1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

McDonell Douglas F-4 Phantom II

Diskurzus a(z) '3. generációs típusok' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Vajon hányan lehetnek életben a képen szereplők közül...?
    A gép sorsa is jópofa lenne, ha kiderülne, de én nem tudom erről a képről leolvasni a lajstromszámát.
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  5. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  6. Negan

    Negan Well-Known Member

    Megjegyzem,ez a cikk tökéletesen megmutatja,hogy mire lenne képes a Kfir Block 60.Ráadásul annak még korszerübb a hozzá kinált harcelektronika.
    Persze,most,hogy a svéd Gripen C-k,és a modernizációs csomag,hozzáférhetővé vált,már nem aktuális.
     
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    És nem bír magával...
     
    endre, fip7, vilmoci and 1 other person like this.
  8. Negan

    Negan Well-Known Member

    ;)
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  10. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Egyszer volt, hol nem volt, az izraeli Super Phantom, amibe a jó öreg J79-esek helyett az F100-as hajtóművel "downsizeingolt" verzióját, a PW1120-ast rakták, Később ez a hajtómű került a végül elvetélt Lavi repülőgépbe is. A végül Phantom 2000 néven ismert modernizációs program aztán a törököknél ért révbe, de a klasszikus GE J79-eseket megtartva.
    Az izraeli koncepció viszont jóval erőteljesebb, de jóval gazdaságosabb is lett volna. Így repült Párizsban, 1987-ben:



    (odatekertem)

    Az izraelieknél nem ez lett volna az első olyan Phantom-projekt, ahol új hajtóművet kapott volna a gép. Vagy egy évtizeddel korábban, a szovjet MiG-25R-ek elfogására jött az ötlet a PW J75-ös hajtóművének vízbefecskendezős alváltozatára alapozó variánshoz, amelyik egy-egy jókora illeszkedő tartállyal is rendelkezett volna.
    Az F105-ösös vízbefecskendezős J75-öse itt nem a felszálláshoz kapott volna kompresszor véghűtést, hanem a nagy sebességű elfogásoknál fellépő dinamikus kompresszió miatt.
    Azért az az F-4-es, két 11 tonnás tolóerejű J75-össel nem csak, hogy borzalmasan erőteljes lett volna, de még jó hangos is :)
     
    Bleroka, endre, gacsat and 4 others like this.
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Úgy emelkedik felszállás után, mintha F-15/16 lenne.
     
  12. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Még egymás melletti gyártósoron az F-4 és az F-15. Mikori lehet a kép?

    [​IMG]
     
    Pocok75, molnibalage, fishbed and 4 others like this.
  13. emel

    emel Well-Known Member

    A 70-es évek közepe és vége között készülhetett, akkor volt kb. 4-5 év átfedés a két gép gyártásában.
     
    fishbed, misinator and arbalest like this.
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    1975-78 tája. Akkor gyártották már a Hornetek első példányit, még az F-4-est és már az F-15 és AV-8-at is. Hja, más idők voltak.
    A Jeff Ethell féle könyvből. Ez 1978.

    [​IMG]
     
    Bleroka, misinator, fishbed and 9 others like this.
  15. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Hőskorszak :D
     
  16. Roni

    Roni Well-Known Member

    Megtudnátok mondani hogy a 70-80 években hogyan lehetett tájékozódni a gépek fejlesztésével kapcsolatban ? pl újságok stb? Vagy a hidegháború alatt az volt amit a tv-ben mutattak? Azért azok elég izgalmas évek lehettek Haditechnika szempontból :)
     
    Bleroka likes this.
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nyugaton ment a sajtó, amit elérhettél. Könyvek, magazinok. Sok sok éve leszedtem egy rakás Air International, Air Force Monthly, Aviation Week és Combat Aircraft Monthly magazint. Az egyik a 70-es évek közepi számokat is tartalmaz. A Jeff Ethell féle könyv 1980-as kiadású.
     
    Roni likes this.
  18. ogretankHU

    ogretankHU Well-Known Member


    Tudtommal 1978-ban volt az első felszállása és 1983 januárban állt rendszerbe . Tehát az az 75-78 tája szvsz az inkább a 80-as évek eleje !
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Megint nem értelek, a képek mellett ott a felirat, hogy mikor készült...
    1978 szeptember. Ez az első előszéria / proto lehet. Nem az első batch szériagép. Ez az AV-8 + Hornetes kép.

    De az F-15 és F-4 együtt az valamikor 1975-78. Akkor már gyártották az F-15-ösöket. A kép kinézete alapján igencsak hasonlít minden arra, amit a könyvben látsz.
     
  20. ogretankHU

    ogretankHU Well-Known Member


    Igazad van én mentem tévútra mert becsípődött az F/A-18 ! Bocsesz !
     
    molnibalage likes this.

Ezen oldal megosztása