1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

McDonell Douglas/Boeing F/A-18 Hornet, F/A-18E/F Super Hornet

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    A Mig-21 70 éves lassan, a kínaiak még mindig rángatnak le róla bőrt.

    Manőverezésben szerintem a plafon kb megvan, esetleg az a mozgó szárnx hozhat még újat, amiről pár hónapja tett be valaki videót, de az még iszonyat messze van, ha megvalósul egyáltalán.
     
    Roni likes this.
  2. boki

    boki Well-Known Member

    Vizuális különbségek a McDonnell Douglas F/A-18 Hornet és a Boeing F/A-18E/F Super Hornet. között.

    [​IMG]
     
    tonyo, tiz, fip7 and 5 others like this.
  3. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Pedig milyen jó kis masina lehetne ez a Super Hornet!
    Én már 1995 óta mondom, hogy a belépőél nyilazását legalább a farkasfogaktól befelé növelni kéne. Meg jóval erősebb hajtóművekkel dinamikusabbá kéne tenni.
    Illetve egész egyszerűen kellene belőle egy kb másfél tonnával könnyebb, nem felhajtható szárnyú, 9g-s szárazföldi változat, erősebb hajtóművekkel.
    Az volna az igazán komoly gép!

    Most tulajdonképpen elmondtam az egykori Hornet 2000 tulajdonságait...
     
    fip7, Python, fishbed and 1 other person like this.
  4. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

  5. Negan

    Negan Well-Known Member

    Erre gondolsz?[​IMG]
     
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Azoknak a gépnek kb. hány százaláka egyezik meg azzal, amit még MiG-21nek nevezünk?
     
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A 9G-s túlterhelésnek bevallom nem látom értelmét. A Navy ezen a ponton logikusan gondolkodik. Harci körülmények között egyszerűen nem lehet kirepülni a gépből, mert 2-3 km magasság felett effektíve képtelenek rá a gépek. A Navy gépek rövid időre túlléphetik a 7.5-et, csak békeidős limit. Persze élettartam szorzó, de akkor is.
     
  8. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    A törzs hátsó része, vízszintes, függőleges vezérsíkok. Én sem arra gondoltam, hogy egy picit tovább gondolt 21-est gyártanak, de egyértelműen abból indulnak ki a legújabb típusok is. Köztük a jelenlegi legdurvább, nem jut eszembe a típusjelzése, most tesztelik, kapott LERX-et, DSI beömlőt, AESA radart. A feneke meg még mindig egyértelműen Mig-21.
     
    Terminator likes this.
  9. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez a verzió a Hornet 2000 egyik megjelenése lett volna. De nem erre gondoltam. Volt egy sokkal konszolidáltabb elképzelés is, hasonló a Northrop F-18L gépére.
     
  10. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

  11. Negan

    Negan Well-Known Member

    Ami azt illeti,ha az SH block III-bol csinálnának egy Land változatot,és azt annyiért adnák mint a Navynak.....3századdal meg 6db G változattal tényleg meghatározó (légi)erő lehetnénk a térségben.És a legolcsóbb 4+ generációs gép.
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Volt már ez a videó? Eddig Gripennel láttam ilyet.
     
    fip7, fishbed, emel and 1 other person like this.
  13. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Igen, annak idején volt, még te is megszakértetted.
     
    molnibalage likes this.
  14. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Félelmetes látni, hogy pár másodperc alatt több száz km/h-val nő a sebesség! :eek:
     
  15. T.Tom

    T.Tom Well-Known Member

    A mutató kicsit csalóka, mivel valószínűleg GPS alapján mérték a sebességet, így csak a vízszintes komponensek kerülnek megjelenítésre, ezáltal egyfajta Ground Speed-et mutat. Emiatt lehet, hogy a függőleges manőverek során helyenként 100 km/h óra alá csökken a sebesség érték, amely azonban pillanatok alatt több száz km/h-val megnő, amikor a gépet kivezeti a függőleges manőverekből vízszintesbe.
     
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  17. Roni

    Roni Well-Known Member

  18. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  20. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Itt van az új block III-as Super Hornet, de a hajtóműve a huszonöt évvel ezelőtti F414GE400, pedig lenne nála modernebb, ami rég kész van:

    https://defence-blog.com/news/boein...rD7r0JI8W4O_hihnJygBgUVG7neVcQ0_MxuQQvubUifEU

    Ahogy a szintén Boeing és szintén vadiúj F-15QA is a harminc éves F110GE129-esek C veriójával repül, aminél szintén van modernebb, kulcsrakész megoldás.
    Valamiért a Boeing&GE kooperációknál megállt az idő.
     
    fip7, Rotten878 and fishbed like this.

Ezen oldal megosztása