1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

McDonell Douglas/Boeing F/A-18 Hornet, F/A-18E/F Super Hornet

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Pontosan.

    Ezért mondtam, hogy Merkelt, vagy az egész vezetésüket fogják. De nagyon.
     
  2. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Az EF-t nem lehet csapásmérő feladatokra használni? :eek:
    Te Zsolti, megvannak már a németek által lefoglalt maszkok? :oops:
     
  3. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Nem, nincsenek. Pedig kérdeztem rendőr felső vezetőt, meg több külügyes munkatársat is elmúlt időszakban, akivel együtt töltöttem némi szolgálati időmet.



    Az EF nem tud közel sem annyit ezen a téren mint a Rafi, bizony. Máshova van belőve a sárkányuk is.
     
    fip7 likes this.
  4. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ha visszaolvastál volna, akkor nem kérdeztél volna ilyen marhaságot.
    3 típus közül kellett választaniuk. A Rafale nem volt ezek között! Miért is lett volna? Semmivel nem tud többet a németek szempontjából, mint az EF. Sőt még a német gazdasághoz sem járulna hozzá. Nem tudja hordozni az amerikai B61-et integráció nélkül, ahogy az EF sem. Az opcióik az F-18, az F-35, és az EF voltak. Értelemszerűen az amerikaiaknak nem volt érdekük a B61-nek az EF-re integrálása. A németek ezt akarták. És tárgyaltak is róla. Állítólag az amerikaiak túl lassan és sokért vállalták volna. És mivel az F-35 megrendelése aztán tényleg a saját védelmi iparuk szemenköpése lett volna, (mivel az FCAS is ellehetetlenült volna az F35-tel) így maradt a B-61 hordozására a kimondottan olcsón beszerezhető F-18.
    És hogy miért nem vettek másik fegyvert a B-61 helyet? Hát mert az ilyen fegyvereket nem adják veszik, csak úgy. Még szövetségi rendszeren belül sem! A németeknél lévő B61-ek is az amerikaiak fegyverei. Az amerikaiak élesítik, ők felügyelik. A németek csak hordozzák a gépeiken. A németeknek ez elsősorban csak problémát jelentett, és korábban már az is felmerült, hogy a Tornadókkal együtt a B61-től is szép csendben elbúcsúznak. De a Krím után már a németek véleménye is megváltozott. És mégis úgy döntöttek, hogy szükségük van az atomhordozó, és elrettentő képességre.
    Ez egy közös NATO képesség, ami közös védelmet ad, de közös feladatokat is. A németek ezt a feladatot a legolcsóbban és az elérhető leggyorsabban oldották meg az F-18-cal. És ez most már náluk is szempont, mióta AKK a posztján van. Az EF német része, valamint az összeszerelés valószínüleg kevesebb hasznot hoz (kiegészülve a B-61 integrálásának költségeivel), mint amennyivel olcsóbban megkapják ugyan azt a képességet F-18-ból.
    A hangsúly áttevődött a kipróbált off the shelf megoldásokra.
    A német szakszervezetek szája meg jól be lesz tömve a még hosszú évekre életben tartott EF gyártósorral.
    De miért kell ezt nekem még egyszer leírni?o_O
    Hja mert vannak olyanok, akik az útmutatás ellenére sem hajlandóak visszaolvasni az ügyben kibontakozó fejleményeket, hanem a NATO és EU ellenes prekoncepcióikat tolják fulltime ész nélkül, mintha a "Biztpol. mocsarában" lennénk.
    Ha nem baj, az eddig berakott hivatkozásokat a témában már nem teszem be újra!
     
    Bleroka likes this.
  5. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Így van, és pont emiatt nem elérhető.
     
  6. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ennyi erővel vehettek volna F-15-öst is.
     
  7. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Mennyiért is? És mennyiből tartotta volna fenn?
     
  8. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A Super Hornet-tel egy árkategória, hiszen eleve csak árazás kérdése.
     
  9. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Ez nekem is felmerült a fejemben, hogy ha már kéthajtóműves, amerikai típus kell akkor miért nem választják a sokkal jobb repülési adottságokkal rendelkező és eleve szárazföldi használatra tervezett F-15-t az F-18 helyett. Azt se lehet mondani, hogy a nem Boeing kapna megrendelést, ugyanis ugyanúgy Boeing termék az is.
     
    fishbed likes this.
  10. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    A Hornet gyártósornak kevesebb élő rendelése van? (csak félig irónia)
     
    endre, zsolti and nyugger like this.
  11. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

  12. fip7

    fip7 Well-Known Member

    pöcshuszár

    Értjük mi, hogy neked a szar sem büdős, de azért lássuk már be, hogy ennek a megrendelésnek az az egy oka van, hogy Trump leszólt Merkelnek, hogy Boeinget kell vennetek mert szarul megy nekik a szekér. Erre a Mutti csak annyit mondott, hogy: Igen gazdám!

