F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 794
75 854
113
Nem, hiszen a gép "koncepciója" sokkal több, mint ez. Csak slendriánság + korrupció jele az, ahogy eladják.
Mert az EX fényévekre van tudásban az F-től.
Nem véletlen,hogy koncepciót írtam képesség helyett.Teljesen nyilvánvaló,hogy 1000× hatékonyabb és fejletteb az EX.De az a koncepció,hogy kvázi ballasztként cipeljen egy komplett kabint rosszabb,mintha a kabin helyén elektronika vagy kerozin(vagy isis) lenne.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 828
31 841
113
Nem véletlen,hogy koncepciót írtam képesség helyett.Teljesen nyilvánvaló,hogy 1000× hatékonyabb és fejletteb az EX.De az a koncepció,hogy kvázi ballasztként cipeljen egy komplett kabint rosszabb,mintha a kabin helyén elektronika vagy kerozin(vagy isis) lenne.

Úgy látszik ez divatos költségcsökkentés, lásd L-139 ALCA vagy MiG-35.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 178
113
1983-as fotó egy F-15C-ről, az Edwards légitámaszpontról.
A gépet a képen látható John M. Hoffman alezredes az F-15 Combined Test Force igazgatója repülte, aki 27 darab nagy állásszögű tesztet végzett a géppel, ahol is a CFT illeszkedő tartályok repülésre gyakorolt hatásait vizsgálták. A repülések során komoly anomáliákat észleltek, mire rájöttek, hogy azok megszűnnek, ha magát a repülési tesztekhez használt ideiglenes, nagyméretű Pitot-csövet eltávolítják.
Ezek után készült az alábbi fotó, ahol ez az F-15C már nagy mennyiségű Mk82-es, 227kg-os bombát, illetve ezek betontöltetű gyakorló változatait hordozza:
170330-F-ZZ999-412.JPG


Jól megfigyelhető, hogy a későbbi F-15E gépek CFT-jével ellentétben itt a bombafegyverzet közvetlen, pilonos rögzítése még nem volt megoldott.
A CFT-ken a két sorban, egymás előtt-mögött elhelyezett bombafüggesztő pilonsorok helyett itt még egy idieglenes adapterrel rögzítették fel a hatzáras, áramvonalas bombatartókat, melyekből a külső négyet-négyet szerelték fel bombákkal. Ugyanez vonatkozik a szárny alatti tartókra is, egyedül a törzs alatti hatzársa tartó van teljesen felpakolva bombákkal.
 
M

molnibalage

Guest
1983-as fotó egy F-15C-ről, az Edwards légitámaszpontról.
A gépet a képen látható John M. Hoffman alezredes az F-15 Combined Test Force igazgatója repülte, aki 27 darab nagy állásszögű tesztet végzett a géppel, ahol is a CFT illeszkedő tartályok repülésre gyakorolt hatásait vizsgálták. A repülések során komoly anomáliákat észleltek, mire rájöttek, hogy azok megszűnnek, ha magát a repülési tesztekhez használt ideiglenes, nagyméretű Pitot-csövet eltávolítják.
Ezek után készült az alábbi fotó, ahol ez az F-15C már nagy mennyiségű Mk82-es, 227kg-os bombát, illetve ezek betontöltetű gyakorló változatait hordozza:
170330-F-ZZ999-412.JPG


