1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

McDonell Douglas/Boeing F-15 Eagle

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2012. december 4..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Terminator szerint: 2012. december 11. kedd @ 18:28

    Ezt a gripenesbe vagy a Hírhalomba akartam írni, de elrontottam.
     
  2. Ma sikerült a végére érni, bár a kemény technikai részeket újra kell olvasnom :)

    Viszont jeleznék egy hibát. A 290-es lábjegyzetben lévő link nekem nem jelenik meg. Szóval nem tudom mi történt a lelőtt blackhawk-al.
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A 290-es lábjegyzetben egy szál link, de annyi sincs. :)

    A 290-es lábjegyzet a 175. oldalon van és a repbiztonsági rész. Nem a 292-re gondolsz? Abban van rögtön kettő is.

    Nekem letölti a linket és a wikis oldal is megnyílik. 973-1.pdf fájlt tölt le, egy 149 oldalas pdf-et kell találnod ottan. A jelentésnek fent van valahol egy rövidített változata is, de azt nem linkeltem. Egyébként asszem ez rossz link bakker, nem ezt akartam betenni.

    http://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CC0QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.dod.mil%2Fpubs%2Ffoi%2Foperation_and_plans%2FPersianGulfWar%2F973-5.pdf&ei=brvHUPC7CIfZ4QSvoYGIAQ&usg=AFQjCNEVY1XfVCFp95DU_nfMEannPhiK1w&sig2=xfINVMKEnpRvcpcXcjgfrw

    Ez pl. a Volume 5, nem az első.

    A többi asszem torrenten elérhető, ha rákeresel a 973-2, 973-3 és Black Hawk szavakkal.
     
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ostrava készen van. Töltöm fel a képeket, a fater holnap lektorálja az írást és akkor küldöm a szerkesztőknek. Ez kivételesen nem pdf-es írás lesz. :)
     
  5. luperator

    luperator Well-Known Member

    100. oldalnál tartok. Valóban nem csak a címet adó repülőgépről szól és ennek kifejezetten örülök. S a publikálással, ha asztal alatt is menne, de egyetértek, nagyon rendben van eddig. Már amit értek belőle. Mert amikor öntvények, hidraulika szivattyúk + egy kis fizika,matek kerül a dolgokba, ott elveszek. De ez az én bajom, ezeknek is ott a helye. Le a kalappal!
     
  6. 292-es az valóban. A 290 kerekebb volt, ezért azt jegyeztem meg.

    Megnéztem most működik éppen, korábban simán 404 jött be.
     
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A linkek közül néha előfordul, hogy rövidebb ideig nem él egy-kettő. Ostrava kapcsán az USAF szériaszámos link nem élt egy órát. Enyhe pánikban voltam, hogy elveszett/leállt egy olyan frankó oldal.
     
  8. Hans

    Hans New Member

    Részben on téma, japán Sasoknak több munkájuk van mostanság:
    www.hirado.hu/Hirek/2012/12/13/09/Japan_tiltakozas_egy_kinai_repulogep_legtersertese_miatt.aspx
     
  9. dudi

    dudi Well-Known Member

    molni

    Tegnap elolvastam azt ami érdekelt az írásodból(harci alkalmazás)és két kérdés többször visszatért a részedről:

    Hogy tudta adott távolságról és szituációban azonosítani az ellenséget?
    Próbáltál ezekre logikus választ adni de az folyton kimaradt,hogy sokkal többet tudnak az adott rendszerek mint amit kifelé publikálnak.

    Miért vetnek be "kopasz"pilótákat amikor van egy halom tapasztalt?
    Tök egyszerű a válasz:azért mert ők is kiképzett combat ready minősítéssel rendelkező hajózók innentől kezdve miért ne alkalmaznák őket?

    Más.

    Többször vontál le következtetéseket arra vonatkozóan,hogy miért szerepeltek úgy adott ország pilótái ahogyan (le)szerepeltek.Mindig odaírtad,hogy "vagy csak ennyit tud a szovjet kiképzési rendszer és az az elv ami alapján bevetik a gépeket"

    Szerintem ez téves következtetés mert a pilóták nem azokkal a teljesítményű(főleg elektronikai téren)gépekkel repültek mint amire a szovjetek kitalálták a harceljárásokat és a kiképzést lévén külföldre(főleg a nem VSZ államoknak)erősen butított gépparkot adtak.
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    <i>Hogy tudta adott távolságról és szituációban azonosítani az ellenséget?</i>

    Fene jó kérdés. A lábjegyzetben meg is említettem emlékeim szerint, hogy ez csak E-3 által nem siekrültehetet, és egyes rephelyzetekben az NCTR fizikailag lehetetlen volt.

