MAKSZ / MAKS

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 169
113
Gyakorlási nap.


Pár megjegyzés:

  • A 051-es, legelső Szu-57 prototípus még mindig repül, tizenegy évvel az első flelszállása után is. Mégpedig bemutató repülést. A 901-es Szu-35BM a 2008 februári első repülse után tíz évvel, 2018-ban már csak egy szétkannibalizált roncs volt
  • A kék 01-es széria Szu-57-esnek nagyon jól áll ez a sötét festés, amúgy a repülése is elég jól néz ki. Egyiknél sem hallottam a blocker sípoló hangját, szerintem a kánikula miatt inkáb kiszerelték belőlük. Ehhez megvan az ok, mivel a tolóerőt - gondolom a Super Hornet-hez hasonlóan - ez is csökkenti. Ez a harci körülmények között, pláne majd a 30-as hajtóművel nem lesz gond, de a földközeli "parádéhoz" a 117-esekkel, nagy melegben inkább a többlet tolóerőt választják.
  • A Mi-28NM két éve csak még a hagyományos, de ezúttal már a vadonat új kompozit lapát készletével repül. Egyelőre nem sok izgalmas van a programjában
  • Repül a Ka-52M is, ahol az új, szárnyba integrált rávezető radar és az orrban helyet kapott AESA radar az igazán érdekes. A repülése semmi újat nem hozott
  • A két MSz-21-es, az egyik a PW1000G-vel a másik az új orosz PD-14-essel van szerelve, együtt kötelékeznek
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
364
1 702
93
Gyakorlási nap.


Pár megjegyzés:

  • A 051-es, legelső Szu-57 prototípus még mindig repül, tizenegy évvel az első flelszállása után is. Mégpedig bemutató repülést. A 901-es Szu-35BM a 2008 februári első repülse után tíz évvel, 2018-ban már csak egy szétkannibalizált roncs volt
  • A kék 01-es széria Szu-57-esnek nagyon jól áll ez a sötét festés, amúgy a repülése is elég jól néz ki. Egyiknél sem hallottam a blocker sípoló hangját, szerintem a kánikula miatt inkáb kiszerelték belőlük. Ehhez megvan az ok, mivel a tolóerőt - gondolom a Super Hornet-hez hasonlóan - ez is csökkenti. Ez a harci körülmények között, pláne majd a 30-as hajtóművel nem lesz gond, de a földközeli "parádéhoz" a 117-esekkel, nagy melegben inkább a többlet tolóerőt választják.
  • A Mi-28NM két éve csak még a hagyományos, de ezúttal már a vadonat új kompozit lapát készletével repül. Egyelőre nem sok izgalmas van a programjában
  • Repül a Ka-52M is, ahol az új, szárnyba integrált rávezető radar és az orrban helyet kapott AESA radar az igazán érdekes. A repülése semmi újat nem hozott
  • A két MSz-21-es, az egyik a PW1000G-vel a másik az új orosz PD-14-essel van szerelve, együtt kötelékeznek
1:25-nél feltűnik a híres-hírhedt RA-76842 is, amelyik nem is olyan régen szorgalmasan hordta a Mi-24-eseinket Szentpétervár és Kecskemét között.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 169
113
1:25-nél feltűnik a híres-hírhedt RA-76842 is, amelyik nem is olyan régen szorgalmasan hordta a Mi-24-eseinket Szentpétervár és Kecskemét között.
A PD-14-essel szerelt MSz-21-es meg látványosan füstöl, míg a PW1000G az kb annyira, mint a többi nyugati civil hajtómű. Azaz kb semennyire sem, legalábbis a látható fény tartományában.
DE gondolom, majd a PD-14-esen is állítani fognak valamit.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 169
113
Egyelőre még nem látom sehol a Szu-30SzM-et az AL-41F-1Sz-el szerelve.
Lesz páros Szu-30SzM bemutató, de azokat még a szokásos AL-31FP hajtja.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
364
1 702
93
A Flickr remek új üzletpolitikájának köszönhetően kénytelen voltam előfizetni a szolgáltatásukra, így viszont már korlátlan tárhely áll rendelkezésemre.
Ezt kihasználva - amennyiben van rá igény - visszamenőleg elkezdem feldolgozgatni, és feltöltögetni a korábbi eseményeken készült képeket, kezdve a MAKSz-szal - no természetesen nem az ideit (hiszen azon nem voltam :) ), hanem a 2019-est.
Az albumba nem csak a légiszalonon, hanem a városnéző túrák során készített képekből is jócskán kerültek, melyek vegyesen készültek telefonnal, és tükörreflexes géppel, ezt néha a minőség is tükrözi. A képek jelentős része az itt megjelent beszámolóban is látható volt, de igyekeztem sok újdonságot is feltölteni.
https://www.flickr.com/photos/123598839@N08/albums/72157710701043286

Néhány kedvcsináló:
48682266136_428a7f1580_h.jpg


51493465584_e20e84de87_h.jpg


51491964692_c814030ab1_h.jpg


51493681680_50f944c703_h.jpg


51493466034_57e64b663c_h.jpg


51493464869_09a2421a61_h.jpg


51493679340_708992802f_h.jpg


51492755706_b2046d5435_h.jpg
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 009
113
A Flickr remek új üzletpolitikájának köszönhetően kénytelen voltam előfizetni a szolgáltatásukra, így viszont már korlátlan tárhely áll rendelkezésemre.
Ezt kihasználva - amennyiben van rá igény - visszamenőleg elkezdem feldolgozgatni, és feltöltögetni a korábbi eseményeken készült képeket, kezdve a MAKSz-szal - no természetesen nem az ideit (hiszen azon nem voltam :) ), hanem a 2019-est.
Az albumba nem csak a légiszalonon, hanem a városnéző túrák során készített képekből is jócskán kerültek, melyek vegyesen készültek telefonnal, és tükörreflexes géppel, ezt néha a minőség is tükrözi. A képek jelentős része az itt megjelent beszámolóban is látható volt, de igyekeztem sok újdonságot is feltölteni.
https://www.flickr.com/photos/123598839@N08/albums/72157710701043286

Néhány kedvcsináló:
48682266136_428a7f1580_h.jpg


51493465584_e20e84de87_h.jpg


51491964692_c814030ab1_h.jpg


51493681680_50f944c703_h.jpg


51493466034_57e64b663c_h.jpg


51493464869_09a2421a61_h.jpg


51493679340_708992802f_h.jpg


51492755706_b2046d5435_h.jpg
Just do it bro !
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
775
1 969
93
A Flickr remek új üzletpolitikájának köszönhetően kénytelen voltam előfizetni a szolgáltatásukra, így viszont már korlátlan tárhely áll rendelkezésemre.
Nem néztem utána mit enged a flickr, de az Amazon Prime-hoz tartozó korlátlan fotó tárhely raw képekre is vonatkozik, esetleg alternatíva ha backup is kell, nem csak megosztás.
 
  • Tetszik
Reactions: T.Tom

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
364
1 702
93
Nem néztem utána mit enged a flickr, de az Amazon Prime-hoz tartozó korlátlan fotó tárhely raw képekre is vonatkozik, esetleg alternatíva ha backup is kell, nem csak megosztás.
Köszi, én pedig ennek nem néztem utána :)
Igazából nem egy vállalhatatlan összeg ez sem, csak kicsit szélsőségesnek érzem, hogy 1000 feltöltött kép után csak a korlátlan tárhelyre való előfizetés létezik, mint opció, és nincs köztes csomag olyanoknak, akik alapból havi pár tucat kép feltöltésével megelégednének.
 
  • Tetszik
Reactions: Mike