1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

McDonell Douglas/Boeing F-15 Eagle

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2012. december 4..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nekem is feltűnt a nyitott GSF, de ebből nem tudtam megítélni, hogy ez csak leszállás miatt volt vagy komolyabb hiba.
    Létezik olyan meghibásodás, hogy mindkét GSF egyszerre megy tönkre? A hajtómű vezérlés mit szól ehhez? Korlátozza a fordulatszámot?
     
  2. dudi

    dudi Well-Known Member

    Akkor ez most nagy dolog a videón?
     
  3. emel

    emel Well-Known Member

    Mi az a nagy dolog?!! :D Ritkának biztos hogy nagyon ritka, és ilyenkor mehet a gép soron kívüli ellenőrző karbantartásra, felül kell vizsgálni az összes megerősített bekötési csomópontját repedéseket és kiverődési nyomokat keresve, valamint a borításokat szintén repedések és behullámosodás, lemez-gyűrődések feltárására.
     
    fishbed and dudi like this.
  4. dudi

    dudi Well-Known Member

    Rosszul kérdeztem.Ez egy olyan leszállás volt amit nem minden F-15 pilóta csinálna utána?
     
  5. emel

    emel Well-Known Member

    Tekintve hogy ez egy vészhelyzeti kényszerleszállás volt, így biztos hogy egyetlen Eagle-cowboynak sem szerepel az álmai között. Nem is biztos, hogy mindegyiknek sikerülne azonos pozícióból elérni a repteret, ilyenkor minden hajszálokon és a kormányzási reakciók tizedmásodpercein is múlhat, szóval ez eléggé lutri. Itt is látszott hogy nagyon kis vizszintes sebességgel (a nyitott GSF azt jelzi hogy alacsony vagy semmi tolóerővel), de nagyon magas süllyedési sebességgel fogott betont, jól odavágta a gépet, vagyis valószínűleg a pilóta előzetes számítása szerint éppencsak elérte a leszállópályát. Ezért erősen húzhatta a botot, nagy állásszöggel és lassan siklott be - de ezért gyakorlatilag nem maradhatott semmi lehetősége korrekcióra. Ha jobban előretolja a botot, akkor kicsit nőhetett volna a vizszintes sebessége, de a kisebb állásszög miatt még erősebben süllyedt volna, lehet hogy nem ért volna be a betonig, vagy ha mégis akkor még ennél is jobban odavágta volna a gépet az erősebb süllyedés miatt.
     
    fishbed, wankel, fip7 and 2 others like this.
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Több faktor van. Ha nagyon komoly meghibásodás és GSF vagy más miatt csak alapgáz volt, akkor két ellentétes hatás van. A hajtóműleállásnál a nagyobb sebességgel érkezés a szerencsés, mert sebességet koptatni mindig lehet, de nyerni már nem. Viszont hiába hosszú a reptér, ha az elején van a drótkötél, a videó alapján. Ha ez volt, akkor sanszosan az "így sikerült" esetet látjuk a videón. Kicsit gyorsan jött és nagy AoA-val fékezett aztán kb. leesett a gép a betonra néhány méter magasról.

    Nem igazán értem, hogy pl. miért nem a pálya harmadánál van az egész. Szépen leteszi a gépet a pilóta az első kb. 800 méteren és aztán van még idő bőven befékezni a gépet.

    (Itt most nem látom a videót és reggel csak egyszer néztem meg.)
     
  7. emel

    emel Well-Known Member

    A NATO-reptereken a fékező drótkötél nem a pálya elején aktív, és nem az a feladata hogy a leszálló gépet anyahajós-módra állítsa meg, hanem a pálya TÚLSÓ végén aktív a fékező rendszer, hogy az addigra már sokat gurult, valamennyire lelassult gépet kisebb sebességnél/kárral meg tudja állítani. Ez vonatkozik akár a leszálló, akár a startot kényszerűségből valamiért megszakító gépre.
     
    borisz and fishbed like this.
  8. Roni

    Roni Well-Known Member

    Interesting Image Shows Saudi F-15S Strike Eagle With DB-110 Tactical Reconnaissance Pod Taking Off For OIR Mission
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    arbalest likes this.
  9. Roni

    Roni Well-Known Member

  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    [​IMG]

    A beömlő alatt az milyen függesztmény? Vagy csak a felfüggesztőbe van építve valami?
     
  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member


    Közben rájöttem: AN/AAQ-13 LANTIRN
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem túl gyakran látni, de jó látni, hogy még van.
     
  13. luperator

    luperator Active Member

  14. luperator

    luperator Active Member

  15. luperator

    luperator Active Member

  16. Python

    Python Well-Known Member

  17. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  18. rappali_

    rappali_ Well-Known Member

    Elég drága kemencefűtés ;)
     
  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  20. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

Ezen oldal megosztása