McDonell Douglas/Boeing F-15 Eagle

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
13 852
9 639
113
Azért mindig kicsit elkeserítő az ilyen, amikor kb. 10-szer volt már ez téma a HTKA fórumon és mégsem itt olvastad először...
Ezt teszi a műszak meg az edzés :) De ha a gép közelében kerülök akkor a sok külföldi friss ropogós híreket nézem majd utána jö9vövk ide és hozok is valami hírt pl a japán f-15 modernizáció.

Amúgy furcsa, hogy nem hallottál róla, itthon ez eléggé ismert.
Meg tegnap beleakdtam valamelyik cikkedben ahol köszönetet mondtál cifunak Cifka Miklósnak és Édesapádnak is . Apud is foglalkozik a témával vagy esetleg a munkája repüléssel kapcsolatos ?
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 155
55 451
113
Ezt teszi a műszak meg az edzés :) De ha a gép közelében kerülök akkor a sok külföldi friss ropogós híreket nézem majd utána jö9vövk ide és hozok is valami hírt pl a japán f-15 modernizáció.


Meg tegnap beleakdtam valamelyik cikkedben ahol köszönetet mondtál cifunak Cifka Miklósnak és Édesapádnak is . Apud is foglalkozik a témával vagy esetleg a munkája repüléssel kapcsolatos ?
Az az F-15 írás végén volt.

Majdnem 25 évet dolgozott a PG/DRG-ban.
Aztán 6 évet ettől távol, majd 2001-től nyugdíjig a Lufthansa Technikig.

Már nem foglalkozik semmivel se,, mert sajnos 2020-ban meghalt COVID-ban.
Emel néven volt jelen itt.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
10 619
38 764
113
Egy keményebb, a szokásosnál nagyobb állásszögön végzett belehúzás is volt a tavaly év végi katari F-15QA bemutatónál:


Ez lehet, hogy már az új Fly by Wire rendszer számlájára írható.
Többet akkor tudnánk meg, ha az amerikaiak is repülnének bemutatót az F-15EX-el. Csak az a baj, hogy miközben az araboktól eleve nem várhatunk semmi látványosat, addig az USAF/ANG pilótái se kimondottan az a népség, akiktől számíthatunk valami igazán kihegyezett mutatványra.
Erre elviekben akkor lett volna lehetőség, ha az F-15EX-et a finnek is megvették volna.
De ők már döntöttek.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
23 571
41 942
113
F-15-Streak-Eagle.jpg


F-15 Streak Eagle broke eight Time-to-Climb World Records

3,000 meters (9,843 feet) 27.57 seconds
6,000 meters (19,685 feet) 39.33 seconds
9,000 meters (29,685 feet) 48.86 seconds
12,000 meters (39,370 feet) 59.38 seconds
15,000 meters (49,212 feet) 77.02 seconds
20,000 meters (65,617 feet) 122.94 seconds
25,000 meters (82,021 feet) 161.02 seconds
30,000 meters (98,425 feet) 207.80 seconds
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 155
55 451
113
42aitjgvg4751.jpg


F-15-Streak-Eagle.jpg


F-15 Streak Eagle broke eight Time-to-Climb World Records

3,000 meters (9,843 feet) 27.57 seconds
6,000 meters (19,685 feet) 39.33 seconds
9,000 meters (29,685 feet) 48.86 seconds
12,000 meters (39,370 feet) 59.38 seconds
15,000 meters (49,212 feet) 77.02 seconds
20,000 meters (65,617 feet) 122.94 seconds
25,000 meters (82,021 feet) 161.02 seconds
30,000 meters (98,425 feet) 207.80 seconds
Részletesen ebben.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 155
55 451
113
Az az F-15 írás végén volt.

Majdnem 25 évet dolgozott a PG/DRG-ban.
Aztán 6 évet ettől távol, majd 2001-től nyugdíjig a Lufthansa Technikig.

Már nem foglalkozik semmivel se,, mert sajnos 2020-ban meghalt COVID-ban.
Emel néven volt jelen itt.

n_502990_1.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
23 571
41 942
113
WASHINGTON, February 10, 2022 -

The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Indonesia of F-15ID Aircraft and related equipment for an estimated cost of $13.9 billion. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

The Government of Indonesia has requested to buy up to thirty-six (36) F-15ID aircraft;
eighty-seven (87) F110-GE-129 or F100-PW-229 engines (72 installed, 15 spares);
forty-five (45) AN/APG-82(v)1 Advanced Electronically Scanned Array (AESA) Radars (36 installed, 9 spares); forty-five (45) AN/ALQ-250 Eagle Passive Active Warning Survivability Systems (EPAWSS) (36 installed, 9 spares); forty-eight (48) Advanced Display Core Processor (ADCP) II digital computers (36 installed, 12 spares); eighty (80) Joint Helmet Mounted Cueing Systems (JHMCS) (72 installed, 8 spares); ninety-two (92) Embedded Global Positioning Systems (GPS)/Inertial Navigation System (EGI) security devices;
forty (40) AN/AAQ-13 LANTIRN navigation pods (36 installed, 4 spares); forty (40) AN/AAQ-33 Sniper Advanced Targeting Pods (ATP) (36 installed, 4 spares);
one hundred fifty-six (156) LAU-128 launchers (144 installed, 12 spares); and forty (40) M61A “Vulcan” gun systems (36 installed, 4 spares).

