MAKSZ

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
12 559
7 153
113
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
704
2 498
93
Úgy látszik ismét lesz Szu-30SZM "családi" légiharc és kötelékbemutató az idén (Vjacseszlav Averjanov vs Jevgenyij Averjanov).Felvették a tegnapi gyakorlásukat,valószínűleg egy panelház erkélyéről. 1:50-től, a kötelékben repült "Harang" manőver még mindig királyul néz ki:
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
9 314
30 003
113
Gyakorlási nap.


Pár megjegyzés:

  • A 051-es, legelső Szu-57 prototípus még mindig repül, tizenegy évvel az első flelszállása után is. Mégpedig bemutató repülést. A 901-es Szu-35BM a 2008 februári első repülse után tíz évvel, 2018-ban már csak egy szétkannibalizált roncs volt
  • A kék 01-es széria Szu-57-esnek nagyon jól áll ez a sötét festés, amúgy a repülése is elég jól néz ki. Egyiknél sem hallottam a blocker sípoló hangját, szerintem a kánikula miatt inkáb kiszerelték belőlük. Ehhez megvan az ok, mivel a tolóerőt - gondolom a Super Hornet-hez hasonlóan - ez is csökkenti. Ez a harci körülmények között, pláne majd a 30-as hajtóművel nem lesz gond, de a földközeli "parádéhoz" a 117-esekkel, nagy melegben inkább a többlet tolóerőt választják.
  • A Mi-28NM két éve csak még a hagyományos, de ezúttal már a vadonat új kompozit lapát készletével repül. Egyelőre nem sok izgalmas van a programjában
  • Repül a Ka-52M is, ahol az új, szárnyba integrált rávezető radar és az orrban helyet kapott AESA radar az igazán érdekes. A repülése semmi újat nem hozott
  • A két MSz-21-es, az egyik a PW1000G-vel a másik az új orosz PD-14-essel van szerelve, együtt kötelékeznek
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
256
936
93
Gyakorlási nap.


Pár megjegyzés:

  • A 051-es, legelső Szu-57 prototípus még mindig repül, tizenegy évvel az első flelszállása után is. Mégpedig bemutató repülést. A 901-es Szu-35BM a 2008 februári első repülse után tíz évvel, 2018-ban már csak egy szétkannibalizált roncs volt
  • A kék 01-es széria Szu-57-esnek nagyon jól áll ez a sötét festés, amúgy a repülése is elég jól néz ki. Egyiknél sem hallottam a blocker sípoló hangját, szerintem a kánikula miatt inkáb kiszerelték belőlük. Ehhez megvan az ok, mivel a tolóerőt - gondolom a Super Hornet-hez hasonlóan - ez is csökkenti. Ez a harci körülmények között, pláne majd a 30-as hajtóművel nem lesz gond, de a földközeli "parádéhoz" a 117-esekkel, nagy melegben inkább a többlet tolóerőt választják.
  • A Mi-28NM két éve csak még a hagyományos, de ezúttal már a vadonat új kompozit lapát készletével repül. Egyelőre nem sok izgalmas van a programjában
  • Repül a Ka-52M is, ahol az új, szárnyba integrált rávezető radar és az orrban helyet kapott AESA radar az igazán érdekes. A repülése semmi újat nem hozott
  • A két MSz-21-es, az egyik a PW1000G-vel a másik az új orosz PD-14-essel van szerelve, együtt kötelékeznek
1:25-nél feltűnik a híres-hírhedt RA-76842 is, amelyik nem is olyan régen szorgalmasan hordta a Mi-24-eseinket Szentpétervár és Kecskemét között.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
9 314
30 003
113
1:25-nél feltűnik a híres-hírhedt RA-76842 is, amelyik nem is olyan régen szorgalmasan hordta a Mi-24-eseinket Szentpétervár és Kecskemét között.
A PD-14-essel szerelt MSz-21-es meg látványosan füstöl, míg a PW1000G az kb annyira, mint a többi nyugati civil hajtómű. Azaz kb semennyire sem, legalábbis a látható fény tartományában.
DE gondolom, majd a PD-14-esen is állítani fognak valamit.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
39 943
38 063
113
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
9 314
30 003
113
Egyelőre még nem látom sehol a Szu-30SzM-et az AL-41F-1Sz-el szerelve.
Lesz páros Szu-30SzM bemutató, de azokat még a szokásos AL-31FP hajtja.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
256
936
93
A Flickr remek új üzletpolitikájának köszönhetően kénytelen voltam előfizetni a szolgáltatásukra, így viszont már korlátlan tárhely áll rendelkezésemre.
Ezt kihasználva - amennyiben van rá igény - visszamenőleg elkezdem feldolgozgatni, és feltöltögetni a korábbi eseményeken készült képeket, kezdve a MAKSz-szal - no természetesen nem az ideit (hiszen azon nem voltam :) ), hanem a 2019-est.
Az albumba nem csak a légiszalonon, hanem a városnéző túrák során készített képekből is jócskán kerültek, melyek vegyesen készültek telefonnal, és tükörreflexes géppel, ezt néha a minőség is tükrözi. A képek jelentős része az itt megjelent beszámolóban is látható volt, de igyekeztem sok újdonságot is feltölteni.
https://www.flickr.com/photos/123598839@N08/albums/72157710701043286

Néhány kedvcsináló: