McDonell Douglas/Boeing F-15 Eagle

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
32 458
40 258
113
Azóta nagyot fordult a világ és napjainkra már az F-35A lett az F-15C váltótípusa az USAF-nál, az F-16C mellett.
Ez most saját meglátás, de facto USAF beosztás vagy kommunikáció?
Mert ilyenről egy sort sem olvastam.
Az, hogy szükség esetén beteszik az ATO-ban sweep-re az ok, de hogy valaki ezt így leírja és alakulat szinten hivatalosan F-15C --> F-35A legyen, ilyennel nem találkoztam.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
29 069
24 412
113
Ez most saját meglátás, de facto USAF beosztás vagy kommunikáció?
Mert ilyenről egy sort sem olvastam.
Az, hogy szükség esetén beteszik az ATO-ban sweep-re az ok, de hogy valaki ezt így leírja és alakulat szinten hivatalosan F-15C --> F-35A legyen, ilyennel nem találkoztam.
Te mivel csinálnád 2021-ben azt ami az F-15C feladata?F-15C-vel vagy F-35A-val?
Mielőtt Ratort írsz azt vedd figyelembe, hogy alig van belőle, így azokkal 100%-ban kiváltani az F-15C-t biztosan nem tudod.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
8 448
26 134
113
Lakenheath-ben tavaly októberre volt eredetileg tervben az F-15C/D század átállása F-35A-ra, ez idén év végére módosult, de könnyen lehet, hogy 2022 lesz belőle:



Kadena-n ugyancsak az a terv, hogy az F-15C-t az F-35A váltja:


Amúgy ezen a két bázison már 2017 óta terv a vadász-Sasok cseréje F-35-össel. Kadena-n Strike Eagle nem is állomásozik.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
32 458
40 258
113
Egészen elképesztő erőlködés.
Hitetlen, hogy mennyire komplex rendszerrel próbálkoznak eladni azt, ami fizikailag egy korszerű légvédelem ellen erőlködésnek látszik. Oszt, ha egy dolog nem működik, akkor csá? Mert ebben minden úgymond aktív. Kell működnie miden szenzornak és "bizbasznak".

A stealth meg passzív. Nem kell neki se áram, se semmi.
Amúgy az F-15EX helyett a hülye Boeing felkínálhatott volna egy SOJ Eagle változatot is, ahol nem lóg ki a lóláb és hihető.
Mert az EF-111 elvesztése óta ugyebár ezt a migthy USAF-nak a USMC és a US Navy biztosította...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
8 448
26 134
113
Mostani képek a szaúdi F-15C gépek görögországi látogatásáról:

 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
12 473
19 205
113
Egészen elképesztő erőlködés.
Hitetlen, hogy mennyire komplex rendszerrel próbálkoznak eladni azt, ami fizikailag egy korszerű légvédelem ellen erőlködésnek látszik. Oszt, ha egy dolog nem működik, akkor csá? Mert ebben minden úgymond aktív. Kell működnie miden szenzornak és "bizbasznak".

A stealth meg passzív. Nem kell neki se áram, se semmi.
Amúgy az F-15EX helyett a hülye Boeing felkínálhatott volna egy SOJ Eagle változatot is, ahol nem lóg ki a lóláb és hihető.
Mert az EF-111 elvesztése óta ugyebár ezt a migthy USAF-nak a USMC és a US Navy biztosította...
Kell annyi egy ilyen SOJ EW gépből hogy megérje vele foglalkozni egyáltalán? Nem tudom hány darabra lehet szüksége egy USAF-nak ilyen feladatkörű gépből, de olyan hatalmas nagy darabszámok nem repkednek a szemem előtt...
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
32 458
40 258
113
Kell annyi egy ilyen SOJ EW gépből hogy megérje vele foglalkozni egyáltalán? Nem tudom hány darabra lehet szüksége egy USAF-nak ilyen feladatkörű gépből, de olyan hatalmas nagy darabszámok nem repkednek a szemem előtt...
Nagyságrendileg két tucat biztos kéne belőle. Ez is csak a régmúlt EF-111A flotta fele lenne.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
32 458
40 258
113
Ekkora biznisz 24 gép egy Boeingnek? Lehajolnak már minden apróért, ha igen.
Jelenleg csak 8 db EX-re van megrendelés. 1,2 mrd-ot kapt az első 8 gépért. 150 misi/gép.
Mindez úgy, hogy lényegében átnevezték a legutolsó F-15E exportot és a jenkik számára fontos szenzitív elektronika lesz benne az export helyett (van ilyen gondolom). De ennyi.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and zsolti