Also included are Air Combat Maneuvering Instrumentation (ACMI) (P5 CTS) training pods and support equipment; MS-110 Recce Pods; AN/ASG-34 Infrared Search and Track International; AN/ALE-47 counter-measures dispenser; AN/PYQ Simple Key Loaders; additional precision navigation, secure communications and cryptographic equipment; Electronic Combat International Security Assistance Program (ECISAP) support; Joint Mission Planning Systems (JMPS); Night Vision Goggles (NVG) and support equipment and spares; conformal fuel tanks; chaff and flares; aircraft and personnel support and test equipment; pylons, launcher adaptors, weapons interfaces, fuel tanks, and attached hardware; travel pods, precision measurement equipment laboratory, calibration, and simulators; spare and repair parts, repair and return services; maps, publications, and technical documentation; studies and surveys; classified/unclassified software and software support; personnel training and training equipment; facilities and facility management, design and/or construction services; U.S. Government and contractor engineering, technical and logistics support services; and other related elements of logistical and program support. The estimated total cost is $13.9 billion.

This proposed sale will support the foreign policy goals and national security objectives of the United States by improving the security of an important regional partner that is a force for political stability, and economic progress in the Asia-Pacific region. It is vital to U.S. national interest to assist Indonesia in developing and maintaining a strong and effective self-defense capability.

The proposed sale will improve Indonesia’s capability to meet current and future threats by enabling it to provide increased deterrence and air defense coverage across a very complex air and maritime domain. Indonesia will have no difficulty absorbing these aircraft and equipment into its armed forces.

The proposed sale of this equipment and support will not alter the basic military balance in the region.

The principal contractor will be The Boeing Company, St. Louis, MO. The purchaser typically requests offsets. Any offset agreement will be defined in negotiations between the purchaser and the contractor.

Implementation of this proposed sale will require the assignment of fewer than 20 U.S. Government and contractor representatives to Indonesia to provide technical support for maintenance operations and to conduct flight and maintenance training.

There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.

This notice of a potential sale is required by law. The description and dollar value is for the highest estimated quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value will be lower depending on final requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
10 619
38 764
113
WASHINGTON, February 10, 2022 -

The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Indonesia of F-15ID Aircraft and related equipment for an estimated cost of $13.9 billion. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

The Government of Indonesia has requested to buy up to thirty-six (36) F-15ID aircraft;
eighty-seven (87) F110-GE-129 or F100-PW-229 engines (72 installed, 15 spares);
forty-five (45) AN/APG-82(v)1 Advanced Electronically Scanned Array (AESA) Radars (36 installed, 9 spares); forty-five (45) AN/ALQ-250 Eagle Passive Active Warning Survivability Systems (EPAWSS) (36 installed, 9 spares); forty-eight (48) Advanced Display Core Processor (ADCP) II digital computers (36 installed, 12 spares); eighty (80) Joint Helmet Mounted Cueing Systems (JHMCS) (72 installed, 8 spares); ninety-two (92) Embedded Global Positioning Systems (GPS)/Inertial Navigation System (EGI) security devices;
forty (40) AN/AAQ-13 LANTIRN navigation pods (36 installed, 4 spares); forty (40) AN/AAQ-33 Sniper Advanced Targeting Pods (ATP) (36 installed, 4 spares);
one hundred fifty-six (156) LAU-128 launchers (144 installed, 12 spares); and forty (40) M61A “Vulcan” gun systems (36 installed, 4 spares).

Also included are Air Combat Maneuvering Instrumentation (ACMI) (P5 CTS) training pods and support equipment; MS-110 Recce Pods; AN/ASG-34 Infrared Search and Track International; AN/ALE-47 counter-measures dispenser; AN/PYQ Simple Key Loaders; additional precision navigation, secure communications and cryptographic equipment; Electronic Combat International Security Assistance Program (ECISAP) support; Joint Mission Planning Systems (JMPS); Night Vision Goggles (NVG) and support equipment and spares; conformal fuel tanks; chaff and flares; aircraft and personnel support and test equipment; pylons, launcher adaptors, weapons interfaces, fuel tanks, and attached hardware; travel pods, precision measurement equipment laboratory, calibration, and simulators; spare and repair parts, repair and return services; maps, publications, and technical documentation; studies and surveys; classified/unclassified software and software support; personnel training and training equipment; facilities and facility management, design and/or construction services; U.S. Government and contractor engineering, technical and logistics support services; and other related elements of logistical and program support. The estimated total cost is $13.9 billion.

This proposed sale will support the foreign policy goals and national security objectives of the United States by improving the security of an important regional partner that is a force for political stability, and economic progress in the Asia-Pacific region. It is vital to U.S. national interest to assist Indonesia in developing and maintaining a strong and effective self-defense capability.

