1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Magyarország ipara

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - marton által indítva @ 2014. január 19..

  1. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Ez van amikor az állam beavatkozik a piaci versenybe és egy amúgy életképtelen technológiát euró százmilliárdokkal megtápolnak, aminek következtében egy másik technológia csődbemegy, ami valós verseny esetén nagyon is életképes lenne.
     
    hunter85 likes this.
  2. kamm

    kamm Active Member

    Marmint az Alstom power uzletagat, nem az egeszet. :) Azert a GE, akarmennyire is amerikainak akarjuk beallitani, egy igazi global multi, de mindekozben Magyarorszagon van lassan 30 eve, munkat ad vagy 10 ezer embernek, van vagy egy tucat R&D centere ill gyara, nemcsak regios kozpont, de global operation center, digital hub etc is ott van. (Ja es az Alstom egy igazi inkompetens ceg, hajmereszto dolgokkal szembesultek a GE-nel, amikor atvettek az uzletagat.) Amugy az Energy & Power mar csak uzemeltetesbol is el fog eldegelni meg par evtizedet, rengeteg ilyen szerzodesuk lehet.
     
  3. Dactilus

    Dactilus Member

    arcas and tomcat1 like this.
  4. tomcat1

    tomcat1 Well-Known Member

    A második nagyon bejövős!
     
  5. Shadow

    Shadow Well-Known Member

  6. Loken

    Loken Well-Known Member

  7. megazez

    megazez Well-Known Member

    De jól megírt cikk eszem-faszom, elsőnek megírja, hogy: "A Handelsblatt vasárnap megjelent értesülését, amely szerint a Daimlernél és a BMW-nél tervezett megszorítások a magyarországi gyártókapacitásaik bővítésére, kiépítésére is kedvezőtlenül hathatnak majd, sorra cáfolták az érintettek."
    Azután rákontráz egy olyat: "Az Index legfrissebb értesülés...."
    Na akkor az van, hogy a cégeknek lövésük sincs mit csinál a bal meg a jobb kéz, vagy az index hozta a legjobb (megszokott) formáját és az újságírójuk hasára ütött és szenzációként letolta a bullshitet.
     
    fip7, krisss, zeal and 2 others like this.
  8. Ratamahata

    Ratamahata Well-Known Member

    Nem biztos hogy rosszul értesült azt Index, komoly visszaesésre számítanak az autógyártók az év végéig kiteljesedve, és gondolom óvatossan égetik a pénzt....
     
    Loken likes this.
  9. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Mi történt?
     
  10. Ratamahata

    Ratamahata Well-Known Member

    Sok összetevős a dolog, de nem fogy úgy az új auto mint kéne. Állitólag az a tendencia hogy 3 évente autot cserélnek "nyugaton" kezd kitolódni 4-5 évre.... már ez a tény is sokkhatásként éri a szarásig termelt autóipart....
     
    fip7, fishbed, tonyo and 2 others like this.
  11. megazez

    megazez Well-Known Member

    Azért érdekes, hogy vasárnap lejön a cikk, hétfőn az érintettek megcáfolták. Ma reggel 7kor kinyom egy cikket az index amit valószínűleg tegnap gondoltak ki, hogy mégis igaz. Ilyen nagyvállalatoknál kicsit gáz ha 2 napra előre nem látnak vagy kevesebb mint 2 nap alatt változik a véleményük (ha ez valós lenne akkor ott ennél sokkal de sokkal komolyabb problémáik lennének gazdasági téren)
     
  12. Gyurma

    Gyurma Member

    Eddig is azt írták, hogyan fog lassulni a magyar gazdaság, sőt szurkoltak is ennek. Hátha, de mégse, majd később és így tovább.
     
