Meg vagy másfélszer nagyobb.Ennek csak annyi az előnye, hogy hazai?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Meg vagy másfélszer nagyobb.Ennek csak annyi az előnye, hogy hazai?
Amúgy ebből igazából videót is tervezek már ezer éve...Most csak rövidre van időm.
Ezek ilyen autóskártyás nem valós értékek.
De csak gondolatébresztőnek.
Zavarásmentes környezetben tud az Sz-400 MFR radarja 250 km-ről 4 m2-es célt követni.
Tehát egy F-16 szerű cél stabilan alig vagy nem képes követni ekkora távolságból még idealizált környezetben sem.
Na, akkor nézd meg mekkora egy vadászgép radarja...
Ezek után van még kérdésed? Az, hogy sanszosan szövisszaverős közeledő célt egy 12 km magasan, sanszosan M1.4 sebessége F15 loftolva indított AIM-120D-je meddig repül el, az kb. érv a nagy büdös semmire. Ez még ASM/CM-ek ellen sem valós.
Mert a gyors ASM ellen nincs idő gyorsítani, a CM meg tengerszinten jön, ami iszonyatosan befékezi a rakétát a végfázisban.
Minden ilyen extrém indítási táv szigorúan közeledő, nem manőverező célra vonatkozik és a rakéta által lerepült táv kurvára nem akkora, mint a "hatótáv".
Az indítási távolság közeledő cél ellen, a DLZ széle ezeknél. A vadászgépeknél meg a reális távolság a NEZ széle...
Vadászgépek ellen a NEZ közepes magasságon a nagy magasságú DLZ szélének kb. az ötöde, hatoda.
Nem véletlenül nem indítottak a Sivatagi Vihar alatt 40 km-nél távolabbról AIM-7M-et sem és az is olyan volt, hogy ha csak balra -jobbra 60 fokot fordult a cél, akkor már el sem érte a kisebb magasságon (földháttér miatt) közeledő iraki gépeket.
Egy M2.0-vel közeledő cél ellen 10 km magasan egy AIM-7M-mel is elérhető a 100 km-es idítási táv, mert a rakéta ennek jó, ja a 2/3-át repüli le. A világrekord 204 km-es indítás AIM-54 esetén is 134 km-es rakéta repülést jelentett. Tehát, ha álló cél lett volna, akkor eddig repült el volna a rakéta. Távolodó cél ellen még ennek a fele sem lett volna meg. 10 km magasan...
De ez ott van a HTÖ-ben, ötödik fejezet így fejből (5.2.), ha jól emlékszem, a AAM-ek HMZ-je, a SAM HMZ után jön.
De mindez kipróbálható a BMS4 repszimben is.
1981-ben az IAF F-15-öse számára volt CFT?
Shlomo Aloni könyve szerint igen, de én nem vágom, hogy honnan lett volna.
Az F-15C-ig a gépek üzeamanyag rendszere nem volt alkalmas és C-je, tehát mintája sem volt ehhez a IAF-nek. Meg, hogy CFT-t magát hogyan kapta volna, amikor az USAF-ban, akkor, ha volt egyáltalán, az is zsír új volt?
@Allesmor Obranna ? Bárki?
Én nem találom azt, amit írsz. 1985-ben bevetés volt, de a C/D gépek azok képesek voltak a CFT-t használni alapból.Itt azt írják 1985-ben, de lehet hogy korábban is (de ezek C/D gépek voltak):
The Amazing Saga Of How Israel Turned Its F-15s Into Multi-Role Bombers
When the F-15 was created, it was created to be a pure air-to-air fighter, with the philosophy of “not a pound for air-to-ground” guiding designers. So how did Israel end up turning their F-15s into deadly long-range multi-role strike aircraft well before the F-15E Strike Eagle became a reality...foxtrotalpha.jalopnik.com
Át is alakíthatták nagyjavítás alkalmával vagy direk a feladat miatt a gépek tüzelőanyagrendszerét.Volt ez olyan fontos feladat,hogy megtegyék.Én nem találom azt, amit írsz. 1985-ben bevetés volt, de a C/D gépek azok képesek voltak a CFT-t használni alapból.
A kérdés az F-15A/B gépek voltak.
Mert egyesek szerint Osirakba repülő gépeken volt, de én erre nem találok forrást. Az A/B gépek üzemanyagrendszere ezt nem támogatta.
IAF honnan szerzett volna akkor CFT-t a géphez, ami alapból nem is volt alkalmas arra?
A gépek közül az elsők 1976 decemberében érkeztek.Át is alakíthatták nagyjavítás alkalmával vagy direk a feladat miatt a gépek tüzelőanyagrendszerét.Volt ez olyan fontos feladat,hogy megtegyék.
Miert lett volna gyanús?1000 ok miatt kellhet a sok kerozin.A gépek közül az elsők 1976 decemberében érkeztek.
Mikor alakították volna át, amikor a CFT akkor még sehol nem volt és az első F-15C/D-ket később kapták?
CFT-t is az USAF előtt kaptak volna...?
A feladat olyan titkos volt, hogy a földi személyzet sem tudott róla, tehát csak emiatt átalakítani csak picit lett volna gyanús.
Kérlek nézd meg az F-15 írás mellékletét, ott van az A/B és a C/D üzemanyagrendszere és vesd össze.Miert lett volna gyanús?1000 ok miatt kellhet a sok kerozin.
Nem állítom,hogy így volt,csak azt,hogy volt olyan fontos lebombázni az erőművet,hogy ezt bevállalják.Kérlek nézd meg az F-15 írás mellékletét, ott van az A/B és a C/D üzemanyagrendszere és vesd össze.
