1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

McDonell Douglas/Boeing F/A-18 Hornet, F/A-18E/F Super Hornet

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Ezzel a 1,5 milliárd spórolással várjunk még, amíg nyilvánosságra hozzák a teljes csomag árát. Kötve hiszem, hogy a Luftwaffe ugyanannyiért kapná a gépeket nyersen, mint a Navy. Másrészt még hozzájön az új típus(ok) szolgálatba állításának összege, az sem lesz kevés.
    Ami az eddigi két típusosságot illeti, szerintem az sem ugyanolyan kategória, a Tornadohóz a legtöbb alkatrészt, a komolyabbakat is, mint pl hajtómű, maguk gyártották, hazai cégek szállították az alkatrészeket (vagy max másik EU-s ország), míg az amerikai gépekhez mindent az USÁ-ból kell beszerezni. 45 géphez a németek semmit sem fognak otthon gyártani.
     
    endre, fip7 and Rotten878 like this.
  2. therob

    therob Active Member

    A 15 Growler lehet, hogy a Schleswig bázisra kerülne ahol most az ECR változatok és a drónok vannak.
     
  3. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Dehogy! Nézd meg az F-15SA árait. Vagy a katari üzletet.
    Ezek persze elrugaszkodott árak, de ha az USA kormányának 80 és 100M között gyártanak egy X-et, akkor egyrészt nincs az az Isten, hogy a felére lemenjenek új gépek esetén. A németek meg nem fognak használt gépeket venni. Ezeknek a gépeknek ki kell húznia az FCAS megérkezéséig, meg még tovább.
     
  4. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Tisztában vagy vele, hogy létezik az FCAS projekt? Már eddig is több milliárdos költségvetéssel.
    Te most szándékosan égeted magad? :eek:
    Ugyan annyi időbe és pénzbe került volna az EF-re is integrálni a B61-et. Tárgyaltak is róla! Mégsem ezt választották. Mennyivel lenne logikusabb ugyanannak az integrációnak a választása a Rafale-ra, ami ráadásul nem a saját GDP-t növeli, még részegység szinten sem?!?!
    Na látod? Ennyire vagy képben! :p:D
    (Különösen a nem hisznek az EU-ban része a kedvencem!)
     
  5. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Pont a logisztika miatt nem így lesz. Erre akár egy virtuális Túró Rudiban is fogadnék! :rolleyes::p
     
  6. therob

    therob Active Member

    Tartom a virtuális csokit. Szerintem nem zárják be a bázist. Most is van ott közel 40 Tornado és jó helyen is van (Balti-tenger) Pár éve a wittmundi Eurofighterek is úgy volt, egy században lesznek a bázison a TLG 31 alárendeltségében. De nem adták fel a bázist és még fel is töltötték teljes ezreddé.
    Azért remélem nem lesz német Hornet,
     
    pöcshuszár likes this.
  7. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Figyu mán, lehet meglep, de tisztában vagyok vele hogy létezik a FCAS projekt. Veled ellentétben majd ha repül, és meg is rendelték és fut a sorozatgyártás, elhiszem hogy lesz is belőle valami. Addig ez olyan mint a kutyus vacsorája!

    Te most szándékosan égeted magad? Nem fogod fel, hogy az EF sárkánya KURVÁRA nem az alacsony magasságon végrehajtott támadó feladatokra van optimalizálva? Komolyan azt gondolod, hogy az hogy rázkódik, remeg nagy sebességnél sűrű légkörben a Rafi meg nem, az lényegtelen? Tényleg azt hiszed hogy olcsóbb megvenni egy új platformot, mint egy szaros bomba integrációt végrehajtani? Nem ez az oka hogy nem EF lett, hanem az hogy szinte ALKALMATLAN platform erre, mivel nagy magasságban történő nagy sebességre van optimalizálva az egész gép!
    A Rafi legalább olyan jó platform lett volna mint az F-18, csak házon belülről. Ha még persze hisznek az EU-ban, meg FCAS programban egyáltalán... Nekem egyre inkább úgy néz ki, hogy nem.

    Ha meg az EU-t tényleg komolyan gondolNÁK, közös haderővel, mint érdekérvényesítő, most nem F-18-at vennének, hanem hazavitetnék az USA B-61-eit, és Rafit vennének mint "off the shelf" megoldás, ha kell EUR atommal!

    Remélem bírtál követni...
     
    endre and fip7 like this.
  8. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ha utána számolsz, akkor én sem az 52M USD-vel számoltam az F-18 E/F egységárára. A 1,5Mrd USD az gépenként kb. 30M USD különbség lenne.
    Szerintem az integráció költségeit is hozzászámolva az F-18 E/F-ek ára valahol 80-90M USD körül lehetnek. Az Eurofighter utolsó emlékeim szerint valahol 110-120M EUR környékén volt szállítva a németeknek. (korábban linkeltem is erről, de most nem találom.)
    Persze ennél jóval magasabb lesz a számla a végén az F-18-asok esetén, de ott egyrészt a Growlerek dobnak majd szépet az összáron, másrészt ha az arabokhoz hasonló konstrukcióban fizetik ki előre, több évre az összes költséget akkor nem nagyon van értelme hasonlítani az EF-ek nyers beszerzéséhez.
     
