F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 153
60 801
113
A legújabb videók. A Baaz gépek három darab egytonnással, míg a Raam-ok ezen felül még "pár" negyed tonnás bombával indulnak éles bevetésekre.
Nyílván számít az is, hogy nekik nem kell messzire repülni.

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 708
4 262
113
17d.jpg







17d8.jpg






17d7.jpg





17d9.jpg
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 946
32 185
113
Teljesen mindegy is. Ugyanis engem nem is az olyan messzire vezető, teoretikus-filozófikus összevetések ámítanak el, hogy háború esetén mi lett volna ha.
Én ott megállnék, hogy a nyolcvanas évek “álmos” hétfőtől-péntekig kiképzési üzemnapjainak magyar realitását jelentő MiG-21bisz, netán MiG-23MF gépeihez, technológiájához képest, mondjuk Bitburgban ilyen F-15C gépek garmadája tolta a repüzemet.
A pilótáik ott fenn, magasan abban a buborék kabinban, két jókora F100-as turbofan(!) hajtóművel, nyolc rakéta lehetőségével, olyan radarral, ami a 21-eshez képest egy csoda, olyan módokon repülhettek, ami idehaza szinte istenkísértésnek számított volna.
Hatalmas sárkány, mindenféle olyan rendszerek, melyekhez hasonló nálunk nem is volt.

10 évvel korábban meg F-4E-k voltak Németországban, nekünk meg MiG-21F-13 és PF - talán MF is már, és az Őrjárat az égen c. filmsorozat volt a menő (abban még MiG-15bisz és MiG-19PM is látható). Az sem volt kisebb különbség.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 153
60 801
113

A report from Military.com has confirmed that the mishap, which occurred on landing, involved crew from the U.S. Air Force and Navy.

Szerintem a pilóta úgy volt a Navy embere, hogy a Boeing egyik berepülőpilótájaként valószínű a US Navy-től jött a Super Hornet program miatt és mellesleg van típusa az F-15-ösre is, hogy azt is be tudja repülni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 153
60 801
113
Ejj, de szép gép volt ez!


1242528_original.jpg
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
968
3 387
93
Erről mindig az jut eszembe, hogy 1983-ban ez mekkora technika volt. De még 1986-ban is, miközben idehaza forgatták Edelényi Gáborék az Ég Katonáit, ahol a pápai MiG-21bisz-ek MiG-23-asok és a kecskeméti MiG-21MF-ek pilótái nyilatkozgattak lelkesen.
Mert akkor idehaza ez volt a realitás.
Az USA-ban meg, sőt, a nyugatnémet Bitburg repterén meg ugye...

Teljesen mindegy is. Ugyanis engem nem is az olyan messzire vezető, teoretikus-filozófikus összevetések ámítanak el, hogy háború esetén mi lett volna ha.
Én ott megállnék, hogy a nyolcvanas évek “álmos” hétfőtől-péntekig kiképzési üzemnapjainak magyar realitását jelentő MiG-21bisz, netán MiG-23MF gépeihez, technológiájához képest, mondjuk Bitburgban ilyen F-15C gépek garmadája tolta a repüzemet.
A pilótáik ott fenn, magasan abban a buborék kabinban, két jókora F100-as turbofan(!) hajtóművel, nyolc rakéta lehetőségével, olyan radarral, ami a 21-eshez képest egy csoda, olyan módokon repülhettek, ami idehaza szinte istenkísértésnek számított volna.
Hatalmas sárkány, mindenféle olyan rendszerek, melyekhez hasonló nálunk nem is volt.
Helló!

Ilyenkor mindig azon gondolkodom, hogy ugye mindenkinek megvan-e (biztos vagyok benne, hogy az itt hozzászólóknak igen, de az átlag olvasót így félreviheti), hogy az USAFE F-15-ösknek elsősorban nem MiG-21bis-eket kellet volna kergetni egy hidegháborús Európa feletti összecsapás esetén, hanem a többek között a szovjet frontlégierő két Szu-24-esek bombázókkal felszerelt légihadseregének gépeit kellet volna célterületük elérésében megakadályozniuk. Ez a hetvenes évek második felében felállított, közel 500 Szu-24-es frontbombázót jelent, melyek kis magasságban, terepkövető repüléssel, nagy sebességgel támadták volna a kijelölt célpontokat.

