1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

McDonell Douglas/Boeing F-15 Eagle

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2012. december 4..

  1. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

    Na ezért kérdeztem, múltkor is furcsa dolgokat írt ez az oldal. Ugye a National Interest, ami eddig hiteles volt ilyen szempontból. Múltkor meg már ugye arról írtak, hogy az F-5 légiharcban jobb mint az F-35. Oda egy HTT esetleg molni? :)
     
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    NI és hiteles? Biztos egyazon oldalról beszélünk?
     
  3. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

    Nem értelek. Azt írtam :"eddig hiteles volt". Most már a sokadik kamu összehasonlítás szerepelt náluk tartalomként. Ezért írtam ezek szerint nem elég viccesen, hogy írhatnál erről is egy HTT-t. De hagyjuk akkor.
     
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem kötekedés volt, nem értettem. Én nem olvasom azt, csak néha linkelnek onnan. Eddig bármi, amit láttam onnan amolyan index "színvonalú" baromság volt.
    Szerintem tojnak rá, ha írok valamit is nekik.
    Inkább fordítom angolra a HTÖ-t. Annak legalább van értelme.
     
  5. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

    Igaz. De a HTT vicc volt csak mondom. :D
     
    molnibalage likes this.
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Alaposan megpakolt F-15E tankoláskor utánégetőn.

    [​IMG]
     
    fishbed, arbalest and Python like this.
  7. emel

    emel Well-Known Member

    Méghozzá ahogy elnézem a két hajtómű nem azonos, hanem aszimmetrikus üzemmódban dolgozik!
     
  8. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  9. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Vagy csak egy szerencsés fotós által elkapott pillanat, ahogy aszimmetrikusan indul be a két utánégető.
    De lehet lángleválás is, ez a PW229-es verziónál előfordul és igen, lehet látványos geg a személyzet részéről is.
     
    emel likes this.
  10. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Olvasgatom a netet, van-e valami fejlemény F-15EX ügyben.
    Sajnos az összes szakmai és szakmaiatlan cikk leragadt annál, hogy ez a gép bár nem stealth, de Mach 2.5, 60000 láb csúcsmagasságú és jóval nagyobb fegyverterhelés-képes.
    Ezt a nevetséges Mach 2.5-öt kritika nélkül átveszi mindenki.
    Utoljára talán az F-15A volt erre képes a jó öreg F100PW100-as hajtóművekkel, pár percre, tiszta konfigurációban, fegyver, pilonok nélkül, vészmaradékkal leszállva. Vmax bekapcsolva, hajtómű leszállás után cserélve.
    Se a C, se a kétülésesek nem érték el a Mach 2.5-öt. A C az olyan 2.3-nál állt meg, a kétülésesek 2.0-2.1-nél, hajtóműtől függetlenül.
    A leendő EX CFT-vel meg 24 darab rakétával talán a hangsebességet se fogja átlépni.
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nettó ökörség. 1000%-on megy a magyarázata annak, hogy miért kell a Boeingnek adni pénzt egy olyan gépre, aminek rendszeresítésében gyakorlatilag nem találni rációt.
     
    Rotten878 and fishbed like this.
  12. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    [​IMG]
     
    Rotten878 likes this.
  13. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    [​IMG]
     
  14. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Nem mintha lérak szempontból számítana, hogy a légicél sebessége 2.3 vagy 2.5 Mach...
    ... csak a tényszerűség kedvéért.
    ;)
    [​IMG]
     
  15. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  16. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  17. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Óvatosan a tényszerűséggel. A diagram lassabban evolválódik és a papír többet elbír, mint a valóság.
    Az, hogy oda van írva, hogy C, nem jelenti azt, hogy minden C-re vonatkozik. A FADEC (DEEC) vezérlésű PW220-asok statikus tolóereje hangyányival kisebb volt, mint a PW100/200-asoké, Mach 0.9 környékén viszont jóval többet tudtak, viszont nem volt Vmax a kabinban, a gázkartól balra, a FADEC meg nem engedte a fordulatszám megszalajtását 106%-ig Mach 1 felett úgy, mint a Vmax.
    A C gépek korai példányaiban volt még F100PW100, de a hajtóművük már jellemzően a 220-as volt, illetve még most is az.
    Az ilyen diagrammok lényege, hogy kihangsúlyozottan az együléses példányokra igaz a kabindekk miatt, amibe az összes A és néhány C tartozik bele.
    Az F-15E-1 prototípus lényegében egy zöldre festett F-15D volt PW220-as hajtóművel.
    Az együléses gépek 8 légiharcrakétával, tartályok nélkül Mach 1.78-ig gyorsíthatók.
    Az egy és kétüléses gépek mára már csak maximum Mach 2.0-ig gyorsíthatók tiszta konfigurációban, nagyjavítás utáni berepülésnél.
     
    fishbed likes this.
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ezt megdöbbenve olvasom annak fényében, hogy pont te magyaráztad el és ott van a HTÖ-ben, hogy az (oldal)távolság paraméter mennyire csökken a célsebesség függvényében. Szóval, ha valóban van ilyen cél, akkor számít. Csak ilyen sebességgel soha nem fog semmilyen repülőgép repülni SAM HMZ-be. Legfeljebb M1.4, de ez is elméleti. A jellemző szubszonikus tartomány.

    Így értetted?

    Egy van rajta, az orrfutótól balra. A két másik átlátszó orrú dolog az az AGM-84 SLAM-ER.
    A képen látható konfignak kb. semmi értelme.

    A M1.78 az az AIM-7 korszakban volt igaz, AIM-120 esetén sanszosan ez több egy kicsivel a kisebb felület és jobb hullámellenállás miatt. De ez is teljesen elméleti. Felszállva egy max. elfogás hatósugara kb. 150 km emlékeim szerint. Ha BARCAP-elve, tartályt ledobja és száguld egyet 30 ezer lábról indulva, akkor ez az indulási ponttól talán 200 km és utána haza tud még térni a gép, de itt is kellhet tankolás, ha messze van a támaszpont.

    Légi harcban vadászgép vadászgépek között élesben tudtommal még M1.4-et sem ért el a MiG-25 elfogásokat leszámítva, vagy még ott sem.
     
    Rotten878 and fishbed like this.
  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Amúgy gyanítom, hogy a görbék végei nem mért, hanem extrapolált, számított értékek, mégpedig az adott napon végzett valós repülés során mért értékek alapján.
    Mind a három diagramhoz csak egy-egy nap tartozik, viszont a Standard Day és az STD plusz és mínusz 10 C fokjaihoz három külön görbe.
    Az is jól látszik, hogy +10°C -nál az extrapolált görbevég megáll Mach 2.0 - 2.2 között, a -10°C-nál várható a Mach 2.5, 60k láb környékén.
    De mégegyszer mondom, ez nem gyakorlatias érték.
    Ha egy-egy példány képes is rá, a kondíciók:
    • Nem gyakorlatiasak
    • Nehezen reprodukálhatók
    • Hajtóműcserét vonnak maguk után
    • Kabintető kilágyulását eredményezhetik
     
    Rotten878 and fishbed like this.
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem véletlenül repült a Streak Eagle a leghidegebb téli napon..
     

Ezen oldal megosztása