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
8 448
26 134
113
Azt kell látni, hogy az F-15EX program nem USAF-igény. Nem az USAF rendelte meg, hanem a Boeing rendelteti meg a Pentagonnal azt, amit épp gyártanak.
Az USAF pedig pont emiatt az egészet egy az egyben lepasszolta az ANG-nek.
És nincs benne dedikált amerikai szenzitív elektronika, mi több, eleve hiányos a legutóbbi exporthoz képest.
Ez persze csak az első átadott példányra igaz.
Azt viszont látni kell, hogy minden további, a jelenlegi konfigurációt érintő módosítási igényt a Boeing a megrendelővel akarja kifizettetni.
A Boeing egész egyszerűen nulla centet akar a programra külön rákölteni, azt akarja csak, hogy így ahogy van, a katari gépet, amit épp gyártanak, vegye meg az amerikai állam.
Ezután mindegy, hogy ki üzemelteti és milyen feladatkörben.

Ha az USAF-nak lenne szüksége SOJ feladatú gépre, akkor rendelt volna egy ilyet.
Lehet, hogy van rá szüksége, de saját megrendelésére nem kap büdzsét.
Megvehetné a Growler-t, de azt nem engedi a presztízs. Az megalázó lenne, mert felérne egy beismeréssel, hogy ebben a témában a Navy okosabb volt.

Viszont igényli az együttműködést, mert a képességre szükség van, viszont azt szépen lehet kommunikálni.

Navy SOJ gépet utólag rendszeresíteni: arcvesztés
Navy SOJ géppel egy hadműveletben kooperálni: egy csodálatos példa a nemzet dicső haderőnemei közötti együttműködésre
Rávenni a Boeing-et, hogy az F-15EX-ből legyen dedikált SOJ platform: plusz kiadás, ami beismerése annak, hogy nincs dedikált SOJ gép már lassan három évtizede.
Eddig nem hiányzott? Vagy a Navy biztosította? Akkor maradjon is így!
 

Hpasp

Well-Known Member
2018. január 28.
2 928
13 740
113
Azt kell látni, hogy az F-15EX program nem USAF-igény. Nem az USAF rendelte meg, hanem a Boeing rendelteti meg a Pentagonnal azt, amit épp gyártanak.
Az USAF pedig pont emiatt az egészet egy az egyben lepasszolta az ANG-nek.
És nincs benne dedikált amerikai szenzitív elektronika, mi több, eleve hiányos a legutóbbi exporthoz képest.
Ez persze csak az első átadott példányra igaz.
Azt viszont látni kell, hogy minden további, a jelenlegi konfigurációt érintő módosítási igényt a Boeing a megrendelővel akarja kifizettetni.
A Boeing egész egyszerűen nulla centet akar a programra külön rákölteni, azt akarja csak, hogy így ahogy van, a katari gépet, amit épp gyártanak, vegye meg az amerikai állam.
Ezután mindegy, hogy ki üzemelteti és milyen feladatkörben.

Ha az USAF-nak lenne szüksége SOJ feladatú gépre, akkor rendelt volna egy ilyet.
Lehet, hogy van rá szüksége, de saját megrendelésére nem kap büdzsét.
Megvehetné a Growler-t, de azt nem engedi a presztízs. Az megalázó lenne, mert felérne egy beismeréssel, hogy ebben a témában a Navy okosabb volt.

Viszont igényli az együttműködést, mert a képességre szükség van, viszont azt szépen lehet kommunikálni.

Navy SOJ gépet utólag rendszeresíteni: arcvesztés
Navy SOJ géppel egy hadműveletben kooperálni: egy csodálatos példa a nemzet dicső haderőnemei közötti együttműködésre
Rávenni a Boeing-et, hogy az F-15EX-ből legyen dedikált SOJ platform: plusz kiadás, ami beismerése annak, hogy nincs dedikált SOJ gép már lassan három évtizede.
Eddig nem hiányzott? Vagy a Navy biztosította? Akkor maradjon is így!

