1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

McDonell Douglas/Boeing F/A-18 Hornet, F/A-18E/F Super Hornet

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. arcas

    arcas Well-Known Member

    Ők milyen TGP-t használnak, ...?
     
  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    arcas likes this.
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  5. boki

    boki Well-Known Member

    Madár került a Maláj légierő F/A-18D gépének egyik hajtómüvébe a LIMA-2019 légi bemutatóján. A sérült géppel sikerült leszállniuk a langkawi reptéren.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    arcas, Terminator, misinator and 6 others like this.
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Aztarohadt, milyen jó képek.
     
  7. emel

    emel Well-Known Member

    Ja, ezekből biztos hogy a pilóták is rendelnek néhányat!! :D
     
  8. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ilyenkor a hajtómű kuka?
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem hinném, de hogy több lapátot cserélnek benne és műhely szintű beavatkozás kell, az erősen sejthető. Ilyen sérülést az üzemeltető egységnél nem nagyon javítanak tudtommal, de Allesmor majd felhomályosít minket.
     
  10. dudi

    dudi Well-Known Member

    Szóval a madár(vagy ami megmaradt belőle) megakadt a lapátok közt(nem megy át a hajtóművön)?
     
  11. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

    Nem sok maradhatott a madarbol, amugy en arra tippelnek hogy kukazzak a hajtomuvet.
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Lényegtelen. Egy ilyen után szétszedik és kitakarítják és ellenőrzik az egészet, hogy sehol ne maradjon szennyezés és dirib darabok.
     
  13. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ez nyilvánvaló,nekem csak az volt fura,hogy marad olyan résza a hajtóműnek amit megéri javítani
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A legsúlyosabb kár a kompresszor lapátokat éri. Ha csak olyan kis darab törik le belőle hogy nem darálódik le turbinalapát akkor drágán, de javítható egy hajótmű.
     
  15. dudi

    dudi Well-Known Member


    Értem.Nekem ez úgy volt meg a fejemben,hogy egy ilyen madár az elejétől a végéig lekukázza a hajtóművet,nem gondoltam,hogy teszem azt az égéstérig el sem jut(nem a madár hanem a letört lapátok)így ott már különösebb kárt nem okoz.Azt hittem,hogy a lapátok annál sérülékenyebbek,hogy egészben kibírjanak egy olyan erejű becsapódást amit egy madár okoz.
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Maga a madár nem tudja, hiszen nem olyan kemény anyagból van az állat. Ha nagyon nagy madár akkor tud ledarálni az elején többet, de azért hőmérséklet és más megoldják, hogy cafatok maradnak vissza csak.

    A komoly kárt a szétrepülő roncsdarab okozza illetve ha kiszakad a lapát, akkor az excentricitás. Konkrétan ilyen tesztet végeznek el hajtóműveket, ahol szándékosan lerobbantanak lapátot.


     
    dudi likes this.
  17. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A madárral ott lehet gond, hogyha átszalad a kompresszor után és belesül a tüzelőtér körül a külső áram falára, vagy eltömíti a tüzelőteret.
    Akkor a hajtóművet szét kell szedni. Ilyenkor egyértelműen csere van, mert ezt alakulatnál nem oldják meg.
     
  18. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Ezzel kapcsolatban egyszer hallottam egy KFKI-s rezgésdiagnosztikával foglalkozó ember sztoriját. Beszélt modáslisokról (ha jól emlékszem, hogy hogyan igazodik be egy gázturbinás sugárhajtómű tengelye indításkor, miközben átmegy egy [vagy több...] kritikus fordulatszámon) meg azt is megemlítette, hogy furcsa jelenségnek voltak tanúi, mikor olyan hajtóművet vizsgáltak, ami madarat evett (tán Tu-134-est említett).
    Szóval azt furcsállták, hogy nem az első egy-két kompresszor lapátsor rongálódott meg a legnagyobb mértékben, hanem a a rákövetkező harmadiktól, talán az ötödikig. Szóval ezt tapasztalták és nem tudtak egyértelmű magyarázatot találni jóideig. És végül az derült ki, hogy a madár zúzájának nem volt ideje széttrancsírozódni az azalatt az idő alatt, amíg átjutott a fent említett első egy-két fokozaton. Azonban mikor a kompresszornak sikerült „szétvernie” a madár zúzáját, akkor az abban lévő felevett kavicsok elszabadultak és ezek okozták a károk zömét a lapátozásban.
    ezen kívül volt még szó helikopter lapátszekció roncsolásmentes vizsgálatáról, a méhsejt, ragasztóanyag hibáiról, meg még sok mindenről.
     
    fishbed, borisz, dudi and 4 others like this.
  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member




    Még lassítva is csak 1 másodpercig tartott a jelenség.
     
    fishbed likes this.
  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

Ezen oldal megosztása