    Még, ha az Sason levő AN/ALQ-128 EWWS-t használták, akkor sem vágom, hogy azzal a típust hogyan azonosíthatták.

    A legnagyobb rejtély, hogy ha ez ilyen faszán ment 1991-ben, akkor az AF alatt hol voltak ezek a support gépek?


    <i>Próbáltál ezekre logikus választ adni de az folyton kimaradt,hogy sokkal többet tudnak az adott rendszerek mint amit kifelé publikálnak.</i>

    Így konkrétan nem írtam le, de hasonló komment több helyen is van az elektronika tekintetében.

    A szovjetes résszel sem értek egyet. A MiG-29 tekintetében, ha igaz az állításod, akkor a szovjet sem tudna többet, ha rossz az általuk megalkotott harceljárás. Tehát akkor senki sem tudta volna használni, még ők sem. Önmagadnak mondasz ellent... A exportgépek repteljesítménye semmiben sem rosszabb, mitn a szovjet, mert elektornikát könnyű butítani, de degradált hajmtóműről én még soha nem hallottam...
     
  11. dudi

    dudi Well-Known Member

    molni

    Csak elektronikára gondoltam butított alatt.

    "A MiG-29 tekintetében, ha igaz az állításod, akkor a szovjet sem tudna többet, ha rossz az általuk megalkotott harceljárás."

    Azért volt rossz a harceljárás mert a butított gépekkel azt nem lehet végrehajtani de ettől még a szovjet gépeken amik potensebb elektronikával bírtak működhetett.
     
  12. dudi

    dudi Well-Known Member

    "Még, ha az Sason levő AN/ALQ-128 EWWS-t használták, akkor sem vágom, hogy azzal a típust hogyan azonosíthatták."

    A rendszer alapvetően a bejövő elektromágneses jelekből "táplálkozik"(rádióhullámok,radarjelek stb)ezek elvileg minden típuson egyediek mert eltérő berendezésekből származnak(Más elektronika van a különböző variánsú gépekben még akkor is ha a típus azonos.Eltérő típusnál meg pláne.)így az azonosítás passzív módon is lehetséges ELVILEG.
     
  13. luperator

    luperator Well-Known Member

    Molni!


    Nem tudom, a cikkben említve van e (183.oldalon tartok), de feltűnt, hogy a hajtómű beömlőnyílás nem egyformán van kialakítva. Ennek mi az oka? Csak egy olyan képet linkelek be, amin a "nem szokványos" változatot vettem észre.


    http://static5.origos.hu/i/1103/20110321f15estrik.jpg


    (Ha én voltam figyelmetlen, akkor bocs.)
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem értem a kérdés. Melyik rész nem egyforma és mihez képest?
     
  15. luperator

    luperator Well-Known Member

    http://m.blog.hu/ai/airbase/image/USAFE/NATOexpress98-F15-3.jpg



    http://m.blog.hu/ai/airbase/image/USAFE/NATOexpress98-F15-2.jpg


    A fentebbi két képen lehet látni, hogy az egyiken a szívócsatorna kialakítása mondhatni párhuzamos a törzzsel, míg a másik esetében "csapott". Az oldal, ahol találtam a képeket:


    http://airbase.blog.hu/2010/12/06/killer_fifteen_2
     
  16. luperator

    luperator Well-Known Member

    Azt hiszem meglett a válasz, amit kerestem. A hivatkozásban is írják, hogy a szívócsatorna "alapjárati helyzetben van", tehát gondolom az mozgatható.
     
  17. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    @luperator

    http://www.youtube.com/watch?v=un0a0DBxX5A

    Gyanítom erre gondoltál (videó végén).
     
  18. luperator

    luperator Well-Known Member

    Igen, köszönöm!
     
  19. dudi

    dudi Well-Known Member

    molni

    Sokszor az döntött a légi harcokban,hogy kinek van több kerozinja,mekkora esélye lett volna annak,hogy az F-15 A/B-nek ki kell válnia a harcból SZU-27-esekkel szemben?

    Mind a két fél átlagos légi harc magasságon full fegyverzettel és tüzelőanyaggal kezdi meg az összecsapást mondjuk  két 8 gépes kötelék marad a BVR fázis után?Orosz vs ami pilóták ezt csak azért írom mert így nem lehet szó butított Szuhojokról és az orosz pilóták képzettebbek is mint az arabok voltak.
     
  20. dudi

    dudi Well-Known Member

    Fúha ez így hülyeség lett...Hiányzik minden gépről két BVR rakéta.
     

Ezen oldal megosztása