The proposed sale will improve Indonesia’s capability to meet current and future threats by enabling it to provide increased deterrence and air defense coverage across a very complex air and maritime domain. Indonesia will have no difficulty absorbing these aircraft and equipment into its armed forces.

The proposed sale of this equipment and support will not alter the basic military balance in the region.

The principal contractor will be The Boeing Company, St. Louis, MO. The purchaser typically requests offsets. Any offset agreement will be defined in negotiations between the purchaser and the contractor.

Implementation of this proposed sale will require the assignment of fewer than 20 U.S. Government and contractor representatives to Indonesia to provide technical support for maintenance operations and to conduct flight and maintenance training.

There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.

This notice of a potential sale is required by law. The description and dollar value is for the highest estimated quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value will be lower depending on final requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded.
Nem késtek ezzel el egy kicsit február 10-én?
 
T

Törölt tag 2361

Guest

Global Strike Eagle: The real plan to add rockets to the F-15​


In 2006, a team from Boeing proposed an incredible new use for America’s legendary F-15 Eagle that called for mounting a 45-foot rocket to its back. This rocket-carrying fighter would be given the seemingly logical (while still entirely dramatic) moniker of F-15 Global Strike Eagle, and it could have revolutionized how America deployed hypersonic weapons or put small payloads into orbit.


Screen-Shot-2022-02-07-at-1.07.33-PM.png



 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 155
55 451
113

Global Strike Eagle: The real plan to add rockets to the F-15​


In 2006, a team from Boeing proposed an incredible new use for America’s legendary F-15 Eagle that called for mounting a 45-foot rocket to its back. This rocket-carrying fighter would be given the seemingly logical (while still entirely dramatic) moniker of F-15 Global Strike Eagle, and it could have revolutionized how America deployed hypersonic weapons or put small payloads into orbit.


Screen-Shot-2022-02-07-at-1.07.33-PM.png



Hát, elég sci fi értékeket látok.

Hogy ezzel a vacakkal hogyan gyorsulna M1.7-re az F-15, amikor a 4xAIM-9 és 4xAIM-7-tel is M1.78 volt a plafon az teljesen homályos.
Sokkal rosszabb a hullámellenállás és a teljes km kb. ua vagy még szarabb.
Az ASM-135 esetén sem mentek ilyen magasra és ekkora sebességgel.

47 ezer lábra tudná vinni M1.35 elengedéssel a papír szerint.
Hát nem azért a két fillérért, de egy B-52 egy ilyen rakétát röhögve felvisz 40k lábra M0.8 táján.
Az X-15-öt is felvitte jó magasra.

Értem én, hogy papíron jól mutat, hogy az F-15-ösök több helyen állomásoznak külföldön, de amíg a vadászgép nem volt soha AGM-86/BGM-109 platform, akkor egy ahhoz képest durvább dolognál mi a péklapátért az F-15 feladata ezzel bohóckodni?

De a propaganda rész a legjobb.
Egy air launched ballistic missile-ra azért használjuk a hypersonic jelzőt, mert az a cool.
Értem én, hogy 2006-os, de a mai techrizsázás és jelzőzés már itt elindult, ami ma teljesen általános lett minden vonalon.

Azért nézzük már meg, hogy a MiG-31 sem a hátán viszi az Kinzsált, hanem a törzs alatt.
Nah, jah, mert éppen elfér oda, de hát az F-15-nél pótósnál nagyobb dolognak nem kellett elférnie a törzs alatt, ehhez csinálták a futókat.
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Hát, elég sci fi értékeket látok.

Hogy ezzel a vacakkal hogyan gyorsulna M1.7-re az F-15, amikor a 4xAIM-9 és 4xAIM-7-tel is M1.78 volt a plafon az teljesen homályos.
Sokkal rosszabb a hullámellenállás és a teljes km kb. ua vagy még szarabb.
Az ASM-135 esetén sem mentek ilyen magasra és ekkora sebességgel.

47 ezer lábra tudná vinni M1.35 elengedéssel a papír szerint.
Hát nem azért a két fillérért, de egy B-52 egy ilyen rakétát röhögve felvisz 40k lábra M0.8 táján.
Az X-15-öt is felvitte jó magasra.

Értem én, hogy papíron jól mutat, hogy az F-15-ösök több helyen állomásoznak külföldön, de amíg a vadászgép nem volt soha AGM-86/BGM-109 platform, akkor egy ahhoz képest durvább dolognál mi a péklapátért az F-15 feladata ezzel bohóckodni?

De a propaganda rész a legjobb.
Egy air launched ballistic missile-ra azért használjuk a hypersonic jelzőt, mert az a cool.
Értem én, hogy 2006-os, de a mai techrizsázás és jelzőzés már itt elindult, ami ma teljesen általános lett minden vonalon.

Azért nézzük már meg, hogy a MiG-31 sem a hátán viszi az Kinzsált, hanem a törzs alatt.
Nah, jah, mert éppen elfér oda, de hát az F-15-nél pótósnál nagyobb dolognak nem kellett elférnie a törzs alatt, ehhez csinálták a futókat.

erdekesegnek tettem be csak.
h lassak az emberek h ilyenen is gondolkodtak