1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

McDonell Douglas/Boeing F/A-18 Hornet, F/A-18E/F Super Hornet

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Star Trek

    Star Trek New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Illeszkedő póttartályt a Hornetre!
    Ez a Brazil F-5-ós határozottan jól néz ki.
    Tetszik!
    Jó példa ,hogy egy öreg vasból mit lehet még kihúzni .
     
  2. magic

    magic New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Illeszkedő póttartályt a Hornetre!
    Honnan származik az a EF kép? Az indiaiakra akartak Navalizált verziót rátukmálni?
     
  3. dudi

    dudi Well-Known Member

  4. gigabiga

    gigabiga Active Member

    Az SzMT-n van csak nem leszerelhető. [​IMG]
     
  5. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ezek a CFT-k nem rontják úgy az aerodinamikát mint az amit az SzMT-re raktak ami nem is CFT :)
     
  6. gigabiga

    gigabiga Active Member

    Csak viccnek szántam, de nem nem jött be. [​IMG]
     
  7. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Dudi ma nincs a humoránál. Lehet azért mert látta a mai  "meccset"...[​IMG]
     
  8. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Illeszkedő póttartályt a Hornetre!
    Jó reggelt! :) Az SzMT gerinctartálya miért nem CFT? Azt tudom, hogy sokat ront a gép manőverezőképességén, míg egy vérbeli CFT nem befolyásolja jelentősen a gépe műrepülhetőségét, sőt, inkább plusz felhajtóerőt termel, de van más oka is?

    fip7
    Pedig vezettünk is :(
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A CFT lényege, hogy leszerelhető. (Bár az F-15E-nél gyak soha nem szedik le.) Az SzMT gerinctartálya tudtommal a sárkány része. Nem rászerelik, szerves része a gép szerkezetének. Pont olyan, mintha azt mondanád, hogy a MiG-21bisz nagyobb gerinctartálya az CFT a F vagy PF-hez mérten.
     
  10. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az SzMT tartálya valóban nagyobb, de ez is egy téves sztereotípia, hogy sokat ront a manőverezőképességen. Mint ahogy a CFT meg javítja a felhajtóerőt. Az SzMT nagyobb gerinctartálya megnöveli a légellenállást, de ez a szuperszonikus tartománynál jelent hátrányt, azaz az össz-repülési teljesítményt rontja le, de a kis és közepes magasságú manőverezést ez a tartály érdemben nem befolyásolja. A bele töltött többlet tüzelőanyag tömege/súlya már igen, de az is kifogy egyszer. Amit nem tudunk, az az, hogy az új törzs alatti póttartály mennyit ront a gép repülésén. Korábban olvasható volt, hogy a régebbi 1500 literessel a gép útvonal stabilitása romlott, ez az új az SzMT meg a K/KUB gépekre (és az M2-re is) mégnagyobb.

     

    A CFT tartályokról a legtöbb gyártó annyit mond, hogy ugye számottevően nem növelik a légellenállást, de még a felhajtóerőt is növelik, szóval kész csoda az egész. Ezzel szemben olvasni lehetett, hogy az indiai tesztelők mást tapasztaltak. Bizonyos sebességtartományban fogja ez is rendesen a gépet. Ettől függetlenül persze a CFT tartály messze jobb, mint bármilyen póttartály.

    Ahogy molnibalage írta, a lényege abban van, hogy leszerelhető. Az SzMT megnövelt gerinctartálya lényegében kevesebb plusz légellenállást jelent, de a hátrányai mindvégig megmaradnak, a gépről nem lehet leszerelni.
     
  11. emel

    emel Well-Known Member

    Gerinctartály-CFT-póttartály témához

    A gép normál  tüzelőanyag-rendszeréhez tartozó bármelyik tartályban - így a gerinctartályban is - lehetnek különféle berendezések, pl. kifogyasztási sorrendet vezérlő úszószelep, tartályszivattyú, túlnyomás-vezérlő szelep, stb.,így karbantartási/javítási folyamatban le/kiszerelhetők ugyan, de a rendszer normál működését ez kizárja(ettől még a gép más rendszerei működőképesek maradnak, a gép viszont erőteljes "korlátozásokat" szenved)! A CFT/póttankban nincsenek ilyen cuccok, így azok leszerelhetők/leoldhatók a rendszer működésének megzavarása nélkül. Mint az emberi szervezet, kézbevehetek pl. egy szerszámot, manipulátort , hogy jobban, könnyebben végezzek el egy feladatot, utána lerakhatom, attól a szervezetem továbbra is működőképes. Ha viszont "leszerelik" a kezemet, azt ugyan túlélhetem, más "rendszereim" működnek, de már az adott területen "kissé" korlátozva leszek.

    Üdv ML
     
  12. dudi

    dudi Well-Known Member

    Az új törzs alatti póttartájok állítólag sokkal optimálisabb kialakításúak mint a régi 1500 literesek és talán nagyobban is.A régi póttartájokról azt kell tudni,hogy gyakorlatilag olyan volt az aerodinamikájuk mint egy ezerkettes Ladának ráadásul valamilyen forró gázokat is azon keresztül vezettek el,nem véletlen hívták töknek.
     
  13. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  14. Phoenix

    Phoenix Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Asszem a tavaly előtti AeroIndia kiállításon készült.

     

    És igen, akartak/akarnak haditengerészeti verziót csinálni. Bár sztem egyértelműen Super Hornet vs. Rafale verseny lesz a hajófedélzeti gép szerepéért.

     

    http://htka.hu/2011/02/09/tengeresz-eurofighter-indiaba/

    http://htka.hu/2011/08/18/komoly-egyuttmukodest-ajanl-indianak-az-eads/
     
  15. erdifefe3

    erdifefe3 New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Illeszkedő póttartályt a Hornetre!
    Az F/A-18 SH milyen konfiguracioban kepes fegyverzetet hordozni. Van errol valami kis tablazat?
     
  16. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    http://www.aerospaceweb.org/aircraft/fighter/f18ef/f18_schem_03.jpg

    kis segítség! :D
     
  17. Hans

    Hans New Member

    erdifefe:
    Nem egy nagy méret, de ilyen van:
    www.ausairpower.net/USN/000-Super-Bug-loadout.jpg
     
  18. erdifefe3

    erdifefe3 New Member

  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Lezuhant egy Szuperhornet

     

    http://hamptonroads.com/2013/04/va-beachbased-fa18f-crashes-arabian-sea-crew-safe

     

    http://www.navy.mil/submit/display.asp?story_id=73223
     
  20. Galcom

    Galcom Well-Known Member

Ezen oldal megosztása