    Nincs a világon olyan racionális műszaki és hadászati érv amely az SH és a semmire sem jó B61-s bomba mellet szólna. Nem létezik ilyen!
    Ez semmi másról nem szól, mint a birodalomról és a félgyarmatról :(
     
    zsolti and endre like this.
  13. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Amúgy lehet megfogtad a lényegét, mert most kicsit kurkászva megtaláltam, hogy a Navy a FY2021-es 36 darabos rendelését inkább az NGAD program felgyorsításába fektetné. A kuvaiti megrendelés kb 2022-re lesz teljesítve és rajtuk kívül másról nem találtam infót.Indiánál próbálkoznak még, de mire azok döntést hoznak lehet még egy diplomám lesz. A finn tenderen én esélyesnek látom őket, de ez a mostani német megrendelés mindenképp kitolhatja a gyártósor működését.
    https://news.usni.org/2020/02/10/na...production-to-develop-next-generation-fighter
     
    fishbed, zsolti and arbalest like this.
  14. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    A pénzügyi érv az neked smafu?
    Szerinted hogyan nyert a magyar radar a lengyel tenderen? Nem lett volna jobb? De.
    Viszont olcsóbban tudta ugyan azt, mint az amerikai meg izraeli típusok.
    A lengyelek nem elég "gyarmatok" neked?
    Ha csak a repülési teljesítményt néznék, meg a hadászati érveket, akkor nem lenne HX tender! Mindenhol kihoznák az F-35-öt, aztán függöny.
     
  15. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Én az egész üzlet anyagi részén gondolkoztam, főleg teljes élettartamra vetítve, nem igazán látom értelmét. Németország "alulfegyverkezik" a lehetőségeihez képest, de ez a 30+15 gép az ő állományuk mellett sem tétel, viszont a kis mennyiséghez párosítva teljesen idegen technikát hoz be. 5-8 év múlva lesz mennyi, 150-180 Eurofughterük, plusz ez a 45 amerikai gép (két altípusból), amik a fegyverzetet leszámítva semmiben sem csereszabatosak a flotta 80 %-át kitevő EF-ekkel. Anyagi és üzemeltetési szempontból teljesen logikátlan.
     
    endre, fishbed, fip7 and 4 others like this.
  16. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Igen. Ennyi az ok valószínű, irónia mentesen.
     
    endre likes this.
  17. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ne a még nem is létező F-15EX-et vedd alapul, mert az F-15E bázisán jelenleg 7 különféleképp konfigurált alverzió létezik.
    Ha csak a B61-es hordozása a cél, akkor simán össze lehet legózni egy 52M USD per gépes árat, bár arról fogalmam sincs, hogy ez az ár a Super Hornet-nél mit takar.
     
    endre, fishbed, nyugger and 1 other person like this.
  18. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Sajnos ugyan így látom én is! Ha hinnének a franciákkal közös EU-ban, meg a velük közös fejlesztésben, ennél a szituációnál mondták volna hogy:
    1. Tornado megy levesbe!
    2. a. Vigyétek a picsába a B-61-et
    b. Integráljátok a franciáktól megvásárolandó Rafikra ( hisz HA Európa, meg közös next gen, a sajátot veszem, no brainerben!)

    3. Nem hisznek az EU-ban, de jót akarnak ami a jövőbe mutat, s talán tudnak belőle "ötlet nyúlni" a jövőben közös next-genhez, akkor meg F-35-öt.


    Lássuk be, ez az F-18 E, ez csak egy amerikai cégnek jó igazán, és még abból is a kevésbé gyártásban lévő sornak adott pont munkát VÉLETLENÜL.

    Hagyjuk már a hülyeséget!


    Odaszóltak, hogy ezt kell venni, én is ennyit látok bele!

    Hülye biztpolos tempóval...
     
    endre, fip7 and ghostface like this.
  19. ms07

    ms07 Well-Known Member

    A másik ok a Growler. A Tornado ECR-t pótolni kell valamivel, elektronikai változata nincs se a Rafale-nak, se az EF-nek.
     
    nyugger and pöcshuszár like this.
  20. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Az SH gyártósorának fenntartása mellett nincs semmilyen nemzetgazdasági érdek. Úgy értem csak azért nem kell fenntartani a gyártósort, mert majd később az USA még utánrendel. Az amerika fegyveres erői szerintem már nem igazán fog több megrendelést leadni. A németek mellet még pár tenderen jelen vannak, de számottevő megrendelések már nem várhatóak. Akik még függőben vannak (Kanada, Finnország) azoknál komoly a nyomás az F-35-re. A spanyolok meg ugye benne vannak az FCAS-ban, addig meg még pár részletben rendelni fognak a pár EF-et.
    Akik F-18-at üzemeltettek, azok már főleg F-35-re váltottak, vagy éppen abban vannak. A kispénzű országok meg inkább F-16-ot, meg Gripent fognak üzemeltetni.
    Abban igazad van, hogy a 45 gép nem tétel, különösen a német költségvetési szempontból. (Viszont ha 45 gépen tudnak 1,5Mrd USD-t spórolnak, németek különösen lehajolnak ennyi "apróért". ;) )
    Ugyanakkor eddig is 2 típusosak voltak. Tehát nem jelent logisztikailag nagyobb terhelést, sőt. A 45 gép logisztikája lényegesen egyszerűbb lesz, mint a több bázison szétszórt Tornadoké, mivel szimplán darab-darabra cserélhetik a Bücheli "Taktisches Luftwaffengeschwader 33" 46db Tornado gépét. Szóval egyetlen bázisra kell csak a logisztikát biztosítani. Lényegében ugyan akkora gondot fognak a németeknek ezek a gépek jelenteni, kb. mint nekünk a 14 Gripen. Ezeket Super Horneteket simán tudják egyfajta sziget üzemben üzemeltetni.
     

Ezen oldal megosztása