Amikor molnibalage azt írja, hogy az F110GE129-es jóval erősebb, mint az F100PW229-es és aki utánanéz ennek az vakargatja a fejét, mert a két hajtómű papíron grammra ugyanannyit tol, az ne lepődjön meg.
Igen, a statikus tolóerő teljesen azonos.
Felszállásnál, normál légállapotnál még nem is látszik a különbség.
Hanem, repülés közben jön ki a GE hajtómű nagyobb dinamikus tolóereje.
Ugyanakkor ne feledjük, hogy a fenti tömegszámítások csak a natúr USAF F-15E-re és az izraeli F-15I Raam gépekre áll meg.
A koreai F-15K és a szaúdi, 90-es évek végi, 2000-es évek közepén átépített F-15S gépek már további fél tonnával nehezebbek.
Az F-15SG, SA, QA és EX gépek pedig bő egy tonnával nehezebbek, mint az eredeti F-15E.
Az új radar, a hűtés, a MAWS, a szerkezeti megerősítés (az egész szárny új) miatt van ez a tömegnövekedés.
Az F-15EX üresen 15.5 tonnás.
A hajtóművei egyenként 13 tonnát tolnak fékpadon, ebből viszont lejön kb 1 tonna a szívócsatorna miatt.
Egy Szu-27-eshez érdemes hasonlítani, ami üresen 16.5 tonnás volt egykoron és papíron 2x 12 tonna tolta.
Valójában, a rács miatt kb csak 2x10.
Ez a felszállás, nyílván a 27-eshez még jön kb 5.5 tonna keró, ami maximum 9.6 lehetett.
Az F-15EX 15.5 tonnáját CFT és póttartály nélkül kb 6 tonnáig lehet tölteni, ennek a fele kb 3 tonna.
Tolóerő/tömeg arányban egy EX még a veszteségekkel együtt is erőteljesebb, 50%-os töltésnél, mint anno egy Szu-27-es volt.
De az F-15EX egy bombakamion, szóval inkább azzal a tömeggel kell számolni, ami a bombákkal, CFT-vel, TGP-vel, zavarókonténerrel, póttartályokkal, rakétákkal együtt jön ki.
Igen, a statikus tolóerő teljesen azonos.
Felszállásnál, normál légállapotnál még nem is látszik a különbség.
Hanem, repülés közben jön ki a GE hajtómű nagyobb dinamikus tolóereje.
Ugyanakkor ne feledjük, hogy a fenti tömegszámítások csak a natúr USAF F-15E-re és az izraeli F-15I Raam gépekre áll meg.
A koreai F-15K és a szaúdi, 90-es évek végi, 2000-es évek közepén átépített F-15S gépek már további fél tonnával nehezebbek.
Az F-15SG, SA, QA és EX gépek pedig bő egy tonnával nehezebbek, mint az eredeti F-15E.
Az új radar, a hűtés, a MAWS, a szerkezeti megerősítés (az egész szárny új) miatt van ez a tömegnövekedés.
Az F-15EX üresen 15.5 tonnás.
A hajtóművei egyenként 13 tonnát tolnak fékpadon, ebből viszont lejön kb 1 tonna a szívócsatorna miatt.
Egy Szu-27-eshez érdemes hasonlítani, ami üresen 16.5 tonnás volt egykoron és papíron 2x 12 tonna tolta.
Valójában, a rács miatt kb csak 2x10.
Ez a felszállás, nyílván a 27-eshez még jön kb 5.5 tonna keró, ami maximum 9.6 lehetett.
Az F-15EX 15.5 tonnáját CFT és póttartály nélkül kb 6 tonnáig lehet tölteni, ennek a fele kb 3 tonna.
Tolóerő/tömeg arányban egy EX még a veszteségekkel együtt is erőteljesebb, 50%-os töltésnél, mint anno egy Szu-27-es volt.
De az F-15EX egy bombakamion, szóval inkább azzal a tömeggel kell számolni, ami a bombákkal, CFT-vel, TGP-vel, zavarókonténerrel, póttartályokkal, rakétákkal együtt jön ki.