Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
24 857
59 873
113
A Debrecenben épülő üzem Magyarország történetének legnagyobb magánberuházása, mintegy 3000 milliárd forintnak felel meg a jelenlegi árfolyamon, a gyártóüzem építése pedig már idén megkezdődhet.
...
több mint két éves tárgyalássorozat zárult le, aminek eredményeként 221 hektáros területen épül majd fel a CATL létesítménye, ezzel létrehozva mintegy 9 ezer új munkahelyet Magyarországon.
.....
egy 100 gigawattóra (GWh) kapacitású akkumulátorgyár építésébe Debrecenben. Ez lesz a második európai akkumulátorgyára a németországi üzem
...
Az akkumulátorgyártás karbonlábnyomának csökkentése iránti elkötelezettségének részeként a CATL megújuló energiákból származó villamosenergiát használ majd és fontolóra veszi a napenergiára épülő fejlesztések megvalósítását is Magyarországon helyi partnerekkel együttműködésben - írják a közleményben.

A fenntartható és körforgásos akkumulátor-értéklánc kiépítése érdekében a CATL azt is vizsgálja, van-e mód arra, hogy helyi partnerekkel közösen hozzon létre Európában akkumulátor-alapanyagokat elő
microsoftteams-image-38-548395.png


Debreceniként csak egy valamit kérdeznék, hogy a büdös francba fognak ehhez az akku gyárhoz elegendő vizet bíztosítani mert, hogy Debrecen eddig sem volt a vizek városa az biztos...
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 144
2 051
113
Ó jaj, mérgező aksigyárral irtja ki az illiberális kínai a magyart... jaj-jaj.... meg rabszolgatörvény, meg beszélő szerszámok.
Bezzeg milyen gazdasági csodát építhetnénk biofarmokból és iOS-appokat fejlesztő cigánygyerekekből... de a hülye magyarnak ez kell, mert a zorbán!
Hazánk a munkaerő olcsósításával(gyenge forint), a munkavállalói érdekek háttérbe szorításával(vonatkozó jogszabályok), a környezetvédelmi szabályozások rugalmas alkalmazásával(értsd külön kormánydöntés keretében eleve hatályon kívül helyezve adott beruházást) és az ilyen-olyan állami támogatások rendszerével tud az országba tőkét vonzani.
Ez így volt korábban is. Csak más volt a politikai kísérő maszlag.
Jó lett volna ezt meghaladni, de nem sikerült….
Egy dolog változott a munkaerő elfogyott…

Szóval lehet ezen ironizálni szarkasztikusan, de ostobaság, butaság figyelmen kívül hagyni, hogy minek mi az ára….
S nem hiszem, h nem lenne felelős állampolgári megközelítés, ha egy rendkívül víz igényes, környezetszennyező “új” iparág betelepülését ne övezné különös figyelem.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
19 351
64 993
113
Hazánk a munkaerő olcsósításával(gyenge forint), a munkavállalói érdekek háttérbe szorításával(vonatkozó jogszabályok), a környezetvédelmi szabályozások rugalmas alkalmazásával(értsd külön kormánydöntés keretében eleve hatályon kívül helyezve adott beruházást) és az ilyen-olyan állami támogatások rendszerével tud az országba tőkét vonzani.
Ez így volt korábban is. Csak más volt a politikai kísérő maszlag.
Jó lett volna ezt meghaladni, de nem sikerült….
Egy dolog változott a munkaerő elfogyott…

Szóval lehet ezen ironizálni szarkasztikusan, de ostobaság, butaság figyelmen kívül hagyni, hogy minek mi az ára….
S nem hiszem, h nem lenne felelős állampolgári megközelítés, ha egy rendkívül víz igényes, környezetszennyező “új” iparág betelepülését ne övezné különös figyelem.
Ez autóipari átállás. A hagyomanyos motorgyártáshoz kapcsolódó munkahelyek 2/3-ada megszűnik. 20-25%-os leépítések vannak Németországban. És ezek a munkahelyek nemcsak a konkrét autógyárat, hanem a beszállítókat, logisztikát mindent érint. Tehát ha egy autogyát kitesz 3.000 embert, az a gyakorlatban 10.000-et jelent.

A legerősebb szakszervezetek az autoiparban vannak, a munkavállalói jogok itt érvényesülnek legjobban és a bérezés is átlag fölötti. Covid bónusz, rendkívüli inflációkövető évközi emelések.

Van a belpesti mese rész a hazai autoiparról a kávézóban és van az iparági valóság. Ne akarjon minket az elméleti értelmiség megmenteni a gyakorlati ismerettel.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
19 351
64 993
113
Debrecenben nem lesz víz, 99%-ban mongolok fognak dolgozni.

Sztem itt sokan annak örülnék már ha gyárat zárnak be és nem 100%-ban exportképes beruházás jön milliárdokért, ami. Megteremti a jóléti felzárkózást.