Jól megfigyelhető, hogy a későbbi F-15E gépek CFT-jével ellentétben itt a bombafegyverzet közvetlen, pilonos rögzítése még nem volt megoldott.
A CFT-ken a két sorban, egymás előtt-mögött elhelyezett bombafüggesztő pilonsorok helyett itt még egy idieglenes adapterrel rögzítették fel a hatzáras, áramvonalas bombatartókat, melyekből a külső négyet-négyet szerelték fel bombákkal. Ugyanez vonatkozik a szárny alatti tartókra is, egyedül a törzs alatti hatzársa tartó van teljesen felpakolva bombákkal.
Ezen a gépen több "bumm" van, mint kb. 8 db MiG-21bisz-en és messzebbe is repül el vele.
Hát, nem is véletlenül kőgazdag középhatalmak és nagyhatalmak játékszere volt az F-15 mindig is...
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 178
113
A dupla dekk az megvan viszont. Az F-15EX-nél is gondolom nem egy üres hely van ott, vagy igen?
Ott egy kompletten felszerelt kabin van, plusz ülés. Ebben vagy ülni fognak, vagy üresen fog repülni. Szépen megy bele majd az üzemidő a műszerekbe, ülésbe, de, hogy ez hányszor fog előfordulni, az komoly kérdés, mivel az USAF/ANG eleve pilótahiánnyal küszködik, illletve eleve zömmel együléses gépeket kívánnak velük felváltani. Tehát a kijelölt alakulatok feladatai, szervezeti felépítése is arra van berendezkedve, hogy főleg egyfős személyzetekkel operáljanak.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 178
113
Ezen a gépen több "bumm" van, mint kb. 8 db MiG-21bisz-en és messzebbe is repül el vele.
Hát, nem is véletlenül kőgazdag középhatalmak és nagyhatalmak játékszere volt az F-15 mindig is...
Erről mindig az jut eszembe, hogy 1983-ban ez mekkora technika volt. De még 1986-ban is, miközben idehaza forgatták Edelényi Gáborék az Ég Katonáit, ahol a pápai MiG-21bisz-ek MiG-23-asok és a kecskeméti MiG-21MF-ek pilótái nyilatkozgattak lelkesen.
Mert akkor idehaza ez volt a realitás.
Az USA-ban meg, sőt, a nyugatnémet Bitburg repterén meg ugye...
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 828
31 841
113
Erről mindig az jut eszembe, hogy 1983-ban ez mekkora technika volt. De még 1986-ban is, miközben idehaza forgatták Edelényi Gáborék az Ég Katonáit, ahol a pápai MiG-21bisz-ek MiG-23-asok és a kecskeméti MiG-21MF-ek pilótái nyilatkozgattak lelkesen.
Mert akkor idehaza ez volt a realitás.
Az USA-ban meg, sőt, a nyugatnémet Bitburg repterén meg ugye...

Hát az izraeli F-15-ösök (és 16-osok) már '83-ban pulykalövészetet tartottak a szír MiG-21bisz-ekre és 23-asokra, persze köszönhetően a Hawkeye-oknak is, meg a rádiófelderítésnek, illetve állítólag még a szír repterek közelében is figyelte pár átdobott kommandós, hogy mikor szállnak fel a gépek (vagy az még az előző háborúk egyikében volt?)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 178
113
Teljesen mindegy is. Ugyanis engem nem is az olyan messzire vezető, teoretikus-filozófikus összevetések ámítanak el, hogy háború esetén mi lett volna ha.
Én ott megállnék, hogy a nyolcvanas évek “álmos” hétfőtől-péntekig kiképzési üzemnapjainak magyar realitását jelentő MiG-21bisz, netán MiG-23MF gépeihez, technológiájához képest, mondjuk Bitburgban ilyen F-15C gépek garmadája tolta a repüzemet.
A pilótáik ott fenn, magasan abban a buborék kabinban, két jókora F100-as turbofan(!) hajtóművel, nyolc rakéta lehetőségével, olyan radarral, ami a 21-eshez képest egy csoda, olyan módokon repülhettek, ami idehaza szinte istenkísértésnek számított volna.
Hatalmas sárkány, mindenféle olyan rendszerek, melyekhez hasonló nálunk nem is volt.

Idén lesz harminc éves az első taszári repülőnap. 1991 alig négy-öt évnyire volt attól az időszaktól, amiről most beszélünk.
Alig kilenc hónapnyira voltunk a Sivatagi Vihar lehengerlő technológiai győzelmétől (amire azért a média és az akkori ábrándos, frissen, új utat kereső hazai belpolitikai közhangulat is rádolgozott), de a még teljes mellszélességgel a nyolcvanas évekből épp csak visszamaradt ex-VSz magyar repülőalakulat bázisán.
A reptér mindennapjait még azok az állapotok dominálták, ami az Ég Katonáiban is jellemzően átjött. Nameg, nyílván az is, amit ott, akkor megmutatni nem lehetett.

