1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

McDonell Douglas/Boeing F-15 Eagle

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2012. december 4..

  1. ms07

    ms07 Well-Known Member

  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  3. tonyo

    tonyo Well-Known Member

  4. ms07

    ms07 Well-Known Member

    Csak azt nem mondta a gyártó, hogy több száz darab után talán lesz :D amúgy tényleg sok 12 darabért 1,2milliárd, mégis csak 4 gen a gép
     
    tonyo likes this.
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Az adott F-15-öst üzemeltető Nemzeti Gárda bázison mi mindent kell átalakítani az F-35 üzemeltetésre alkalmassá váljon? Az mennyibe kerül?
    Persze valószínűbb, hogy a Boeing "állami támogatásáról" van szó és nem számít a gazdaságosság.
    Ugyanakkor a 2020-as költségvetési problémák ismeretében (nincs pénz, megint le akarják állítani a bemutató kötelékeket is), lehet hogy valamiért mégis olcsóbb az F-15X rendszeresítése, mint az F-35?
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A képen levő dolgok érdekesek.
    75 misi ár ellenére valahogy mégis 100 misiért adogatják az F-15E legacy gépeken ennél kevesebb műszaki tartalommal. Viszont nem szívbajosal leírni egy "all included" repóra árat.





    [​IMG]
     
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member



    Van egy ilyen, de ez nem Koreában készült és nincs is benne kobrázás. Az egyik komment érdekes, megkérdeztem, hogy videóanyag van-e róla.
     
  8. luperator

    luperator Active Member

  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Két hsz-szel fentebb van a kép...
     
  10. luperator

    luperator Active Member

    Így van. Csak törölni már nem tudtam szerkesztés közben, anélkül meg nem lehet menteni. Sry.
     
  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  12. luperator

    luperator Active Member

    O
    Ott a válasz fölötte.
     
  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ok, akkor nem gondolkodom tovább a képrejtvényen, hogy mi a különbség... :D
     
    luperator likes this.
  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Műkedvelőknek és preverzeknek igazi komolyzenei ritkaság, Lakenheath-i F-15E mindenféle CFT, cicoma, ballaszt és sallang nélküli utánégetős startja és útja fel, a magaségbe. Csak maga a nyers vas, tolóerő és aerodinamika:

     
    misinator, Septimus, Tcat and 9 others like this.
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Kb 13 másodperc után emelkedett el és a fáklya kb. 6 sec alatt lobbant be alapjáratról. CFT nélkül nem láttam még jenkit repülni. Sőt, ezen semmi nincs, ami igen meglepő. 2012-ben Ostravában még pont arról ment a polémia, hogy a Sniper TGP-t és a bombazárakat sokszor lesz sem veszik nemhogy a CFT-t.

    Ez -229 hajtóművel repült? Nem jó ehhez a szemem...
     
  16. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Lakenheath-ben csak és kizárólag F100PW229-essel szerelt E-k vannak. De szemre is sokkal egyenletesebb a fáklya bekapcsolása, nem vibrál, nem pulzál annyit, mint a 100/200/220-asoknál és maga a tűzcsóva is kékesebb. Sokat segít az évjárat is. 91-es szériaszámú géphez már csak 229-est szállítottak. Ha sok Lakenheath spottervideót nézel meg, egy idő után magad is láthatod a különbséget a C/D gépek és az E-k hajtóművei közt.
    Amúgy ez egy eléggé elnyújtottnak számító start volt a többi E-hez képest. Ennél van, hogy sokkal "sportosabban" is kapcsolják a forszázst. Vagyis kapcsolja a rendszer.

    Amúgy fülre is van különbség, a 229-eseknek valahogy sokal kultúráltabb a hangjuk. Ugyanaz a jellegzetes F100-as hang (de mondhatnék akár P&W hangot is, mert a Raptornak és némileg még az F-35-ösöknek is hasonló zaja van), de nincsenek azok a fülrepesztő felharmónikusok és mindenféle rezonanciák, mint a régebbi szériáknál.
     
    Septimus, Tcat, Phoenix and 2 others like this.
  17. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Könnyen lehet, hogy ez hajtómű berepülés lehetett. Pucérra levetkőztették a gépet, felszállásból gyorsan kiemelkedtek, kigyorsítottak valahová, ott ugrottak egyet 10-13 ezer méter környékére, aztán Mach2 fölé gyorsultak és irány haza. Jó kis sportos berepülés, semmi unalmas útvonalazgatás, csapásmérés imitáció, hanem egy kis klasszikus fliegerkedés... De lehet hogy csak én romantikázom túl a dolgot. :)
     
    misinator, Tcat, molnibalage and 2 others like this.
  18. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Semmi más okot nem tudok elképzelni arra, hogy a gép ennyire csupasz legyen, mint ez.
    Kevés konkrétum. Még a hajtómű se fix, de ha van eszük, akkor GE kéne bele.
    Az viszont valahol mókás, hogy F-35-ból nincs kétüléses, ebből meg lenne,
     
  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Épp azon gondolkodtam, hogy min fognak a jövőben politikusokat, hírességeket reptetni, ha minden új típus együléses lesz :D
    (És ez nem csak az USA-ban lesz "probléma"...)
     
    weasel007 likes this.

Ezen oldal megosztása