Németország ugyanígy építi az akksigyárakat, mert nemnakar lemaradni. Tudják, hogy a német jólét van veszélyben és nem szabad lemaradni.
 

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
24 857
59 873
113
Érdekes kérdés meg a munkaerő…
Mennyi lesz a magyar…(?)
Munkaerő az lesz ha máshonnan nem a határon túlról a Debrecenbe eddig betelepülő német gyáraknak nincs minkaerő problémája, az persze más kérdés ,hogy milyen munkaadó lesz a kínai akkugyártó.
 

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
24 857
59 873
113
Debrecenben nem lesz víz, 99%-ban mongolok fognak dolgozni.

Sztem itt sokan annak örülnék már ha gyárat zárnak be és nem 100%-ban exportképes beruházás jön milliárdokért, ami. Megteremti a jóléti felzárkózást.

Németország ugyanígy építi az akksigyárakat, mert nemnakar lemaradni. Tudják, hogy a német jólét van veszélyben és nem szabad lemaradni.
Hidd el nekem,hogy egy ekkora akkugyárnak Debrecenben vizet biztosítani komoly kihívás lesz...
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
24 857
59 873
113
Erre céloztam…
Nem pontosan ehhez kapcsolódik, de pl az épülő BMW beruházással kapcsolatban konkrétan tudom, hogy a BMW már elég sok a határ túloldalán Romániában működő céggel vette fel a kapcsolatot a gyártáshoz kapcsolódó beszállítói státusszal kapcsolatban.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 144
2 051
113
Hidd el nekem,hogy egy ekkora akkugyárnak Debrecenben vizet biztosítani komoly kihívás lesz...
Azt, h ez megoldható - feltételezem - a beruházó előre kalkulált. Különben ugye nem lenne elvi döntés se….
Kérdés inkább az milyen áron, ez milyen hatást gyakorol a térség vízbázisára stb…
Ez utóbbival nem nagyon kalkulál egy befektető lévén ez nem az ő feladatuk.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 144
2 051
113
Nem pontosan ehhez kapcsolódik, de pl az épülő BMW beruházással kapcsolatban konkrétan tudom, hogy a BMW már elég sok a határ túloldalán Romániában működő céggel vette fel a kapcsolatot a gyártáshoz kapcsolódó beszállítói státusszal kapcsolatban.
Makró adatokon és munkaerő piaci adatokon évek óta látszik, h a hazai munkaerő “elfogyott”…közhely…
S ebben benne van az is, h egyes iparági szerepek, súlypontok felcserélődésével lesznek átcsoportosítások.
A kormányzat ezt szakmailag felismerte ezért van irányított munkaerő behozatal, s ha minden jól megy(válság utáni kibontakozás ami most kicsit messzinek tűnik), ez fokozódni fog.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Wilson

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
24 857
59 873
113
Azt, h ez megoldható - feltételezem - a beruházó előre kalkulált. Különben ugye nem lenne elvi döntés se….
Kérdés inkább az milyen áron, ez milyen hatást gyakorol a térség vízbázisára stb…
Ez utóbbival nem nagyon kalkulál egy befektető lévén ez nem az ő feladatuk.
A probléma az, hogy pl Debrecen ivóvízellátását rétegvíz bázisból és a Keleti-főcsatornából (amely a Tisza vizét hozza el többek között a Hajdúságba) oldják meg, (a rétegvizek nyolc-tízezer éve jutottak le a felszínről a vízadó rétegig).
Jelenleg három vízműtelepből napi 26000m3 vizet vesznek ki és ehhez még hozzá kevernek napi 11000 m3 a Keleti főcsatornából a rendszer névleges napi maximum kapacitása 66000 m3... Ha erre a vízbázisra rá engedik az ipart élükön a BMW-l és a most bejelentett Kínai akkugyárral az komoly kérdéseket vett fel azzal kapcsolatban, hogy mennyire fogják kimeríteni a Debrecenben rendelkezésre álló vízbázisokat.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
19 351
64 993
113
Makró adatokon és munkaerő piaci adatokon évek óta látszik, h a hazai munkaerő “elfogyott”…közhely…
S ebben benne van az is, h egyes iparági szerepek, súlypontok felcserélődésével lesznek átcsoportosítások.
A kormányzat ezt szakmailag felismerte ezért van irányított munkaerő behozatal, s ha minden jól megy(válság utáni kibontakozás ami most kicsit messzinek tűnik), ez fokozódni fog.
Sztem ezekre a beruházásokra nagy szükség van. Ezek biztosítják a folyamartos növekedést, nőnek az allam bevételei és így más adókat csökkenthet vagy a jóléti kiadásokat, akár állami béremelések növelhet.

Persze be kell tartani a környezetvédelmi szempontokat stb.. De ezek nem megoldhatatlan feladatok.

