1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

McDonell Douglas/Boeing F-15 Eagle

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2012. december 4..

  1. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    Mértes írás! Az orosz technikával összehasonlítgatást nem kellett volna erőltetni, mert a szokásos jól hangzó molnibalages ferdítések vannak benne, illetve sok orosz technikai adat pontatlan. Ez utóbbiak elég zavaróak, de kihagyva ezeket a részeket igen jelentős munka, ezért őszintén gratulálok hozzá!

    Érdekeltek volna az F-15A fedélzeti lokátorának légiharc képességei-lehetőségei, de ezt kirészletezve nem találtam, vagy szét van szórva az infó erről a többi alfejezetbe?
     
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    <i>Az orosz technikával összehasonlítgatást nem kellett volna erőltetni, mert a szokásos jól hangzó molnibalages ferdítések vannak benne, illetve sok orosz technikai adat pontatlan.</i>

    Pl...? Valahogy hamar teleszalad a zsákom egy ilyen kommenttől. Nevezd nevén a gyereket vagy inkább pszt. Mert ez így nem építő kritika, hanem sziplán arra jó, hogy bőszíts. So, ferdíteni hol ferítettem?

    Az adatok az orosz cuccokról <b>orosz flight manualokból és könyvekből vannak, orosz emberek keresték/adták meg nekem.</b> Szóval ne nálam reklamálj...

    Egyébként alig szerepel ilyen adat benne. A rakéták teljes impulzus adatai teljesen egzaktak, ahogy az AL-31 hajtómű tolóerő karakterisztikája szintén. A rakéták egyéb adatai is dettó ugyanez kaetgória, és azóta még egy forrás is megerősítette azokat sőt, már az égésidőket is tudom több rakétára, meg a tolóerőkarakterisztikával együtt. Tehát pl. még jobban összehasonlítható pl. az R-27R/ER, AIM-7F/M és az AIM-9M az R-73-mal. Azóta van AIM-54 égésidő és hajtóanyag tömeg, az R-33 két eltérő változatával szintén. Az R-33 teljes impulzus adata is megvan, az AIM-54-nél ez sajnos nincs.

    Ha most néhány %-os tömeg eltéréseken lovagolsz, akkor felejtsd el, és ne bosszants. Még nem láttam olyat, hogy egy légiharcrakéta tömege ne ekkora szórással szerepeljen. Az R-60 rakétánál 40-60 kg (!) közötti tömegértékek szórtak, még az orosz oldalakon is. No comment. A nyugati cucoknál is ez a helyzet. Az F-15 üres tömegére is ahány oldal, annyi adat...

    (Olli is megjegyezte, hogy nincs két egyforma hossz adat a Biscmark csatahajóra, szóval a jelenség nem egyedi...)


    <i>Érdekeltek volna az F-15A fedélzeti lokátorának légiharc képességei-lehetőségei, de ezt kirészletezve nem találtam, vagy szét van szórva az infó erről a többi alfejezetbe?</i>

    A fedélzeti elektronikánál lesz róla szó. Az F-15E radar üzemnódjait linkeltem be, mert elvileg majdnem ugyanaz, mint az F-15A-nál, csak már van TWS üzemmód és persze AG SAR üzemmód is van, és persze a számítástechnikai háttér is más. Ez is le van írva. Két tökéletesen egyező forrást nem találtam még az elnevezések terén sem, ezért nem tudtam igazságot tenni. Ez viszont elvileg jó.

    Vagy mit értesz képesség-lehetőség alatt? Az éles bevetéseknél majd elolvashatod, hogy mekkora távolságokról érzékel és választott el egymástól célokat milyen körülmények között. Az AIM-7/M közötti célmegvilágítás eltérésről és harcászati vonatkozásáról is esik szó. Szóval türelem.
     
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Molni: Te szoktad olvasni Galcom cikkeit? :)
     
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem tudom, hogy mit írt ő. A JF-17-et ő követte el? Volt valami rövid J-10. Ennél többre nem emlékszem.
     
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    @Galcom

    Még azt kérdezném meg, hogy mi alapján jött a "ferdítéses" beszólás. Mert a kérdésed alapján még a feléig/harmadáig sem jutottál el az írásnak, de azért élből ítélkezel...
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Egy gyors közvéleménykutatás. Meddig olvasható lendületesen? Hol kezd el durvulni először a műszaki tartalom?
     
  7. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Molni....
    Kb. a felén túl vagyok, de laikus létemre emészthető. Sőt.... érdekes :) :)
     
  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    F-15D hits a pelican flock on take off

    http://theaviationist.com/2012/12/05/f15-pelican-flock/
     
  9. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Nah, itt van végre! Jobban vártam már, mint a Jézuskát. :DDD
    Még csak belelapozgattam, mert erre bizony rá kell "hangolódni", már csak a terjedelme miatt is. Nagyon komoly anyag, köszi molni. :)
     
  10. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Szép teljesítmény!
    Fogadd elismerésem.
    Most igencsak dologidő van, szóval én csak jövőre tudom elolvasni :-(
    Bár egy Szu-24-es vagy 25-ös cikknek jobban örültem volna :-D
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A cég kötelező orosz tanfolyamra járat. Még 10 év és meglesz a kellő orosztudás hozzá. XD
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    @Terminator

    A firssítet Gripen FAQ gyakorlatilag kész, Ostraván elkezdtem dolgozni.
     
  13. jancsiga

    jancsiga New Member

    Molni Nagyon jo alapos irás Gratulálok

    Nekem még mindig csak a komentálási/ vita stilusodal van gondom Bajom

    Mégegyszer gratulálok az iráshoz Melohelyen olvasom Bemásoltam a telefonomba és azon olvasom mikor épen nincs dolgom :)
     
  14. nani1980

    nani1980 Member

    A k....va életbe! Nehezemre esik, de ehhez GRATULÁLNOM KELL!
     
  15. sulyid

    sulyid New Member

    Na szépen lassan olvasgatom én is a művet, kib@szott nagy lett! :)
     
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    jancsiga szerint: 2012. december 6. csütörtök @ 17:05

    >Melohelyen olvasom

    Nincs nálatok szabad pozíció? Megpályáznám :)
     
  17. Hans

    Hans New Member

    Agresszor Sasok Nellis AFB-ről:

    http://i48.tinypic.com/t8vh28.jpg
    http://i50.tinypic.com/2i26elc.jpg
    http://i48.tinypic.com/qstiwy.jpg
    http://i50.tinypic.com/51of9t.jpg
    http://i45.tinypic.com/xcptes.jpg
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ki hol tart az olvasással? :)
     
  19. gatya

    gatya New Member

    Teljesen elolvasva :)
    Most olvasom újra a töményebb műszaki részeket, mert azok az éjszakai olvasásnál nem mindig maradtak bent a fejben :)
    A 8-as fejezet nagyon tetszett érdekes volt olvasni a pilóták hogyan látták a saját szemszögükből.

    Köszi a cikket még egyszer :)
     
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A statiszták alapján meglepően kevesen töltik le a mellékleteket. Fura.
     

Ezen oldal megosztása