F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Most csak rövidre van időm.
Ezek ilyen autóskártyás nem valós értékek.

De csak gondolatébresztőnek.
Zavarásmentes környezetben tud az Sz-400 MFR radarja 250 km-ről 4 m2-es célt követni.
Tehát egy F-16 szerű cél stabilan alig vagy nem képes követni ekkora távolságból még idealizált környezetben sem.
Na, akkor nézd meg mekkora egy vadászgép radarja...
Ezek után van még kérdésed? Az, hogy sanszosan szövisszaverős közeledő célt egy 12 km magasan, sanszosan M1.4 sebessége F15 loftolva indított AIM-120D-je meddig repül el, az kb. érv a nagy büdös semmire. Ez még ASM/CM-ek ellen sem valós.

Mert a gyors ASM ellen nincs idő gyorsítani, a CM meg tengerszinten jön, ami iszonyatosan befékezi a rakétát a végfázisban.

Minden ilyen extrém indítási táv szigorúan közeledő, nem manőverező célra vonatkozik és a rakéta által lerepült táv kurvára nem akkora, mint a "hatótáv".
Az indítási távolság közeledő cél ellen, a DLZ széle ezeknél. A vadászgépeknél meg a reális távolság a NEZ széle...
Vadászgépek ellen a NEZ közepes magasságon a nagy magasságú DLZ szélének kb. az ötöde, hatoda.
Nem véletlenül nem indítottak a Sivatagi Vihar alatt 40 km-nél távolabbról AIM-7M-et sem és az is olyan volt, hogy ha csak balra -jobbra 60 fokot fordult a cél, akkor már el sem érte a kisebb magasságon (földháttér miatt) közeledő iraki gépeket.

Egy M2.0-vel közeledő cél ellen 10 km magasan egy AIM-7M-mel is elérhető a 100 km-es idítási táv, mert a rakéta ennek jó, ja a 2/3-át repüli le. A világrekord 204 km-es indítás AIM-54 esetén is 134 km-es rakéta repülést jelentett. Tehát, ha álló cél lett volna, akkor eddig repült el volna a rakéta. Távolodó cél ellen még ennek a fele sem lett volna meg. 10 km magasan...

De ez ott van a HTÖ-ben, ötödik fejezet így fejből (5.2.), ha jól emlékszem, a AAM-ek HMZ-je, a SAM HMZ után jön.
De mindez kipróbálható a BMS4 repszimben is.
Amúgy ebből igazából videót is tervezek már ezer éve... ;)
 
M

molnibalage

Guest
1981-ben az IAF F-15-öse számára volt CFT?
Shlomo Aloni könyve szerint igen, de én nem vágom, hogy honnan lett volna.
Az F-15C-ig a gépek üzeamanyag rendszere nem volt alkalmas és C-je, tehát mintája sem volt ehhez a IAF-nek. Meg, hogy CFT-t magát hogyan kapta volna, amikor az USAF-ban, akkor, ha volt egyáltalán, az is zsír új volt?

@Allesmor Obranna ? Bárki?
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 828
31 841
113
1981-ben az IAF F-15-öse számára volt CFT?
Shlomo Aloni könyve szerint igen, de én nem vágom, hogy honnan lett volna.
Az F-15C-ig a gépek üzeamanyag rendszere nem volt alkalmas és C-je, tehát mintája sem volt ehhez a IAF-nek. Meg, hogy CFT-t magát hogyan kapta volna, amikor az USAF-ban, akkor, ha volt egyáltalán, az is zsír új volt?

@Allesmor Obranna ? Bárki?

Itt azt írják 1985-ben, de lehet hogy korábban is (de ezek C/D gépek voltak):

 
M

molnibalage

Guest
Itt azt írják 1985-ben, de lehet hogy korábban is (de ezek C/D gépek voltak):

Én nem találom azt, amit írsz. 1985-ben bevetés volt, de a C/D gépek azok képesek voltak a CFT-t használni alapból.
A kérdés az F-15A/B gépek voltak.
Mert egyesek szerint Osirakba repülő gépeken volt, de én erre nem találok forrást. Az A/B gépek üzemanyagrendszere ezt nem támogatta.
IAF honnan szerzett volna akkor CFT-t a géphez, ami alapból nem is volt alkalmas arra?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 846
113
Én nem találom azt, amit írsz. 1985-ben bevetés volt, de a C/D gépek azok képesek voltak a CFT-t használni alapból.
A kérdés az F-15A/B gépek voltak.
Mert egyesek szerint Osirakba repülő gépeken volt, de én erre nem találok forrást. Az A/B gépek üzemanyagrendszere ezt nem támogatta.
IAF honnan szerzett volna akkor CFT-t a géphez, ami alapból nem is volt alkalmas arra?
Át is alakíthatták nagyjavítás alkalmával vagy direk a feladat miatt a gépek tüzelőanyagrendszerét.Volt ez olyan fontos feladat,hogy megtegyék.
 