    BiancoGasto and zeal like this.
  13. Ratamahata

    Ratamahata Well-Known Member

    Persze hogy cáfolják, mit mondjanak az igazat?? Azt hogy már tavaly év végén válságstábok alakultak mert már akkor látták hogy baj lesz?? Vagy mondjuk azt hogy ez a túlfújt, agyongyártott kínálati autópiac recsegropog soksok éve??? Szerinted a németek miért adnak 5000 € támogtást ha lecseréled a "régi" főleg dízel autód?? Golf V. szériák mennek a darálóba amikor itthon az emberek 20éves Suzukikkal járnak. Összgazdaságilag megéri inkább fizetni, csak fogyjon az új autó, ne torpanjon meg a gyártás üteme, mert az sokkal nagyobb bajt okoz. Szerinted ez a dízelutálat mitől vezérelt?? Ha egyszerűen betiltanak szériákat azokat kénytelenk lesznek lecserélni és újra megjöttünk.... ott tartunk sajnos hogy az autóipar adja szinte a legtöbb munkavállalót, beszállitoi, logisztikai stb téren, ha ott borul a bili, akkor szaros lesz minden.... tényleg van itt még valaki aki elhiszi hogy minden évben lehet növekedni a bázishoz képest??? Hogyan? Miből?? Szerintem európában a demográfiai válság is kihat az autóiparra, eszméletlenül öregszik a társadalom, az öregedö generácio nem vevő az új hipeolt technologiákra, és baszik autot cserélni mert minek???? Amúgy én is ezt vallom, pedig nem vagyok öreg :)
     
  14. Ratamahata

    Ratamahata Well-Known Member

    A politikai szálat igazán kihagyhatod a témából mert nem releváns az adott kérdésben. Ki szurkolt ennek?? A válságot már érzik a gazdasági szereplők, de elöre megjósolni a hatását, lefolyását, erejét nem lehet, igy most mindenki bizonytalan.... az jobb lenne ha csak azt olvasod hogy Mo jobban teljesít, itt kolbászból van a kerítés a bab meg hús? Ha igen akkor meg vannak erre a megfelelő médiák, azokat kell olvasgatni és hátradőlni hogy itt mindem szupe. Élni a nagy magyar mátrix álomvilágában.... :) És attól hogy eddig a magyar gazdaság a német autoipar miatt szárnyalt, e mögé pöffeszkedig az egész vezérkar és döngeti a mellét, most bizony kakás a bugyi mert ez eléggé fájni fog ha rosszul sülnek el a dolgok.... már most megy a vakarózás a két elhalasztott gigaprojekt miatt.... nem lesznek meg a számok év végén....
     
    HAndrás and fishbed like this.
  15. Gyurma

    Gyurma Member

    Mivel olvasom mind a kettő féle médiát, pont azért írtam és vittem bele egy kis cinikusságot.;)
     
  16. Ratamahata

    Ratamahata Well-Known Member

    Pont ez az. Az egyik média ír róla, tehát az álláspontod alapján szurkol neki, a másik meg kussol mint szar a gazban.... egy szó nincs róla, meg sem említik.... akkor erről hogyan is tájékozódsz objektívan???
     
    fishbed likes this.
  17. FilcTroll

    FilcTroll Well-Known Member

    Egy csomó faktor "visszanyal" sztem is. Az elöregedés mellett pl. az elmúlt évtizedek "zöld" propagandája is bejátszik, a fiatalok sem feltétlenül akarnak autót, pláne ha még nincs családjuk. A német felső-középosztály sem olyan, mint 15 éve, ott élő személyes ismerőseim is vesztették el állásaikat. Ők eddig nyugodtan pörgették a fogyasztásukat, most elbizonytalanodtak, visszavettek a költekezésből. Őszintén szólva én eddig sem értettem, hogy minek állandóan autót cserélni, de megátalkodott bringás vagyok. Ugyanez a nem értés érvényes a hazai autóipari beruházásokra, az elejétől kezdve az volt a benyomásom, hogy homokra próbálunk várat építeni.
     
    Ratamahata likes this.
  18. Gyurma

    Gyurma Member

    Nem arra értettem a szurkolást mert írt róla, hanem végig olvasva azt amit ő vizionál a legvégén számomra az jőn le, hogy aki ezt megfogalmazta szinte szurkol hogy bejöjön az a szarság amiről éppen írt.
     
  19. fip7

    fip7 Well-Known Member

  20. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    fishbed and fapp_supervisor like this.

Ezen oldal megosztása