Például a szovjet Dél-nyugati Stratégiai Irány Parancsnokságának hidegháborús hadrendje a nyolcvanas évek végén:
http://easternorbat.com/html/south-western_stratdir_eng.html
Soviet_24th_Tactical_Air_Army_order_of_battle_map_08.png

Ez a 24-ik légihadsereg többek között, magyarország felől indult volna bevetésre, és jogelődjének 1975-ben indul a felszerelése Szu-24-es bombázókkal! Ezzel párhuzamosan 1977-től érkeztek az F-15A-k Bitburgba, majd egy évre rá Soesterberg-be. Az USAFE F-15-ösöeinek egyik fő feladata, ezekkel a szovjet 4-ik és 24-ik légihadseregekke szemben lett volna.

Hogy az araboknak, vagy nekünk közben mi volt rendszerben , az ebből a szempontból nem sokat jelent.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 153
60 801
113
Helló!

Ilyenkor mindig azon gondolkodom, hogy ugye mindenkinek megvan-e (biztos vagyok benne, hogy az itt hozzászólóknak igen, de az átlag olvasót így félreviheti), hogy az USAFE F-15-ösknek elsősorban nem MiG-21bis-eket kellet volna kergetni egy hidegháborús Európa feletti összecsapás esetén, hanem a többek között a szovjet frontlégierő két Szu-24-esek bombázókkal felszerelt légihadseregének gépeit kellet volna célterületük elérésében megakadályozniuk. Ez a hetvenes évek második felében felállított, közel 500 Szu-24-es frontbombázót jelent, melyek kis magasságban, terepkövető repüléssel, nagy sebességgel támadták volna a kijelölt célpontokat.

Például a szovjet Dél-nyugati Stratégiai Irány Parancsnokságának hidegháborús hadrendje a nyolcvanas évek végén:
http://easternorbat.com/html/south-western_stratdir_eng.html
Soviet_24th_Tactical_Air_Army_order_of_battle_map_08.png

Ez a 24-ik légihadsereg többek között, magyarország felől indult volna bevetésre, és jogelődjének 1975-ben indul a felszerelése Szu-24-es bombázókkal! Ezzel párhuzamosan 1977-től érkeztek az F-15A-k Bitburgba, majd egy évre rá Soesterberg-be. Az USAFE F-15-ösöeinek egyik fő feladata, ezekkel a szovjet 4-ik és 24-ik légihadseregekke szemben lett volna.

Hogy az araboknak, vagy nekünk közben mi volt rendszerben , az ebből a szempontból nem sokat jelent.
Köszi, ez érdekes infó volt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Galcom

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 556
16 092
113
Az F-15 kapcsán érdemes elolvasni az aranysas Mig-29 essel foglalkozó e havi számát...sok adalékot találni az iraki 48:0 légiháború hátteréhez (Adolf Tolkacsev tervdoksi átadásai a CIA részére, Zaslon, Zafir radarokról, stb). Nem vagyok benne biztos, h ilyen sikeres lett volna ha egyenlőek a feltételek (gy.k. nem azt mondom, h a mig jobb gép, csupán a 48-0 helyett elképzelhető más eredmény).
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 512
44 783
113
Az F-15 kapcsán érdemes elolvasni az aranysas Mig-29 essel foglalkozó e havi számát...sok adalékot találni az iraki 48:0 légiháború hátteréhez (Adolf Tolkacsev tervdoksi átadásai a CIA részére, Zaslon, Zafir radarokról, stb). Nem vagyok benne biztos, h ilyen sikeres lett volna ha egyenlőek a feltételek (gy.k. nem azt mondom, h a mig jobb gép, csupán a 48-0 helyett elképzelhető más eredmény).
Ez nyilván valóan így van. A Mig-29 egyenlő feltételek mellett (létszám, kiegészítő AWACS, EW zavarás, helyzetkép, pilóták képzettsége etc) ennyivel nem rosszabb, a 48:0 marha messze van a valós képesség különbségtől.