M

molnibalage

Guest
Át is alakíthatták nagyjavítás alkalmával vagy direk a feladat miatt a gépek tüzelőanyagrendszerét.Volt ez olyan fontos feladat,hogy megtegyék.
A gépek közül az elsők 1976 decemberében érkeztek.
Mikor alakították volna át, amikor a CFT akkor még sehol nem volt és az első F-15C/D-ket később kapták?
CFT-t is az USAF előtt kaptak volna...?
A feladat olyan titkos volt, hogy a földi személyzet sem tudott róla, tehát csak emiatt átalakítani csak picit lett volna gyanús.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 846
113
A gépek közül az elsők 1976 decemberében érkeztek.
Mikor alakították volna át, amikor a CFT akkor még sehol nem volt és az első F-15C/D-ket később kapták?
CFT-t is az USAF előtt kaptak volna...?
A feladat olyan titkos volt, hogy a földi személyzet sem tudott róla, tehát csak emiatt átalakítani csak picit lett volna gyanús.
Miert lett volna gyanús?1000 ok miatt kellhet a sok kerozin.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 176
113
1981-ben az IAF F-15-öse számára volt CFT?
Shlomo Aloni könyve szerint igen, de én nem vágom, hogy honnan lett volna.
Az F-15C-ig a gépek üzeamanyag rendszere nem volt alkalmas és C-je, tehát mintája sem volt ehhez a IAF-nek. Meg, hogy CFT-t magát hogyan kapta volna, amikor az USAF-ban, akkor, ha volt egyáltalán, az is zsír új volt?

@Allesmor Obranna ? Bárki?
Az USAF-nál tudtommal csak a Keflavik-i F-15C/D gépek rendelkeztek CFT-vel, más, nem Strike Eagle alakulat nem.
Ez a bázis csak 1985 júliusában lett átfegyverezve F-4-esről F-15C/D-re, tehát eleve csak ez után került alkalmazásra a CFT.
Az A/B gépekhez nem volt CFT.
Izraelnek kezdetben csak F-15A/B gépei voltak, míg Szaúd Arábia 1978-ban már eleve a C/D-re adott le megrendelést, melyeket 1981-től kaptak meg.
Ebből nekem az jön ki, még ha csak közvetetten is, hogy 1981-ben, Izraelben, F-15A/B típusra CFT még nem volt.
 
M

molnibalage

Guest
Az USAF-nál tudtommal csak a Keflavik-i F-15C/D gépek rendelkeztek CFT-vel, más, nem Strike Eagle alakulat nem.
Meg a CFT-k sem voltak azonosak. Az F-15C/D gépek számára ott nem lehetett AG fegyverzet.
Ez a bázis csak 1985 júliusában lett átfegyverezve F-4-esről F-15C/D-re, tehát eleve csak ez után került alkalmazásra a CFT.
Ezért nem értem én sem, hogy honnan a búnábantból lett volna 1981-ben egyáltalán CFT-je az IAF-nek.
Az A/B gépekhez nem volt CFT.
Meg, hogy az üzemanyag rendszere sem volt rá alkalmas.
Izraelnek kezdetben csak F-15A/B gépei voltak, míg Szaúd Arábia 1978-ban már eleve a C/D-re adott le megrendelést, melyeket 1981-től kaptak meg.
Ebből nekem az jön ki, még ha csak közvetetten is, hogy 1981-ben, Izraelben, F-15A/B típusra CFT még nem volt.
Nekem is. Ezzel szemben...
Osprey - Shlomo Aloni - Israeli F-15 Eagle Units In Combat


zqG6OPL.png


Az F-15 írásomban visszakerestem és ott is értetlenkedtem, hogy ez így nagyon nem kerek...
Az F-15A gépek nagy részei korai gyártású volt, aminél fix, hogy nem volt meg az üzemanyag rendszer a CFT-hez.

Hogy gyártottak-e olyan F-15A/B-t, ami már a C/D üzemanyag rendszerét kapta? Nem tudom. De, ha igen, akkor azokból meg később kapott az IAF.
(Az utolsó F-15C/D-k asszem már az F-15E sárkányát kapták meg, de ebbe nem vagyok biztos.)
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 828
31 841
113
Az általam linkelt cikkben azt írják
Meg a CFT-k sem voltak azonosak. Az F-15C/D gépek számára ott nem lehetett AG fegyverzet.