Ezt nevezem valódi korrupciónak, nem pedig a LM esetet, amit csak politikai okokból fújnak.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
32 458
40 258
113
Ezt nevezem valódi korrupciónak, nem pedig a LM esetet, amit csak politikai okokból fújnak.
És a vicc, hogy egyeseknek ez nem esik le, hogy egy olyan gépet rendelnek meg, amire az USAF az mondta, hogy neki nem is kell.
Közben méricskéli, az F-35A-hoz, amit az USAF használ és kér.
Az külön vicc, hogy az első 8 gép darabára 150M USD/gép.

LOL
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
3 202
3 656
113
Eljutottak oda a vitán felüli fejlettségben, hogy nincs egyszerű, új, olcsó és olcsón üzemeltethető gépük - a presztízs sem engedi - air policy-ra, pedig talán pont elég lenne a Boeing/Saab T-7 Red Hawk de az meg hogy nézne már ki?
Mi vagyunk mi; az albán légierő!?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
8 448
26 134
113
Akkor ismét egy kis zenei ritkaság. Robbins AFP Georgia. Nem keverendő össze a Lockheed cég Dobbins AFB-jével, ami szintén Georgia-ban van (jártam arra, de egy pár ANG-s F-15-ösön és egy USMC Cobran-n kívül nekem akkor nem sok minden jutott. Sebaj. )

Szóval ez a Robbins légibázis az amerikai PG. Itt nagyjavítják az USAF F-15C/D és E gépeit. Itt is volt repülőnap még 2019-ben és ha már repülőnap, akkor (ahogy anno Tökölön is volt ez szokás - csak nem sokszor esett meg) a helyi üzemi teszt pilóták is részt vettek valami mutatvánnyal a programban.
Itt egy totál pucér Lakenheath-i F-15E száll fel igencsak energikusan (na ja, 2x13 tonna tolóerő, nulla függesztmény) és emelkedik fel 40 ezer lábra, hogy ott gyorsítson fel hangsebesség fölé.
Gyanítom, hogy nem külön a műsor kedvéért, hanem a műsor keretében repülték meg ezt a feladatot. Végül is kedves gesztus.
Hanem a visszatérés után a kis magasságú kifogyasztásoknál az egyik húzott forduló igencsak iparira sikeredik, dolgozik a sárkány, keró már sehol, a tolóerő pedig a kis magasság, nagy sebesség kombináció miatt az egekben.


A kommentszekcióban egy nagyokos váltig állítja, hogy ez bizony egy D-modell, mert nincs rajta CFT.
Se a gyári szám, se a festés, se semmi nem hatja meg, hiszen ha E, akkor lennie KELL rajta CFT-nek.
Nem kell lenni, de sebaj.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
8 448
26 134
113
Ilyen itt a munka. Aki nem tud eligazodni a látottakon, annak segítenek a gépek regisztrációs számai. Látni itt együléses gépeket, ezek C-modellek, de a felvételen látni kétüléses D-t és E-t is. Aminek 89 utáni a regisztrációs száma, az mindegyik E modell.
A festetlen 96-204-es a videó végén az ráadásul már egy PW229-esel szerelt E modell, aminél már biztos, hogy az új hajtóműgondolákat alkalmazták, lényegesen erősebb bordázattal.
A videó elején a 83-050-es az egy agresszor F-15D (legalábbis 2007-ben, de talán még a videó idején is a 65-ik agresszor század gépe volt Nellis-ben, WA farokkóddal), aminél jól látni, hogy mennyire eltérő a hajtóművek gondolái és a függőleges vezérsík szerkezete is. A szürke panel az E gépek vezérsíkján az egy kompozit boritás, de sajnos a nagyobb túlterheléseknél néha megesik, hogy leesik.


Ez pedig egy tavalyi videó, ahol az egyik Lakenheath-i Strike Eagle megy a nagyjavítás utáni berepülésre. Persze ez is teljesen lecsupaszítva, ahogy ilyenkor kell.