McDonell Douglas/Boeing F-15 Eagle

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
8 446
26 113
113
A Boeing-ben egy dolgot szeretek, ez pedig a következetesség. Következetesen tolják az üres bullshitet. Ez a képen itt a legújabb F-15QA legújabb, "low profile" HUD-ja:

https://flic.kr/p/50608455221
https://flic.kr/p/50608463076
https://www.thedrive.com/the-war-zo...-low-profile-heads-up-display-and-new-cockpit

A harminc éves F-15E-ben se ez volt.
Viszont úgy fest, hogy náluk is orosz tanácsadók dolgozhatnak másodállásban. A Szu-30-asok export verzióin a Rafale igen széles látószögű HUD-ja volt, ezt honosította meg az Irkut a hazai Szu-30SzM gépeken. Ennek orosz utángyártása került a KnAAZ Szu-57-eseire is.
De ez utóbbi gyár Szu-35Sz gépeire már nem jutott belőlük, így oda a jóval szerényebb látószögű eredeti orosz HUD került. Namost amióta embargó van, elrendelték, hogy a Szu-30SzM gépek maradék külföldi avionikáját is oroszra kell cserélni. Mit vár az ember? Hogy az ugyanúgy orosz és ugyanolyan széles Szu-57-es-féle nagy HUD megy majd az átalakított Szu-30SzM-ekbe is, na meg ennek farvizén a Szu-35Sz-ekből is száműzik az avittas, kisebb látószögű HUD-ot. Legyen minden egységes, legyen minden jobb.
Nem.
A Szu-30SzM-ekben is a 35-ösök kisebb HUD-ja váltja a francia, sokkal jobbat.

Összevetésül az eggyel korábbi export verzió, a szaúdi F-15SA:

https://flic.kr/p/31483246132
Ahogy látom, a katariak is megszívták...
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
38 691
34 319
113
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
8 446
26 113
113
Megint egy jó kis japonéz F-15 videó.
Azoknak is érdekes, akik látni akarnak aktív, keszi F-15-öst AIM-7 Sparrow rakétával, 2020 év végéről, meg azoknak is, akik pár hónapja csodálkoztak csak rá arra, hogy az F-15-ösök beömlőnyílása tulajdonképpen mozog.
Ez utóbbi egyébként a hajtóművek indítási folyamata során mozdul meg először, mikor az indítási szekvencia az adott hajtóművön épp befejeződik és az alapjárat stabilizálódik.
Ennek kívülről is jól látható és hallható jele van.

 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
32 428
40 205
113
Nem fog gondot okozni a legellenéllás a törzs alatti hátsó 4 rakétával?

A képen látható konfiggal a gép lényegében majdnem szubszonikussá degradálása típusnak még pótosok nélkül is.
10-12 km magasabb 3 percig tartó teljes utánégetéssel is saccra talán M1.5-re tudna gyorsulni a gép. 4xAIM-9 + 4xAIM-7 + CL függesztő pótos dobásával M1.5 tájára kb. 3 perc kell.

A vadászgépek közötti harc esetén a fenti konfig kvázi értelmezhetetlen.
Harcászatilag értelmezhető helyzetben a gép kihasználható csúcssebessége talán M1.2
A fenti értékek mind pótos nélkül. Egy ilyen knofighoz vagy csak a 12 db rakétához is igazából CFT és GE F110 dukálna.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
29 019
24 346
113
A képen látható konfiggal a gép lényegében majdnem szubszonikussá degradálása típusnak még pótosok nélkül is.
10-12 km magasabb 3 percig tartó teljes utánégetéssel is saccra talán M1.5-re tudna gyorsulni a gép. 4xAIM-9 + 4xAIM-7 + CL függesztő pótos dobásával M1.5 tájára kb. 3 perc kell.

A vadászgépek közötti harc esetén a fenti konfig kvázi értelmezhetetlen.
Harcászatilag értelmezhető helyzetben a gép kihasználható csúcssebessége talán M1.2
A fenti értékek mind pótos nélkül. Egy ilyen knofighoz vagy csak a 12 db rakétához is igazából CFT és GE F110 dukálna.

Akkor ezt mondhatjuk gondnak.
Én azt látom emögött a rendgeteg légi harc rakéta mögött(ot van a Super Hornet, arra is terveznek talán 14db-ot),hogy a pacifikus térség marha nagy, gép meg nincs túll sok, ráadásul Kínának sok gépe van.Ezek összességében igényelhetik azt,hogy sok rakéta legyen a gépekenmert azt pótolni nem tudják csak ha leszáll a gép elentétben az üzemanyaggal.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
12 458
19 155
113
Csak a margóra. Ha az a rakéta oda elfér céltárgyként, akkor az elfér fegyverként is...
Ahogy nézem kezdenek rájönni hogy azok a nagy csúnya hangos gazdaságtalan "elavult" két hajtóműves "anakronisztikus" nem stealth gépek is jók lehetnek valamire, mint a Mig-31, vagy épp pont az F-15. Igaz hogy nem 5+ gen, de BIVALY mindkettő. Képesek magasan, gyorsan repülni, jó sok keró fér beléjük, s ha arra van igény, ezek magukkal rántanak a földről akár egy Khindzsalt, vagy egyéb finomságot is, aminek így hatalmas többlet hatótávolságot tudnak adni!

Érdekes ez az irány, nagyon nem repesek érte :(.