És akkor ott volt az a galambszürke Bitburg-i F-15C és olyan elegáns erővel, fölénnyel, robajjal és dinamizmussal fúrta magát az égbe, egy igencsak rövid start után, hogy voltak jópáran, akiknek leesett, hogy nekünk tulajdonképpen lehet, hogy sose osztottak lapot.
Persze, ez túlzás, de az az időszak még teljesen más volt, mint a mai.
Ha 1991-ben teszem azt, lett volna már egy pár éve üzemelő 9.12-es, 9.13-as, két százados MiG-29-es egységünk, más lett volna a vélekedés... talán.
Mert szeptemberben már tudni lehetett, hogy 91 januárjában bizony 29-est is lőttek le Irak felett a Sasok.

Szóval érdekes időszak volt. Volt még rendes légierőnk, darabszámaink, típusválasztékunk, létszámunk, csak a technológiai olló nyílása volt jóval nagyobb és nem épp a javunkra.
 
M

molnibalage

Guest
1983-as fotó egy F-15C-ről, az Edwards légitámaszpontról.
A gépet a képen látható John M. Hoffman alezredes az F-15 Combined Test Force igazgatója repülte, aki 27 darab nagy állásszögű tesztet végzett a géppel, ahol is a CFT illeszkedő tartályok repülésre gyakorolt hatásait vizsgálták. A repülések során komoly anomáliákat észleltek, mire rájöttek, hogy azok megszűnnek, ha magát a repülési tesztekhez használt ideiglenes, nagyméretű Pitot-csövet eltávolítják.
Ezek után készült az alábbi fotó, ahol ez az F-15C már nagy mennyiségű Mk82-es, 227kg-os bombát, illetve ezek betontöltetű gyakorló változatait hordozza:
170330-F-ZZ999-412.JPG


Jól megfigyelhető, hogy a későbbi F-15E gépek CFT-jével ellentétben itt a bombafegyverzet közvetlen, pilonos rögzítése még nem volt megoldott.
A CFT-ken a két sorban, egymás előtt-mögött elhelyezett bombafüggesztő pilonsorok helyett itt még egy idieglenes adapterrel rögzítették fel a hatzáras, áramvonalas bombatartókat, melyekből a külső négyet-négyet szerelték fel bombákkal. Ugyanez vonatkozik a szárny alatti tartókra is, egyedül a törzs alatti hatzársa tartó van teljesen felpakolva bombákkal.
A kép forrását meg tudod adni?
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka
M

molnibalage

Guest


Az. Erre való a B-52 és a B-2 és a B-1B, amit mondjuk és kivágnék a fenében és feltámasztanék B-52-őket.

Az AS-ben meg olvasom, hogy F-15-tel akarnak szállítgatni fegyverzetet, mint gyors szállítógép.
Egészen elképesztő, hogy milyen eszement baromságokat találnak a nagy vízen túl.
Az, hogy egyetlen C-17 elviszi 40-ed áron 4-szer messzebbe 80 tonnát, az persze senkit nem zavar.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 178
113
Arra a hátsó CFT pilonra akármit akasztanak, az mind "furcsa szögben" áll, nagyobb homlokellenállással.
mil-F15E-jdams-loaded1800.jpg


Főleg az új dupla adapterrel, ami önmagában is kiemeli a dupla pilonokat a tartály és így a gép kontúrjából:

main-qimg-7898b311aed12d102633d48ebbe217bb


Még szimpla rakétával is volt egy enyhe szögeltérés:

capture1d.jpg


Amit nem értek az az, hogy az AMRAAM-okhoz miért nem lehetne leszedni a nagy hosszanti generdát és rögzíteni ezeket a fegyvereket úgy, mint a régi CFT-n, amit a C-khez használtak az USAF, illetve az Baaz gépekhez az izraeli légierő?

48921247632_709b3102cb_b.jpg

Eabnk2AXQAAIpvU.jpg

message-editor%2F1517396016752-1jjaj11.jpg