Ezért nem értem én sem, hogy honnan a búnábantból lett volna 1981-ben egyáltalán CFT-je az IAF-nek.

Meg, hogy az üzemanyag rendszere sem volt rá alkalmas.

Az F-15 írásomban visszakerestem és ott is értetlenkedtem, hogy ez így nagyon nem kerek...
Az F-15A gépek nagy részei korai gyártású volt, aminél fix, hogy nem volt meg az üzemanyag rendszer a CFT-hez.

Hogy gyártottak-e olyan F-15A/B-t, ami már a C/D üzemanyag rendszerét kapta? Nem tudom. De, ha igen, akkor azokból meg később kapott az IAF.
(Az utolsó F-15C/D-k asszem már az F-15E sárkányát kapták meg, de ebbe nem vagyok biztos.)

Az általam linkelt cikkben is említik az osiraki bombázást, de azt nem, hogy használtak volna CFT-t.

Viszont az itt FAST Pack néven emlegetett CFT-kkel szerinte már a 70-es évek közepén kísérletezett az USAF, de nem rendszeresítette. Azt nem tisztázza, hogy az IAF mikortól használta, csak azt, hogy beleszerettek, és az IAI által fejlesztett FAST Packok valójában már évtizedek óta használatban voltak, illetve azt, hogy az F-15A/B-re is tervezték eredetileg (az amcsik) a FAST Packok "retrofit"-jét (gondolom az üzemanyagrendszer átalakításával):

One of the features that the F-15E would be built with was conformal fuel tanks, otherwise known as “FAST Packs,” as in Fuel And Sensor Tactical Packs. These flank hugging 849 gallon tanks were not new to the F-15 with the advent of the Strike Eagle, in fact they were envisioned as an option for the F-15C/D and even retrofittable to the A and B models early on, with the first test flight being flown with them attached to an Eagle in the mid 1970s. They were envisioned to carry everything from fuel to cargo, although the majority of these concepts never made it to fruition.



USAF Eagles only took limited advantage of FAST packs, with some jets deployed to Iceland or stationed in Alaska using them sporadically for the long-range air sovereignty role. The IAF on the other hand saw the great utility in these conformal fuel tanks, not just to enhance range, but to make their air superiority focused Bazs true multi-role heavy fighters.

Like those found on the F-15E, F-15 Baz’s conformal tanks could be fitted with hardpoints for air-to-air missiles or for bombs. This allows for the Baz to fly missions with a pair of underwing tanks and even a centerline tank while still being able execute air-to-ground missions. Today, many Bazs can be seen fitted with indigenously developed FAST Packs built by IAI, but the fact is these were flying on Bazs many decades ago.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 176
113
(Az utolsó F-15C/D-k asszem már az F-15E sárkányát kapták meg, de ebbe nem vagyok biztos.)
Én erről nem tudok, bár ez nem jelent semmit. Az már viszont beszédes, hogy a tervezett, de soha meg em valósuló F-15F egy olyan együléses F-15E lett volna, ami a kétüléses kabintetejével készült volna, csak a hátsó kabin, műszerfal, ülés helyére került volna elektronika, vagy kerozin.
Amennyire én tudom, St Louis-ban az utolsó együléses gép (86-0179) sárkánya még a C-é volt, tehát a régi törzshátsórész és hajtóműgondola jellemezte.
De ez kívülről nehezen azonosítható, csak akkor látszik, ha ki van szedve a hajtómű.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 846
113
Én erről nem tudok, bár ez nem jelent semmit. Az már viszont beszédes, hogy a tervezett, de soha meg em valósuló F-15F egy olyan együléses F-15E lett volna, ami a kétüléses kabintetejével készült volna, csak a hátsó kabin, műszerfal, ülés helyére került volna elektronika, vagy kerozin.
Amennyire én tudom, St Louis-ban az utolsó együléses gép (86-0179) sárkánya még a C-é volt, tehát a régi törzshátsórész és hajtóműgondola jellemezte.
De ez kívülről nehezen azonosítható, csak akkor látszik, ha ki van szedve a hajtómű.
Tehát az EX még az F-hez képest is visszalépes koncepció szinten?Ugye az EX-nél megmarad a kétüléses kabin,hátul egy komplett "munkahellyel"töl feleslegesen mert a kutya se fogja használni.
 
M

molnibalage

Guest
Tehát az EX még az F-hez képest is visszalépes koncepció szinten?Ugye az EX-nél megmarad a kétüléses kabin,hátul egy komplett "munkahellyel"töl feleslegesen mert a kutya se fogja használni.
Nem, hiszen a gép "koncepciója" sokkal több, mint ez. Csak slendriánság + korrupció jele az, ahogy eladják.
Mert az EX fényévekre van tudásban az F-től.