Munkaerő. Hasonló átalakulás lesz mint Nyugaton. Bizinyos alacsony képesítést és keresetet biztosító melókat vagybhiányszakmákat bevandorlók oldanak meg. Ez teljesen szükséges a hazai életszínvonal emeléséhez. Célzottan projektekre (mondjuk kiemelt építkezések) kell vendégmunkásokat behozni, akik 90%-a utána tavozik is. Vagy olyan bevandorlókat hozni a munkahelyekre, akiket tudunk kulturálisan integrálni. Lásd Németország, olaszok, jugoszlávok, kelet-europaiak.


Ez nem jelenti a willkomment, a déli hátárzár lebontását. A déli muzulmán bevándorlás más sztori. Azt gondolták Nyugaton ezt is megoldják, de nem ment és ahogy telik az idő, úgy nyal vissza durvábban a fagyi.


Ez nem kétbites kommunikációt igényel, de ez legyen Orbán gondja.

Viszont az irány helyes!!!!
 
  • Tetszik
Reactions: Nber and polyfag

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 579
3 951
113
A probléma az, hogy pl Debrecen ivóvízellátását rétegvíz bázisból és a Keleti-főcsatornából (amely a Tisza vizét hozza el többek között a Hajdúságba) oldják meg, (a rétegvizek nyolc-tízezer éve jutottak le a felszínről a vízadó rétegig).
Jelenleg három vízműtelepből napi 26000m3 vizet vesznek ki és ehhez még hozzá kevernek napi 11000 m3 a Keleti főcsatornából a rendszer névleges napi maximum kapacitása 66000 m3... Ha erre a vízbázisra rá engedik az ipart élükön a BMW-l és a most bejelentett Kínai akkugyárral az komoly kérdéseket vett fel azzal kapcsolatban, hogy mennyire fogják kimeríteni a Debrecenben rendelkezésre álló vízbázisokat.
Ez a beruházás esetleg nem tud a probléma felvetésében esetleg segíteni??
Nem csak az élővilág miatt??
ELVILEG 23 hónap alatt kész van a riport szerint, hát...o_O
Csak kérdezem.
Gondolom egy víztisztítómű szerűség is épülhet mielőtt belép a gyárba a víz.
:rolleyes:
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 144
2 051
113
Viszont az irány helyes!!!!
Rendszerváltás óta minden magyar kormány ezt a politikát folytatta, ha működő tőke “becsalogatásáról”, megtelepítésről volt szó.
Még az alkalmazott eszközökben sincs eltérés(lásd első hozzászólásom a témában)- kivétel az adókedvezmény megszüntetése,mert az EU-s csatlakozás óta egyedileg nem lehetséges.
 

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
24 857
59 873
113
Ez a beruházás esetleg nem tud a probléma felvetésében esetleg segíteni??
Nem csak az élővilág miatt??
ELVILEG 23 hónap alatt kész van a riport szerint, hát...o_O
Csak kérdezem.
Gondolom egy víztisztítómű szerűség is épülhet mielőtt belép a gyárba a víz.
:rolleyes:
Az általad idézet programnak nagyon örülnek a Debreceniek illetve a környéken élők mivel egyrészt megoldja valamilyen színten a kiszáradó Nagyerdő problémáját másrészt vizet juttat a Debrecen melletti erdőspusztai tájegységbe azon belül az ott a 70-es években elsősorban rekreációs céllal kialakított tavakhoz, csakhogy ez a program is a Tisza vizét használja fel, amelyre ezenfelül még igényt tart a mezőgazdaság is ,mivel Debrecen mellett találhatóak az ország legjobb termőföldjei is.

A probléma az ezzel kapcsolatban, hogy a golbális felmelegedés és éghajlatváltozás miatt a mind inkább hektikus vizjárásúvá váló és csökkenő vízhozzammal rendelkező Tisza vizével akarnak operálni ezzen program során is...
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 579
3 951
113
A Debrecenben épülő üzem Magyarország történetének legnagyobb magánberuházása, mintegy 3000 milliárd forintnak felel meg a jelenlegi árfolyamon, a gyártóüzem építése pedig már idén megkezdődhet.
...
több mint két éves tárgyalássorozat zárult le, aminek eredményeként 221 hektáros területen épül majd fel a CATL létesítménye, ezzel létrehozva mintegy 9 ezer új munkahelyet Magyarországon.
.....
egy 100 gigawattóra (GWh) kapacitású akkumulátorgyár építésébe Debrecenben. Ez lesz a második európai akkumulátorgyára a németországi üzem
...
Az akkumulátorgyártás karbonlábnyomának csökkentése iránti elkötelezettségének részeként a CATL megújuló energiákból származó villamosenergiát használ majd és fontolóra veszi a napenergiára épülő fejlesztések megvalósítását is Magyarországon helyi partnerekkel együttműködésben - írják a közleményben.

A fenntartható és körforgásos akkumulátor-értéklánc kiépítése érdekében a CATL azt is vizsgálja, van-e mód arra, hogy helyi partnerekkel közösen hozzon létre Európában akkumulátor-alapanyagokat elő
microsoftteams-image-38-548395.png


 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD and Wilson