pályázatok az ENR tenderére.
http://iho.hu/img/vasut/transzmash_kocsi.jpg
A Railway Gazette információi alapján a konzorciumnak öt kocsitípust kell kifejlesztenie és legyártania. A csak légjavítós szellőzéssel ellátott, harmadosztályúakból ötszáz, a már légkondicionált harmadosztályúakból szintén ötszáz, a klímás másodosztályúakból száznyolcvan, a szintén klímás első osztályúakból kilencven, a légkondicionált és büfészakasszal ellátott másodosztályúakból pedig harminc épülhet.

Az észak-afrikai ország vasúthálózatán közlekedő vasúti kocsijak átlagéletkora több mint negyven év. A vasúttársaság vezetője áprilisban azt nyilatkozta, hogy 2022-re korszerűsíteni akarják a vasúti hálózatot, ami ötvenötmilliárd egyiptomi fontba (körülbelül 850 milliárd forintba) fog kerülni.

A teljes finanszírozásról az Eximbank gondoskodik, de csak azzal a feltétellel, ha a vasúti kocsik által képviselt értéknek több mint ötven százalékát Magyarországon állítják elő. Az ezerháromszáz kocsi másik felét, valamint azok legfontosabb részegységeit a Transzmasholding oroszországi üzeme gyártja majd le. A tveri üzem felelős a tervezésért a és gyártási technológia átadásáért is. A kocsikat öt év alatt kell megépíteni.

Habár az előzetes tárgyalásokban részt vett az Egyiptomba annak idején villamosokat is szállító Ganz-Motor Kft., a végső üzletkötésből már kimaradt.

http://iho.hu/hir/egyiptomnak-epithet-vasuti-kocsikat-a-dunakeszi-jarmujavito-180926

Russian-Hungarian Consortium Signs EUR 1 bn Contract with Egypt Rail
Transmashholding-Hungary, a Russian-Hungarian consortium, has signed a contract worth more than 1 billion euros on the delivery of 1,300 passenger carriages to Egyptian National Railways (ENR), Russian rolling stock company Transmashholding said.

https://hungarytoday.hu/russian-hungarian-consortium-signs-eur-1-bn-contract-with-egypt-rail/

ttransmasholding-train.jpg


"Transmashholding-Hungary, a Russian-Hungarian consortium" + 1,300 passenger carriages

молодцы :)
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 056
9 573
113
Russian-Hungarian Consortium Signs EUR 1 bn Contract with Egypt Rail
Transmashholding-Hungary, a Russian-Hungarian consortium, has signed a contract worth more than 1 billion euros on the delivery of 1,300 passenger carriages to Egyptian National Railways (ENR), Russian rolling stock company Transmashholding said.

https://hungarytoday.hu/russian-hungarian-consortium-signs-eur-1-bn-contract-with-egypt-rail/

ttransmasholding-train.jpg


"Transmashholding-Hungary, a Russian-Hungarian consortium" + 1,300 passenger carriages

молодцы :)

https://www.tmholding.ru/en/press_office/events/9287.html
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 743
4 487
113
Munkahelyeket teremt Magyarországon az orosz Transmashholding
Mit gondol a vasút jövőjéről a repülőgépek idejében és világában?
Fejlődő ágazatról van szó, a jövőbe vetett hitünk szilárd, hiszünk benne, hogy a vonatoké a jövő. A moszkvai metró jó példa erre: vezető nélküli szerelvényeinkből egyre több közlekedik, ami egyrészt a biztonságnak, másrészt a könnyű elérhetőségnek köszönhető. De nemcsak tömegközlekedésben, hanem természetesen szállítmányozásban is gondolkodunk. Erre vonatkozóan Oroszországban vannak a legjobb lehetőségeink, de az egyéb üzleti érdekeltségeink miatt Argentína, Egyiptom és Dél-Afrika felé is próbálunk nyitni.
Ez azt jelenti, hogy terveznek indulást a akár a MÁV- vagy a HÉV-szerelvények felújításáról, cseréjéről szóló pályázatokon?
Igen. Rengeteg potenciált látunk a MÁV-ban, főleg az elektromos vonatokban, ugyanakkor sok tapasztalatunk van dízel mozdonyok üzemeltetésében és felújításában is. Az új stratégiánk fontos része, hogy ne csak Oroszországból importáljunk mozdonyokat, vonatokat, hanem önöknél, Magyarországon is gyártsunk.Az pedig különösen fontos számunkra, hogy az itt gyártott vonatok, szerelvények esetében minden adóforint Magyarországon maradjon.