  9. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nekem ez egy teljesen semleges racionális ötlet. Egy fokkal szimpatikusabb lett volna EF-B61 integráció. Egyszerűen megértem a döntés racionalitását.
    Én a német F-35-től viszont viszolyognék. :rolleyes:
     
    therob likes this.
  10. kamm

    kamm Well-Known Member

    En nem tennek ra komoly penzt meg.
    A nemet hadeto katasztrofálisan szét lett barmolva es ez csak kisebb reszben van az eszement, teljesen overkill burokracia es donteskeptelenseg miatt, inkabb a vezetok teljes hianya a problema. Először az hibbant, inkompetens előző joasszony altal lett lenullazva meg a moral is, mama erre ez a mostani elmebeteg, szinten total hulye, de aggressziv ostoba no eldonti egyszemelyes dönteskent, sunyiban... kizartnak tartom, hogy a nemet ipari lobby ezt igy atengedne.
    Nem is szabad nekik.
    Ott az EF, amig a FCASbol lesz valami - az F18 egy generációval még oregebb is, amerikai - teljesen értelmetlen, tipikus fogalmatlan, de agresszív noi dontes.

    PS: FYI nem egy remek noi fonokom volt, CEO es President is, semmi bajom a noi vezetokkel az uzleti életben, ahol brutális természetes szelekcio van, kevés kepes bevallalni a gyermektelrn, nyersen torteto ferfi CEO-kkal a versenyt, de aki igen. Azok altalaban jok (akik nem, ott politika volt a kinevezesuk.mogott.)
    Sajnos a nagypolitikaban nem a teljesítmény szamit, igy nulla tapasztalattal, minimalis kepessrgekkel is siman lehet érvényesulni, ha jol helyezkedik valaki, lasd VDL avagy ezt a mostani idiotat a nemet vedelmi szekben.
     
    zsolti, fip7, Rotten878 and 1 other person like this.
  11. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    2033-ig kitart a gyártósor
     
    endre, fishbed, Terminator and 2 others like this.
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    zsolti, endre, fip7 and 4 others like this.
  15. rudi

    rudi Well-Known Member

    A Germánok egy Growlert és egy atomhordozó változatot vesznek. (ha vesznek...)
    Amúgy a Block 2-t azonnal követi a gyàrtósoron a Block 3 amiből a NAVY 72 db ot kap 2021 ig és ezeket szállítják majd a külföldi megrendelőknek is.
    Szerinrem a németeknek szánt változatot - ha tényleg megrendelik - akkor a Block 3 ból alakítják majd ki
     
  16. Negan

    Negan Well-Known Member

    EF sokmindenröl hires,dehogy egy kiforrot gép lenne,arrol nem.
    SH egy kiforrott gép,és ott a REH változat,amit az EFböl ki kéne fejleszteni.
    EF alapja egy 70es évekbeli Dornier terv.Katyvasz közös fejlesztés-gyártás.Mire megcsinálnák rajta az integrációt,kis túlzással lebomlik a Pu a bombába....REH változat meg a kvantumkommunikáció elterjedésére el is készülne talán....SH kész van,és tudja amit kell,az EF árának feléért.
     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mindig rácsodálkozom, hogy milyen hangos munkahely tud lenni egy vadászgép. Vagy ez csak csalóka a felvételek miatt? Mert az F-111-es visszaemlékezés meg pont arról szólt, hogy a gép kabinja milyen csendes volt.
     
    fishbed likes this.
  18. endre

    endre Active Member

    Úgy látszik, hogy a német rendelésről szóló híreket egy kicsit túl komolyan vettük.

    Ha jól értem, akkor eddig semmilyen kormányzati döntés nem volt. AKK védelmi miniszterként írt az amerikaiaknak, de ez csak ennyi. Nincs se CDU se koalíciós megállapodás mögötte. És nem is nagyon úgy néz ki, hogy azt AKK könnyen megkaphatná.
     
    tonyo, fip7 and kamm like this.
  19. kamm

    kamm Well-Known Member

    Pontosan, en megmondtam elore. A Stripes meg is irta: ez egy email volt ettol a nembertol, tervekrol szolt 2022-re, raadasul csak annyit vennenek, ami a NATO nuklearis kotelezettseghez szukseges: https://www.stripes.com/news/german...g-tornados-before-2022-official-says-1.627124

    Nem lesz ebbol semmi. Szepen megoldjak a Eurofighterekkel valahogy es annyi, lefogadom.
    Errol mar egy eve megy am az eselylatolgatas, Amerika nem akar kiszorulni a zsiros europai piacrol, ugyanakkor meg az F-35 sem certified nuklearis csapasra, szoval szep kis kalamajka lesz ebbol: https://nationalinterest.org/blog/b...asked-pentagon-certify-them-carry-nukes-70296
     
  20. Roni

    Roni Well-Known Member

    http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?tdate=2020-04-27&ttitle=FA-18_Super_Hornet_Block_II_2020-04-27

    "legalább a 2040-es évekig szolgálatba maradhasson"

    Mindig elcsodálkozom azon hogy a lassan 50 évvel ezelőtt megálmodott aerodinamikai konstrukciók iylen sokáig megállják a helyüket .
    Az én szememben az ember vezette gép manőverezési határát elérték az f-22-sel.Kíváncsi lennék allesmor vagy Molni véleményére hogy pl egy generációs ugrás 6 genrációnál mit lehetne még kihozni egy ember által vezetett gépből .Persze a rakéták és szenzorok feleslegessé teszik a nagy manőverezést légiharc során .
     

Ezen oldal megosztása