Jelenleg két hajtómű fut párhuzamosan, de ezek nem felcserélhetőek, mert eltér a méretük és a bekötési csomópontok. Más és más törzshátsórész kell nekik és az F-16-os esetében más a beömlő és a szívócsatorna profilja és keresztmetszete is.Mekkora a legnagyobb tolóerejű hajtómű ami kulcsrakész az F-15 és F-16 családhoz?Arra gondolok amit csak be kell építeni már ki van fejlesztve,esetleg a géphez kell az integrációt megtenni.
Ez a két “kulcsrakész” hajtómű a több, mint harminc éves F100PW229-es és az F110GE129-es. Mind a kettő statikus tolóereje szinte grammra megegyezik, úgy maximál, mind forszázs üzemmódon. Ez kb 8/13 tonna.
Ugyanakkor a dinamikus tolóerejük eltér. Az F100-as maximuma 15 tonna, kis magasságon, hangsebesség alatt valamivel. Az F110-esé ugyanitt 16 tonna feletti tolóerőt ad le.
Ezeknél ugyan van korszerűbb és mégerősebb, az F110GE132-es, de az valamiért megmaradt csak a block 60-as 16-osokban és nem került beépítésre az F-15-ösökbe.
Úgy vélem, ebben a kis szériás gyártás miatti magas ár, a csökkentett kétáramúsági fok miatti valamivel nagyobb fajlagos fogyasztás és talán az indokolatlanul nagy tolóerő is közrejátszhatott.
Ugyanakkor pont a kétáramúsági fok miatt gondoltam, hogy a magasabb sebességekre optimalizált, szabályozható szívócsatornájú F-15-ösbe még jobban is megfelelne, mint a 16-osokban.
De senki se rendelte meg, így (egyelőre) nem készült ilyen hajtóművel 15-ös, vagy újabb 16-os.