A budapesti hármas metróvonal szerelvényeinek felújítását az orosz Metrovagonmash, az önök leányvállalata végezte. A felújított szerelvényekbe dél-koreai és német beszállító, valamint több más ország gyártóinak alkatrészei kerültek, a köztudatban mégis orosz metróként szerepelnek. Mit gondol, van értelme még németnek, orosznak, franciának hívni egy-egy közlekedési eszközt?
Összesen 222 kocsira írtunk alá szerződést annak idején. A BKV Zrt. és a Metrovagonmash között igazán jó együttműködés alakult ki. Igen, ezek valójában orosz szerelvények, a tervezésük Oroszországban történt, de természetesen használunk európai és kínai alkatrészeket is, ebben nincs semmi meglepő.
Európában - elsősorban történelmi okok miatt - a német ipari termékeket a hatékonyság és a minőség, az orosz termékeket az elnyűhetetlenség és az extrém teherbírás mintáinak tekintik. Ön hogyan látja, valóban máshogyan ül neki egy-egy munkához egy német és egy orosz mérnök, ha például egy mozdony részegységét kell megrajzolnia?
Azt hiszem, nyugodtan kijelenthetem, hogy a világ minden részén fantasztikus mérnökök dolgoznak: Oroszországban, Franciaországban, Németországban és természetesen Magyarországon is. Egyértelmű, hogy bizonyos feladatokat máshogy oldanak meg, más-más metódusokat alkalmaznak. A német-francia-orosz technológiát kiválóan tudják ötvözni és alkalmazni Oroszországban. A múltbéli tapasztalataink alapján elmondható, hogy Magyarországon is kiváló mérnökök dolgoznak. Éppen emiatt nemcsak a gyártási, hanem a tervezési folyamatokra is felkérünk Kelet-Európából, Magyarországról szakembereket.

A felújított hármas metró vonalán a karbantartásban is érdekeltek?
Fontos hangsúlyoznom, hogy nemcsak gyártani és felújítani szeretnénk, hanem karbantartani is. Bőven van tapasztalatunk ezekben a munkákban, hiszen 15 és 18 ezer közé tehető azoknak a mozdonyoknak, szerelvényeknek a száma, melyeket mi szervizelünk szerte a világban. Argentínában például 40 mozdony és 150 vagon karbantartását végezzük. Érdekeltek vagyunk abban, hogy Magyarországra is átültessük ezt a munkát. Ha a MÁV és a BKV Zrt. nyitott ebben, akkor mi is maximálisan partnerek leszünk az együttműködésre.

Ha már ezt említi: mennyi hibajelenséggel jár egy új és mennyivel egy felújított szerelvény tesztelése?
Mindkét esetben rengeteget kell próbálni, de tény, hogy a felújított szerelvény esetében sokkal több olyan meglepetés lehet, amit korábban egyáltalán nem észleltek. Amikor tapasztaltuk a sajtóban is megjelent ajtónyitási hibát a hármas metrón, azonnal jeleztük azt a budapesti partnernek, aki gyorsan ki is javította. A visszajelzések szerint azóta is tökéletesen futnak a kocsik.

Még mindig a témánál maradva, hiszen leginkább ez érdekli az utazóközönséget: a hírek szerint az okozta a meghibásodásokat, hogy a felújított kocsik nem voltak szinkronban a pályával, ami még az eredeti állapotában volt. Mennyi mindennek kell összehangoltan működnie egy ilyen felújításkor?
Ahogy már említettem, sok meglepetés érhet ilyenkor minket. Budapesten megvizsgálták a dolgot, azonnal megoldották. De megint hangsúlyoznom kell, hogy egy felújítás komplexebb, mint új vonalat, metrót építeni, mert abban az esetben minden a nulláról indul, a felújításnál viszont van egy adott kiindulási pont, ami nem változtatható. A budapesti 1-es metró például a világ egyik legrégebbi vonala, ahol rengeteg váratlan dolog érheti a mérnökeinket.
http://www.origo.hu/gazdasag/201810...chabert-metroprojekt-dunakeszi-beruhazas.html