1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

McDonell Douglas/Boeing F/A-18 Hornet, F/A-18E/F Super Hornet

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Roni

    Roni Well-Known Member

    Jó nagyot esik a gép sebessége egy fordulóban
    Az f-35-nél meg nézve a videot 0:3-0nál alig veszít sebességet egy forduló után .Mintha egy hollywoodi filmből lenne
    Inkább itt mutatkozik meg a nagy tolóerő mintsem a végsebességben

     
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Like a boss.
    [​IMG]
     
    ghostrider, Python, jani22 and 7 others like this.
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Éles rakétaindítás menete, magyarázó szöveggel.

     
    arbalest likes this.
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Iszonyatosan el volt nyújtva, kb. 3-4 percbe belefért volna az egész.
     
  5. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  6. comandante

    comandante Well-Known Member

  7. Roni

    Roni Well-Known Member

  8. jani22

    jani22 Well-Known Member

  9. Roni

    Roni Well-Known Member

    molnibalage likes this.
  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A montage from the East coast VFA squadrons of Strike Fighter Wing Atlantic.

     
    fishbed likes this.
  12. luperator

    luperator Active Member

  13. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Jön az F414GE400 a US Navy még meglévő klasszikus Hornetjeibe:



    Gondolom, a kisebb szívócsatorna átmérő miatt lesz valamivel kisebb a tolóereje a Super Hornetbe építettekhez képest, de így is 18%-al lesz erősebb, mint az eddigi F404GE400.
    Ez azt is jelentheti, hogy ez a köztes verzió akkor a Gripen RM12-eseit is váltani tudná a C/D verziókon.
     
    fishbed, Python, Celebra and 3 others like this.
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Na erre a húzásra nem számítottam. Főleg ennyire az élettartamuk végén. Ennyire elfogyott az F404...???
     
  15. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ugye? Én ezt már mikor javasoltam!
    Csak én a javaslataimat a HTKA-n teszem és nem a Pentagonban...
     
    fishbed, Python and svajcibeka like this.
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ok, csak ennek fényében irtó nehéz megmegyarázni azt, hogy az F-15C GE miért nem kapott legalább -229-es F100-ast, mert elférne benne. Vagy a továbbszolgáló F-15E gépek 60%-án miért van -220-as.

    A GE F110 már komoly átépítést igényelne, azért az már tényleg erős álom, na de egy -220 ---> 229 csere az nem olyasmi lenne, mint F404 ---> F414? Ez megy strukturális átépítés nélkül? Ha nem megy, akkor meg simán lehetne álmodni GE F110-est is a Sasokba. Na, az obaszna...
     
    Python likes this.
  17. dudi

    dudi Well-Known Member

    A NAVY-nak nincsenek olyan költséges programjai mint ami az AIR FORCE-ak vannak.Szerintem egész egyszerűen nincs rá pénzük.
     
  18. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Csak felesleges lenne.
    Itt azonban a részben a GE/Boeing páros továbbetetéséről is szó lehet.
    Egy ilyen átépítés a külföldi üzemeltetők fele is jó referencia lenne.

    Az lett volna szép, ha tényleg a Super Hornet F414-eseit kapnák meg a Hornetek.
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Sanszosan átépítés nélkül nem megy. Akkor most 18 db gép számára kifejlesztettek egy új F414-es modifikációt...?
     
  20. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Úgy fest, ami meg mégfurcsább, hogy ezt is F414GE400-nak nevezik, mint a 97kN-ost, illetve, hogy még nagyobb legyen a zavar, egy helyen a cikk Enhanced Engine-nek.
    Namost a probléma az, hogy egy C/D Hornetben még a 18 százalékkal erősebb F414-es is "enhanced". De az F414 Enhanced Engine idáig a 110kN-os projekt volt a Super Hornethez, amit sose rendelt meg senki.
    A Super Hornet, illetve Growler flotta F414GE400-asa 97 kN tolóerőre képes, ezt már idáig is keveselték, de az erősebb EE variánst financiális okokból mégse rendelték meg.
    Az F414GE400-asa kb 35 százalékkal erősebb, mint a kifutó F404GE402-esek.
    Ehhez képest a most bejelentett F414GE400 a Hornethez csak 18 százalékkal erősebb, de megkapta az Enhanced Engine jelölést.
    Csak viszonyításképp, az eddig megadott F414 Enhanced Engine az eddigi F414GE400-ashoz képest kb 15 százalékkal volt (vagy lett volna) erősebb, az F404GE402-höz képest meg közel 50%-al.
     
    fishbed, Python and fip7 like this.

Ezen oldal megosztása