Nem két perces meló az átépítés.
Az USAF-nál tudtommal csak a Keflavik-i F-15C/D gépek rendelkeztek CFT-vel, más, nem Strike Eagle alakulat nem.1981-ben az IAF F-15-öse számára volt CFT?
Shlomo Aloni könyve szerint igen, de én nem vágom, hogy honnan lett volna.
Az F-15C-ig a gépek üzeamanyag rendszere nem volt alkalmas és C-je, tehát mintája sem volt ehhez a IAF-nek. Meg, hogy CFT-t magát hogyan kapta volna, amikor az USAF-ban, akkor, ha volt egyáltalán, az is zsír új volt?
@Allesmor Obranna ? Bárki?
Meg a CFT-k sem voltak azonosak. Az F-15C/D gépek számára ott nem lehetett AG fegyverzet.Az USAF-nál tudtommal csak a Keflavik-i F-15C/D gépek rendelkeztek CFT-vel, más, nem Strike Eagle alakulat nem.
Ezért nem értem én sem, hogy honnan a búnábantból lett volna 1981-ben egyáltalán CFT-je az IAF-nek.Ez a bázis csak 1985 júliusában lett átfegyverezve F-4-esről F-15C/D-re, tehát eleve csak ez után került alkalmazásra a CFT.
Meg, hogy az üzemanyag rendszere sem volt rá alkalmas.Az A/B gépekhez nem volt CFT.
Nekem is. Ezzel szemben...Izraelnek kezdetben csak F-15A/B gépei voltak, míg Szaúd Arábia 1978-ban már eleve a C/D-re adott le megrendelést, melyeket 1981-től kaptak meg.
Ebből nekem az jön ki, még ha csak közvetetten is, hogy 1981-ben, Izraelben, F-15A/B típusra CFT még nem volt.
Meg a CFT-k sem voltak azonosak. Az F-15C/D gépek számára ott nem lehetett AG fegyverzet.
Ezért nem értem én sem, hogy honnan a búnábantból lett volna 1981-ben egyáltalán CFT-je az IAF-nek.
Meg, hogy az üzemanyag rendszere sem volt rá alkalmas.
Az F-15 írásomban visszakerestem és ott is értetlenkedtem, hogy ez így nagyon nem kerek...
Az F-15A gépek nagy részei korai gyártású volt, aminél fix, hogy nem volt meg az üzemanyag rendszer a CFT-hez.
Hogy gyártottak-e olyan F-15A/B-t, ami már a C/D üzemanyag rendszerét kapta? Nem tudom. De, ha igen, akkor azokból meg később kapott az IAF.
(Az utolsó F-15C/D-k asszem már az F-15E sárkányát kapták meg, de ebbe nem vagyok biztos.)
One of the features that the F-15E would be built with was conformal fuel tanks, otherwise known as “FAST Packs,” as in Fuel And Sensor Tactical Packs. These flank hugging 849 gallon tanks were not new to the F-15 with the advent of the Strike Eagle, in fact they were envisioned as an option for the F-15C/D and even retrofittable to the A and B models early on, with the first test flight being flown with them attached to an Eagle in the mid 1970s. They were envisioned to carry everything from fuel to cargo, although the majority of these concepts never made it to fruition.
USAF Eagles only took limited advantage of FAST packs, with some jets deployed to Iceland or stationed in Alaska using them sporadically for the long-range air sovereignty role. The IAF on the other hand saw the great utility in these conformal fuel tanks, not just to enhance range, but to make their air superiority focused Bazs true multi-role heavy fighters.
Like those found on the F-15E, F-15 Baz’s conformal tanks could be fitted with hardpoints for air-to-air missiles or for bombs. This allows for the Baz to fly missions with a pair of underwing tanks and even a centerline tank while still being able execute air-to-ground missions. Today, many Bazs can be seen fitted with indigenously developed FAST Packs built by IAI, but the fact is these were flying on Bazs many decades ago.
Én erről nem tudok, bár ez nem jelent semmit. Az már viszont beszédes, hogy a tervezett, de soha meg em valósuló F-15F egy olyan együléses F-15E lett volna, ami a kétüléses kabintetejével készült volna, csak a hátsó kabin, műszerfal, ülés helyére került volna elektronika, vagy kerozin.(Az utolsó F-15C/D-k asszem már az F-15E sárkányát kapták meg, de ebbe nem vagyok biztos.)
Tehát az EX még az F-hez képest is visszalépes koncepció szinten?Ugye az EX-nél megmarad a kétüléses kabin,hátul egy komplett "munkahellyel"töl feleslegesen mert a kutya se fogja használni.Én erről nem tudok, bár ez nem jelent semmit. Az már viszont beszédes, hogy a tervezett, de soha meg em valósuló F-15F egy olyan együléses F-15E lett volna, ami a kétüléses kabintetejével készült volna, csak a hátsó kabin, műszerfal, ülés helyére került volna elektronika, vagy kerozin.
Amennyire én tudom, St Louis-ban az utolsó együléses gép (86-0179) sárkánya még a C-é volt, tehát a régi törzshátsórész és hajtóműgondola jellemezte.
De ez kívülről nehezen azonosítható, csak akkor látszik, ha ki van szedve a hajtómű.
Nem, hiszen a gép "koncepciója" sokkal több, mint ez. Csak slendriánság + korrupció jele az, ahogy eladják.Tehát az EX még az F-hez képest is visszalépes koncepció szinten?Ugye az EX-nél megmarad a kétüléses kabin,hátul egy komplett "munkahellyel"töl feleslegesen mert a kutya se fogja használni.